[INFO] hoestende paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:44

Laura_ schreef:
Ik heb flexineb een mail gestuurd. Ik zag dat je hem ook kunt huren. Misschien iets voor volgend jaar als ze weer begint met hoesten. Dan kan ik kijken of ze hem wel accepteert en of het een beetje zijn werk kan doen. Mn zelf gemaakte vind ze doodeng, dus de stap voor een flexineb is nog wat groter, maar ik was afgelopen jaar ook bijna 300 kwijt aan dierenarts en 10 dagen medicatie. Dus dan is huren te overzien. Ik hou ook de zoutstal in gedachten.

Wat is jullie ervaring? Kan je ze met alleen de flexineb ook hoestvrij/ schoon krijgen? Of voor helemaal schoon toch de zoutstal?


Met alleen de flexineb kregen wij hem niet genoeg klachtenvrij. Wel verbetering maar niet voldoende. Toen 10 dagen zouttherapie gedaan en nu houden wij het elke dag met de flexineb bij en is hij klachtenvrij. Na tweede dag zouttherapie kwam er een grote klodder slijm uit en 3 weken nadat wij hem opgehaald hadden elke dag weer hoesten met mega veel snot/slijm eruit. Nu geen enkel kuchje meer en ook niet benauwd en we zouttherapie is twee maanden geleden

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:58

Laura_ schreef:
Ik heb flexineb een mail gestuurd. Ik zag dat je hem ook kunt huren. Misschien iets voor volgend jaar als ze weer begint met hoesten. Dan kan ik kijken of ze hem wel accepteert en of het een beetje zijn werk kan doen. Mn zelf gemaakte vind ze doodeng, dus de stap voor een flexineb is nog wat groter, maar ik was afgelopen jaar ook bijna 300 kwijt aan dierenarts en 10 dagen medicatie. Dus dan is huren te overzien. Ik hou ook de zoutstal in gedachten.

Wat is jullie ervaring? Kan je ze met alleen de flexineb ook hoestvrij/ schoon krijgen? Of voor helemaal schoon toch de zoutstal?

Mijne is wel prima in orde gekomen met enkel flexineb. Verschilt per paard dus. Mijne staat nu zonder problemen vol in het werk.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:36

Ik twijfel zo over die flexineb. Ik wilde hem vullend volgend voorjaar huren om te testen en te kijken of ze het accepteert. Maar ik denk eigenlijk dat ze er nu ook nog steeds baat bij zou hebben. Ze hoest niet meer, maar ik heb het vermoeden dat er tich nog veel slijm vast zit.

Ik zou eigenlijk zo graag de roze willen, maar dan moet ik hem gelijk aanschaffen en ik weet niet of ik dat aandurf.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:58

Laura_ schreef:
Ik twijfel zo over die flexineb. Ik wilde hem vullend volgend voorjaar huren om te testen en te kijken of ze het accepteert. Maar ik denk eigenlijk dat ze er nu ook nog steeds baat bij zou hebben. Ze hoest niet meer, maar ik heb het vermoeden dat er tich nog veel slijm vast zit.

Ik zou eigenlijk zo graag de roze willen, maar dan moet ik hem gelijk aanschaffen en ik weet niet of ik dat aandurf.



Het gaat er dan om denk ik dat je na huren gelijk aanschaft toch?

Heeft er niemand in je omgeving een flexineb waarmee je kan testen? Weet je in ieder geval of het werkt/ geaccepteerd wordt....
Andere optie is vragen of ze vanuit flexineb ook de roze willen verhuren..

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:21

Binnenkort is er weer 10% korting op de flexineb zag ik op insta. Misschien een idee? Scheelt toch iets :+

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:35

Ja ik zag het ook! Hou ik ook in gedachten. En het scheelt enorm dat die waardevast is.
Ik ga de komende dagen nog even rondneuzen en afwegingen maken!

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:26

En hier kwam mij net toch een klodder eruit.
Ze heeft het met dit weer iets zwaarder.
En met inhaleren is het te doen.

Spoiler:
Afbeelding

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1561
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:16

Jeetje zeg Hagelslag! Zulke grote klodders heb ik nog niet eerder gezien.
Mijn oudje heeft het nu ook erg benauwd door het weer. Ik doe nu regendansjes om zo hopelijk het benauwde weer te verdrijven. Ik heb de Flexineb behandeling met balsamic air weer opgestart.

Voor degenen die twijfelen over een eventuele aanschaf: een tijdje geleden de accu van de mijne ineens kapot. Ik had binnen twee dagen een leenunit en ook het herstel van de accu was zo gepiept. Ze hebben echt een topservice wat dat betreft, dus als je twijfelt of vragen hebt zou ik die vooral bij hen neerleggen.

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:24

Nou, zulke klodders heeft ze helaas of gelukkig net hoe je het wilt zien wel vaker.

Ik heb haar eerst laten inhaleren(toen kwam deze klodder) toen 30 minuten gelongeerd en nog 14 minuten laten inhaleren.
Daarna haar direct op de weide gelaten.
Zodat ze zelf nog wat rondstapt met de neus aan de grond.

Maar ik vind het echt zooo smerig
Toen ze vanaf de poetsplaats naar 't weiland liep, stroomde het ook haar neus uit

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:41

Jeetje wat een klodder met slijm!
Mijn merrie had het afgelopen weekend ook best zwaar. Heb haar nu voorlopig op een kuurtje slijmoplossers staan. Over een paar dagen is die kortingsactie van flexineb, dan ga ik er een bestellen. Ik ga de gok nemen. Ik heb wat filmpjes bekeken en vorige week met flexineb gesproken. Ik hoor veel goede verhalen en ik wil het wel een kans geven. Er zijn weinig paarden die het nooit zijn gaan accepteren en de meeste vinden het zijn geld meer dan waard. Dus ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen haha.

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:54

Je gaat er geen spijt van krijgen.
Ondanks dat ik de goedkopere versie gebruik en soms het jammer vind dat ik tijdens het stappen niet kan inhaleren. Maar daarvoor scheelt het een paar euro.

En ja die klodder/klodders....
Ze heeft het nu zo goed als niet benauwd terwijl het echt dreigend vies weer hier is met betrekking tot onweer

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:17

Ja ik heb er eentje zelf geprobeerd te maken, maar dat was geen succes. Die zat wel met een snoer aan het stroom en dan ook nog een beetje in een rothoekje om haar neer te zetten. Dus ik hoop omdat deze mobieler is (en geluidloos), we de "stress" er een beetje kunnen uitlopen/bewegen. Met die andere kan ze geen "kant" op. Ik weet niet precies wat ze nou het engste eraan vind, maar voor de redenen die ik kan bedenken, zou dat met de flexineb denk ik beter moeten gaan.

Fijn om te hore dat die van jou nu minimaal benauwd is!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:22

Voor de flexineb gebruikers: is het zo doordat de "mist" eerst die de buis gaat, ze de mist niet echt "voelen"? Ik heb het idee dat ze het "spritzen" van de mist eng vind. Die kwam namelijk zo direct haar masker in. Eventueel in combi met een mindere luchttoevoer van buiten?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:04

Ik heb gisteren met de korting de flexineb besteld en begin van de middag kwam die al binnen. Vanavond meteen geprobeerd bij mn merrie. Ze vond het allemaal hartstikke prima, helemaal geen stress bij de flexineb. Ze stond zelfs al heel snel weg te dommelen! Dus alle stress voor niks.

Vanavond 10 ml zout verneveld. Met het luchtgat open bleef het nog een beetje hangen in de buis, maar kon hem snel dichtdraaien en toen ging het zoals het moet. Daarna zelfs al een klein beetje viezigheid in haar neus. Nu nog hopen dat het voor haar net zoveel gaat doen als de succesverhalen die ik heb gelezen!

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:09

Laura_ schreef:
Ik heb gisteren met de korting de flexineb besteld en begin van de middag kwam die al binnen. Vanavond meteen geprobeerd bij mn merrie. Ze vond het allemaal hartstikke prima, helemaal geen stress bij de flexineb. Ze stond zelfs al heel snel weg te dommelen! Dus alle stress voor niks.

Vanavond 10 ml zout verneveld. Met het luchtgat open bleef het nog een beetje hangen in de buis, maar kon hem snel dichtdraaien en toen ging het zoals het moet. Daarna zelfs al een klein beetje viezigheid in haar neus. Nu nog hopen dat het voor haar net zoveel gaat doen als de succesverhalen die ik heb gelezen!



Mijn tinker gaat ook doezelen als ze staat te inhaleren.
Maar ze kan ook tijdens het normale poetsen zo genieten en in slaap vallen _O-

Mijn tinker is momenteel echt flink qua hoesten/slijmen ophoesten.
Ze is niet benauwd. Maar ik vind het zo moeilijk om te zien

Maar ze is wel fit en loopt graag

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:20

Hoi, ik heb een vraagje. Misschien is die al een keer geweest. Een vriendin van mij heeft een Fries met astma. Nu moet ze hem pufjes gaan geven met ventolin en flixotide. Hartstikke duur, vooral de flixotide. Ze is wel goed verzekerd. Hebben jullie een idee voor hoever de verzekering hieraan mee gaat betalen? Die houdt het nu nog erg in het midden tot ze alle papieren heeft ingediend...

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:29

Pff om moedeloos van te worden, 10 weken na zouttherapie hoestbui geweest. Nu sinds paar dagen weer flink aan het hoesten. Ik denk dat hij er ook pollenallergie naast heeft Ivm veelvuldig met hoofd schudden. Nu met pollennetje rijden en puur pollen besteld. We vernevelen elke dag nog met zout via de flexineb.

Ivm eerdere hoefbevangenheid liever geen corticosteroïden. Even radeloos op het moment.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:36

Connie76 schreef:
Pff om moedeloos van te worden, 10 weken na zouttherapie hoestbui geweest. Nu sinds paar dagen weer flink aan het hoesten. Ik denk dat hij er ook pollenallergie naast heeft Ivm veelvuldig met hoofd schudden. Nu met pollennetje rijden en puur pollen besteld. We vernevelen elke dag nog met zout via de flexineb.

Ivm eerdere hoefbevangenheid liever geen corticosteroïden. Even radeloos op het moment.


Heb je geprobeerd om met balsamic air of bisolvon te vernevelen? Helpt ook goed om slijm op te lossen/ hoesten te verminderen.

Ik vernevel zelf met atrovent, maar dat is meer om echt benauwdheid/ verwijden luchtwegen te stimuleren..

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:53

Vleddertje1 schreef:
Connie76 schreef:
Pff om moedeloos van te worden, 10 weken na zouttherapie hoestbui geweest. Nu sinds paar dagen weer flink aan het hoesten. Ik denk dat hij er ook pollenallergie naast heeft Ivm veelvuldig met hoofd schudden. Nu met pollennetje rijden en puur pollen besteld. We vernevelen elke dag nog met zout via de flexineb.

Ivm eerdere hoefbevangenheid liever geen corticosteroïden. Even radeloos op het moment.


Heb je geprobeerd om met balsamic air of bisolvon te vernevelen? Helpt ook goed om slijm op te lossen/ hoesten te verminderen.

Ik vernevel zelf met atrovent, maar dat is meer om echt benauwdheid/ verwijden luchtwegen te stimuleren..


Balsamic air ook wel gebruikt maar maakt niet meer slijm los dan alleen zout uit ervaring. Alleen als hij echt benauwd staat geeft het hem wat verlichting Ivm de eucalyptus

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:56

Connie76 schreef:
Pff om moedeloos van te worden, 10 weken na zouttherapie hoestbui geweest. Nu sinds paar dagen weer flink aan het hoesten. Ik denk dat hij er ook pollenallergie naast heeft Ivm veelvuldig met hoofd schudden. Nu met pollennetje rijden en puur pollen besteld. We vernevelen elke dag nog met zout via de flexineb.

Ivm eerdere hoefbevangenheid liever geen corticosteroïden. Even radeloos op het moment.


Hoe is de huisvesting?

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:07

hagelslag schreef:
Connie76 schreef:
Pff om moedeloos van te worden, 10 weken na zouttherapie hoestbui geweest. Nu sinds paar dagen weer flink aan het hoesten. Ik denk dat hij er ook pollenallergie naast heeft Ivm veelvuldig met hoofd schudden. Nu met pollennetje rijden en puur pollen besteld. We vernevelen elke dag nog met zout via de flexineb.

Ivm eerdere hoefbevangenheid liever geen corticosteroïden. Even radeloos op het moment.


Hoe is de huisvesting?


Hij staat 24/7 buiten. Onbeperkt hooi. Kan niet gestoomd worden Ivm onbeperkt hooi op 32 voerplekken en in kudden van 100 paarden.

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:37

Is het hooi stoffig

Connie76
Berichten: 194
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:16

hagelslag schreef:
Is het hooi stoffig


Nee dat valt wel mee. Ik weet dat het beter is om te stomen maar kan helaas niet. Mijn dochter moet op de fiets naar stal kunnen. Hoop stallen in de buurt komen ze maar 2 uur per dag buiten en voor de rest op stal. Wij komen van een andere stal maar te weinig ruwvoer en last van maagzweren. In de winter eet hij ook dit hooi en gaat goed. Is echt van eind maart tot september

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:26

Valt mee dus toch iets stoffig kan de trigger zijn.

Maar ansich met zoveel voerplekken is 't vrije beweging programma wel voorzien

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:43

Als hij van maart tot september hoest zou ik eerder denken aan pollen oid