Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 01:20

Phonix schreef:
Ik geef nu Max gut health, wat meer of minder hetzelvde is als Gastrovet maar zonder de soja olie. Voer het nu een week en vandaag was ze mooi slank en mest begint goed te worden. Dus lijkt wel te helpen.

Ik heb wel omega ulsooth gel in de kast staan maar weet niet of het een goed idee is om beiden te geven. Is wel iets heel anders.


Van pavo? Deze heb ik ook gegeven maar deed bij mijn haf toen niks (wist nog niet dat hij maagzweer had)

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 01:28

plutolover schreef:
Phonix schreef:
Ik geef nu Max gut health, wat meer of minder hetzelvde is als Gastrovet maar zonder de soja olie. Voer het nu een week en vandaag was ze mooi slank en mest begint goed te worden. Dus lijkt wel te helpen.

Ik heb wel omega ulsooth gel in de kast staan maar weet niet of het een goed idee is om beiden te geven. Is wel iets heel anders.


Van pavo? Deze heb ik ook gegeven maar deed bij mijn haf toen niks (wist nog niet dat hij maagzweer had)


Nee is deze : https://www.dochorse.nl/max-gut-health.html
Er is eentje die goedkoper is die Equine Vitality heet, maar die is zo ver ik kan zien alleen beschikbaar in Engeland dus dan moet je import betalen.

Die Max gut health is meer of minder hetzelvde als die equine74. Is ook marine algae

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 01:48

Van pavo? Deze heb ik ook gegeven maar deed bij mijn haf toen niks (wist nog niet dat hij maagzweer had)[/quote]

Nee is deze : https://www.dochorse.nl/max-gut-health.html
Er is eentje die goedkoper is die Equine Vitality heet, maar die is zo ver ik kan zien alleen beschikbaar in Engeland dus dan moet je import betalen.

Die Max gut health is meer of minder hetzelvde als die equine74. Is ook marine algae[/quote]

Kan je het ook 1x per dag geven? Het lijkt duurder dan de equine74 of zie ik t verkeerd

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 08:41

Ja, ik geef het een keer per dag met een spuit omdat ze vindt het niet lekker in het eten. Ik kocht het met 25% korting die dochorse vaak hebt.

Maar ik ben dus alleen een week onderweg. Ik laat wel weten hoe het loopt

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:29


Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 11:13

Ik had gekeken op de pot Equine74 en er staat wel suiker op de ingredienten lijst alleen niet hoeveel

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 11:46

plutolover schreef:
Ik bedacht in eens

Denk zo 10 jaar geleden als niet langer is had m’n andere haf ook meer mestwater ik ben toen dit gaan geven

https://www.equiprotecta.nl/producten/algae-vitalis/

Zou dat ook beetje hetzelfde zijn als Max gut Health en de 74


Ja, meer of minder. Zit ook zeewier erbij wat ook goed is.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:34

Popstra schreef:
Ik had gekeken op de pot Equine74 en er staat wel suiker op de ingredienten lijst alleen niet hoeveel


Welke vorm heb jij? Poeder, granulaat of de korrels. Dan weet ik alvast wat ik niet moet bestellen ;)

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:57

Phonix schreef:
plutolover schreef:
Ik bedacht in eens

Denk zo 10 jaar geleden als niet langer is had m’n andere haf ook meer mestwater ik ben toen dit gaan geven

https://www.equiprotecta.nl/producten/algae-vitalis/

Zou dat ook beetje hetzelfde zijn als Max gut Health en de 74


Ja, meer of minder. Zit ook zeewier erbij wat ook goed is.


MarjanB heeft een soortgelijk product gedeeld in dit topic. Ik quote haar nog even hieronder. Alleen geen idee of ze het uiteindelijk is gaan gebruiken en hoeveel je ervan zou moeten voeren aan paarden.

“Het supplement bestaat vooral uit lijnzaad en rode alg voor zover ik zie. Ik heb hierboven ergens pillen geplaatst die poeder van rode alg bevatten en die zijn een stuk goedkoper. Spul werkt wel goed hier dus het supplement zal ook wel goed werken is alleen erg duur in mijn ogen..

https://equi-prana.nl/product/lithotham ... HgEALw_wcB

Zelfde werkzame stof, veel goedkoper :D ga deze ook bestellen ipv de pillen”

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:05

petitparis schreef:
Popstra schreef:
Ik had gekeken op de pot Equine74 en er staat wel suiker op de ingredienten lijst alleen niet hoeveel


Welke vorm heb jij? Poeder, granulaat of de korrels. Dan weet ik alvast wat ik niet moet bestellen ;)

Granulaat

Barb

Berichten: 12084
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:43

Is er iemand van jullie die Moederaarde gebruikt van Bio Ron?

Dark7
Berichten: 183
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:48

smurvaas schreef:
Na 2 weken merkte ik echt verschil



Was dit bij diagnostisch behandelen of vastgestelde zweren via scoop?[/quote]

Na scoop, deze week terug voor controle[/quote]


Ah oké, wij geen scoop gehad, diagnostisch op advies van 2 da’s. Hadden binnen 3/5 dagen volle dosering van sucralfaat en pepticure al ietsje pietsje moeten merken maar geen enkel verschil.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:21

Barb schreef:
Is er iemand van jullie die Moederaarde gebruikt van Bio Ron?


Nee, maar ik heb wel ooit op aanraden van iemand groene klei door het voer gedaan, maar dat was maar 2x/dag een koffielepel en als ik de dosis van gelijkaardige supplementen lees, dan is het logisch dat ik weinig verschil merkte.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 01:14

Oh ik kwam een datasheet tegen waarop vermeld stond dat de equine 74 een suikergehalte heeft van 3,5%. Niet al te rampzalig naar mijn normen...

Unravelation
Berichten: 304
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:10

Voor degenen die Nexium geven, in Amerika is het een stuk goedkoper te krijgen onder esomeprazol magnesium. 42 20mg pillen voor zo’n 20 dollar. Natuurlijk komen er nog wel verzend- en invoer kosten bij kijken, maar ik heb nu 126 pillen voor zo’n 80 euro. Scheelt best!

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:19

Hoe zijn de resultaten bij het geven van Nexium? Heeft iemand daar al goede resultaten mee geboekt bij gebruik als kuur?

Barb

Berichten: 12084
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:22

en bij welke site heb je die besteld Unravelation?

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:48

Hoe geven jullie de nexium. Ik kreeg toen als tip eerst oplossen in water en dan toedienen of over het voer.

Zou je ze ook heel kunnen geven?

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 07:24

Popstra schreef:
Hoe zijn de resultaten bij het geven van Nexium? Heeft iemand daar al goede resultaten mee geboekt bij gebruik als kuur?


Ik ben er eind december mee gestart. 4 weken 3 x 20 mg en toen 2 weken 2 x 20 mg en ik zit nu op de tweede week van 1 x 20 mg. Volgende week ga ik naar om de dag. Bij mijn paard zag ik al met een dag of 4 verschil. Het tandenknarsen was heel snel weg en hij is weer een blij paard. Hij reageert nog wel wisselend op de singelplek en de borst met poetsen. Ik heb er nog niet opgezeten omdat we nog aan de longe aan het opbouwen zijn na een knieblessure.

ik geef de Nexium van het Kruidvat dat zijn gecoate tabletten. Je ziet ook veel capsules (vooral in het buitenland). Mijn paard krijgt ze in in de eerste hap voer ‘s ochtends.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 09:58

Nou top zeg! Goed om te weten want het scheelt echt zo veel geld.

Ik persoonlijk zou maag middelen niet in water oplossen voor het geven. De coating zit er immers niet voor niks want die gaat pas in de maag oplossen zodat het product daar zijn werk kan doen waar die het moet doen.

De granules van Abler mochten ook niet in water opgelost worden.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:10

salamaleque schreef:
Popstra schreef:
Hoe zijn de resultaten bij het geven van Nexium? Heeft iemand daar al goede resultaten mee geboekt bij gebruik als kuur?



ik geef de Nexium van het Kruidvat dat zijn gecoate tabletten. Je ziet ook veel capsules (vooral in het buitenland). Mijn paard krijgt ze in in de eerste hap voer ‘s ochtends.

Welke van het Kruidvat geef je? Hebben zij eigen merk tabletten?

Unravelation
Berichten: 304
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:22

Barb schreef:
en bij welke site heb je die besteld Unravelation?


Bij https://www.gosupps.com/

Bij Amazon staan ze ook, maar steeds op 'tijdelijk niet leverbaar'. Andere bekende winkels bezorgen alleen binnen de US helaas.

Unravelation
Berichten: 304
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:26

Saaams schreef:
Hoe geven jullie de nexium. Ik kreeg toen als tip eerst oplossen in water en dan toedienen of over het voer.

Zou je ze ook heel kunnen geven?


Ik geef ze gewoon bij het krachtvoer, 's ochtends en 's avonds 2 pillen. Volgens het onderzoek werkt het geen 24 uur, dus ik geef het dan liever 2 keer per dag.

Ik heb wel het idee dat het wat doet. Mijn merrie lijkt minder te gapen en wat rustiger te zijn als ik met de singel aankom. Ik geef het nu 2,5 week.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:16

Ik geef nu sinds 4 weken nexium. Ik los het op in een laagje water en maak er dan een beetje slobber van. Ik had begrepen dat je ze wel mag oplossen in water. Je moet ze dan wel binnen 30 minuten geven. Ze mogen blijkbaar niet kapot gebeten worden. Daarom geef ik ze niet droog over het voer.

Ik merk aan mijn paard dat ze geen paniek reactie meer geeft op mijn linkerbeen tijdens het rijden en dat ze veel minder tandenknarst. Knarsen doet ze nog wel even heel kort na het geven van krachtvoer maar niet meer de hele dag door. Voordat ik begon met de Nexium kon ze zomaar op willekeurige momenten gaan tandenknarsen.

maartje0987
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 07:38

Hoe lang hebben jullie omeprazol gegeven? Mijn paard heeft 3 wk op ulcer gold gestaan, maar nu bij het afbouwen merk ik dat de klachten terug komen. Bij de controlescopie waren de zweren voorin de maag weg (graad 4). Achterin de maag zaten ze ook, maar daar kon de DA niet goed komen, maar hij gaf aan dat hij zeker wist dat ze daar ook weg waren omdat ze daar minder heftig waren (lagere graad).