Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 291 van de 322 [ 8048 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 322  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] hoestende paarden

 
Profiel   

Kliko wordt echt wel warm genoeg hoor, ik liet hem gewoon ipv 60 minuten 70 minuten stomen. Heb er nog eentje in de aanbieding, niet weg omdat het niet werkt maar omdat een haygain eenvoudiger werkt als je het al druk hebt, en er voor 2,5 paard in kan ipv goed voor 1 - 1,5 paard!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:10 



 
Profiel   

Als ik kijk naar mijn stomer van Hooistomer.nl dan denk ik dat een kussenbak ook prima kan. De bak van hooistomer is ook gewoon een plastic bak zonder poespas, die ook niet bijzonder goed sluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:27 



 
Profiel   

Niwla schreef
Als ik kijk naar mijn stomer van Hooistomer.nl dan denk ik dat een kussenbak ook prima kan. De bak van hooistomer is ook gewoon een plastic bak zonder poespas, die ook niet bijzonder goed sluit.


ja en met een gewone behangstomer eraan dus dan is een kliko echt niet minder! Een Haygain werkt met een 'echte' boiler en is dubbelwandig enzo. Maar daar is dan de prijs ook echt naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:47 



 
Profiel   

Ja klopt, achteraf had ik hem beter zelf kunnen maken. := Maargoed, het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 10:19 



 
Profiel   

Het is vooral ook goed om te weten of ze temp wordt behaald en volgens mij kan dat met een vlees thermometer.

Voor nu nog alleen weken. Binnenkort weer 4 dagen weg en moet ik 't weer aan andere vragen, dat is wel lastig. Ik haal weer Jopack tophay, dan alleen beetje water er over, scheelt weer wat tijd en moeite voor de thuis blijvers....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 10:23 



 
Profiel   

Ik heb gelukkig een hele lieve stalgenoot die tijd3ns mijn afwezigheid dagelijks het hooi heeft natgemaakt. Zo blij mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:41 



 
Profiel   

Spenk schreef
manzano schreef

Heb je 7 hoestende paarden?

Wat weer een vooroordelen :=

Denk eerder er 7 paarden van het zelfde eten buiten en je dus alles dan weken moet.

De meeste staleigenaren zitten daar niet op te wachten en als je gewoon een fulltime baan hebt kun je dat zelf ook niet doen.


Het was helemaal geen vooroordeel het was een open vraag zonder oordeel om mee te kunnen denken in oplossingen....
Jouw reactie is meer een vooroordeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:44 



 
Profiel   

Als je zelf aan de knutsel gaat is het vooral van belang om ook te kijken naar het type kunststof waarvan de bak is gemaakt. Niet alle kunststoffen zijn bestand tegen verhitting boven bepaalde temperaturen en dan kun je schadelijke stoffen krijgen die vrij komen. Dat wil je uiteraard niet in je hooi hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:46 



 
Profiel   

Kliko werkt iedergeval prima daarom worden die vaak als zelfmaak gebruikt. Hier dus nog eentje in de aanbieding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:03 



 
Profiel   

manzano schreef
Britt_Sisi schreef
Hier is het inderdaad ook door de kliniek aangeraden. Stomen of weken is geen optie voor 7 paarden helaas.

Heb je 7 hoestende paarden?

Nee inderdaad een kudde van 7 met een groepje in eigen beheer. Nu dus even gesplitst om te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 17:56 



 
Profiel   

Bij ons hielp het stomen/weken helaas niet voldoende. Prednisolon is het enige wat alles onderdrukt heeft :( Heb mijn vriendje dus vorige week maandag op aanraden van de dierenarts toch maar verhuisd naar een plekje met voordroog. Ook gewoon weer lekker 24/7 buiten. Hoop echt dat dit het is hoor, pff.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 19:33 



 
Profiel   

Tja bij mij helpt het ook nog niet voldoende maar weet nu dat ie ook allergisch is voor Timothee - zit o.a. in Pavo Vital, Equifyt Herbs en Equifyt Zupa, voor Italiaans raaigras en nog wat van die dingen... volgens de arts is het en en en... vooral GEEN voordroog maar wel 24/7 buiten, hooi stomen etc. nu immunotherapie opgestart, hopen dat het gaat werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 20:14 



 
Profiel   

Het is weer april en die van mij is weer benauwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 10:28 



 
Profiel   

Heeft die dan geen pollenallergie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 10:37 



 
Profiel   

Spenk schreef
Heeft die dan geen pollenallergie?

Je zou toch denken dat ie dat zijn hele leven zou moeten hebben?
Volgens de BAL van 2 jaar terug was het echt stofallergie.
Wat moet ik met pollen allergie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 11:12 



 
Profiel   

Nee dat is echt onzin. Mijn paard is 14 en heeft nu 4 jaar pollenallergie.

Pollenallergie is management. Ik heb toevallig maandag mijn dierenarts gesproken of er toch niet meer is wat we kunnen doen. Ik deed al vernevelen met zoutoplossing, hij kreeg cetirizine tabletjes. Pollennetjes enzo werkt hier niet.

We gaan nu zodra het weer ergens worden flixotide vernevelen en eventueel een anti histamine vernevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 11:28 



 
Profiel   

Ik ben gisteren in bodegraven geweest ivm de pollen allergie naast haar astma door stof en schimmel.

Wij zijn gestart met voor 4 weken rapidexon (dexa) vernevelen via de flexineb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 11:49 



 
Profiel   

Spenk schreef
Nee dat is echt onzin. Mijn paard is 14 en heeft nu 4 jaar pollenallergie.

Pollenallergie is management. Ik heb toevallig maandag mijn dierenarts gesproken of er toch niet meer is wat we kunnen doen. Ik deed al vernevelen met zoutoplossing, hij kreeg cetirizine tabletjes. Pollennetjes enzo werkt hier niet.

We gaan nu zodra het weer ergens worden flixotide vernevelen en eventueel een anti histamine vernevelen.


Waar haal jij flixotide om te vernevelen? (humaan geneesmiddel niet meer beschikbaar voor mensen :( )

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 12:02 



 
Profiel   

De apotheek had het gewoon? Kon het gewoon aan de kliniek leveren in elk geval. Ik woon wel aan de duitse grens dus best kans op het uit Duitsland komt. Zo kwam mijn apotheek ook aan de pil die in Nederland niet meer verkrijgbaar was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 12:45 



 
Profiel   

Ik heb de mijne sinds vandaag ook weer met het vliegenkap op staan. Voor het geval het toch een beetje helpt. Tot nu toe gaat ze nog wel oké naar mijn idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 13:09 



 
Profiel   

Hoe doen jullie paarden het nu het ineens weer wat warmer weer is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:05 



 
Profiel   

ikbencarmen schreef
Hoe doen jullie paarden het nu het ineens weer wat warmer weer is?



Mijne staat echt paasei klote.
Lang leven de paasvuurtjes overal......

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:08 



 
Profiel   

Hier werkt alle medicatie die ze krijgt niet en staat ze afgelopen 2 dagen ook in eens nog benauwd erbij. Echt verschrikkelijk dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 19:35 



 
Profiel   

Die van mij was gisteren goed, heb zelfs heel rustig aan een cavaletti les mee kunnen doen. Was zoo blij dat het goed ging!
Vandaag staat hij weer benauwd. Erg snelle ademhaling. Komt door de warmte. Ik vermoed dat hij het heel erg lastig gaat krijgen met temperaturen boven de 15. Hij staat nu zonder medicatie, enkele keren per week flexineb. Ik moet van dag tot dag aankijken wat hij nodig heeft. Wil deze week weer nieuwe pufjes halen bij de apotheek, dan kan ik ze direct inzetten indien nodig i.c.m. ventipulmin eventueel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 20:07 



 
Profiel   

Ik merk wel veel moeilijkheden kwa het vinden van een andere stalling. Veel stallen hier in de buurt hebben stro of het zijn allemaal paddock paradise plekken. Hoe hebben jullie dat opgelost?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 17:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 291 van de 322 [ 8048 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 322  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen