Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 426 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Luzerne en appels kon de mijne met maagproblemen (tevens luchtzuiger) totaal niet tegen. Als je een van beide gaf stond hij binnen een paar minuten meteen te zuigen. En ook weer heftig reageren met aansingelen e.d.

Hij kreeg een kleine hoeveelheid krachtvoer met pavo daily plus en gouden lijnzaad erdoor en een onderhoudsdosering omeprazol (abler).
En onbeperkt hooi of hele goede kwaliteit voordroog.

Natter voordroog of kuil ging hij ook meteen weer slecht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 20:27 



 
Profiel   

Hier marstall gastro musli met ekygard, en wat wortels

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 20:34 



 
Profiel   

Hier nu op de Havens Gastro en Hartog Digest.

Vandaag voor de 2e keer gereden na 4 weken stil te hebben gestaan maar ik merkte met de singel omdoen wel weer dat ze een reactie gaf. Na het rijden ook overdreven veel gapen ;( morgen de laatste dag van de Ulcergold. Ik twijfel of ik de dierenarts niet moet bellen voor weer een kuurtje sucralfaat. Aangezien ik daar de meeste verbetering op merkte maar die nu al een aantal dagen op is. Of dat ik het even een weekje moet aankijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 20:43 



 
Profiel   

Lijkt me idd geen goede reactie van je paard LV19952

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 06:00 



 
Profiel   

Gitana schreef
Lijkt me idd geen goede reactie van je paard LV19952

Nee. Was een uurtje geleden op stal om haar laatste spuit ulcergold te geven en zag dat ze haar complete bak met hooi nog had staan. Ze heeft van gisteravond 21:00 tot vanochtend 06:00 dus amper haar hooi aangeraakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 06:03 



 
Profiel   

Wat vervelend Lv19952 ind even da over bellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 07:24 



 
Profiel   

mijn paarden raken hun hooi ook amper tot niet aan als ze heel de dag op de wei gras eten. ik maak me daar nooit druk om. is al jaren zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 07:50 



 
Profiel   

Hmm echt? Die van mij staat nu voor het eerst op de graswei sinds ik haar heb. Voorheen ad ze rustig 15 kilo hooi in een avond +nacht weg. Dus maak mij nu wel een beetje zorgen dat ze zolang niet eet. Vooral in combinatie met de reactie op de singel gisteren en het vele gapen na het rijden. En ze moet nog wat kilo’s bijkomen.

Ga zometeen de DA toch maar weer bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 07:52 



 
Profiel   

Dierenarts even gesproken en voorgesteld om nog even door te gaan behandelen met de sucralfaat waar ik laatst de meeste verbetering op zag. Hij was het daar wel mee eens en kan vandaag nog een doosje halen.

Heb het vermoeden dat tijdens mijn vakantie de sucralfaat niet goed aan mijn paard is gegeven. Ik had namelijk begrepen dat ze het met speedibeet gevoerd hebben en dit een dag van te voren al hebben klaargezet voor de staleigenaresse zodat zij het sochtends kon voeren. Ik las later dat de sucralfaat in poedervorm binnen een half uur na natmaken gevoerd moet worden. Dat is dus niet gebeurd. Vandaar dat ik waarschijnlijk ook pas in de laatste week verbetering zag nadat ik het zelf droog over het voer heb gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 08:48 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Dierenarts even gesproken en voorgesteld om nog even door te gaan behandelen met de sucralfaat waar ik laatst de meeste verbetering op zag. Hij was het daar wel mee eens en kan vandaag nog een doosje halen.

Heb het vermoeden dat tijdens mijn vakantie de sucralfaat niet goed aan mijn paard is gegeven. Ik had namelijk begrepen dat ze het met speedibeet gevoerd hebben en dit een dag van te voren al hebben klaargezet voor de staleigenaresse zodat zij het sochtends kon voeren. Ik las later dat de sucralfaat in poedervorm binnen een half uur na natmaken gevoerd moet worden. Dat is dus niet gebeurd. Vandaar dat ik waarschijnlijk ook pas in de laatste week verbetering zag nadat ik het zelf droog over het voer heb gedaan.

Ik lees in je berichten dat je Hartog Digest geeft.

Ik zou daar van af stappen in verband met luzerne

Hou het alleen bij gras (van 7 tot 7), hooi (onbeperkt op stal) en een handje Gastro+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 08:55 



 
Profiel   

Ik twijfel nu tussen Gastro plus en Hartog luzernebrok.. die laatste is iets makkelijker te verkrijgen zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:24 



 
Profiel   

Nou helemaal het hooi niet aanraken snachts lijkt me niet goed. Of ze moeten van 2300 tot 0400 binnen staan, dan zou het kunnen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:28 



 
Profiel   

Hartog digest ben ik eigenlijk gaan voeren zodat ze wat langzamer eet en las juist dat het goed was voor de maag. Maar dat is dus blijkbaar niet zo? Ze krijgt er sochtends een handje van en savonds een handje door het voer.

Hooi niet aanraken is inderdaad niks voor haar. Normaal is het bijna een bodemloze put die zo 30 kilo hooi naar binnen duwt op een dag. Ze staat van 18:00 tot 08:00 op haar “box”. Ze heeft een paddockstal met uitloop van zon 8 meter. Daarin staat een palletbox vol met hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:36 



 
Profiel   

de chemische samenstelling is vaak wel goed, waardoor het soms geadviseerd wordt. maar alleen voor paarden die geen maagzweren hebben. met maagzweren is het vaak te prikkelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 10:23 



 
Profiel   

Je kunt dan beter Vitalbix fibremix doen. Die dot hetzelvde maar zonder luzerne.

Mijne is weer opgeblazen. Maar wil nog steeds werken dus vindt het moijlijk om te zeggen of het komt door maagzweer of de IBD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 10:25 



 
Profiel   

Maar waarom moet dat er nog bij? Is een handje brokjes voor het idee, hooi en weide niet voldoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 10:30 



 
Profiel   

Dankje voor jullie reacties. Zal eens gaan kijken naar de fibremix.

@EenintraM: ik wil haar iets door het voer geven zodat ze wat langzamer eet en niet alles naar binnen schrokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 10:32 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Dankje voor jullie reacties. Zal eens gaan kijken naar de fibremix.

@EenintraM: ik wil haar iets door het voer geven zodat ze wat langzamer eet en niet alles naar binnen schrokt.

Pavo Daily plus, zachter dan de lucerne en toevoegingen voor de zuurbalans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 11:18 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Dankje voor jullie reacties. Zal eens gaan kijken naar de fibremix.

@EenintraM: ik wil haar iets door het voer geven zodat ze wat langzamer eet en niet alles naar binnen schrokt.

Hoeveel brok geef je haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 12:11 



 
Profiel   

eenitraM schreef
LV19952 schreef
Dankje voor jullie reacties. Zal eens gaan kijken naar de fibremix.

@EenintraM: ik wil haar iets door het voer geven zodat ze wat langzamer eet en niet alles naar binnen schrokt.

Hoeveel brok geef je haar?

Ze krijgt momenteel 2 keer per dag een halve schep Havens Gastro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 12:13 



 
Profiel   

Oh, maar die halve kilo per keer schrokken: ik zou alleen dat geven en verder niet. Dat zijn alleen maar triggers (suikers, luzerne, graan, ed.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 12:14 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Hartog digest ben ik eigenlijk gaan voeren zodat ze wat langzamer eet en las juist dat het goed was voor de maag. Maar dat is dus blijkbaar niet zo? Ze krijgt er sochtends een handje van en savonds een handje door het voer.

Hooi niet aanraken is inderdaad niks voor haar. Normaal is het bijna een bodemloze put die zo 30 kilo hooi naar binnen duwt op een dag. Ze staat van 18:00 tot 08:00 op haar “box”. Ze heeft een paddockstal met uitloop van zon 8 meter. Daarin staat een palletbox vol met hooi.


Digest is een heel mooi product,maar dan wel als je paard genezen is van de maagzweer, als je dan digest gaat voeren voorkomt het nieuwe maagzweren en eventuele darmproblemen.
Mijn paardje heeft ook een maagzweer gehad. At ook heel slecht en werd te mager. Na ulsergold, ging het langzaam met hele kleine stapjes beter.
Toen de maagzweer echt weg was. Ben ik haar comfort van hartog gaan geven. Een ruwvoer Inc balancer en vind hem persoonlijk zachter dan de digest. Paardje zag je zienderogen op knappen. En nergens meer last van gehad. Ook geen darmproblemen meer, die ze toch altijd veel had. Vind een ruwvoermix door een muesli of balancer echt super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:52 



 
Profiel   

Dankjewel voor jullie reacties! Ik dacht met de digest echt goed te doen. Daar dus maar meteen mee stoppen.

Zojuist de dierenarts nog gesproken en hij heeft besloten om de kuur omeprazol met nog 2 weken te verlengen. Ik kan straks de spuiten gaan ophalen. De Digest ga ik dus meteen mee stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 08:16 



 
Profiel   

Je kunt ook een paar grote stenen in je voerbak leggen, dan moet hij de biks tussen de stenen vandaan peuteren en kan niet grote happen naar binnen schrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 09:56 



 
Profiel   

Hoe zijn de ervaringen met de comfort van Equilin speciaal voor een gevoelige maag? Meerwaarde tov een gastro+?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 11:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 426 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen