[INFO] hoestende paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5388
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:37

Ik zou m buiten laten!

Ik ga voor die van mij morgen weer de da bellen. Zolang ze in de wei staat, is ze best oke. Maar zodra ze iets van inspanning moet leveren, staat ze met wijd opengesperde neusgaten. Zo zielig.

Het is zo lastig inschatten hoe ze zich voelt. Op de wei lijkt ze gelukkig oke te zijn. Maar misschien had ik toch eerder aan de bel moeten trekken... ik twijfel zo aan mezelf soms. Ga ik soms niet teveel door, voor mezelf? Of doe ik wel t juiste voor dr... wat ik nog acceptabel vind, is dat wel acceptabel voor dr...

Laura_
Berichten: 5388
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:57

Iemand die weet wat ze allemaal kunnen horen met t luisteren naar de longen?

Kunnen ze de staat van de longblaasjes bijv. Horen?

Mijn paard is momenteel met enige vorm van inspanning al enorm benauwd. Op de wei lijkt ze er gelukkig wel oke bij te staan.

Dierenarts is op de hoogte en is dosering van medicatie aan het uitzoeken (voor de flexineb) heel blij mee, ze hebben zelf flexineb gebeld voor info, dus erg blij dat ze dat zo serieus nemen, want ventipulmin wil ik niet.

Mijn voornaamste vraag is dus, in hoeverre is dit een aanval of in hoeverre is dit schade aan de longen waardoor ze op de warme dagen gewoon niet meer voldoende capaciteit heeft om zich in te spannen?

Ik heb bij een stalgenootje gehoord dat ze bij haar paard littekenweefsel op de longen hoorde. Bij een ander paardje hadden ze t erover dat ze op de scopie longemfyseem hebben gezien, waarbij iemand anders weer zei, dat kunnen ze helemaal niet zien, maar alleen horen. Bij de scopie van mij is nooit wat over longemfyseem gezegd en tijdens t luisteren ook nooit over littekenweefsel. T gaat om verschillende paardjes, maar volgens mij zijn ze alle 3 wel bekeken en gehoord door dezelfde dierenarts.

Ik ben dus een beetje zoekende wat wel betrouwbaar is en wat niet.

Ik twijfel soms zo erg. Ben ik nu gewoon overbezorgd? Of probeert de rest me gewoon gerust te stellen en zie ik wel wat ik zie? Gisteren na een klein rondje wandelen was de mijne kapot, maar t gezonde paard van mn stalgenootje was ook zwaar aan t ademen. dan denk ik ook weer oke, i n hoeverre is t niet deels ook logisch en verklaarbaar

Fangio

Berichten: 2569
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:56

@ Saams, of eventueel een extra schaduwdoek ophangen? Dat doe ik op de hele hete dagen, zodat ze net wat meer keur hebben van schaduwplekken, zodat ze ook afhankelijk van de eventuele wind in de schaduw + de wind kunnen gaan staan. (ik heb gewoon een goedkope van de action dacht ik, maar omdat hij alleen op hele warme dagen hangt gaat hij toch al een paar jaar mee)
@ Laura, volgens mij kunnen ze alleen wat aan de longen horen als het al echt slecht is, anders is dat heel lastig. Een scopie laat meer zien, maar ook niet alles natuurlijk. Een BAL-spoeling kunnen ze meestal wel het een en ander uithalen, maar ik zou deze vraag misschien eens zo aan zowel je dierenarts als een paar klinieken stellen? Zien wat zij antwoorden

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:20

Ik meld me helaas ook op dit topic.
Ik heb niet alle 260 pagina's gelezen, dus wie weet zijn er al tips gegeven.

Mijn merrie is 15, vanaf veulen bij mij. Hoesten is altijd een dingetje geweest maar met een kuurtje 1 of 2 keer per jaar goed onder controle te houden. Maar nu houdt het niet op.

Ze heeft een longspoeling gehad en uitkomst is stofallergie.
Als het regent hoest ze niet of nauwelijks, met droog weer veel. Rijden doe ik niet als ze op de paddock al staat te hoesten maar als ze niet hoest en ik rij wel, dan hoest ze uiteindelijk ook onder het zadel.

Het lijkt weersafhankelijk, dus denk je al snel aan pollen. Briesen, schuren met de neus en/of neusuitvloeiing doet/heeft ze dan weer niet.

- Ze staat 24/7 buiten (zandpaddock, staat in verbinding met de bak dus wordt wat vochtig als het droog is)
- Ik stoom het hooi
- Ik geef fenegriek
- Sinds gisteren een neusnetje (toch pollen uitsluiten)
- Sinds gisteren ook LongVitaal van EcoStyle (ik probeer een 10-daagse kuur)
- Ze staat 2-3 uur per dag op de wei

Vandaag heb ik haar zelf 1 keer horen hoesten maar kreeg van 2 stalgenoten berichtjes dat ze na het rollen 10-15 keer heeft staan kuchen en later op de dag 4 keer in een half uur.

Voordat ik weer naar de dierenarts ga - ik heb door allerlei toestanden de DA zo ongeveer vaker gezien dan mijn partner afgelopen halfjaar - wil ik toch nog even ervaringen vragen hier op bokt.

Wie heeft er nog een gouden tip om te proberen?

hagelslag
Berichten: 9218
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:30

De gouden tip, vaak toch de flexineb of de goedkopere versie ervan

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:39

hagelslag schreef:
De gouden tip, vaak toch de flexineb of de goedkopere versie ervan

Dankjewel. Heb je er ervaring mee?
Werkt in dit geval alleen een zoutoplossing of moet ik medicatie toedienen? En is 1x per dag dan voldoende om haar 24 uur lang vrijer te laten ademen?

hagelslag
Berichten: 9218
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:44

Ik gebruik tot dusver alleen zoutoplossing.
Vooral vlak voor het trainen inhaleren is handig zodat alles ook direct eruit kan komen wat vast zit//zat qua slijm.

Qua andere dingen inhaleren zijn er andere in het topic die daar misschien wat over kunnen toelichten

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:59

Nou mijn paard heeft z'n laatste 10 dagen prednison. Leek wat beter gaan met 1 a 2x een hoest, dinsdag geen hoest. Alleen vandaag weer een hele hoestbui.... Vernevelen gaat echt mijn laatste optie worden. Als dat niet gaat werken dan is het voor mij klaar, gaat ie de wei op en is het pensioentijd voor hem.

Ohh en naast de prednison ook nog 10 dagen subestin gehad om al het slijm losser te maken. Ik weet het niet hoor. Mijn portemonnee is leeg en mijn motivatie ook

manon1974
Berichten: 71
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:08

Anna_Dani schreef:
Ik meld me helaas ook op dit topic.
Ik heb niet alle 260 pagina's gelezen, dus wie weet zijn er al tips gegeven.

Mijn merrie is 15, vanaf veulen bij mij. Hoesten is altijd een dingetje geweest maar met een kuurtje 1 of 2 keer per jaar goed onder controle te houden. Maar nu houdt het niet op.

Ze heeft een longspoeling gehad en uitkomst is stofallergie.
Als het regent hoest ze niet of nauwelijks, met droog weer veel. Rijden doe ik niet als ze op de paddock al staat te hoesten maar als ze niet hoest en ik rij wel, dan hoest ze uiteindelijk ook onder het zadel.

Het lijkt weersafhankelijk, dus denk je al snel aan pollen. Briesen, schuren met de neus en/of neusuitvloeiing doet/heeft ze dan weer niet.

- Ze staat 24/7 buiten (zandpaddock, staat in verbinding met de bak dus wordt wat vochtig als het droog is)
- Ik stoom het hooi
- Ik geef fenegriek
- Sinds gisteren een neusnetje (toch pollen uitsluiten)
- Sinds gisteren ook LongVitaal van EcoStyle (ik probeer een 10-daagse kuur)
- Ze staat 2-3 uur per dag op de wei

Vandaag heb ik haar zelf 1 keer horen hoesten maar kreeg van 2 stalgenoten berichtjes dat ze na het rollen 10-15 keer heeft staan kuchen en later op de dag 4 keer in een half uur.

Voordat ik weer naar de dierenarts ga - ik heb door allerlei toestanden de DA zo ongeveer vaker gezien dan mijn partner afgelopen halfjaar - wil ik toch nog even ervaringen vragen hier op bokt.

Wie heeft er nog een gouden tip om te proberen?


Jeetje dat is vervelend weet precies hoe je je voelt..moedeloos word je ervan :-(
Bij mij heeft er 1 vanaf het begin dat hij bij me kwam gehoest(7 jaar geleden) was met tijden beter en dan weer erger
Ook van alles gegeven poedertjes kuurtjes Chinees kruiden, hielp vaak eventjes maar kwam altijd terug
Heb vorig jaar hooistomer gekocht.. over bij allemaal! De anderen sloten zich nl "gezellig aan" lekker solidair hoesten met zijn allen ;-)
Hoesten kan ook nog een uiting zijn van een "overvolle" lever he, (zomaar ff een zijweggetje..)
Als de lever het dan moeilijker krijgt met afvoeren helpen de longen mee, doormiddel van hoesten
Maar bij mij heeft stomen dus echt goed gedaan, ben daar ook super blij mee :-)
Wat ik ook wel eens deed op hele droge dagen, paddock sproeien (want herken je verhaal zeker wel)
Heel veel succes en vooral sterkte

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:30

Even over die lever. Wat kan je daar dan mee doen?

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:09

Saaams schreef:
Mijn pony staat nu 24/7 buiten en dat lijkt eindelijk goed te gaan.

Maar volgende dilemma.
Ze is het enige dier wat 24/7 buiten blijft. Dat is niet zo zeer een probleem. Vind ze prima.

Maar de andere paarden gaan over op tropenrooster (13-17u) komen ze dan op stal.

Wat zouden jullie doen? Mijn gevoel zegt buiten laten.

Ze heeft wel wat bomen en struiken maar over het algemeen zeer beperkt schaduw.

Dus of buiten in de zon of binnen in het stro.

Klinkt simpel zou je zeggen? :+ maar de meningen verschillen


Buiten laten. Merk hier dat enkel onze zwarte groninger schaduw zoekt Eilis gaat gewoon met 30 graden liggen bakken in de paddock waar het zand zo warm is dat ik er met blote voeten niet op kan lopen

manon1974
Berichten: 71
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:02

daphne_xxx schreef:
Even over die lever. Wat kan je daar dan mee doen?


Ik dacht de lever handje helpen door te ontgiften..
Er komt bij ons paard altijd een osteopaat en zij meet vooraf al zijn organen door en zij vertelde mij dat toen.. stom eigenlijk dat ik dat toen niet gevraagd heb, ja of misschien wel, stel nl altijd 100 vragen hahaha

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:25

manon1974 schreef:
daphne_xxx schreef:
Even over die lever. Wat kan je daar dan mee doen?


Ik dacht de lever handje helpen door te ontgiften..
Er komt bij ons paard altijd een osteopaat en zij meet vooraf al zijn organen door en zij vertelde mij dat toen.. stom eigenlijk dat ik dat toen niet gevraagd heb, ja of misschien wel, stel nl altijd 100 vragen hahaha


Ohhja klinkt logisch. Alleen geen idee wat ik moet doen qua ontgiften en nu met medicatie heeft dat sowieso geen zin.

hagelslag
Berichten: 9218
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:41

daphne_xxx schreef:
Nou mijn paard heeft z'n laatste 10 dagen prednison. Leek wat beter gaan met 1 a 2x een hoest, dinsdag geen hoest. Alleen vandaag weer een hele hoestbui.... Vernevelen gaat echt mijn laatste optie worden. Als dat niet gaat werken dan is het voor mij klaar, gaat ie de wei op en is het pensioentijd voor hem.

Ohh en naast de prednison ook nog 10 dagen subestin gehad om al het slijm losser te maken. Ik weet het niet hoor. Mijn portemonnee is leeg en mijn motivatie ook



Had je dichterbij gewoond had je de mijne mogen lenen...
Ik denk niet dat je bankrekening er blij van word om ook nog de lever te ontgiften.

Prednison etc helpt op het moment dat je het geeft goed. Zodra als dat je het niet geeft is de werking ervan snel weg

manon1974
Berichten: 71
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:53

daphne_xxx schreef:
Even over die lever. Wat kan je daar dan mee doen?

Kon onder die andere vraag van jou niet meer antwoorden dus dan maar ff zo :-)
Nee zou ik idd nu niet doen.. ik heb nu voor het eerst in voorjaar voordat ze de wei opgaan detoxmix van vitalstyle gegeven.. nu zit mijn paard ook aan de AB vanwege eenzijdige neusuitvloeing :-( wat een gedoe is dat ook zeg..had er nog nooit van gehoord nou wat ik er zo over lees zijn we waarschijnlijk ook wel ff zoet..

daphne_xxx
Berichten: 645
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:20

hagelslag schreef:
daphne_xxx schreef:
Nou mijn paard heeft z'n laatste 10 dagen prednison. Leek wat beter gaan met 1 a 2x een hoest, dinsdag geen hoest. Alleen vandaag weer een hele hoestbui.... Vernevelen gaat echt mijn laatste optie worden. Als dat niet gaat werken dan is het voor mij klaar, gaat ie de wei op en is het pensioentijd voor hem.

Ohh en naast de prednison ook nog 10 dagen subestin gehad om al het slijm losser te maken. Ik weet het niet hoor. Mijn portemonnee is leeg en mijn motivatie ook



Had je dichterbij gewoond had je de mijne mogen lenen...
Ik denk niet dat je bankrekening er blij van word om ook nog de lever te ontgiften.

Prednison etc helpt op het moment dat je het geeft goed. Zodra als dat je het niet geeft is de werking ervan snel weg


Ik heb nu iemand die een flexineb verhuurd en wel samen met mij hem de eerste keer wil introduceren. Dat vind ik al heeeeel fijn. Dan kan ik in ieder geval kijken hoe hij reageert op zo'n ding rond z'n neus en ben ik niet alleen.

Hij zit nog steeds aan de prednison maar heeft nog niet het resultaat wat ik zou willen helaas.

@manon ohh en wat is dat dan zo'n detoxmix?

manon1974
Berichten: 71
Geregistreerd: 25-03-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:42

@daphne
Die kuur reinigt het paard zijn lichaam met allerlei kruiden ze raden hem 2x per jaar aan voorjaar en najaar
Als je op de site van vitalstyle kijkt staat het goed uitgelegd en ik bel ze ook wel eens voor wat vragen en word altijd netjes en goed geholpen..

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:23

manon1974 schreef:
Anna_Dani schreef:
Ik meld me helaas ook op dit topic.
Ik heb niet alle 260 pagina's gelezen, dus wie weet zijn er al tips gegeven.

Mijn merrie is 15, vanaf veulen bij mij. Hoesten is altijd een dingetje geweest maar met een kuurtje 1 of 2 keer per jaar goed onder controle te houden. Maar nu houdt het niet op.

Ze heeft een longspoeling gehad en uitkomst is stofallergie.
Als het regent hoest ze niet of nauwelijks, met droog weer veel. Rijden doe ik niet als ze op de paddock al staat te hoesten maar als ze niet hoest en ik rij wel, dan hoest ze uiteindelijk ook onder het zadel.

Het lijkt weersafhankelijk, dus denk je al snel aan pollen. Briesen, schuren met de neus en/of neusuitvloeiing doet/heeft ze dan weer niet.

- Ze staat 24/7 buiten (zandpaddock, staat in verbinding met de bak dus wordt wat vochtig als het droog is)
- Ik stoom het hooi
- Ik geef fenegriek
- Sinds gisteren een neusnetje (toch pollen uitsluiten)
- Sinds gisteren ook LongVitaal van EcoStyle (ik probeer een 10-daagse kuur)
- Ze staat 2-3 uur per dag op de wei

Vandaag heb ik haar zelf 1 keer horen hoesten maar kreeg van 2 stalgenoten berichtjes dat ze na het rollen 10-15 keer heeft staan kuchen en later op de dag 4 keer in een half uur.

Voordat ik weer naar de dierenarts ga - ik heb door allerlei toestanden de DA zo ongeveer vaker gezien dan mijn partner afgelopen halfjaar - wil ik toch nog even ervaringen vragen hier op bokt.

Wie heeft er nog een gouden tip om te proberen?


Jeetje dat is vervelend weet precies hoe je je voelt..moedeloos word je ervan :-(
Bij mij heeft er 1 vanaf het begin dat hij bij me kwam gehoest(7 jaar geleden) was met tijden beter en dan weer erger
Ook van alles gegeven poedertjes kuurtjes Chinees kruiden, hielp vaak eventjes maar kwam altijd terug
Heb vorig jaar hooistomer gekocht.. over bij allemaal! De anderen sloten zich nl "gezellig aan" lekker solidair hoesten met zijn allen ;-)
Hoesten kan ook nog een uiting zijn van een "overvolle" lever he, (zomaar ff een zijweggetje..)
Als de lever het dan moeilijker krijgt met afvoeren helpen de longen mee, doormiddel van hoesten
Maar bij mij heeft stomen dus echt goed gedaan, ben daar ook super blij mee :-)
Wat ik ook wel eens deed op hele droge dagen, paddock sproeien (want herken je verhaal zeker wel)
Heel veel succes en vooral sterkte


Omg, jouw zijweggetje over de lever zet me aan het denken. Ze heeft geelzucht gehad, dus die lever is iets om in de gaten te houden. Ik ga er even meer over opzoeken. Dankjewel!

Inmiddels ook een ING spaarpotje aangemaakt voor de Flexineb.

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:36

http://www.bokt.nl/img/avatar/FkzTdo.jpg

Met de 15% korting van het pinksterweekend toch maar de flexineb besteld. Gelijk maar weer de slijmoplossers gehaald bij de kliniek en dit is het resultaat ;( Hij rochelt ook met ademhalen dus er zit weer veel slijm. Hooi wordt al een jaar gestoomd en hij staat op gehakseld koolzaadstro. Nu met dit hete weer, gister en vandaag boven de 30 graden, is het hek van de dam wat benauwdheid betreft en vernevel ik m drie keer per dag. Gelukkig wordt t zondag koeler.

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:39

Hmmmm, de foto is erg klein. Krijg m niet groter helaas.

Sandra_H

Berichten: 2720
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:07

waar vernevel je nu mee dan?

goldyc

Berichten: 764
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:14

Anna_Dani schreef:
Ik meld me helaas ook op dit topic.
Ik heb niet alle 260 pagina's gelezen, dus wie weet zijn er al tips gegeven.

Mijn merrie is 15, vanaf veulen bij mij. Hoesten is altijd een dingetje geweest maar met een kuurtje 1 of 2 keer per jaar goed onder controle te houden. Maar nu houdt het niet op.

Ze heeft een longspoeling gehad en uitkomst is stofallergie.
Als het regent hoest ze niet of nauwelijks, met droog weer veel. Rijden doe ik niet als ze op de paddock al staat te hoesten maar als ze niet hoest en ik rij wel, dan hoest ze uiteindelijk ook onder het zadel.

Het lijkt weersafhankelijk, dus denk je al snel aan pollen. Briesen, schuren met de neus en/of neusuitvloeiing doet/heeft ze dan weer niet.

- Ze staat 24/7 buiten (zandpaddock, staat in verbinding met de bak dus wordt wat vochtig als het droog is)
- Ik stoom het hooi
- Ik geef fenegriek
- Sinds gisteren een neusnetje (toch pollen uitsluiten)
- Sinds gisteren ook LongVitaal van EcoStyle (ik probeer een 10-daagse kuur)
- Ze staat 2-3 uur per dag op de wei

Vandaag heb ik haar zelf 1 keer horen hoesten maar kreeg van 2 stalgenoten berichtjes dat ze na het rollen 10-15 keer heeft staan kuchen en later op de dag 4 keer in een half uur.

Voordat ik weer naar de dierenarts ga - ik heb door allerlei toestanden de DA zo ongeveer vaker gezien dan mijn partner afgelopen halfjaar - wil ik toch nog even ervaringen vragen hier op bokt.

Wie heeft er nog een gouden tip om te proberen?


Mijn merrie (10 jaar) is vorig jaar rond deze periode ook gediagnosticeerd met een stofallergie. Zij had op dat moment hele hoestbuien. De dierenarts heeft haar toen eenmalig een prik met cortisonen gegeven. Hij heeft aangegeven dat dit in feite gewoon symptoombestrijding is, maar dat feitelijk alles dat is aangezien je de prikkel (stof) hoe dan ook niet volledig kan wegnemen. De prik cortisonen gaf snel verbetering, binnen een week van een hoestend en continue benauwd paard terug naar een vrolijk en energiek paard. Mijn paard staat zoveel mogelijk buiten, nu 24/7 en in de winter 's nachts op stal in een binnenstal en 14-16 uur per dag buiten. Ze krijgt geen gewoon hooi, enkel voordroog, gras of gespoeld hooi. Ze heeft vorig jaar in augustus en dit jaar in maart wel wat een terugval gehad, maar niks extreems. Een paar kuchjes en enkele dagen dat ze na inspanning slechter weer op adem kwam dan anders.

Ik weet dat cortisone bekend staat als rommel, maar als je paard er zo ellendig bij staat, moet je toch iets... Hier goed resultaat, zou het ook durven herhalen. Het ging om een eenmalige injectie van enkele ml.
in het geval van mijn paard hielp het trouwens heel erg om haar volledig van de paddock te halen (en dus 24/7 op de weide) voor enkele weken. Ze stond daarbij wel 24/7 met graasmasker. De dierenarts had ook aangegeven om haar meteen na de prik zo min mogelijk prikkels te geven, omdat de prik dan beter werkt.

hagelslag
Berichten: 9218
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:47

Cortisonen kan inderdaad helpen om op het moment zelf verlichting te geven.
Zodat jij de omgeven kunt aanpassen.

Ik baal hier van het weer -O-
Mijn arm paard.
Vorige week zondag een heel goed rondje buiten gereden
Waarbij ze wel had gebriest maar niet hoesten ofzo.
En ze ook niet bezweet thuis kwam ondanks dat het wel redelijk warm was
En nu staat ze echt slecht.
Maar ook de andere merrie ademt war zwaarder dus logisch dat de mijne slecht staat

Saaams

Berichten: 13304
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:53

Ik mag t vast niet aanbieden. Maar voor de liefhebber heb ik nog prednisolon :+
Ik kreeg een hele bus a 100 stuks. Voor t geval je het nodig hebt dan kan je ermee beginnen zegt de DA.
Nouja oke :+

Ik heb afgelopen woensdag de natuurgeneeskundige erbij gehaalt. Ze is namelijk nog steeds benauwd (grote neusgaten) maar niet hoesten, verder fit en dus heel gek.

Je moet in het zweverige geloven.

Maar wat is uitgemeten;

Haar hart is overbelast, waardoor er vocht achterblijft en om het vocht weg te krijgen moet het hart harder pompen. Dat geeft benauwdheid.

Tevens is ze daarom ook zo kort in de pas op linksvoor. Dat had ik zelf niet gezegd maar viel me al een poosje op.

We hebben nu homeopatische druppels. Ik moet binnen een week verbetering zien.
Mocht dat niet zo zijn, wees niet bang. Ik heb eind juni al een afspraak in Bodegraven staan. Better safe than sorry. :=

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:03

Saaams schreef:
Ik mag t vast niet aanbieden. Maar voor de liefhebber heb ik nog prednisolon :+
Ik kreeg een hele bus a 100 stuks. Voor t geval je het nodig hebt dan kan je ermee beginnen zegt de DA.
Nouja oke :+

Ik heb afgelopen woensdag de natuurgeneeskundige erbij gehaalt. Ze is namelijk nog steeds benauwd (grote neusgaten) maar niet hoesten, verder fit en dus heel gek.

Je moet in het zweverige geloven.

Maar wat is uitgemeten;

Haar hart is overbelast, waardoor er vocht achterblijft en om het vocht weg te krijgen moet het hart harder pompen. Dat geeft benauwdheid.

Tevens is ze daarom ook zo kort in de pas op linksvoor. Dat had ik zelf niet gezegd maar viel me al een poosje op.

We hebben nu homeopatische druppels. Ik moet binnen een week verbetering zien.
Mocht dat niet zo zijn, wees niet bang. Ik heb eind juni al een afspraak in Bodegraven staan. Better safe than sorry. :=


Interessant! Wie had je erbij?