Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 313 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Ja net. De plaatselijke leverancier hier krijgt het volgende week binnen. Ik heb deze zak uit Hengelo, omdat ik even gegoogled had.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 16:58 



 
Profiel   

Ik heb ook een paard met een maagzweer en doet ook luchtzuigen.
Ze heeft vanaf 9 maanden oud altijd dag en nacht buiten gestaan in de opfok.
Heb haar dit jaar met 3 jaar oud opgehaald met maagzweer en luchtzuigen.
Paard is een echte binnenvetter dus voor haar was waarschijnlijk 24/7 buiten staan geen optie.
Ik heb haar gelijk op de Omeprazol gezet en ze stopte toen met luchtzuigen.
Zo ging ze 2 maanden goed tot dat er veel veranderingen waren op stal.

Is ze weer gaan luchtzuigen en week later niet meer eten.
Dus eigenlijk terug bij af alleen nog erger als toen ze net uit de opfok kwam.
Ze wou nu helemaal niet meer eten en had heel veel stress kon ook niet meer in de paddock staan want daar sprong ze uit of ging alleen maar rennen.
Omdat de stal zo onrustig was heb ik haar gelukkig kunnen verhuizen naar een andere stal.
Met meer regelmaat en rust op stal.
En ze staat nu weer op de Omeprazol (doet helaas nog wel luchtzuigen)
Ben nu weer de Omeprazol aan het afbouwen
2 weken 1 spuit per dag
10 dagen halve spuit
en sinds vandaag 1/4 spuit voor 6 dagen.
Nu hoop ik dat ze goed blijft eten, ik weeg haar hooi af dus dan weet ik ook hoeveel ze eet.
(meestal zit ze nu op 8 kg hooi wat ze eet) in 24 uur (ze heeft een hooinet waar 10 kg in kan die vul ik als ze op avond en nacht op stal staat. En buiten kan ze ook onbeperkt hooi eten.
Ze krijgt nu ook weer krachtvoer wat ze gelukkig eet is een moeilijke eter vind niet veel dingen lekker.
Ze krijgt 1 kg Agrobs alpen grun mash
1 kg Agrobs protein flakes
1/2 kg Agrobs alpen grun muesli
Dit krachtvoer is meer ruwvoer met veel vezels en weinig zetmeel en suiker, zonder granen.
Ze is op dit moment nog erg dun ze was heel veel afgevallen van het niet eten en stress.

Nu zoek ik eigenlijk eventueel nog een maag supplement als onderhoud maar heb zoveel producten in het verleden geprobeerd bij mijn andere paarden maar alleen met pronutrin baat bij gehad maar dat eet ze niet.
Weet iemand nog iets wat voor onderhoud goed is.
Eigenlijk hoop ik het door het juiste voeren en zo weinig mogelijk stress zonder supplementen te kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 21:03 



 

Ik kan daarin alleen maar Ekygard aanraden. Daar ben ik echt heel tevreden over.

Succes met je paard in ieder geval! Ik hoop dat ze snel opknapt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 21:34 



 
Profiel   

nikysa90 schreef
Ja net. De plaatselijke leverancier hier krijgt het volgende week binnen. Ik heb deze zak uit Hengelo, omdat ik even gegoogled had.

Ik heb toevallig onze plaatselijke voerzaak ge appt maar nog geen reactie helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 09:18 



 
Profiel   

SteffiiY schreef
nikysa90 schreef
Ja net. De plaatselijke leverancier hier krijgt het volgende week binnen. Ik heb deze zak uit Hengelo, omdat ik even gegoogled had.

Ik heb toevallig onze plaatselijke voerzaak ge appt maar nog geen reactie helaas.


Onze plaatselijke Marstall dealer kende het ook nog niet, toen ik 2 wkn geleden belde. Die ging het meteen aanvragen. Ik heb het gisteravond gevoerd, 3 handjes en ze vindt het lekker!! Het ruikt ook wat fruitig vind ik, komt vast door de druif. Je mag het ook nat geven, dus ideaal voor het vermengen van al mijn poeders haha!! Nu even rustig opbouwen, met die gevoelige maag. Maar als dit zo doorzet, dan gaat dit de Gastro+ bij mij vervangen. Was toch niet zo blij, vanwege toch nog redelijk aanwezige zetmeel en suikers voor een 'maagvoer'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 10:22 



 
Profiel   

Dit moet ik even met jullie delen. Omdat mijn paard toch niet voldoende verbetering laat zien op de Ulcergold wil de kliniek haar overzetten op een humaan middel, misoprostol. Ik ben me nu aan het inlezen. Ik vind het spannend! Niet geleidelijk, maar gewoon stoppen met het 1 en over op het ander. Iemand al ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 11:24 



 
Profiel   

Ken ik niet, ff google geraadpleegd. Wekt ook weeën op zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 12:39 



 
Profiel   

nikysa90 schreef
Dit moet ik even met jullie delen. Omdat mijn paard toch niet voldoende verbetering laat zien op de Ulcergold wil de kliniek haar overzetten op een humaan middel, misoprostol. Ik ben me nu aan het inlezen. Ik vind het spannend! Niet geleidelijk, maar gewoon stoppen met het 1 en over op het ander. Iemand al ervaring mee?


Goh wat interessant, ik ken het niet. Wanneer ga je hiermee starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 12:47 



 
Profiel   

Marsie2 schreef
nikysa90 schreef
Dit moet ik even met jullie delen. Omdat mijn paard toch niet voldoende verbetering laat zien op de Ulcergold wil de kliniek haar overzetten op een humaan middel, misoprostol. Ik ben me nu aan het inlezen. Ik vind het spannend! Niet geleidelijk, maar gewoon stoppen met het 1 en over op het ander. Iemand al ervaring mee?


Goh wat interessant, ik ken het niet. Wanneer ga je hiermee starten?


zit op goedkeuring van de verzekering te wachten, aangezien het 350 euro per week kost. Ik dacht dat het nooit duurder kon zijn dan de Ulcergold, maar helaas...dus ik weet het even niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 12:57 



 
Profiel   

halllllloooo wat een geld weer....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 13:05 



 
Profiel   

Misoprostol wordt al veel vaker gebruikt o.a. in de UK en USA. De ervaringen zijn daar heel goed. Zelfs hardnekkige glandulaire zweren die niet weggaan met omeprazol hebben dan weer een goede kans op genezen.

Studies heb ik nog niet kunnen vinden, moet ik me nog in verdiepen. Dus dit is wat ik aan ervaringen van mensen heb gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 17:39 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Misoprostol wordt al veel vaker gebruikt o.a. in de UK en USA. De ervaringen zijn daar heel goed. Zelfs hardnekkige glandulaire zweren die niet weggaan met omeprazol hebben dan weer een goede kans op genezen.

Studies heb ik nog niet kunnen vinden, moet ik me nog in verdiepen. Dus dit is wat ik aan ervaringen van mensen heb gelezen.


Oh ik zou heel graag horen waar ik wat ervaringen kan vinden Malaq!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 17:58 



 
Profiel   

nikysa90 schreef
Ja net. De plaatselijke leverancier hier krijgt het volgende week binnen. Ik heb deze zak uit Hengelo, omdat ik even gegoogled had.

Oef, deze zak wil ik ook...!! Ga eens bellen of het naar Spanje verstuurd kan worden.

Dierenarts geweest, bloedresultaten goed, ze heeft niet het idee dat ie last van z'n maag heeft. Harder aan het werk zetten komende dagen / weken en zien wat het met hem doet. Of ie beter wordt met minder symptomen (zo ja, dan werd het veroorzaakt door stress of verveling), of dat het slechter wordt (dan moeten we verder zoeken). In ieder geval fijn dat een x aantal dingen zijn uitgesloten nu. Geen zand eter, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:10 



 
Profiel   

Wat fijn Jolien! Daar kun je weer een beetje mee vooruit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:51 



 
Profiel   

Ik meld me hier ook weer eens. Mijn initiële "patiëntje" is op pensioen waardoor haar ze geen krachtvoer meer nodig heeft en weinig reden om zich druk te maken. Dus vaarwel maagproblemen. Toch wel heel wat kopzorgen minder.
Mijn nieuwe leek hier niet gevoelig aan te zijn, maar nu sinds een maand de weides zodanig nat zijn, dat ze binnen moeten blijven en slecht 1 à 2 uurtjes op een paddock kunnen of in de stapmolen, merkte ik dat ze slechter begon te eten, hooi verkiest boven haar krachtvoer (ze krijgt 2x 1 schep aangevuld met grasmix, bietenpulp en wortelen, altijd hooi ter beschikking) en vindt dat haar automatische drinkbak te traag gaat. Dus extra ton water in de stal, maar ze bleef wisselvallig eten en werd zuurder en zuurder bij het opzadelen. Toch maar eens de meridiaan gecheckt waarop de maag aftekent en ze heeft me nog net niet gebeten.
Nu wil ik terug maagsupport bestellen, maar imo is dit alleen effectief als ondersteuning en niet in de acute fase. Hebben jullie intussen ervaring met andere supplementen die een sterkere werking hebben naast omeprazole. Of een betaalbaarder alternatief voor Gastrogard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 09:55 



 
Profiel   

Omeprazol is geen supplement

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 12:33 



 
Profiel   

Die van mij lust de maagcompositum niet. Laat alles staan waar het doorheen zit. Ik snap hem wel, het stinkt ook best wel. Toch hoop ik dat ik hem ermee aan het eten krijg.

De gastro+ gaat er goed in, de bietenpulp met zemelen inmiddels ook en ook de omeprazol-capsules gaan keurig allemaal naar binnen. Ik hoop dat we verschil gaan merken de komende weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 12:40 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Omeprazol is geen supplement


Ik weet dat omeprazole medicatie is en eigenlijk interesseert me dat ook helemaal niet of het nu medicatie wordt of een supplement. Ik zoek gewoon iets dat een sterkere werking heeft dan alleen kruiden zoals maagcompositum en betaalbaarder dan Gastrogard bij mijn DA te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 12:47 



 
Profiel   

@muronia. Omeprazol capsules? Bij mij zijn het spuiten? Of gebruik jij voor humaan gebruik bij je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 13:00 



 
Profiel   

Ik gebruik humaan ja. De spuiten leveren hem enorm veel stress op en dat proberen we nu juist te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 13:04 



 
Profiel   

Muronia schreef
Ik gebruik humaan ja. De spuiten leveren hem enorm veel stress op en dat proberen we nu juist te voorkomen.


Oh zo, paar weken elke dag een spuit erin worden ze sowieso niet vrolijk van. Stress inderdaad zoveel mogelijk beperken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 14:40 



 
Profiel   

https://www.horsesinsideout.com/post/ho ... n-part-11b

Ik weet niet of ik hier een link mag delen? Ik zit me suf te lezen of Britse websites, vooral van ulcer-expert dr. Richard Hepburn. Erg interessant. Misschien hebben jullie er wat aan. Hij schrijft o.a. dat je omeprazole niet smorgens vroeg hoeft te geven, om het te laten werken. Dat is voor mij erg handig om te weten bijvoorbeeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 09:23 



 
Profiel   

..en dat maisolie goed is bij het bestrijden van maagzweren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 10:19 



 
Profiel   

Ik vind het erg interesssant, maar ben wel erg benieuwd naar zijn beredenatie waarom je omeprazole niet 's morgens hoeft te geven. Gewoon een statement dat het niet nodig is, vergeleken met andere onderzoeken waarin wel argumenten of test resultaten (al dan niet absoluut getest) staan die het tegendeel beargumenteren of adviseren, vind ik eigenlijk niet genoeg om het zomaar aan te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 10:44 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Ik vind het erg interesssant, maar ben wel erg benieuwd naar zijn beredenatie waarom je omeprazole niet 's morgens hoeft te geven. Gewoon een statement dat het niet nodig is, vergeleken met andere onderzoeken waarin wel argumenten of test resultaten (al dan niet absoluut getest) staan die het tegendeel beargumenteren of adviseren, vind ik eigenlijk niet genoeg om het zomaar aan te nemen.


Absoluut mee eens. Ik ga het ook zeker niet zomaar veranderen en lees flink door op internet. Wat mij al wel opvalt is dat hij heel veel expertise lijkt te hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 11:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 313 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen