Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 400 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Hoi allen,
Inmiddels alweer een tijd geleden dat mijn paard maagzweren had (op de laatste scopie waren ze genezen), maar ik heb af en toe twijfels of ze niet (in lichte mate) terug zijn gekomen. Herkennen jullie symptomen zoals erg rillerig op het lijf (bijvoorbeeld bij een onverwachte aanraking of het opdoen van de deken/zadel), veel spanning en zuchten bij het borstelen bij de singel. De andere symptomen zijn niet (sterk) aanwezig, maar hij is vooral zo onrustig/schichtig. Uiteraard kan dit ook met het weer te maken hebben, maar we zijn ook een paar keer op pad geweest.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 10:52 



 
Profiel   

Ferera schreef
Ja de keuze voor Cytotec is omdat het onderin naar de overgang naar de darmen onvoldoende werkt. Bovenin is alles weg gelukkig. Ik heb gister twee apotheken gebeld, de een kwam uit op € 1400,- en de ander op € 1500,-. Was even slikken dus maar het is niet anders. Hoop dat de kuur met Cytotec de finale klap zal zijn want de financiën zijn niet meer te overzien.



Mijn paard heeft ook een kuur cytotec gekregen van 30 dagen. 1 doos cytotec kost tussen de 45 en 50€.

1 doos zijn 112 tabletjes (bij de cytotec van 200mg toch), is ongeveer een 3 tal dagen. Dus ongeveer een 9 dozen. Ik heb ongeveer een 450€ betaald dacht ik. Ik gaf het gewoon met wat muesli en geraspte worteltjes en dat at hij uiteindelijk wel op. Mengen met vochtige voeding zou niet aan te raden zijn, pilletjes zouden erg bitter smaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:03 



 
Profiel   

Pastis schreef
Ferera schreef
Ja de keuze voor Cytotec is omdat het onderin naar de overgang naar de darmen onvoldoende werkt. Bovenin is alles weg gelukkig. Ik heb gister twee apotheken gebeld, de een kwam uit op € 1400,- en de ander op € 1500,-. Was even slikken dus maar het is niet anders. Hoop dat de kuur met Cytotec de finale klap zal zijn want de financiën zijn niet meer te overzien.



Mijn paard heeft ook een kuur cytotec gekregen van 30 dagen. 1 doos cytotec kost tussen de 45 en 50€.

1 doos zijn 112 tabletjes (bij de cytotec van 200mg toch), is ongeveer een 3 tal dagen. Dus ongeveer een 9 dozen. Ik heb ongeveer een 450€ betaald dacht ik. Ik gaf het gewoon met wat muesli en geraspte worteltjes en dat at hij uiteindelijk wel op. Mengen met vochtige voeding zou niet aan te raden zijn, pilletjes zouden erg bitter smaken.


Heb jij de medicijnen in Belgie gekocht? Dat scheelt denk ik een hele hoop vergeleken met wat ik moet gaan betalen bij de apotheek in Nederland -O- Ik moet € 95,- per doosje betalen plus nog verwerkingskosten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:19 



 
Profiel   

Ferera schreef
Pastis schreef


Mijn paard heeft ook een kuur cytotec gekregen van 30 dagen. 1 doos cytotec kost tussen de 45 en 50€.

1 doos zijn 112 tabletjes (bij de cytotec van 200mg toch), is ongeveer een 3 tal dagen. Dus ongeveer een 9 dozen. Ik heb ongeveer een 450€ betaald dacht ik. Ik gaf het gewoon met wat muesli en geraspte worteltjes en dat at hij uiteindelijk wel op. Mengen met vochtige voeding zou niet aan te raden zijn, pilletjes zouden erg bitter smaken.


Heb jij de medicijnen in Belgie gekocht? Dat scheelt denk ik een hele hoop vergeleken met wat ik moet gaan betalen bij de apotheek in Nederland -O- Ik moet € 95,- per doosje betalen plus nog verwerkingskosten!



Zo dat is nogal een verschil! Mocht dat inderdaad zo zijn, kun je het dan niet op een manier via België laten verlopen? Een apotheek die het kan opsturen of via iemand die het vervolgens kan opsturen? Die verzendkosten staan in het niets van wat je dan kunt besparen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:30 



 
Profiel   

WoW ik zat net te kijken naar de prijzen Nederland vs België. Dat kan toch niet? 37 euro voor 112 pillen tegenover 111 euro voor 60 pillen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:11 



 
Profiel   

Phonix schreef
WoW ik zat net te kijken naar de prijzen Nederland vs België. Dat kan toch niet? 37 euro voor 112 pillen tegenover 111 euro voor 60 pillen…


Ja de twee Nederlandse apotheken die ik had gesproken gaven mij inderdaad een prijsopgave van ongeveer € 100,- per doosje a 60 stuks. Ik heb een kennis in België wonen en deze zojuist een berichtje gestuurd, ik hoop dat deze persoon de medicijnen voor mij kan halen bij de apotheek daar dat scheelt inderdaad heel veel geld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:24 



 
Profiel   

Ferera schreef
Phonix schreef
WoW ik zat net te kijken naar de prijzen Nederland vs België. Dat kan toch niet? 37 euro voor 112 pillen tegenover 111 euro voor 60 pillen…


Ja de twee Nederlandse apotheken die ik had gesproken gaven mij inderdaad een prijsopgave van ongeveer € 100,- per doosje a 60 stuks. Ik heb een kennis in België wonen en deze zojuist een berichtje gestuurd, ik hoop dat deze persoon de medicijnen voor mij kan halen bij de apotheek daar dat scheelt inderdaad heel veel geld!



Ik denk wel dat je om medicatie te halen in België, je een Belgisch voorschrift nodig hebt. Normaliter mag je met een Nederlands voorschrift geen medicatie kopen in België. Tenzij in de grensstreek misschien? Maar wat een groot prijsverschil zeg!
Die 37€ is wel bij humaan gebruik denk ik, bij een voorschrift van een dierenarts is het vaak iets duurder

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:06 



 
Profiel   

Belgische cytotec is door je dierenarts bestelbaar bij groothandel grovet. Vraag het ze eens na zou ik zeggen? Pfizer is idd veel duurder.

Dit gold overigens wel een jaar geleden, dus geen idee of nog steeds kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:15 



 
Profiel   

Het is jammer dat er geen industrie standard is op dit. Ik heb er over gehad met mijn dierenarts gisteren en die zag vaak geen verbetering bij cytotec, terwijl in Engeland gebruiken ze het veel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:57 



 
Profiel   

Phonix schreef
Het is jammer dat er geen industrie standard is op dit. Ik heb er over gehad met mijn dierenarts gisteren en die zag vaak geen verbetering bij cytotec, terwijl in Engeland gebruiken ze het veel meer.


Op de uk Facebookpagina voor paarden met maagzweren lees ik inderdaad veel over Cytotec en dat dat echt het enige is wat echt werkt onderin de maag. Wel rot dat jouw dierenarts vaak toch geen verbetering ziet. Lood zakt toch weer een beetje in mijn schoenen. Hoop dat het mijn merrie wel kan helpen.

De Belgische kennis heeft navraag gedaan bij de apotheek, het lijkt erop dat het gaat lukken met het recept van de dierenarts. Ze accepteren geen digitaal kopie dus ik ga morgen een origineel ophalen bij de dierenarts in Nederland en dan stuur ik heb naar hem op en dan is het afwachten. Het kost 37,50 voor een doosje met 112 pillen zeiden ze, scheelt echt mega veel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 20:42 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Belgische cytotec is door je dierenarts bestelbaar bij groothandel grovet. Vraag het ze eens na zou ik zeggen? Pfizer is idd veel duurder.

Dit gold overigens wel een jaar geleden, dus geen idee of nog steeds kan.


Dankje, ik ga eens navraag doen bij mijn dierenarts mocht mijn kennis in België de kuur toch niet kan krijgen via mijn Nederlandse recept.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 20:43 



 
Profiel   

Ferera schreef
Phonix schreef
Het is jammer dat er geen industrie standard is op dit. Ik heb er over gehad met mijn dierenarts gisteren en die zag vaak geen verbetering bij cytotec, terwijl in Engeland gebruiken ze het veel meer.


Op de uk Facebookpagina voor paarden met maagzweren lees ik inderdaad veel over Cytotec en dat dat echt het enige is wat echt werkt onderin de maag. Wel rot dat jouw dierenarts vaak toch geen verbetering ziet. Lood zakt toch weer een beetje in mijn schoenen. Hoop dat het mijn merrie wel kan helpen.

De Belgische kennis heeft navraag gedaan bij de apotheek, het lijkt erop dat het gaat lukken met het recept van de dierenarts. Ze accepteren geen digitaal kopie dus ik ga morgen een origineel ophalen bij de dierenarts in Nederland en dan stuur ik heb naar hem op en dan is het afwachten. Het kost 37,50 voor een doosje met 112 pillen zeiden ze, scheelt echt mega veel!


Ja precies. Ik heb gisteren een controlescopie gehad. Er zat wel verbetering in, maar nog steeds rode punten bij de ingang van de darm. Dus de prednisolon is nu verhoogd in hoop dat het de herstel versnelt. Wij zijn wel gestopt met ulcer gold omdat ik veel heb gelezen dat het niet werkt voor dit typ maagzweer en dat het ruk is voor de darmen. Wat niet helpt als je een paard met IBD hebt. En laat ons nu eerlijk zijn, die krengen zijn niet bepaald goedkoop.

Hoop wel dat het voor je werkt! Laat maar weten als het zo is. En als je het kunt krijgen uit België is dat natuurlijk top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 21:50 



 
Profiel   

Mijn paard heeft ook de zweren bij de overgang naar de darm onderin. Helemaal een ruk plek is mij al verteld. In Engeland hebben ze daar dus goede ervaringen met Cytotec?

Op basis van deze scopie zijn we na 4 weken volledige dosering gegaan naar halve dosering, waarbij zij opgepakt kon worden onder het zadel:
[ img ]

Na 3 weken halve dosering helaas opnieuw klachten alsof de zweren terug waren, dus is zij niet meer onder het zadel opgepakt. Nu 6 weken later staat zij nog steeds op halve dosering medicatie en lukt het niet om af te bouwen. Klachten verergeren bij afbouwen.

Wat zouden jullie doen..? Ze staat op halve dosering Ulcergold en 2x 20ml Sucralfaat. Het loopt inmiddels zo op met de kosten dat ik echt niet meer weet wat ik kan doen. Zo door blijven gaan heeft ook geen zin, want we kunnen niet afbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:30 



 
Profiel   

Je zou Nexium kunnen proberen om de kosten te drukken. Het is het enige betaalbare alternatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:49 



 
Profiel   

Die van ons heeft/had hetzelfde probleem met zweren onderin, ons werd ook verteld dat dit heel lastig is…
Bij die van ons komt doordat het voer bij hem te lang in de maag blijft hangen op die plek.

Wij hebben het voer aan moeten passen en hij krijgt dagelijks psyllium, lijnzaad, zemelen en bietenpulp extra en alleen nog heel zacht hooi.
We geven als supplement nog mastic horse.
Helemaal klachtenvrij krijgen we hem waarschijnlijk niet maar op deze manier is het tot nu toe eigenlijk heel goed te doen.
Hij eet goed, zit goed in zijn vel en het rijden blijft ook aardig stabiel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:03 



 
Profiel   

Denies, mijne is veel heftiger dan jouw en wij zijn van de ulcer gold afgestapt omdat volgens mijn dierenarts het niet werkt voor deze typ maagzweren. Ulcer gold is ook ruk voor de darmen en mijne heb slechte darmen. Tot nu toe gaat het goed.

Nu krijgt ze 2 x sucraalfat en prednisolon. Als het niet werkt wil ik cytotec proberen. Maar tot nu toe moet ik zeggen dat haar buik veel beter is, maar het is nog maar sinds maandag dat wij zijn gestopt met de ulcer gold.

Het is ook eigenlijk heel logisch. Ulcer gold stopt de maagzuur, maar als je dat niet hebt. Hoe moet de maag het verteren op een goede manier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 17:24 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Iccc op 12-12-23 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 09:53 



 
Profiel   

Rennies helpen heel kort tegen het maagzuur. Dat is dus geen echte oplossing. Over humane medicatie zoals Nexium kan je hier met de zoekfunctie voldoende informatie vinden. ‘Het andere’ en dus illegale merk is een groot risico ivm hoge boetes bij invoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 11:04 



 
Profiel   

Hoihoi,

Ff een vraagje hier, mijn paard word momenteel nogsteeds behandeld voor zijn maagzweren, alleen hoest ie nu een beetje (denk wat kou gepakt) dus wilde hem fenegriek geven, alleen bedacht ik opeens dat fenegriek misschien wel heftig is voor de maag? Aangezien het ook erg “scherp” ruikt, iemand hier die weet of ik dit gewoon bij kan geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 08:38 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Hoihoi,

Ff een vraagje hier, mijn paard word momenteel nogsteeds behandeld voor zijn maagzweren, alleen hoest ie nu een beetje (denk wat kou gepakt) dus wilde hem fenegriek geven, alleen bedacht ik opeens dat fenegriek misschien wel heftig is voor de maag? Aangezien het ook erg “scherp” ruikt, iemand hier die weet of ik dit gewoon bij kan geven?


Fenegriek is juist heel goed voor de maag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 13:05 



 
Profiel   

Ja had ik ook gelezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 17:16 



 
Profiel   

Top! Dan krijgt ie die nu bij, las ook dat fenegriek eetlust op kan wekken, dat is voor mijn paard sowieso goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 19:09 



 
Profiel   

Hoihoi, hoe gaat het met alle patiënten hier?

Ik wou jullie ff om advies/tips vragen, mijn paard is momenteel nog onder behandeling van zijn (zeer forse) maagzweren, behandeling duurt nog 2,5 week en dan zijn we klaar. En hopelijk is dan alles genezen.

Nu is het zo dat ik hem ga verhuizen per 1 maart, hij komt heel kleinschalig te staan, en ik denk dat dat uiteindelijk voor hem fijner en beter is, ik vroeg me af hoe jullie verhuizingen aanpakken met jullie maagzweer gevoelige paarden? Dit gaat natuurlijk weer extra stress opleveren, en ik ben als de dood dat hij weer maagzweren/maagpijn gaat krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 17:37 



 
Profiel   

Het is gelukt om de medicijnen in België te kopen met mijn Nederlandse recept via die kennis. De totale kosten zijn € 300,40 voor 8 doosjes a 112 stuks! Ik ga er in januari mee starten. Hoop dat hiermee de zweren in het onderste deel van de maag volledig zullen verdwijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 11:24 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Hoihoi, hoe gaat het met alle patiënten hier?

Ik wou jullie ff om advies/tips vragen, mijn paard is momenteel nog onder behandeling van zijn (zeer forse) maagzweren, behandeling duurt nog 2,5 week en dan zijn we klaar. En hopelijk is dan alles genezen.

Nu is het zo dat ik hem ga verhuizen per 1 maart, hij komt heel kleinschalig te staan, en ik denk dat dat uiteindelijk voor hem fijner en beter is, ik vroeg me af hoe jullie verhuizingen aanpakken met jullie maagzweer gevoelige paarden? Dit gaat natuurlijk weer extra stress opleveren, en ik ben als de dood dat hij weer maagzweren/maagpijn gaat krijgen


Is het een idee dat je voor de eerste weken op de nieuwe stal hem preventief op omeprazole zet in overleg met de dierenarts en misschien wat rustgevends geeft zoals Audevard Zenn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 400 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen