Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:34

Ja dit verwacht je toch niet, waar moet je dit als particulier vandaan halen zeg

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:36

monkey schreef:
Ja dit verwacht je toch niet, waar moet je dit als particulier vandaan halen zeg


Nou idd. Hoop dat ze een betalings regeling accepteren

monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:37

Ja dat doen ze minimaal €150 euro in de maand max 24 maand.
Maar ga proberen bezwaar te maken, iemand tips?????

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:53

Pfoe heftig zeg! Wat een gedoe en dat terwijl er gewoon goede resultaten mee zijn en sommigen het al jaren gebruiken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:12

Ik mis wat geloof ik. Een boete,waarvoor?

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:21

Voor het bestellen van Abler. Dat mag gewoon niet dat is illegaal.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:27

Jullie waren hier meerdere keren voor gewaarschuwd toch? ;)

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:35

Yvank_ schreef:
Voor het bestellen van Abler. Dat mag gewoon niet dat is illegaal.

Mag je daar alleen als dierenarts bestellen? En hoe gaat het wanneer je het naar een NV laat sturen??

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:48

Zover ik weet is Abler ongetest en daarom mag het niet. In Nederland moet een medicijn een heel traject door voor het goedgekeurd is en dat is dit niet. Ik weet niet wat je met een NV bedoeld maar niemand mag dit zo bestellen omdat het dus niet op de hier gehanteerde wijze is goedgekeurd.

Dat geld niet alleen voor abler maar voor alles wat niet goedgekeurd is of receptplicht heeft.

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:56

Maar probiotica en omeprazol zijn vrij verkrijgbaar zonder recept dus wanneer je dat soort zaken besteld kunnen ze daar niet op beboeten volgens mij?

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 18:58

Nee dat is niet waar. Je mag alleen geteste en in NL goedgekeurde medicatie vrij kopen! En dat is abler niet. Je mag voor jezelf ook geen omeprazol uit china ofzo bestellen als ze dat openmaken en zien krijg je dezelfde boete. Want dat is hier niet goedgekeurd. En volgensmij voor paarden is het ook niet zonder recept vrij te krijgen de enkele goedgekeurde voor paarden in NL.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:56

Yvank_ schreef:
Voor het bestellen van Abler. Dat mag gewoon niet dat is illegaal.


Serieus?! Dat wist ik echt niet. Zelf ook een keer of 3 besteld bij Abler.
Tjonge zeg duur kuurtje wordt dat.
Balen voor jullie zeg!

Rockefeller0

Berichten: 33
Geregistreerd: 08-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:31

monkey schreef:
Ik heb net een boete gekregen van de nvwa van €2500.
Nog meer mensen iets gehoord of bezwaar gemaakt???


Dit meen je niet!! Ik heb nog niets ontvangen maar dit zal voor iedereen dan wel hetzelfde zijn neem ik aan...

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:32

Tjee zeg, ik schrik echt van het boete bedrag.
Voor mij dus geen abler meer. Dat risico is te groot.

Bedenk me nu net, dat ik ook wormen kuren uit het buitenland bestel. Ook maar mee stoppen. Daar zal de boete vast net zo hoog op zijn.

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:23

Hallo iedereen, zal me hier dan ook weer melden met mijn drachtige merrie doen waar helaas oook maagzweren zijn bij vastgesteld. Ze heeft een kuur omeprazol voorgeschreven gekregen, deze is nu afgewerkt, en nu is ook haar weide-management aangepast. Van 's nachts op stal is ze nu naar 24/7 buiten op een paddock met onbeperkt hooi, en mogen ze om de drie weken op de wei. Wil toch graag nog iets bijvoeren zodat ze genoeg reserves heeft voor de dracht en haar maag en darmfunctie te bevorderen. Heb al verschillende dingen geprobeerd; Speedibeet, Fibrebeet, Equifyt Herbs, enz. Helaas is mevrouw een kieskeurige eter en heeft ze alle bovenstaande voeders geweigerd.
Nu is mij Gastro + van Havens aanbevolen. Deze kan ik enkel online bestellen en met de verzendingskosten erbij zou het best wel een duur grapje kunnen worden als ze deze ook niet lust. Is dit ook geschikt voer voor kieskeurige eters? En wat zijn jullie ervaringen? Heb ook even in het specifieke Gastro + topic gekeken, maar deze reacties leken mij vrij verouderd, dus wil graag wat recentere ervaringen. :)

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:45

fienfin schreef:
Hallo iedereen, zal me hier dan ook weer melden met mijn drachtige merrie doen waar helaas oook maagzweren zijn bij vastgesteld. Ze heeft een kuur omeprazol voorgeschreven gekregen, deze is nu afgewerkt, en nu is ook haar weide-management aangepast. Van 's nachts op stal is ze nu naar 24/7 buiten op een paddock met onbeperkt hooi, en mogen ze om de drie weken op de wei. Wil toch graag nog iets bijvoeren zodat ze genoeg reserves heeft voor de dracht en haar maag en darmfunctie te bevorderen. Heb al verschillende dingen geprobeerd; Speedibeet, Fibrebeet, Equifyt Herbs, enz. Helaas is mevrouw een kieskeurige eter en heeft ze alle bovenstaande voeders geweigerd.
Nu is mij Gastro + van Havens aanbevolen. Deze kan ik enkel online bestellen en met de verzendingskosten erbij zou het best wel een duur grapje kunnen worden als ze deze ook niet lust. Is dit ook geschikt voer voor kieskeurige eters? En wat zijn jullie ervaringen? Heb ook even in het specifieke Gastro + topic gekeken, maar deze reacties leken mij vrij verouderd, dus wil graag wat recentere ervaringen. :)


Mijn kieskeurige eter eet dat juist heel goed! Moet ik wel zeggen dat alles in brokjes vorm er vrij makkelijk in gaat, poedertjes, pilletjes of muesli is een groot probleem.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:39

monkey schreef:
Ik heb net een boete gekregen van de nvwa van €2500.
Nog meer mensen iets gehoord of bezwaar gemaakt???


cam schreef:
Hier ook net de brief binnen. En idd €2500 boete


;)

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:41

Sorry hoor maar lees jij wel? Het is al maanden verboden daar hier over te praten en er hebben letterlijk een paar posts boven je meerdere mensen een boete van €2500 om dat spul gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:27

fienfin schreef:
Hallo iedereen, zal me hier dan ook weer melden met mijn drachtige merrie doen waar helaas oook maagzweren zijn bij vastgesteld. Ze heeft een kuur omeprazol voorgeschreven gekregen, deze is nu afgewerkt, en nu is ook haar weide-management aangepast. Van 's nachts op stal is ze nu naar 24/7 buiten op een paddock met onbeperkt hooi, en mogen ze om de drie weken op de wei. Wil toch graag nog iets bijvoeren zodat ze genoeg reserves heeft voor de dracht en haar maag en darmfunctie te bevorderen. Heb al verschillende dingen geprobeerd; Speedibeet, Fibrebeet, Equifyt Herbs, enz. Helaas is mevrouw een kieskeurige eter en heeft ze alle bovenstaande voeders geweigerd.
Nu is mij Gastro + van Havens aanbevolen. Deze kan ik enkel online bestellen en met de verzendingskosten erbij zou het best wel een duur grapje kunnen worden als ze deze ook niet lust. Is dit ook geschikt voer voor kieskeurige eters? En wat zijn jullie ervaringen? Heb ook even in het specifieke Gastro + topic gekeken, maar deze reacties leken mij vrij verouderd, dus wil graag wat recentere ervaringen. :)


Je kunt de brokken toch ook bij verschillende leveranciers halen? Of is dat voor jou niet haalbaar?
Ik voer deze brok en heb echt een heel goed resultaat ermee bereikt. Nu moet ik wel zeggen dat die van mij waarschijnlijk geen maagzweer heeft gehad, maar enkel moeite met mesten.

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:32

Maar je mag dat hier niet vragen? Dat is verboden daar zijn al meerdere mod opmerkingen over geweest.

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:34

Ging dat niet over het bestellen hiervan?

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:37

Dyonne schreef:
Enkele berichten zijn verwijderd. Graag alleen inhoudelijk reageren op dit onderwerp. Medicatie die niet legaal naar Nederland komt mag hier ook niet besproken worden.

Zie de opmerking omdat eet illegale medicatie is mag er niet over gesproken worden.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:34

@fienfin, wat bedoel je precies met 'ze mogen om de drie weken op de wei'?

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:40

Joh, bestel gewoon Ulcergold. Ben je van alle problemen af, en het is altijd minder kostbaar dan een boete van EUR 2.500,--

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:44

Niqui schreef:
Ging dat niet over het bestellen hiervan?

Illegale handel mag in zijn geheel niet op of via Bokt.