Wie heeft er zijn paard laten ophalen door rendac?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:05

Britta31 schreef:
Wat ik wel 2 keer heb gehad dat mijn pony ingeslapen was op vrijdag en de ronde van de rendac al geweest was,ze hebben het hele weekend aan de straat gelegen.



Zoiets is hier de enige keer geweest dat er slecht contact was met de rendac. Was natuurlijk niet aan de chauffeur maar de planning.

Vrijdag eind vd dag ingeslapen. Het was pinksterweekend dus kwamen ze pas dinsdag… is al niet prettig maar er was een hittegolf. Halverwege de zondag hing de kadaver lucht om ons hele huis en was ze al gaan ontbinden :r echt te smerig. Merrie was drachtig en toen we haar hebben verplaatst ivm windrichting en dus stank viel het veulen eruit :r die lucht krijg je nooit meer uit je neus…. Vreselijk was dat. Kon echt niet. Was ook de chauffeur die dinsdags kwam met ons eens en hij heeft er ook nog melding van gemaakt. We kregen daarna wel persoonlijk excuses wat netjes was en fouten maken is menselijk maar god die lucht….
We slapen snachts met de ramen open ivm ons huis een oven js nou dat kon toen écht niet. We hadden alles potdicht en nog is de lucht zeker een week blijven hangen :r

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie heeft er zijn paard laten ophalen door rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:08

dat is wel naar cp112. Meestal hebben ze extra ophaalrondes tijdens een hittegolf

Dounya

Berichten: 102
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: In de Polder

Re: Wie heeft er zijn paard laten ophalen door rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:22

misschien een rare vraag, (maar zit er straks zelf ook voor en al een beetje mezelf voorbereiden deze vraag)

Maar wat voor regels gelden er voor ophalen door rendac?
en qua kosten??

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:24

Dounya schreef:
misschien een rare vraag, (maar zit er straks zelf ook voor en al een beetje mezelf voorbereiden deze vraag)

Maar wat voor regels gelden er voor ophalen door rendac?
en qua kosten??



Kan je vinden op de website.

Kwa geld, je hebt eenmalig ophalen en een erfabonnement. Die laatste is goedkoper. Meestal gebruikt door boeren ivm verwachtte overlijdens.

Mijn fjord kostte een paar jaar terug rond de €60. Ze hebben een pony en paardtarief en hij viel in de laatste.
Geen idee hoe ze dat onderscheid maken (gewicht of hoogte)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:27

De website van Rendac zelf al bekeken? Ik vond de info daar vrij helder.

Heb zelf voor de individuele ophaalservice gekozen, daar kon ik een dag en tijdstip afspreken en kostte 550,-

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:28

Dounya schreef:
misschien een rare vraag, (maar zit er straks zelf ook voor en al een beetje mezelf voorbereiden deze vraag)

Maar wat voor regels gelden er voor ophalen door rendac?
en qua kosten??

Ik heb in januari van 2023 mijn paard laten ophalen en dat kostte €63,22 inclusief btw. Individueel ophalen is duurder

Dounya

Berichten: 102
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: In de Polder

Re: Wie heeft er zijn paard laten ophalen door rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:30

Dank jullie wel voor deze info

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:31

Toevallig 2 weken terug de kosten gevraagd voor paard van een stalgenootje. Rond de €60 voor ophalen op de ronde (dus niet individueel voor jouw paard), individueel ophalen kost €563.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wie heeft er zijn paard laten ophalen door rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 16:42

Oh en de gewone ophaal ronde gaat per kwartaal kwa betalen.
Dus die rekening duurt even. Hoe dat met een erfabonnement gaat weer ik niet.

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:58

Ja meerdere ervaringen met rendac via schoolstages,

Ik denk dat ik het ongeveer 3/4x heb mogen meemaken.op de kinderboerderij ging de kliko aan de weg en wij hadden ook een samenwerking met de gemeente dus ook veel verstandelijk beperkte personen

Op de kinderboerderij gingen kadavers in een soort groenbakken

Maar als er een geitje doodging dan was er toch een soort rouwproces tussen de medewerkers dan ging dat met een bloemetje of een briefje op of naast de kliko

En op de boerderij was t toch meer zakelijk/gereserveerd niet dat de boer niet van zijn beesten hield maar t was toch anders.

Het was voor mij niet naar

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 21:53

Hier ook enkel goede ervaringen met Rendac, we hebben een erf abonnement en ik weet dat de chauffeurs bij ons zelfs proberen om onder schooltijd te komen zodat de kinderen het ophalen niet hoeven te zien.

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:14

Ik heb jaren geleden op een manege gewerkt en daar gingen wel eens paarden dood, of werden ingeslapen. Rendac kwam dan achterom het erf op en de chauffeurs waren altijd heel netjes. Heb het meermaals meegemaakt dat ik in de buitenbak aan het werk was met een paard terwijl er een overleden paard opgehaald werd.
Mijn eigen paard is toendertijd ook door Rendac opgehaald.

Nu staat mijn paard al jaren van haar pensioen te genieten bij mijn schoonfamilie op de boerderij, melkveebedrijf. Daar komt Rendac ook, kalfjes liggen in een kruiwagen aan de straat, grote koeien worden achter op het erf opgehaald. Ook dat gaat gewoon netjes.

Het is hun dagelijks werk, maar onrespectvol opladen hebben ze zelf ook niks aan. Stel dat zo'n kadaver niet goed gepakt wordt met de grijper en uit elkaar valt, dan hebben ze veel meer werk en rotzooi om op te ruimen,om het maar even cru te zeggen.

Ik begrijp dat mensen ervoor kiezen om hun dier te laten cremeren of individueel op te laten halen. Zelf kies ik daar niet voor vanwege de hoge kosten.
Altijd lastig om die keuze te moeten maken..

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:35

Hier afgelopen september mijn paard in laten slapen en op laten halen door Rendac. Mijn vriend had haar al langs de weg gelegd met de loader. De dag erna werd ik om 6 uur gebeld door de chauffeur, eerst excuses voor het wakker bellen (was ik overigens al) en spijt betuigen voor het overlijden van mijn paard.
Hij kon ons adres niet vinden, we wonen nogal afgelegen… heb hem telefonisch naar ons gedirigeerd, waarna hij haar zag liggen, mij verzocht om naar binnen te gaan of in ieder geval om te draaien want hij was in de veronderstelling dat ik alles kon zien. Ik stond gewoon binnen en zag alleen de lichten van zijn truck op de camera, mijn paard zelf niet…

Toen hij klaar was heeft hij me nog terug gebeld dat het gelukt was en ik met een gerust hart langs die kant van de straat de kinderen naar school kon brengen…

Ik heb de Rendac dezelfde dag nog gebeld om hen en speciefiek deze man nogmaals te bedanken voor zijn werkwijze…

Afgelopen week de factuur gehad, rond 60 euro…

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie heeft er zijn paard laten ophalen door rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:49

Ik heb mijn paard laatst bij de dierenarts laten inslapen. Wilde haar niet hier aan de weg hebben liggen waar iedereen langs fietst. Maar goed, soms kan je niet veel anders en gebeurt het gewoon thuis.