[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:52

Hij mag ook niet veel brood. Omdat hij al te zwaar is.
Het enige wat hij eet is een half handje musli 1 keer daags. De andere keer om te druppelen doe ik dan op zijn avond hooi.
Dat lukt wel.

Heb ook allergie van Puur die ik aan hem geef. Mag normaal ook niet door krachtvoer doe ik ook door het beetje musli en werkt naar mijn mening prima.
Sinds ik die medicijnen voor hem gebruik hoeft hij geen eczeem deken meer om.

Denk je dit dit kan op deze manier?

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:54

nou, heb toevallig net een hele mooie gekocht bij de Welkoop eergisteren!!! Was maar 44 euro ofzo.
Met hals. En dan doe ik de gewone kap van Pagony erover!! Ow en voor het mooie fraaie beeld doe ik er dan ook gewoon de buikflap van z'n pagony over hihih
Ik doe dit alleen met heel warm weer. Anders gewoon z'n Pagony Eczema. Gaat prima...lekker stretchie...nooit plekken of wat dan ook op lichaam door schuren van de deken.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:55

Dan zou ik het door dezelfde muesli doen, niet nog meer extra voeren ofzo. Gaat dan wel 1x daags begrijp ik?

Wat goed dat hij nu geen deken meer omhoeft!
Vertoont hij ook echt geen tekenen meer van jeuk, qua huid/behang/gedrag??

Is die deken van we welkoop lang genoeg op de hals?
En hoe bevestig je daar een hoofdkap aan dan??

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:57

Hij heeft helemaal geen last meer.
Maar zodra ik die medicijnen niet meer geef begint de jeuk direct. (is wel eens gebeurt toen ik op vakantie was. Waren ze het vergeten :( )

Ja de musli is 1x daags. Maar kan wel zorgen dat in de ochtend een stukje brood wordt gegeven. Denk dat dit geen punt is.
Hoop dat de kuur wel aanslaat dan ook al doe ik het tog met een beetje krachtvoer.

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:02

Ik denk even heel hard terug...maar als Shathu straks "naar stal" gaat (staat nu thuis) dan ging ik inderdaad gewoon alleen 's avonds heen te voeren. Dus dan krijgt hij het over z'n kilo muesli heen gedruppeld.

Ik heb nu nog geen drainage, wel de Gluco Balance...al een dikke maand of ietsie langer.

Nou afgelopen week ging het eerst super zonder deken, ook met de enorme vele vliegjes (neefjes hier in Grun'n :D ). Ik verbaasde me erover dat ie niet stapelgek werd, ze zaten all over hem en hij stond doodkalm. Later zag ik hem gaan schuren, dus deken op gedaan. Maar vandaag was het frisser en zag ik geen vliegjes dus deken maar afgedaan. Heb hem nog niet zien staan schuren vandaag, maar zal zo even kijken.

Shathu heeft nog nooit z'n manen helemaal afgeschuurd...heb ook nog nooit een plekje ofzo bij m kunnen ontdekken (gelukkig).
Z'n huid heeft er nog nooit heel "erg" uitgezien ofzo.

Ja de hals van de deken is er "semi" los bij (zeg ik weer mooi). Deken lijkt enorm op de vliegendeken van Harry's Horse, deze
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4001770/56
Die had ik voor Shathu, ook fijne deken met heet weer. Alleen dat buikflapje is 10x niets en die kap ook niet. Dus combineerde ik het gewoon met hoofdkap van Pagony en buikflap ook. Zag er fraai uit in het land, dat snap je. Maar dat boeit me niet, als het maar werkt! ;)
Nou zit ik even te denken hoe ik de hoofdkap dan vast had...hmmm...of ONDER de hals, en dan de hals aan een halster vast. Of alleen de hoofdkap met lusje door een halster.
Weet het niet precies meer hoe ik het deed.
Als ik geen halster over de hoofdkap doe trekt onze andere pony onder het spelen zo de kap van Shathu z'n hoofd, grrr.

ellepel

Berichten: 47365
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:04

even off topic,maar merk je al wat van die glucobalance?

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:04

@ indianajones
Slaan die druppels bij jou paardje goed aan? Mag je die medicatie die jij geeft eigelijk ook niet via krachtvoer geven?

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:05

Heb ook de paardendrogist nog even gemaild voor hun mening.
Heel erg bednakt dat jullie mij wilde helpen

ellepel

Berichten: 47365
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:06

:D geen dank hoor

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:07

Hoopecht dat het aanslaat op deze manier.
Moet er ook nog een tijd tussen de 2 doseringen in zitten?

ellepel

Berichten: 47365
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:08

zo lang mogelijk denk ik?
bij ap deden ze altijd smorgens als het eerste rondje bij de paarden langsging en savonds het laatst rondje.
zat soms wel es wat meer of minder tussen,maar zo wilde het het beste

Ash_

Berichten: 6254
Geregistreerd: 05-01-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:09

Dank je wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:11

Ik zit net bij de paardendrogist te kijken en die hebben een eczeemdeken van Bucas a 249 euris! 8)7 Ik ben gek op bucas, maar vind dit wel erg prijzig.

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:12

nou merk bij Shathu momenteel niet heeeel goed de dingen nog. Hij heeft al een tijdje maagproblemen, daarvoor werd hij in 1e instantie behandeld (IR etc kwam toen ook aan het licht). Dus merk nu nog niet gek veel van de GB, behalve dan dat ik hem totaal nog niet jeukerig/schuurderig vindt enzo. Maar of het nou daardoor komt!?!?

Ik net zoeken of ik toevallig foto had van vorig jaar van de
"mooie" deken combi (de echt warm/heet weer deken hahaa)
En jaaa hoor, heb er een hele reportage van gemaakt hahahaha, ws heeft me vorig jaar ook iemand gevraagd hoe ik dat had.

Nou...mooie combi he! ;) :+ :P
Afbeelding

En zo had ik de kap vast
Afbeelding

Afbeelding


Wel erover dus!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:13

en welke vliegendeken is dat?

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:13

vorig jaar ook de onverwoestbare :D Rambo Sweet Itch Hoody gekocht. Alleen Hoody pastte niet over Shathu z'n Tinkeroren (staan te wijd uit elkaar) en onverwoestbaar was hij niet, terwijl Shathu niet echt een sloper is.
Vond hem ook wat...tja...schuren op bepaalde delen bij Shathu.
Nee..voor hem niet een superdeken. Terwijl de Haf van buuf bij stal hem al jaren (goed!!!) heeft.

Voor mij werken de Pagony's prima hoor.
Rekt lekker mee

ellepel

Berichten: 47365
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:14

wat een creatie!!
tja ze zeggen toch dat veel huidproblemen komen doordat de darmen niet meer goed werken en hun voedingsstoffen kunnen opnemen?
pak je dat aan dan kan er een heleboel gebeuren

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:14

Ow, dat was de Harry's Horse Fly Protector. Die van Welkoop (die er nu hangen voor 44 euro) lijken hier erg op!!!!

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:16

ellepel schreef:
wat een creatie!!
tja ze zeggen toch dat veel huidproblemen komen doordat de darmen niet meer goed werken en hun voedingsstoffen kunnen opnemen?
pak je dat aan dan kan er een heleboel gebeuren



ja ik weet het...ziet er niet uit he! hahahah Maar werkt prima en was lekker luchtig met het hete weer hahaha. Kan mij het schelen, als het maar werkt! ;)
Ja klopt...en dat wordt bij Toet nu allemaal goed aangepakt...want werkt bij hem allemaal niet top inderdaad.

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:42

Zo wat loopt dit topic hard.. Bijna niet te volgen zo snel :D

Nog even wat betreft het inslapen. Natuurlijk ben ik nu ook al bezig met aangepaste voeding, bij voorkeur niet teveel weidegang, dekens, smeersels, supplementen etc. Maar zou het zover moeten komen, dat ondanks al dat, ze dan niet meer op het land zou kunnen staan, helemaal niet nooit meer (dus niet aangepast, maar nooit, punt). Dan zou ik haar dat niet aan willen doen, daar is het gewoon niet het paard voor.
Het lijkt me niet dat het ooit zover zal komen, want ik zie nu elk jaar nog verbetering. Het eerste jaar onder de deken was nog regelmatig tranen met tuiten. Ondanks de deken en alle dingen die ik dan extra deed, toch nog schuren. Of deken afgezakt, of toch ineens beginnen te schuren aan het hoofd, of een stukje buik wat net buiten de deken kwam.
Absoluut niet leuk, en daar wil ik dus in geen enkel geval meer naar terug. Dus daarom ook specifiek een stalling gezocht waar ze wel op stal komen.
Ik wil mijn paard niet 's nachts op het land hebben staan, vind dat absoluut geen prettig idee. Ik sta op een pensionstal, dus ik heb daar helaas verder ook maar weinig over te vertellen. Ooit (latorrr) als ze aan huis komt te staan kan ik het complete weide beleid (incl bemesting etc) natuurlijk perfect aanpassen aan haar behoeftes. Maar nu moeten we roeien met de riemen die we hebben.

Die riemen werken vrij goed op het moment mag ik zeggen, dus daar ben ik zeker niet ontevreden over...

Ik heb wel moeten gniffelen om de creatie van een aantal posters hierboven... Dan valt dat van Sybrich nog wel mee (al heeft ze nu een andere regendeken en hoofdkap :D):
Afbeelding

Ik geef overigens ook Drainage druppels, maar doe dat echt op een ieniemienie stukje brood (3x3cm ofzo). Dat is meer dan genoeg ook voor 30 druppels. Ik doe dat bij haar klaargezette voerbakjes in. En dan krijgt ze het dus ook. Helaas niet zoals voorgeschreven staat iets voor of na de voerbeurt. Dat kan alleen als ik er toevallig dan al ben. Mja, ook dat is nog even toekomst muziek.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:49

Ik lees wat over Allergie van Puur... Misschien dat ik dat ook eens moet proberen. :)

Zit er alleen een beetje mee dat mijn pony vrijwel niks lust. _O- Geen appel, wortel, brood noem maar op. Even zien hoe we dat binnen gaan krijgen dan. :D

ellepel

Berichten: 47365
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:54

hjaha wat kieskeurig!!
appe lust echt alles.
behalve voederbieten,die vind hij niet te vreten :r maar hij eet alle poeders etc die er zijn.
als hij es een keer iets niet lust dan weet ik dat ik het weg kan gooien want dan is het vast niet goed voor hem..

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:54

Lees dat combi met Culico van Puur ook goed is? Iemand ervaring met die combi? (Allergie en Culico)

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:55

Muzefee schreef:
Ik lees wat over Allergie van Puur... Misschien dat ik dat ook eens moet proberen. :)

Zit er alleen een beetje mee dat mijn pony vrijwel niks lust. _O- Geen appel, wortel, brood noem maar op. Even zien hoe we dat binnen gaan krijgen dan. :D

Oh, dat is wel lastig dan inderdaad. Hahaha.. misschien moet die van jou eens met die van mij praten dan? :D
Als je het over het voer doet dan?

Muzefee schreef:
Lees dat combi met Culico van Puur ook goed is? Iemand ervaring met die combi? (Allergie en Culico)


Ik ken de combi wel. Oud-stalgenootje van mij gaf dat aan haar paard, in die combinatie ook. Helaas had werkte dat voor haar paard iig niet afdoende (schuurde nog steeds vrij veel, kreeg toen ook hetzelfde als mijn paard, die maar nauwelijks schuurde op dat moment). Ik ben het dan dus ook niet gaan gebruiken... dus geen persoonlijke ervaringen.
Laatst bijgewerkt door Sanet op 28-03-10 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:56

ellepel schreef:
hjaha wat kieskeurig!!
appe lust echt alles.
behalve voederbieten,die vind hij niet te vreten :r maar hij eet alle poeders etc die er zijn.
als hij es een keer iets niet lust dan weet ik dat ik het weg kan gooien want dan is het vast niet goed voor hem..


Jah het is echt vreselijk, maar daarin lijkt ze wel op mij, ik lust ook weinig. _O-

Ze laat appeltjes net zo lang in d'r bak liggen tot ze verrotten, als ik ze niet weg zou halen. :')

Maar zal eens bedenken hoe ik zoiets binnen kan krijgen. Zou het met een handje brok ook kunnen? :=