[INFO] hoestende paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:20

Hoi! Ik heb een vraagje voor mensen die ervaring hebben met vernevelen van Immunusan/Balsamic Air/Pulvirex.
Bij mijn paard was het hoesten een tijdje (half jaar ongeveer) helemaal weg. Recentelijk is het weer een klein beetje terug gekomen. Hij heeft geen virus of bacterie want dan heeft hij meestal koorts en groene uitvloeiing. De uitvloeiing is nu wit en hij is verder top fit. Ik wilde graag advies vragen voor wat ik kan vernevelen in de flexineb wat hem weer even door de slijm heen helpt, anders dan de zoutoplossing. Bovenstaande 3 vloeistoffen staan aangeraden voor als het geen virus/bacterie is, omdat er geen ontstekingsremmende middelen in zitten en puur gericht is op het tot rust brengen van longen/slijm oplossen. Op dit moment helpt NaCl hem dus net niet voldoende. Welk van de 3 zouden jullie dan pakken?

Advies van Thibault Frippiant was het volgende:
Immuno San, Balsamic Air en Pulvirex zijn vergelijkbaar in samenstelling qua essentiële oliën. Het verschil zit er meer in de dikheid van het vloeistof, waarbij Balsamic Air is het dikste (meer olie), dan Pulvirex dan Immuno San. Bij voorkeur, gebruiken we dunne vloeistoffen.

Hyalusol en Nebulin zijn andere samenstelling. Hyalusol bevat hyaluronzuur, welke een ontstekingsremmer is. Nebulin bevat curcumin, wat een natuurlijke ontstekingsremmende actie heeft.

Ik zou u dan adviseren om met een essentiële olie te werken, en daarnaast of Hyalusol, of Nebulin. Als de ene niet aansluit, zou u de andere kunnen proberen.

Ik heb alleen niet de neiging om echt iets ontstekingsremmend te gaan vernevelen, omdat mijn paard astma heeft. Of zit ik daar verkeerd? Toch zijn advies opvolgen?

En dan nog het volgende: Er zit aardig veel prijsverschil tussen balsamic air en immunosan. Arts geeft dus aan dat hoe dunner de stof hoe beter, maar je kan balsamic air ook verdunnen toch? Is dat dan niet veel goedkoper/zelfde effect als immunosan?

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:08

Horseloverl schreef:
Ik heb vanochtend een halotherapie machine gekocht. Heb er 1 met eczeem en 1 met luchtwegklachten. Vinden jullie het interessant als ik hier deel of het goed werkt?

Paarden vinden het heerlijk. Ze hebben beide 20 minuten gestaan. Snot liep zo naar buiten toe dus ben er tot nu toe erg over te spreken. En het is super simpel te gebruiken, ook met schoonmaken echt super simpel


Ik ben ook wel geïnteresseerd in foto’s! En eventueel meer informatie! Welk merk etc :D

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:09

ik ben ook erg geïnteresseerd!

Margriet118
Berichten: 15
Geregistreerd: 26-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:22

@ElSea: mijn vermoeden is dat balsamic air hetzelfde effect zal geven en dan in een 1:1 verhouding.

Gisteren heeft mijn paard zijn laatste flixotide gehad. Vanaf vandaag ga ik dus weer over op zout. Zouden jullie dit alleen met zout doen of ook met balsamic air? Hij reageerde daar wel goed op, dus vandaar. Morgen zal ik het ook mijn veearts vragen, maar die wil ik niet storen op zondag.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:38

Margriet118 schreef:
@ElSea: mijn vermoeden is dat balsamic air hetzelfde effect zal geven en dan in een 1:1 verhouding.

Gisteren heeft mijn paard zijn laatste flixotide gehad. Vanaf vandaag ga ik dus weer over op zout. Zouden jullie dit alleen met zout doen of ook met balsamic air? Hij reageerde daar wel goed op, dus vandaar. Morgen zal ik het ook mijn veearts vragen, maar die wil ik niet storen op zondag.


Thanks! Ik ben begonnen met de balsamic air en hij gaat er supergoed op. Is gelijk weer opgehouden met hoesten!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:34

Die van mij is weer meer begonnen met hoesten... hopelijk snel de kop gesmoord.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:36

Ik geef sinds 2 dagen flixotide pufjes via de flexineb.
Voor de eerste toediening van flixotide hoestte hij alleen met aandraven. Nu ook in rust, stap, in de wei, enzovoort. Hebben jullie dat ook ervaren? Ik bel sowieso ook even met de DA hierover maar ben ook benieuwd naar gebruikerservaringen. :)

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:27

pufjes kunnen als bij werking hebben dat ze gaan hoesten. maar hier moet je even doorheen.
ik zelf heb ook astma ik ga ook hoesten van de pufjes maar na een dag of 10 voel ik ,ij niet meer benauwd en is hoesten ook over. zal bij paarden denk ik net zo gaan

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 23:12

Ik vind pufjes met de flexineb een drama, dan moet je die voorbuis eigenlijk draaien en daarna krijg ik hem niet zo goed meer vast om te vernevelen. Puffen met een voorzetkamer is eenvoudiger.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 00:05

Je moet hem even vastklikken die buis dan zit die weer goed.

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:25


Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:42

Oke dan doe ik iets fout geloof ik. Ik geef ook pufjes met de flexineb maar ik doe niks met het veranderen van de vernevelkamer... hoe moet dat dan? Staat er ergens een voorbeeld?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:58

sunny43 schreef:
Mmm bij mij schiet ie dan toch geregeld los, heb het een tijdje geprobeerd maar vindt het hopeloos. MIsschien dat ze daarom nu ook bij Flexineb een bandje hebben om te zorgen dat dat ding vast blijft zitten https://flexineb.nl/product/flexineb-st ... evelkamer/

Dat bandje heb ik sowieso dat raad flexineb zelf ook aan. Maar je moet echt goed klikken ik deed dat zelf ook niet goed eerst en dan schiet die los.

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:10

Unleash schreef:
Oke dan doe ik iets fout geloof ik. Ik geef ook pufjes met de flexineb maar ik doe niks met het veranderen van de vernevelkamer... hoe moet dat dan? Staat er ergens een voorbeeld?


Eigenlijk moet je die voorzetkamer een kwart slag draaien. Maar sommige puffers doen het prima op zijn kop, andere dus niet... en daarvoor is het dan weer wenselijk die voorzetkamer te draaien.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:23

Oh gelukkig. Mijn puffer doet het goed ondanks dat die inderdaad 90 graden gedraaid op de flexineb staat. :)

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:43

Bij mij blijft die gelukkig redelijk zitten als die los zit. Ze schiet bij mij in de stress als ik er teveel aan ga zitten als ik ga lopen duwen met dat ding.

sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:50

hier ook, vooral niet aankomen!

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:29

Ik moet even mijn ei kwijt.
Wij hebben vandaag helaas slecht nieuws gehad.
Uiteraard zagen we het wel een beetje aankomen.
We gaan de strijd tegen de astma verliezen.
Nu net na de 3e prednison kuur in een half jaar tijd is ze toch echt lang niet voldoende opgeknapt, oftewel slecht.
Vandaag met haar naar de kliniek geweest en de echo van haar luchtpijp was niet goed, veel astmaschuim.
De longfoto was ook slecht, haar longen werken nog maar voor de helft.
En fysiek tja, ze heeft ongeveer wel 2 jassen uitgedaan ;(

Het is klaar, we moeten afscheid gaan nemen.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:41

Aaahhww das echt balen. Sterkte!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:41

Ai dat is heftig! Heel veel sterkte met deze beslissing en het afscheid!

Hier gaat paardlief goed en zijn we ook weer conditie aan het opbouwen. Medicatie was bij hem ook onvoldoende, maar combi met flexineb en luchtwegkruiden werken voor hem. Hij krijgt nu niks meer ter ondersteuning.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:29

Ah wat verdrietig! Heel veel sterkte :(:)

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:53

Wat verdrietig Zerena… sterkte met het naderende afscheid en de tijd daarna. :knuffel:

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:04

Heel veel sterkte!!

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:42

Iedereen bedankt!
Ik vind het zo oneerlijk, ze is nog maar 10 ;(

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:57

Oh nee wat erg en wat heftig... Heel veel sterkte.....