Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 300 van de 322 [ 8049 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 322  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

Hier vandaag de bronchoscopie en longspoeling gehad! Er was dus geen slijm in de luchtwegen te zien. Wel een zeer geïrriteerde keel die flink rood was. Nu een week wachten op uitslag van longspoeling
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:34 



 
Profiel   

Wel fijn geen slijm! Even spannend nog dus.

Ik heb binnenkort een afspraak bij den Hoek. Er was een uitvaller dus ik kan eerder! Super fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:39 



 
Profiel   

Britt_Sisi schreef
Wel fijn geen slijm! Even spannend nog dus.

Ik heb binnenkort een afspraak bij den Hoek. Er was een uitvaller dus ik kan eerder! Super fijn

Ja klopt ben nu bezig met tijmsiroop en wat honing en vernevelen met immunosan lijkt toch wel verlichting te geven. Den hoek is nooit verkeerd heb ik ook nog voor zitten kijken. Ik zag dat ze ook op locatie komen omgeving utrecht denhaag Rotterdam. Laat ik daar nou net wonen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:56 



 
Profiel   

Ik heb het intakeformulier van eqinful ingevuld en binnenkort de intake. Ik ben benieuwd of we hiermee nog resultaten kunnen behalen!

Alhoewel ik blij ben met hoe ze het nu doet. Wel last van de warmte, maar ik vraag me steeds meer af of ze nu echt benauwd is of gewoon last heeft van de warmte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 19:28 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik heb het intakeformulier van eqinful ingevuld en binnenkort de intake. Ik ben benieuwd of we hiermee nog resultaten kunnen behalen!

Alhoewel ik blij ben met hoe ze het nu doet. Wel last van de warmte, maar ik vraag me steeds meer af of ze nu echt benauwd is of gewoon last heeft van de warmte...


Ben eigenlijk wel benieuwd, zie regelmatig reclame van eqinful, website is leerzaam maar ik vind nog niets van ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 19:35 



 
Profiel   

Mijn Tut is niet meer. Ik belde de kliniek vanwege een eventuele longspoeling maar ik kwam er weg met een lege trailer, een leeg halster en een paar plukjes haar. In combinatie met hoefbevangenheid waren er geen mogelijkheden meer, alleen medicijnen waardoor ze dus hoefbevangen zou worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 07:42 



 
Profiel   

Ach wat heftig!
Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 07:49 



 
Profiel   

Heel veel sterkte hahatsjoe :knuffel: Y;(

Hier ben ik erachter gekomen dat pony niet hoest als ie s nachts buiten blijft staan en hij hoest echt heel af en toe bij binnen staan. Helaas heb ik geen keuze hier thuis en moet hij binnen s nachts vanwege wolven. Gelukkig is het 1 a 2 kuchen bij het aandraven en niet meer dan dat, maar ik gok dus een stofallergie. Hij staat al op vlas en ons huidige hooi is echt stof arm. Voordroog zal niet gaan, want daar kunnen de andere pony zijn darmen niet tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 08:27 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Mijn Tut is niet meer. Ik belde de kliniek vanwege een eventuele longspoeling maar ik kwam er weg met een lege trailer, een leeg halster en een paar plukjes haar. In combinatie met hoefbevangenheid waren er geen mogelijkheden meer, alleen medicijnen waardoor ze dus hoefbevangen zou worden.


Oh wat ontzettend heftig.... heel veel sterkte... :(:) :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 08:48 



 
Profiel   

Oh wat heftig. Daar ga je niet vanuit als je naar de kliniek gaat.. sterkte!

Wat ik mij alleen afvraag, waren medicatie zoals puffers/equihaler ook geen optie meer of had dat geen effect? Dat heeft volgens mij geen bijwerkingen op de hoefbevangenheid?
Uiteraard is het ook sneu en hoefbevangen en slecht op de luchtwegen. Snap dat het dan soms ook heel lastig is...


Hoeft niet nu beantwoord te worden hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 10:50 



 
Profiel   

Corticosteroïden vernevelen geven inderdaad geen enkel risico op hoefbevangenheid. Dat wordt nog wel eens door elkaar gehaald. Oraal geven wel!

Maar ik kan met ontzettend voorstellen dat het en, en is... en longproblemen en hoefbevangenheid en waarbij je bij luchtwegen ook wil bewegen is dat met hoefbevangenheid niet mogelijk en hoefbevangenheid is heel pijnlijk zeker als er geen kans op herstel is..

Sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 11:05 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik heb het intakeformulier van eqinful ingevuld en binnenkort de intake. Ik ben benieuwd of we hiermee nog resultaten kunnen behalen!

Alhoewel ik blij ben met hoe ze het nu doet. Wel last van de warmte, maar ik vraag me steeds meer af of ze nu echt benauwd is of gewoon last heeft van de warmte...


Ik ben heel nieuwsgierig naar je ervaring. Dus mocht je het tegen die tijd willen delen dan heel graag. :)


hahahatsjoe schreef
Mijn Tut is niet meer. Ik belde de kliniek vanwege een eventuele longspoeling maar ik kwam er weg met een lege trailer, een leeg halster en een paar plukjes haar. In combinatie met hoefbevangenheid waren er geen mogelijkheden meer, alleen medicijnen waardoor ze dus hoefbevangen zou worden.


Vreselijk.. Heel veel sterkte toegewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 11:45 



 
Profiel   

Jorex schreef
Heel veel sterkte hahatsjoe :knuffel: Y;(

Hier ben ik erachter gekomen dat pony niet hoest als ie s nachts buiten blijft staan en hij hoest echt heel af en toe bij binnen staan. Helaas heb ik geen keuze hier thuis en moet hij binnen s nachts vanwege wolven. Gelukkig is het 1 a 2 kuchen bij het aandraven en niet meer dan dat, maar ik gok dus een stofallergie. Hij staat al op vlas en ons huidige hooi is echt stof arm. Voordroog zal niet gaan, want daar kunnen de andere pony zijn darmen niet tegen.


Dan zou ik toch gaan investeren om een stuk wolfwerend af te zetten. Als je ze thuis hebt, kun je dat zeker doen en dat hoeft niet zoals bij mij 2500 m2 maar je kunt ook een paddock van 12 x 12 of zo met extra draden afzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 15:33 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Oh wat heftig. Daar ga je niet vanuit als je naar de kliniek gaat.. sterkte!

Wat ik mij alleen afvraag, waren medicatie zoals puffers/equihaler ook geen optie meer of had dat geen effect? Dat heeft volgens mij geen bijwerkingen op de hoefbevangenheid?
Uiteraard is het ook sneu en hoefbevangen en slecht op de luchtwegen. Snap dat het dan soms ook heel lastig is...


Hoeft niet nu beantwoord te worden hoor!


Dat wilden ze wel doen maar ze waarschuwden dat dit steeds weer terug zou komen. Uit de hele houding van de dierenarts proefde ik dat het niet meer kon. Was al meer dan 2 jaar aan het dokteren ook, van alles geprobeerd. En de combi met hoefbevangenheid is gewoon een hele slechte, na een jaar liep ze ook nog steeds niet helemaal goed door de vrij grote kanteling in 1 voet en wat lichtere in de andere. Als ik aan de puffers was gegaan, was het lijden door gegaan. Ze liet haar hoofd ook hangen. Je kunt soms niet egoistisch zijn. En als ik kijk hoe snel haar hart er mee ophield, dat was echt binnen een tel na de 2e spuit, bizar snel, dus ik denk dat ik het goede heb gedaan.

Bedankt voor jullie aardige woorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 11:00 



 
Profiel   

Dat denk ik ook als ik jou zo hoor!

Wat ook al werd gezegd, met luchtwegen wil je bewegen wat met hb niet kan en als ze dan na 1 jaar ook nog steeds niet goed liep, dan kan je aan de puffers voor de luchtwegen, maar dat lost de hb niet op natuurlijk. Klinkt als een hele waardige keuze naar je paard toe!

Was ook vooral benieuwd hoor ter informatie, maar de uitleg van jou en hierboven maakt het helemaal duidelijk. Ik ben gelukkig niet heel erg thuis in de hoefbevangenheid, zeker niet de langdurige hoefbevangenheid, dus dan denk je minder snel aan die impact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 11:33 



 
Profiel   

@hahahatsjoe
Gecondoleerd.
En combinatie longen met iets waardoor ze niet meer veel kunnen/mogen lopen.
Dat is onmogelijk.
Ik heb vorige week de mijne laten inslapen. Het is ongelofelijk klote.
Maar wel voor 't dier de juiste beslissing

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 14:32 



 
Profiel   

Hagelslag en hahahatsjoe beide veel sterkte gewenst, heel verdrietig dit soort dingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 20:21 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Laura_ schreef
Ik heb het intakeformulier van eqinful ingevuld en binnenkort de intake. Ik ben benieuwd of we hiermee nog resultaten kunnen behalen!

Alhoewel ik blij ben met hoe ze het nu doet. Wel last van de warmte, maar ik vraag me steeds meer af of ze nu echt benauwd is of gewoon last heeft van de warmte...


Ben eigenlijk wel benieuwd, zie regelmatig reclame van eqinful, website is leerzaam maar ik vind nog niets van ervaringen.


Hier een ervaring!
En inmiddels heel wat van mijn kennissen ook.

Mijn paarden doen het vele malen beter sinds ik met Anne aan de slag ben. Ze zijn op veel fronten echt enorm verbeterd!
Luchtwegen, hoeven, huid.... maar ook hun hele stofwisseling en daarmee hun energie en voorkomen zijn echt veranderd. Ik ben fan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 07:32 



 
Profiel   

Ninx schreef
Laura_ schreef
Ik heb het intakeformulier van eqinful ingevuld en binnenkort de intake. Ik ben benieuwd of we hiermee nog resultaten kunnen behalen!

Alhoewel ik blij ben met hoe ze het nu doet. Wel last van de warmte, maar ik vraag me steeds meer af of ze nu echt benauwd is of gewoon last heeft van de warmte...


Hier een ervaring!
En inmiddels heel wat van mijn kennissen ook.

Mijn paarden doen het vele malen beter sinds ik met Anne aan de slag ben. Ze zijn op veel fronten echt enorm verbeterd!
Luchtwegen, hoeven, huid.... maar ook hun hele stofwisseling en daarmee hun energie en voorkomen zijn echt veranderd. Ik ben fan!

En jouw kennissen ook tevreden? Na hoeveel tijd merkte je verschil?

Stalgenootje heeft enkele weken terug consult gedaan en is nu sinds deze week begonnen met het dieet. Zij doet het vanwege de hb, maar heeft ook luchtweg klachten

Ik had al eerder willen beginnen, maar ik had nog een kruidenmix van horsecomplete staan, dus we hadden afgesproken die eerst op te maken. Die loopt nu bijna op z'n einde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 08:52 



 
Profiel   

hagelslag schreef
@hahahatsjoe
Gecondoleerd.
En combinatie longen met iets waardoor ze niet meer veel kunnen/mogen lopen.
Dat is onmogelijk.
Ik heb vorige week de mijne laten inslapen. Het is ongelofelijk klote.
Maar wel voor 't dier de juiste beslissing


Jij ook heel veel sterkte gewenst, het is gewoon echt klote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 10:09 



 
Profiel   

Ik ben sinds vrijdag bezig met budesonide vernevelen. 2 x daags. Na de eerdte dag al meteen geen hoest meer gehoord. Nou ws ik dinsdag en woensdag helaas niet in staat om 2 keer tegaan. Vandaag helaas toch weer hoest met aandraven. Heb nu ook de phytonics respi comb druppels erbij kijken of dat straks ook nog wat wilt doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 15:59 



 
Profiel   

Heb ik zelf ook een tijdje gegeven, merkte het eerste jaar veel. Daarna ook niet meer. Weet je al wat bij jou de problemen veroorzaken? Ik zou eigenijk niet te veel naast elkaar gaan geven. Het gaat het probleem niet oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 16:06 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Heb ik zelf ook een tijdje gegeven, merkte het eerste jaar veel. Daarna ook niet meer. Weet je al wat bij jou de problemen veroorzaken? Ik zou eigenijk niet te veel naast elkaar gaan geven. Het gaat het probleem niet oplossen.

Heb t nog niet gegeven. Maar wel al binnen. Het is een 10 daagse kuur van de budosedine.
Ja hij heeft milde astma

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 17:46 



 
Profiel   

Maar astma van wat? Stof, pollen, schimmels?

Mijn idee bij die middeltjes is dat het bij astma hoestjes vaak helemaal niet zo goed werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-23 18:06 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Maar astma van wat? Stof, pollen, schimmels?

Mijn idee bij die middeltjes is dat het bij astma hoestjes vaak helemaal niet zo goed werkt.

Tja het wordt niet voor niets voorgeschreven. Wat werkt volgens jou wel dan?
Oorzaak weten we nog niet daar zou ik een bloedtest op moeten doen. Er is tot nu toe alleen een bronchoscopie en longspoeling gedaan. Naar mijn idee is budesodine echt niet een kwakzalfmiddeltje en wordt dit zowel veel gebruikt bij mens als paard
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 04:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 300 van de 322 [ 8049 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 322  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen