Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 367 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Opbouwen niet afbouwen wel.

Ik heb nu 1 maand 3 per dag gegeven en nu gaat ze 1 maand op 2 per dag en dan nog een maand op 1 per dag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:23 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:27 



 
Profiel   

Geven jullie dit nog naast een supplement zoals Ekygard, of alleen de Nexium? En hoeveel kost het je dan per maand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:39 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
De gastrogard en sucralfaat helpen bij mijn paard maar heel even, en zodra je daar me stopt komt het terug.
Dar is een duur geintje om dat iedere 3 maanden weer opnieuw te geven, en dat je weet dat het binnen korte tijd weer terug komt.

Nexium werkt anders, ik geef dit nu om te kijken of dit voldoende is om te zorgen dat de maagzweren weg gaan en weg blijven. We zijn pas twee en een halve week daarmee bezig, dus we kunnen nog niets zeggen wat het op lange termijn doet.
Tot nu toe nog steeds positief over dit.


Heb je al eens een supplement als mastic geprobeerd? Lees daar positieve dingen over en het is ook weer niet zo duur als een equine74

Hoop dat de nexium werkt! Maar is het ook niet zo dat er gewenning optreedt op omeprazol? Kan me voorstellen dat dit ook bij esomeprazole zo is en dat langdurig geven een aanslag op de lever is en onvoldoende efficiënt tav de primaire reden waarom je het geeft: maagzweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:45 



 
Profiel   

Nee ik niet, gewoon verdere management op afstemmen. Die van mij heeft 5 dagen niet mogen eten ivm koliek. Dus vandaar nu weer gestart omdat ze weer klachten vertoonde.

Betaal 11.50 voor 14 pillen is 82 cent per pil bij 3 pillen zit je op €2,50 per dag en dat 30 dagen zit je op zo’n €75 voor de eerste maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:49 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Nee ik niet, gewoon verdere management op afstemmen. Die van mij heeft 5 dagen niet mogen eten ivm koliek. Dus vandaar nu weer gestart omdat ze weer klachten vertoonde.

Betaal 11.50 voor 14 pillen is 82 cent per pil bij 3 pillen zit je op €2,50 per dag en dat 30 dagen zit je op zo’n €75 voor de eerste maand.


Waar kan je deze pillen krijgen?
Gewoon bij de dierenarts? Het klinkt iig wel heel intressant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:58 



 
Profiel   

Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje.
Mijn jong paard is op 3 mnd tijd op 3 verschillende locaties gestald geweest, hij heeft vanaf hij zadelmak is lichte singeldwang gehad. In overleg met de dierenarts (na grondige observatie van zijn gedrag) toch besloten om omeprazol te gaan geven.
Na de kuur met zakjes omeprazol, moet hij preventief op een supplement, hun raadden Ekygard aan.
Ikzelf gaf mijn ander paard op wedstrijd Stomach Shield van Julian and Jones.
Hoe zijn jullie ervaringen met Ekygard? Heb het topic al globaal doorgelezen maar zijn vooral oudere ervaringen en misschien is er in tussentijd iets veranderd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:59 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:29 



 
Profiel   

Hoi allen, hier helaas een terugval na een week ulcergold afbouwen. Paard heeft 6 weken (oa ivm koliek en verhuizing) volledige dosering (500) gehad (en liep toen echt supergoed) en nu na een week halve dosering weer terug bij af. Veel langzamer afbouwen dus.. ik zit nu te denken elke week 100 eraf (dus week 1 400, week 2 300 etc) maar als jullie nog tips of opbeurende woorden hebben, hoor ik het graag. Krijgt ook Ekygard. Mastic horse deed niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:45 



 
Profiel   

Ik ga proberen de omeprazol af te bouwen naar 2 zakjes, en dan aan te vullen met nexium, dan nexium 1 maand 4 tabletten blijven geven, en dan omeprazol langzaam afbouwen; klinkt dat logisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:00 



 
Profiel   

Ik heb net de Nexium gekocht…. Enige ding is dat mijn paard z’n slobber bijna niet wil eten, is van Vitalbix, vind ie gewoon niet lekker |( maar daar zit niks in, op suikers reageert ie heel erg, dus ben bang als ik de pillen in de slobber doe, hij het te lang laat staan, en dat het dus niet werkt…

Kan ik het ook uit de hand voeren in een kwak appelmoes? En hoe snel merkte jullie (positief) resultaat na het beginnen met Nexium?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:38 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Nee ik niet, gewoon verdere management op afstemmen. Die van mij heeft 5 dagen niet mogen eten ivm koliek. Dus vandaar nu weer gestart omdat ze weer klachten vertoonde.

Betaal 11.50 voor 14 pillen is 82 cent per pil bij 3 pillen zit je op €2,50 per dag en dat 30 dagen zit je op zo’n €75 voor de eerste maand.


Dankjewel voor je info! En jij gebruikt dit echt als behandeling, toch? Ik zoek naar een iets goedkopere ondersteuning voor stressvolle periodes.

Verhuis naar een nieuwe stal waar het allemaal wat beter geregeld is, maar op aanraden van de DA doe ik wel een paar dagen ervoor en paar dagen erna een volle dosis pepticure. Ben ik dus voor de verhuizing al zo een doos verder. Duur grapje als ik dat elke keer preventief wil doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:41 



 
Profiel   

Je kunt ook mastic horse of psyllium gebruiken als preventief. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:58 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Ik heb net de Nexium gekocht…. Enige ding is dat mijn paard z’n slobber bijna niet wil eten, is van Vitalbix, vind ie gewoon niet lekker |( maar daar zit niks in, op suikers reageert ie heel erg, dus ben bang als ik de pillen in de slobber doe, hij het te lang laat staan, en dat het dus niet werkt…

Kan ik het ook uit de hand voeren in een kwak appelmoes? En hoe snel merkte jullie (positief) resultaat na het beginnen met Nexium?


Ja dat kan ook prima. Resultaat is per paard verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:28 



 
Profiel   

Ja ik doe echt als behandeling..

Ik deed eerder wel eens oplossen in een spuit met water en die dan over wat geweekte brok en dan vrat ze het ook. Heb ze ook wel eens met een paarden snoepje meegegeven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:35 



 
Profiel   

Wat zouden jullie doen.
Paard is nu week bezig met knarzen. Helaas belt de da niet terug.
Boos blijft ze nog steeds

Zouden jullie dan nexium of wat anders geven?

Ik weet het even niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:01 



 
Profiel   

MaritB schreef
Je kunt ook mastic horse of psyllium gebruiken als preventief. :)


Ik geef Ekygard als ondersteuning, maar zoek echt iets "zwaarders" voor periodes met veel stress. Is Mastic Horse of Psyllium dan net wat sterker dan de Ekygard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:01 



 
Profiel   

Sassieja schreef
Ik ga proberen de omeprazol af te bouwen naar 2 zakjes, en dan aan te vullen met nexium, dan nexium 1 maand 4 tabletten blijven geven, en dan omeprazol langzaam afbouwen; klinkt dat logisch?


Hoeveel Nexium geef je dan per dag en hoelang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:52 



 
Profiel   

Ik vraag mij af of Nexium is bedoelt is als aanvulling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:59 



 
Profiel   

Nexium is een vorm van omeprazol. Het is dus geen supplement en kent dezelfde risico’s als omeprazol bij landurig gebruik. Bovendien moet het dus net als omeprazol van de dierenarts heel langzaam worden afgebouwd om het rebound effect te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:01 



 
Profiel   

henshem schreef
Nexium is een vorm van omeprazol. Het is dus geen supplement en kent dezelfde risico’s als omeprazol bij landurig gebruik. Bovendien moet het dus net als omeprazol van de dierenarts heel langzaam worden afgebouwd om het rebound effect te voorkomen.


Yep precies. Mijn pensionhouder was vergeten mijn paard haar ontbijt te geven, met nexium. Arm paardje had gelijk weer heel erg last... Ik voer het gewoon door de brokjes, wordt hier makkelijk opgegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:44 



 
Profiel   

Welke kliniek zouden jullie heen gaan in het Oosten van het land. Zit nu bij de watermolen maar die belt gewoon niet terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:30 



 
Profiel   

Mijn paard wil geen appelmoes eten, dus ook de pilletjes Nexium niet… nu heb ik ze door de slobber gedaan, maar daar treuzelt ie zo erg mee met opeten, zou dat kwaad kunnen voor de werking? Of moet ik iets anders verzinnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:07 



 
Profiel   

Ik gebruik nu zelf sinds gisteren Iberogast voor misselijkheidsklachten. Bestanddelen komen overeen met veel maagsupplementen voor paarden. Ik snap nu heel goed waarom mijn merrie dat allemaal liet liggen! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:50 



 
Profiel   

Sharon; en met appelstroop op een broodje? Of met ontbijtkoek?

Dat doet het bij mij meestal wel :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 367 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen