Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 297 van de 322 [ 8049 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300 ... 322  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

Laura
Hij heet rob zomer!
Ja dat is zo spenk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 16:22 



 
Profiel   

Rob is goed. Serieus goed.
Vorig jaar deze tijd hebben we hem gehad. Staleigenaresse ook.
Daar kwam iets uit op het formulier, maar is niks mee gedaan. Tot paard begon te staken enkele weken geleden. Naar de kliniek en exact dat probleem, precies die wervels kwamen uit de rontgen.

Hij komt binnenkort weer naar onze stal.
Die van mij met astma kreeg toen ook druppels en pillen voor de gewrichten van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 16:24 



 
Profiel   

Heb ik inderdaad ook al veel over gelezen. Spookt ook nog in m'n hoofd rond

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 16:33 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Heb ik inderdaad ook al veel over gelezen. Spookt ook nog in m'n hoofd rond

Jaaa klopt! Veel mensen erg veel baat bij gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 16:46 



 
Profiel   

Inmiddels weer tijdje verder. Sinds mijn paard met vliegenmasker met neusnetje staat heb ik hem niet meer gehoord. Zowel met wandelen, poetsen en buiten stukje draven aan de hand niet. Vandaag toch maar weer poging gedaan in de bak om te longeren maar helaas kwamen er toch weer 2 hoesten eruit zetten met aandraven. Staat inmiddels sinds dinsdag op puur pollen (onder het mom baat het niet dan schaad het niet). Begin juni komt er iemand die werkt via holistische geneeskunde en halverwege juni komt zoals t er naar uit ziet de flexineb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 17:58 



 
Profiel   

Die van mij doet t ook best oke. Ze is niet echt benauwd heb ik het idee, dus daar ben ik wel bij mee, maar toch wel hoesten zo af en toe. Vooral na rollen/liggen en bij het draven. Je hoort dan heel goed dat er iets in de weg zit. Dus ik ga d'r nu een week op slijmoplossers zetten, naast het vernevelen. Zo gek hoe dat zo kan wisselen. Vorig jaar voornamelijk benauwd en amper hoesten, nu weer vooral hoesten.

Ik ga over een week of 3 een consult aanvragen bij eqinful. Eerst een kruidenmix opmaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 20:09 



 
Profiel   

Laura, lastig hoor! Verstandig om een slijmoplosser erbij te doen als je het idee hebt dat er ook wat dwars zit. Wellicht dat dat in combi met de flexineb toch net wat extra helpt.

Ik zat te denken om weer droog hooi te proberen, maar zag met opschonen weer een filmpjes van dr aanvallen terug en ik ga het er toch echt niet meer op wagen... Snel 24/7 't land op en ik heb tophay van Jopack liggen voor als ze even op paddock moet of in stal als het straks 30 graden wordt. Maar ook dat maak ik dan even nat.

Ik had tijdig tefug een bericht gestuurd voor informatie naar een stal met een zout therapie box. Vragen over intern. Maar nooit wat terug ontvangen. Misschien dat het bericht niet is aangekomen (was met een formulier via de website) dus binnenkort nog maar even een berichtje typen en sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 20:19 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Die van mij doet t ook best oke. Ze is niet echt benauwd heb ik het idee, dus daar ben ik wel bij mee, maar toch wel hoesten zo af en toe. Vooral na rollen/liggen en bij het draven. Je hoort dan heel goed dat er iets in de weg zit. Dus ik ga d'r nu een week op slijmoplossers zetten, naast het vernevelen. Zo gek hoe dat zo kan wisselen. Vorig jaar voornamelijk benauwd en amper hoesten, nu weer vooral hoesten.

Ik ga over een week of 3 een consult aanvragen bij eqinful. Eerst een kruidenmix opmaken

Ja vervelend he! Je wordt er echt hopeloos van. Ik heb mijn paard een week sputolysin gegeven, dat werkt ook slijmoplossend. Maar uiteraard werkte dit ook niet bij ons

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 20:24 



 
Profiel   

Ik heb d'r 1,5 week terug 3 dagen gegeven. Toen was t hoesten ook even helemaal weg. Dus nu voor iets langer. Ik heb trouwens gewoon broomhexine staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 20:56 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik heb d'r 1,5 week terug 3 dagen gegeven. Toen was t hoesten ook even helemaal weg. Dus nu voor iets langer. Ik heb trouwens gewoon broomhexine staan.

Hier doet die broomhexine amper tot niets. Sputylisin overigens ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 09:54 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Laura_ schreef
Ik heb d'r 1,5 week terug 3 dagen gegeven. Toen was t hoesten ook even helemaal weg. Dus nu voor iets langer. Ik heb trouwens gewoon broomhexine staan.

Hier doet die broomhexine amper tot niets. Sputylisin overigens ook niet.

Waardeloos he.
Ik ben heel erg benieuwd als ik de flexineb heb wat dat gaat brengen. Me laatste redmiddel ben ik bang

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 10:02 



 
Profiel   

Hier lijkt de broomexine gelukkig wel iets te doen. Vandaag na het stapritje een beetje een licht vochtig, slijmerig neusje. Geen echte klodders slijm, maar ook niet alleen maar een loopneus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 19:45 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Hier lijkt de broomexine gelukkig wel iets te doen. Vandaag na het stapritje een beetje een licht vochtig, slijmerig neusje. Geen echte klodders slijm, maar ook niet alleen maar een loopneus.

Oh super fijn! Ik ben inmiddels gestopt met middeltjes voeren -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 21:22 



 
Profiel   

Ik zag deze net bij de advertenties: https://johorse.nl/hooistomer-voor-ronde-hooibalen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 21:01 



 
Profiel   

Ik heb de pony nu 3 weken op de flixotide staan en wereld aan verschil.

Geen hoest. Eerste galopje nog even daarna afproesten maar daarna is dat ook klaar. Terwijl ze eerst de gehele tijd bleef proesten.
Geen snot meer gezien. Ik ben blij!

Met warme benauwde dagen nog wat vergrote neusgaten. Dat zijn dan momenten dat ik ervoor kies haar te laten staan. Zoals gisteren. Maar over het algemeen is ze heel goed werkbaar.

En verder doe ik zo 2-3 x pw vernevelen met zout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 14:22 



 
Profiel   

Jij had dat voor pollenallergie toch?

Ik ben daar nu mee begonnen. Zie helaas nog weinig verschil.. misschien dat dat nog komen moet. Hoesten doet die niet al maanden niet maar wel mega proesten en headshaken. Binnen is er niks aan de hand..

Vernevel ook met zout en immunosan geprobeerd maar dat helpt allemaal ook niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 14:27 



 
Profiel   

Spenk schreef
Jij had dat voor pollenallergie toch?

Ik ben daar nu mee begonnen. Zie helaas nog weinig verschil.. misschien dat dat nog komen moet. Hoesten doet die niet al maanden niet maar wel mega proesten en headshaken. Binnen is er niks aan de hand..

Vernevel ook met zout en immunosan geprobeerd maar dat helpt allemaal ook niks.


Klopt.
Naast stof-schimmel ook (vermoeden van) pollen.
Hoe lang ben je er nu mee bezig? Begreep dat een dag of 10 duurt voordat het werkt en daarna natuurlijk moet het lichaam weer tot rust komen op de medicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 14:29 



 
Profiel   

5 dagen nu. Al zei de dierenarts wel dat er ook wel een kans is dit niet aanslaat. Ik ben alleen vergeten te vragen wanneer ik resultaat zal moeten gaan zien omdat ik het als het werkt ook op slechte dagen mag geven en goede niet.

Stof en schimmels heeft die geen last van maar de pollen zijn echt sky high hij wil het liefste helemaal niet meer naar buiten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 14:55 



 
Profiel   

Ik zou het nog even de kans geven als je die mogelijkheid hebt. Ik merkte ook later pas het meeste verschil.

Ik mag er mee spelen; op goede dagen of weken/maanden kan ze eventueel 1x daags 6 puffen en in slechte weken/maanden/periodes 2x daags 6.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 14:59 



 
Profiel   

Jij gebruikt ook de puffer? Ik kreeg inderdaad ook de puffer omdat ze liever de vloeibare voor mensen bewaren omdat het zo slecht leverbaar is. Degene die hier dat al riep had dus wel gelijk :P

Maar mijn paard ademt niet goed door met die puffer en vind het maar stom... ik krijg nu ook recepet van Pulmicort om te vernevelen. Zodat het wat makkelijker toe te dienen is.

Dexamethason was volgens mijn dierenarts onvoldoende bewijs van dat dat werkt bij paarden. Dus dat vond ze geen optie.

Mooiste zou natuurlijk flixotide als vernevel zijn maar helaas... Ik krijg gewoon recepten voor bij mijn apotheek dus dat is wel heel fijn en makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 15:20 



 
Profiel   

Even jullie mening gevraagd: ik ben nu 4 weken onderweg met de flexineb. Begonnen met 2 weken 2 maal daags. Nu 1x pd. We vernevelen met zout.
Weinig tot geen effect, ze vindt het wél prettig merk ik.
Inmiddels ook een week bezig met broomhexine 12 gram pd, pony van 450 kg. Geen verschil merkbaar.
Diagnose was bronchitis en teveel taai slijm.
Er komt echter niets los.
Op ventipulmin en sputylisin gebeurt er ook niets.
Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is cortico's. Ik ben daar huiverig voor, mede ook omdat er geen sprake is van een actieve ontsteking.
Ik heb later deze week weer overleg met kliniek.
Ik heb zelf het idee dat het simpelweg longschade is, ipv teveel slijm of allergie.
Maar, tijdens de bronchoscopie was dit niet zichtbaar(2 jaar terug).
De klachten uiten zich voor 90% alleen tijdens training, keer kuchen, veel proesten en een enkele keer op warme dagen eerder pompen. Hersteltijd is goed. Klinisch is er een scherp randje op de uitademing te horen.
Ik denk dat ik dit weekend ivm de korting wel de flexineb aanschaf puur omdat ze het fijn vindt. Maar ik weet even niet meer of ik nu verder moet gaan dokteren of dit moet gaan accepteren, ze wordt in juli 22 en is met actief pensioen(3x pw 30 min training en/of buitenrit).
Iemand nog een briljant idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 15:33 



 
Profiel   

Spenk schreef
Jij gebruikt ook de puffer? Ik kreeg inderdaad ook de puffer omdat ze liever de vloeibare voor mensen bewaren omdat het zo slecht leverbaar is. Degene die hier dat al riep had dus wel gelijk :P

Maar mijn paard ademt niet goed door met die puffer en vind het maar stom... ik krijg nu ook recepet van Pulmicort om te vernevelen. Zodat het wat makkelijker toe te dienen is.

Dexamethason was volgens mijn dierenarts onvoldoende bewijs van dat dat werkt bij paarden. Dus dat vond ze geen optie.

Mooiste zou natuurlijk flixotide als vernevel zijn maar helaas... Ik krijg gewoon recepten voor bij mijn apotheek dus dat is wel heel fijn en makkelijk.


Ja ik gebruik inderdaad een puffer. Gewoon met een humane baby haler en als ik heb verneveld dan met de flexineb. Ze doet t super makkelijk. 1 neusgat dicht houden en door de ander ademt ze dan de medicatie in.
Ze is ook maar 1.48, scheelt :+

Ik heb nu eerst 2 puffers van de dierenarts gehad. Volle mep. Nu een recept en online bij de apotheek besteld. Bijna 2 voor de prijs van 1 :+

Dexamethason heb ik inderdaad ook verneveld, ging eerste 2 weken goed. Daarna snot en hoesten dus terug naar Bodegraven en mee gestopt. Heb nog 1 vol flesje staan. Maar de flexineb ging er ook enorm van stotteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 15:52 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad de studies gevonden van Dexamethason waarin staat dat die als je het vernevelt niet werkzaam is bij astma. Dus daar beginnen we maar niet aan :+ dat is enkel werkzaam via de mond of in de spier als ik de studies zo lees. Dus dan gaan we voor de Pulmicort die is net al Flixotide beide wel werkzaam bevonden.

Ja bij de apotheek scheelt heel erg. Mijn paard staat nu als meneer S. Paard in het systeem :D ik betaald €38 voor een puffer

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 15:55 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik heb inderdaad de studies gevonden van Dexamethason waarin staat dat die als je het vernevelt niet werkzaam is bij astma. Dus daar beginnen we maar niet aan :+ dat is enkel werkzaam via de mond of in de spier als ik de studies zo lees. Dus dan gaan we voor de Pulmicort die is net al Flixotide beide wel werkzaam bevonden.

Ja bij de apotheek scheelt heel erg. Mijn paard staat nu als meneer S. Paard in het systeem :D ik betaald €38 voor een puffer


Beetje jammer dan weer dat de dierenarts die studies niet gelezen heeft. Maar met astma en hooikoorts blijft het puzzelen en gokken.
Ja in het bloed werkt het als een tierelier. Vorig jaar 2x met spoed de dierenarts laten komen ivm stikbenauwd. Injectie erin en binnen 3 min had ze zich los getrokken.

Ik hoop dat het echt werkt voor je paard!

Ik betaalde bij de dierenarts €71 per flixotide. Nu €43,86

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 15:59 



 
Profiel   

Ja scheelt enorm!

Ik hoop ook het werkt. Hij staat er zo zielig bij nu. Het liefste blijft die de hele dag binnen :=

Dit is één van de studies
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30849189/

Maar er zijn er veel meer te vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 16:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 297 van de 322 [ 8049 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300 ... 322  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen