Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 237 van de 324 [ 8080 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 324  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

N_B_N schreef
Zie net dat er volgende week weer korting wordt verwacht bij Flexineb. Saams als er korting komt op een nieuwe Flexineb zou ik wel even contact opnemen als ik jou was


Ik zag het op facebook inderdaad.
Heb er ook op gereageerd. Ik heb het huurmodel. Als de korting echt de moeite waard is dan email ik inderdaad even.

Postbezorger komt tussen 16-18u. Ik lig inmiddels te wachten onder de brievenbus :+ laat maar komen dat ding!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 17:09 



 
Profiel   

Wat een fijne tips. Ik ga dit bespreken met de dierenarts. De darmen heb ik ook gedacht. Ik ben nu bezig met een kuur psyllium. Ik had zelf ook ergens gelezen dat de darmen een onderliggend probleem kunnen zijn. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Een kuurtje voor de darmen?
In eerste instantie begin je met de huis tuin en keuken spullen. Maar nu dat niet werkt, wil ik wel wat meer. Ik zat zelf eerst te denken aan wormen. Heb ook gelezen dat wormen voor verschillende problemen rondom luchtwegen kunnen zorgen. De pony is ontwormd en getest via worm en Co. Hebben jullie hier ook wel eens over gehoord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:33 



 
Profiel   

Ik heb idd een paard gekend met longworm.
Goed ontwormen is sws een must.

En voor de darmen is toch vaak goed ruwvoer + beweging de basis.
De rest is altijd testen waar ze het goed op doen

En voor de longen kun je nog zoveel poedertjes en dingetjes gebruiken.

90% van de paarden is het beste geholpen met goed stal management + het gebruik van een inhalator.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:37 



 
Profiel   

Ik heb de flexineb binnen.

Klopt het dat er geen riempje bij zit voor over het hoofd?
Je gaat me toch niet vertellen dat dat er niet bij zit voor die €999? :+

Ik kan nu niet vernevelen aangezien ik het nergens aan bevestigen kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:45 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik heb de flexineb binnen.

Klopt het dat er geen riempje bij zit voor over het hoofd?
Je gaat me toch niet vertellen dat dat er niet bij zit voor die €999? :+

Ik kan nu niet vernevelen aangezien ik het nergens aan bevestigen kan.



Oef ik kan je daarbij niet helpen.
Maar dat zou wel erg zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:48 



 
Profiel   

Er hoort een band bij te zitten die je over het hoofd doet inderdaad, en aan de zijkant kan je m strakker en losser maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:52 



 
Profiel   

Dan moet ik morgen even mailen. want die is er dus niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:05 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Hier dezelfde ervaring bij spanning opbouwen, echter dan in de bak. Buiten heeft mijn pony geen spanning.
Mijn theorie is, is dat ze zich spant/opkrult waardoor de luchtpijp zich vernauwd met hoesten tot gevolg.

Dank voor je reactie. Geeft vertrouwen om het rustig verder aan te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:26 



 
Profiel   

Ik heb geappt met flexineb. Direct reactie.
Super fijn opgelost. Er hoort inderdaad al een band aan de flexineb te zitten. Deze word morgen verstuurd.


Nu geimproviseerd met een spanbandje afkomstig van de menwagen :+ om de lamoenen op zn plek te houden.

Ik moet bekennen dat ik verwacht had dat ze er chiller mee zou zijn. Omdoen was geen punt. Maar toch wel wat spanning met het erdoorheen ademen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:45 



 
Profiel   

Ik mag mijn cup ook opsturen, dan gaan ze er naar kijken! Vandaag dik 20 min verneveld op stand 2, was er nog geen 2ml uit.

Al lijkt er dus wel veel stoom in de buis te komen. Vandaag tijdens het flexinebben wel een paar keer gehoest. Ik zie t maar positief dat t los komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:53 



 
Profiel   

@juut ik merk ook geen verslechtering daarna oid, het is alleen tijdens het spanning opbouwen. Spanning=opkrullen=hoesten=briesen=klaar.

@saams t blijft wel een pracht merrie hoor, chapeau dat je er zoveel voor doet, ik hoop dat het helpt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 21:57 



 
Profiel   

@Saams: ik ging met mijn pony aan de hand stappen tijdens het vernevelen. Zij vond het ook wat spannend, en hetstappen maakte dat ze de spanning af kon vloeien. Na een tijdje kwam er steeds meer ontspanning in, en de laatste paar maanden van gebruik heb ik het eigenlijk ingezet als haar zen-moment, en mijn 'tussen de oren nog niet durven stoppen moment' :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 00:01 



 
Profiel   

Wat ik zelf een beetje mis: de flexineb is er alleen voor de symptoombestrijding en schoonmaken van de longen. Ik geloof zelf veel meer in beginnen bij stalmanagement (geen stro, gestoomd hooi etc) en als dat nog niet voldoende is, ja dan zeker flexineb als toegevoegde waarde (bijv in pollenseizoen of als je paard met goed stalmanagement nog steeds hoest)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 10:03 



 
Profiel   

Wberkhout schreef
Wat ik zelf een beetje mis: de flexineb is er alleen voor de symptoombestrijding en schoonmaken van de longen. Ik geloof zelf veel meer in beginnen bij stalmanagement (geen stro, gestoomd hooi etc) en als dat nog niet voldoende is, ja dan zeker flexineb als toegevoegde waarde (bijv in pollenseizoen of als je paard met goed stalmanagement nog steeds hoest)


Als je dit topic een beetje hebt doorgelezen dan zie je dat dat altijd al wordt aangegeven. Inderdaad, aan dingen als een flexineb heb je niets als het management verder niet in orde is. Schoonmaken en houden van de luchtwegen is voor veel paarden (met luchtwegklachten) daarnaast ook heel belangrijk.
Waarom vind jij de flexineb alleen symptoombestrijding? Onder symptoombestrijding versta ik meer de symptomen onderdrukken met medicijnen of (luchtweg)supplementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 10:14 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik heb geappt met flexineb. Direct reactie.
Super fijn opgelost. Er hoort inderdaad al een band aan de flexineb te zitten. Deze word morgen verstuurd.


Nu geimproviseerd met een spanbandje afkomstig van de menwagen :+ om de lamoenen op zn plek te houden.

Ik moet bekennen dat ik verwacht had dat ze er chiller mee zou zijn. Omdoen was geen punt. Maar toch wel wat spanning met het erdoorheen ademen.


[ [url=m/G0fEQC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat je m binnen hebt! Heb je de draaidop volledig dicht? Sommige paarden vinden het prettiger als je er een klein kiertje in hebt zitten zodat ze makkelijker kunnen ademen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 10:45 



 
Profiel   

Cera_D schreef
Saaams schreef
Ik heb geappt met flexineb. Direct reactie.
Super fijn opgelost. Er hoort inderdaad al een band aan de flexineb te zitten. Deze word morgen verstuurd.


Nu geimproviseerd met een spanbandje afkomstig van de menwagen :+ om de lamoenen op zn plek te houden.

Ik moet bekennen dat ik verwacht had dat ze er chiller mee zou zijn. Omdoen was geen punt. Maar toch wel wat spanning met het erdoorheen ademen.


[ [url=m/G0fEQC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat je m binnen hebt! Heb je de draaidop volledig dicht? Sommige paarden vinden het prettiger als je er een klein kiertje in hebt zitten zodat ze makkelijker kunnen ademen.


Ik begon open, om te wennen. Daarna heb ik hem dichtgedraaid en gekeken hoe dat ging. Uiteindelijk inderdaad een klein blokje open.
Denk dat kwestie van wennen is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 10:50 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag ging al beter. Maar nog steeds stom. Ze wil er liever mee stilstaan dan wandelen.

Ze is ook heel druk met de hele bak schoonlikken aan de binnenkant :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:18 



 
Profiel   

Haha de binnenkant smaakt natuurlijk zout.

Ik heb vandaag eindelijk weer een x mijn stinker zelf kunnen inhaleren.
Zo irritant als je zelf niet veel kunt.
Gelukkig kan ik op een krukje erbij zitten.
Okee ik heb haar zelfs even gepoetst <3
Meestal na 12 minuten moet de mijne 1-2x hoesten en dan is ze even een beetje druk/nerveus.
Maar verder staat ze heerlijk rustig

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:35 



 
Profiel   

hebben jullie paarden met de mist en dit weer ook meer last van de longen?
meer benauwdheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:13 



 
Profiel   

Ik weet niet of het door het weer komt, maar ik vond de mijne er gisteren ook wat minder bijstaan. Best wat knijpen qua ademhaling. Vandaag wel beter.

Gelukkig had ik nog een reserve cup in huis, dus ik kan ook doorgaan met vernevelen gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 16:05 



 
Profiel   

Wberkhout schreef
Wat ik zelf een beetje mis: de flexineb is er alleen voor de symptoombestrijding en schoonmaken van de longen. Ik geloof zelf veel meer in beginnen bij stalmanagement (geen stro, gestoomd hooi etc) en als dat nog niet voldoende is, ja dan zeker flexineb als toegevoegde waarde (bijv in pollenseizoen of als je paard met goed stalmanagement nog steeds hoest)


Ik denk ook dat bijna iedereen dat ook gewoon doet. Want zeg nu zelf, het is toch veel simpeler en goedkoper om je paard eerst eens op vlas te zetten en het hooi nat te maken en te zien of dat helpt, dan zo'n ding van 1000 euro te kopen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:25 



 
Profiel   

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dus wel eerst de flexineb heb gekocht en nu pas het hooi nat maak. Ze hoestte alleen in het voorjaar, dus ik ben uit gegaan van een pollenallergie. Tot ze dit najaar ook ineens hoestte. Misschien zijn het helemaal geen pollen, maar was het toch het stof dat zich door de winter opstapelde en in het voorjaar in hoesten uitte :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:39 



 
Profiel   

line18 schreef
hebben jullie paarden met de mist en dit weer ook meer last van de longen?
meer benauwdheid?



Absoluut ! Ik merk echt verslechtering met mist of hoge luchtvochtigheid ☹️

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:51 



 
Profiel   

line18 schreef
hebben jullie paarden met de mist en dit weer ook meer last van de longen?
meer benauwdheid?

Ja hier is mist ook een trigger inderdaad, gisteren tijdens de galop kwamen er voor het eerst in 8 weken weer 3 kuchen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:31 



 
Profiel   

Mag ik hier ook een vraag stellen..?
Ik zal zo precies mogelijk info geven

Mijn fjord is nu 3,5 jaar
Gekocht in maart 2021
Van maart t/m november alleen snachts op stal overdag buiten
Zomer als hij uit zichzelf ging rennen 1 hoestje
Oktober zadelmak laten maken, af en toe bij aandraven 1 hoest en proest
December weer opgehaald, laten wennen en er op.
Bij aandraven 1 x hoest en proest (wel zo dat de teugels uit je handen getrokken worden en even terug naar stap)
Tot hij al in stap begon met een paar keer hoesten heb ik de DA gebeld.
Temperatuur tussen 38 en 38.3 (iets te hoog voor zijn doen)

DA geluisterd en kon niks vreemds horen, ook de prikkel kon ze niet opwekken

Longe ging hij flink uit zijn dak en zagen we wat uit zijn mond vliegen toen hij moest hoesten

Daarna weer geluisterd en ze hoorde minimaal iets

Bloed getrokken (alles ok)

Ventipulmin en een poeder (even de naam kwijt)

Afgelopen woensdag wilde ik erop, we mochten rustig bewegen en de hoest kon erger worden door loskomend slijm, ik pak de teugels op en hij begint meteen.
Raar doen met hoofd en tong dus direct eraf.

Mijn idee is tanden (ivm leeftijd, raar doen met hoofd)
Ik heb 1 keer muesli.proppen gevonden in voerbak en onder zijn waterbak is t stro zeiknat.

Maar kan een paard zo hoesten van iets met de tanden?

Gisteren longeren, goed instappen en hij ging even af, 2 keer hoesten.
Dit keer iets meer gevraagd en na 15 min 1 hoest die wel uit de longen leek te komen (andere klinken alsof er iets dwars zit)
30 min longeren en met uitstappen 12 x gehoest (klonk alsof er wat vast zat)

Ik ga morgen de DA weer bellen voor advies maar ik weet nu niet waar ik goed aan doe, hij ontploft na een paar dagen dus dacht zelf aan dat hij zelf aangeeft of hij kan draven en anders lekker laten.
Hij doet ook raar met zijn hoofd en zijn tong

Tandarts komt 27 januari
Deze is van de zomer voor het laatst geweest

Nu las ik ook iets met darmen.. miss wormen check..?

Ik zoek.liever meteen naar de speld dan allerlei probeer dingetjes.

Hij komt uit een kudde dus stal kent hij nu pas 1 jaar, van de zomer buitenbox en nu sinds december binnenbox (hij gaat donderdag weer naar een buitenbox)

Staat op stro en hooi daar kan ik ook nog wat mee maar ik denk echt dat t tanden zijn
Hij oogt trouwens niet ziek

Lang verhaal.maar wil graag goed.doen

[ img ] de propjes
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 237 van de 324 [ 8080 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240 ... 324  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen