Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 421 van de 461 [ 11513 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424 ... 461  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Babybeertjes schreef
Gitana schreef
je kunt ook kijken om probiotica bij te voeren


Probiotica bevatten veelal melkzuurbacteriën. Die wil je niet in de darmen van je paard.


Oh oke, ik bedoel bijv deze https://www.vitalstyle.nl/darmbalans?14 ... E0QAvD_BwE
Heeft die dat ook?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 09:47 



 
Profiel   

heel verhaal getyps maar kwijt

ik heb probioctica ook lang niet gegeven ivm wisselende verhalen.. En wat is dan de waarheid?? dierenarts schrijven het soms niks voor niks voort. En het is niet zo dat er geen onderzoek naar gedaan is lijkt mij..

Ik zelf geef nu ook probiotica van audevard aan mijn jonge haf met steeds wat mestwater. Het gaat steeds wat beter. DE maagzweer die hij had werkte natuurlijk ook niet mee en die is verholpen dus daar lig het niet meer aan. Hij had wat bloedwormen na wormenkuur ging het ook weer beter. Maar ondanks dat het beter ging kwam het wel weer steeds beetje terug

nu is bij ons weideseizoen begonnen en ja zijn mest is nu weer wat wateriger en wat meer mestwater. Maar doordat hij probiotica krijgt zijn zn benen een stuk schoner normaal zijn ze echt vies vies! en nu is het het alleen tijdens het mesten dat het wat meer mestwater bij komt. Dus ja ik ben het gaan geven. Nu hoop ik dat als pot op is het niet meer nodig is.

En ja ik heb het eerst proberen opte lossen met FIR (soort zwarte poeder) Daitome aarde en weet ik veel wat voor kruiden enz. Zelf kruiden gegeven voor KPU. Werkte allemaal niet. En kwa krachtvoer krijgt hij alleen een grasbrok en een equilin balancer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 09:59 



 
Profiel   

Babybeertjes schreef
Gitana schreef
je kunt ook kijken om probiotica bij te voeren


Probiotica bevatten veelal melkzuurbacteriën. Die wil je niet in de darmen van je paard.


Melkzuur bacterieen overleven het zuur in maag niet dus die bereiken de darmen geeneens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 13:19 



 
Profiel   

BSH schreef
Marigo schreef
Is sucralfaat ook wijs in te zetten bij een komende verhuizing? Ook al vertoont paard geen tekenen van maagzweren? Zou een DA daaraan meewerken?
Wat voor een substantie is het? Per spuit toedienen zoals omezaprol of is het poeder?

Mijn DA heeft mij geadviseerd het preventief rondom stress situaties te gebruiken. Zij gaf aan dat door de film die het legt over de maag de kans dat eea ontstaat aanzienlijk verkleind wordt. Dit is overigens wel bij een paard die bewezen in beide maagdelen maagzweren heeft gehad en waarvan we duidelijk in beeld hebben dat stress rondom sommige situaties de trigger is.

Ik heb het in poedervorm. Dat is goedkoper dan in suspensievorm. In NL wordt vrijwel alleen de suspensievorm voorgeschreven


Die van mij krijgt het om dezelfde reden op transportdagen. Hoe ben jij aan de poedervorm gekomen als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 13:58 



 
Profiel   

plutolover schreef
heel verhaal getyps maar kwijt

ik heb probioctica ook lang niet gegeven ivm wisselende verhalen.. En wat is dan de waarheid?? dierenarts schrijven het soms niks voor niks voort. En het is niet zo dat er geen onderzoek naar gedaan is lijkt mij..

Ik zelf geef nu ook probiotica van audevard aan mijn jonge haf met steeds wat mestwater. Het gaat steeds wat beter. DE maagzweer die hij had werkte natuurlijk ook niet mee en die is verholpen dus daar lig het niet meer aan. Hij had wat bloedwormen na wormenkuur ging het ook weer beter. Maar ondanks dat het beter ging kwam het wel weer steeds beetje terug

nu is bij ons weideseizoen begonnen en ja zijn mest is nu weer wat wateriger en wat meer mestwater. Maar doordat hij probiotica krijgt zijn zn benen een stuk schoner normaal zijn ze echt vies vies! en nu is het het alleen tijdens het mesten dat het wat meer mestwater bij komt. Dus ja ik ben het gaan geven. Nu hoop ik dat als pot op is het niet meer nodig is.

En ja ik heb het eerst proberen opte lossen met FIR (soort zwarte poeder) Daitome aarde en weet ik veel wat voor kruiden enz. Zelf kruiden gegeven voor KPU. Werkte allemaal niet. En kwa krachtvoer krijgt hij alleen een grasbrok en een equilin balancer.


Hoe is de kwaliteit van het ruwvoer? Dat hangt ook vaak samen met mestwater.
Die van mij krijgt ook accuut mestwater als het ruwvoer te rijk/vochtig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 14:00 



 
Profiel   

Maaik schreef
plutolover schreef
heel verhaal getyps maar kwijt

ik heb probioctica ook lang niet gegeven ivm wisselende verhalen.. En wat is dan de waarheid?? dierenarts schrijven het soms niks voor niks voort. En het is niet zo dat er geen onderzoek naar gedaan is lijkt mij..

Ik zelf geef nu ook probiotica van audevard aan mijn jonge haf met steeds wat mestwater. Het gaat steeds wat beter. DE maagzweer die hij had werkte natuurlijk ook niet mee en die is verholpen dus daar lig het niet meer aan. Hij had wat bloedwormen na wormenkuur ging het ook weer beter. Maar ondanks dat het beter ging kwam het wel weer steeds beetje terug

nu is bij ons weideseizoen begonnen en ja zijn mest is nu weer wat wateriger en wat meer mestwater. Maar doordat hij probiotica krijgt zijn zn benen een stuk schoner normaal zijn ze echt vies vies! en nu is het het alleen tijdens het mesten dat het wat meer mestwater bij komt. Dus ja ik ben het gaan geven. Nu hoop ik dat als pot op is het niet meer nodig is.

En ja ik heb het eerst proberen opte lossen met FIR (soort zwarte poeder) Daitome aarde en weet ik veel wat voor kruiden enz. Zelf kruiden gegeven voor KPU. Werkte allemaal niet. En kwa krachtvoer krijgt hij alleen een grasbrok en een equilin balancer.


Hoe is de kwaliteit van het ruwvoer? Dat hangt ook vaak samen met mestwater.
Die van mij krijgt ook accuut mestwater als het ruwvoer te rijk/vochtig is.


het is kruidenhooi onverpakt. Vorige stal (1.5 jaar geleden) kreeg hij voordroog met te wisselende kwaliteit balen. Nu krijgt hij veel beter hooi kwaliteit. Dit was ook 1 van de redenen dat ik naar de huidige stal wou. Nog nooit zo goede hooi kwaliteit gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 14:04 



 
Profiel   

Popstra schreef
je kunt ook kijken om probiotica bij te voeren


Probiotica bevatten veelal melkzuurbacteriën. Die wil je niet in de darmen van je paard.[/quote]

Melkzuur bacterieen overleven het zuur in maag niet dus die bereiken de darmen geeneens.[/quote]

Klopt, alleen als je omeprazol geeft verlaag je de zuurgraad. Misschien komen ze er dan wel doorheen?

@gitana
ik vind het ook super lastig. In de Vitalstyle zit bijvoorbeeld gist wat vaak wordt gegeven als probiotica en cichorei inuline. Gist heb je liever niet in het voer, en inuline is eigenlijk suiker. Fructaan als ik het me goed herinner. En suiker is ook weer niet goed voor de goede bacterieen in de darmen die juist zo hard nodig heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 14:13 



 
Profiel   

In gras/hooi zit ook suikers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 14:52 



 

Ik heb het vermoeden dat de maagzweren helaas weer terug zijn |( ik heb haar lang goed kunnen houden op de nexium maar het begon mij de afgelopen week op te vallen dat ze wat afgevallen is. Nu weet ik niet of het door het verharen komt dat ze even een dipje heeft of dat de zweren toch weer terug zijn. Ik vertrek deze week op vakantie dus na mijn vakantie de DA even bellen voor overleg. De DA die haar vorige keer behandeld heeft komt helaas niet meer tot de stal waar ik nu sta.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 21:01 



 

Mijn vermoeden werd vandaag bevestigd door de DA. Ze heeft helaas toch weer maagzweren. Ik weet nu wel dat de maagzweren echt stress gerelateerd zijn. Als het goed is liggen morgen medicijnen klaar zodat we kunnen starten. Ik zou dit keer alleen geen omeprazol meekrijgen maar iets anders maagzuurremmends. Geen idee wat het precies is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-23 16:28 



 
Profiel   

Jammer zeg. Heb je een idee waar de stress vandaan kwam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-23 17:45 



 

Stress zit sowieso al heel erg in haar. Heel onzeker paard. Daarnaast 2 keer op korte termijn moeten verhuizen. Op de vorige plek was de stress helemaal erg en om het haar “af te leren” heeft diegene waar ik mijn paard hadden staan ook nog eens constant met de zweep tegen haar aan lopen tikken als ze stond te weven van stress. Resultaat: een paard dan nog meer stress ontwikkelde en constant stond te weven in de box. Halverwege januari verhuisd en natuurlijk ook weer veel stress vanwege verhuizing. Heel langzaam gaat het beter Maar het heeft echt zijn tijd nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-23 18:03 



 
Profiel   

Och sneu zeg ja...
Beterschap met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-23 22:21 



 

Dankje!

Heeft iemand ervaring met Ulcosan? Dit heeft mijn merrie vandaag meegekregen voor de maagzweren maar lees er verder niks over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 21:05 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Heeft iemand ervaring met Ulcosan? Dit heeft mijn merrie vandaag meegekregen voor de maagzweren maar lees er verder niks over.


Dit is een voeding supplement, geen medicijn. Heeft ze een scopie gehad om te zien of ze maagzweren heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 21:23 



 

In september heeft ze een scopie gehad. Deatijds behandeld met pepticure en sucralfaat bij een andere dierenarts. Gisteren voordat ik op vakantie vertrok is mijn eigen dierenarts langs geweest en op basis van klinisch beeld, symptomen en verleden geconstateerd dat er weer maagzweren aanwezig zijn. Vandaag kom stalgenoot bij de dierenarts medicijnen gaan ophalen en ze heeft ulcosan en “beutel” meegekregen. Ik heb even geen idee wat beutel is naar dit schreef mijn Duitse stalgenoot mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 21:36 



 
Profiel   

Wat rot dat ze het misschien weer heeft. Ik lees nu sinds januari alles wat ik kan vinden over maagzweren en de behandeling ervan omdat mijn paard het vrij ernstig heeft.

Er zijn zoveel supplementen maar er is niet veel bewijs voor de werking. Alleen over nexium (hier op bokt) en ponease (op de Engelse Facebook pagina) lees ik veel positieve ervaringen. Misschien zijn er bokkkers die ervaring met ulcosan hebben.
Als ik de ingrediënten bekijk vraag ik me af of dat wel goed is. Gist, suikers etc zijn niet bepaald goed voor een paard zijn darm flora heb ik begrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 21:46 



 
Profiel   

Weet iemand hier of maagzweren aan te tonen zijn met een bloed onderzoek? Als in dat er dan onstekingswaarden etc te zien zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 23:20 



 
Profiel   

Het bloedonderzoek van mijn merrie was 100% goed. Dus niet altijd aan te tonen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 00:35 



 

Ja ik heb ook zo mijn twijfels of het wel juist is wat ze nu krijgt. Ik had nog gevraagd voor omeprazol en sucralfaat gezien dat de vorige keer zo goed heeft geholpen maar hij gaf aan dat hij wat anders voor mij had.

In het bloed van mijn paard was destijds niks te zien alles was toch goed maar toch flinke maagzweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 07:20 



 
Profiel   

Mijn paard staat nu op Utrecht, er zijn toch zweren onder in in de maag gevonden, staat nu op de gastrogard en 2x per dag sulcrafaat. hebben jullie ervaring met zweren onder in de maag en hoelang hebben jullie medicijnen moeten geven enz?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 09:28 



 
Profiel   

In Engeland is er een grote discussie dat ulcerguard niet werkt voor maagzweren onderin de maag omdat die zweren vaker komt uit pijn of stress.

Mijne kwam van de IBD. Toen die was op orde ging de maagzweren ook weg uiteindelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 12:04 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Weet iemand hier of maagzweren aan te tonen zijn met een bloed onderzoek? Als in dat er dan onstekingswaarden etc te zien zijn?


Nee dat kun je niet zien, die van ons was prima op bloedonderzoek maar had toen flinke maagzweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 12:31 



 
Profiel   

Majestic1 schreef
Mijn paard staat nu op Utrecht, er zijn toch zweren onder in in de maag gevonden, staat nu op de gastrogard en 2x per dag sulcrafaat. hebben jullie ervaring met zweren onder in de maag en hoelang hebben jullie medicijnen moeten geven enz?


Even graven in mijn geheugen. Die van mij had ook zweren onderin. De sucralfaat gaf ik een periode dacht 3 of miss zelfs 4 x daags.
En volgens mij heeft ze ruim 3 maanden op medicatie gestaan incl afbouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 18:06 



 
Profiel   

Die van ons had ook zweren onderin en bovenin, die heeft ook behoorlijk lang op medicatie gestaan en later nog weer soms een paar weken als hij weer last kreeg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 18:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 421 van de 461 [ 11513 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424 ... 461  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen