Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:00

Popstra schreef:
Ik heb ook van deze test gehoord. Zou vooral bedoeld zijn voor snelle uitslag.

Ik heb bij 1 paard een scopie moeten laten doen die dus helemaal schoon bleek te zijn. Had dan graag eerst zo een test gedaan!


Maar als je paard zo test had gedaan en vals negatief was bleek dat je paard toch maagzweer had.. dan was het geen goede test en had je liever een toch eerder willen weten door de scopie.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:15

Wie heeft er ervaring met Mastic Horse?

Dagelijks 3 gram liefst door de slobber te voeren.

Is het ook mogelijk om het op te lossen in water en deze met een spuit te geven?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:20

felicity schreef:
Wie heeft er ervaring met Mastic Horse?

Dagelijks 3 gram liefst door de slobber te voeren.

Is het ook mogelijk om het op te lossen in water en deze met een spuit te geven?


Ik heb het vlak na de medicatie kuur gegeven. Dus niet echt kunnen oordelen.

Wel dat toen ik stopte met magich horse de symptomen na paar weken wisselend terug kwamen, nu geef ik Equine 74 en dat heeft positief effect, hierna ga ik mastic horse weer geven omdat dat wat goedkoper is.

En anders terug op Equine74 en dan wil ik ipv 2 scheppen 1 schepje. Dan ben ik net zo veel kwijt kwa kosten als mastic horse

Je kan het door slobber doen dus lijk mij dat oplossen in spuit ook wel kan

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:17

Mastic werkte niet. Ik geef nu elke dag 1 schepje equine 74 en ze gaapt niet meer :)

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 06:55

Mijn merrie flehmt vaak even van equine74, maar dan niet als pijnsymptoom (dit was in het begin heel verwarrend!) maar omdat ze het vreemd vind smaken of ruiken
Maar wel goede ervaring ermee!

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:14

Klopt het ruikt niet zo lekker en die van mij eet het soms niet helemaal op, dat is het enige nadeel.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:17

Begrijp ik goed dat Equine74 (ook) een preventief supplement is? Ik ken die nog niet.
Is het te vergelijken met Ekygard? Of weet iemand wat het verschil is?
Ik geef nu Ekygard (via de d.a.)

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:17

Mijn paard laat de equine74 brokjes liggen. Heb nu de granulaat, dat is wat meer poederachtig en dat gaat er wel in

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:11

Oh dat is een goeie, bestel ik volgende keer de poeder. Doe je dat gewoon over het voer?

Het neutraliseert overtollig maagzuur.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:14

Ja gewoon door het voer doen

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:19

Hier lijkt de Mastic horse wel zijn werk te doen. Ze gaapt niet meer en tandenknarst niet meer. Ook staat ze niet meer opgetrokken. Wat ze met last van haar buik normaal wel meteen doet. Ik heb haar wel op de 6 gram staan in plaats van 3 gram vanwege haar grootte en gewicht.

maartje0987
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:53

Zijn er hier mensen met ervaring met terugkerende maagzweren? Bij mijn paard zijn ze nu voor de 2de keer terug en mijn DA denkt dat m’n paard elders in z’n lijf pijn heeft wat voor stress zorgt waardoor de zweren terugkomen. Zijn leefomstandigheden zijn ideaal dus daar kan het niet aan liggen. Ook zijn de zweren bijna direct na het afbouwen weer terug. Er zijn steeds eind scopes gedaan waardoor we zeker weten dat de zweren weg waren.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:00

Die van mij heb ik vorige maand ook voor de 2de keer in 1 jaar tijd moeten behandelen tegen maagzweren. Bij die van mij is het echt stress gerelateerd. Ze stond constant tijdens voertijd te weven van stress, als er iemand door de stalgang liep stond ze te weven van de stress en ze heeft verlatingsangst. Het was even zoeken wat werkte maar na 2 echte verhuizingen en 2 verhuizingen op het terrein zelf om te proberen wat werkt lijkt het alsof ze nu haar rust gevonden heeft. Maar of het nu echt werkt weten we pas over een aantal maanden.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:36

maartje0987 schreef:
Zijn er hier mensen met ervaring met terugkerende maagzweren? Bij mijn paard zijn ze nu voor de 2de keer terug en mijn DA denkt dat m’n paard elders in z’n lijf pijn heeft wat voor stress zorgt waardoor de zweren terugkomen. Zijn leefomstandigheden zijn ideaal dus daar kan het niet aan liggen. Ook zijn de zweren bijna direct na het afbouwen weer terug. Er zijn steeds eind scopes gedaan waardoor we zeker weten dat de zweren weg waren.


Je zou allergie vanuit voer uit moeten sluiten. Gluten allergie geeft bijv als beeld dat paarden niet van hun zweren af komen.

Pas ook weer gezien bij een 2 jarig onbeleerd paardje die vol zweren bleef en ook vreselijk vermagerde daardoor. Beest was opgegeven door de DA, eigenares is verder gaan laten na kijken en bleek het dier ook glutenintolerant te zijn. Moet nu speciaal dieet.
Heb dit vorig jaar ook bij een ander jong paardje gezien. Precies ook contstant zweren en niet reageren op medicatie

maartje0987
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:21

Popstra schreef:
Je zou allergie vanuit voer uit moeten sluiten. Gluten allergie geeft bijv als beeld dat paarden niet van hun zweren af komen.

Pas ook weer gezien bij een 2 jarig onbeleerd paardje die vol zweren bleef en ook vreselijk vermagerde daardoor. Beest was opgegeven door de DA, eigenares is verder gaan laten na kijken en bleek het dier ook glutenintolerant te zijn. Moet nu speciaal dieet.
Heb dit vorig jaar ook bij een ander jong paardje gezien. Precies ook contstant zweren en niet reageren op medicatie


Die van mij voer ik al graanvrij. Hij krijgt alleen een vitaminebrokje (metazoa of pavo vital) en grasbrok en gras of hooi.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:54

Gitana schreef:
Mijn merrie flehmt vaak even van equine74, maar dan niet als pijnsymptoom (dit was in het begin heel verwarrend!) maar omdat ze het vreemd vind smaken of ruiken
Maar wel goede ervaring ermee!


mijne doet dat ook soms, doet hij ook met de gastro complex van vitalstyle die 2 producten ruiken beetje hetzelfde.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:56

LV19952 schreef:
Hier lijkt de Mastic horse wel zijn werk te doen. Ze gaapt niet meer en tandenknarst niet meer. Ook staat ze niet meer opgetrokken. Wat ze met last van haar buik normaal wel meteen doet. Ik heb haar wel op de 6 gram staan in plaats van 3 gram vanwege haar grootte en gewicht.


ik ga nadat equine74 op is ook weer proberen de mastic horse te geven. Mocht de klachten terug komen ga ik weer terug op de ewuine74 en dan proberen of 1 schepje genoeg is.

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:09

Het verhaal van Phoebe, een 2jarige vol met zweren die door meerdere artsen is opgegeven. Nu nieuwe inzichten en hopelijk de goede kant op....
Laatst bijgewerkt door Coby op 19-06-23 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 02:09

Is dit niet de meid die hier een paar weken geleden posten? Die eigenlijk niet wilde luisteren naar advies?

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 11:49

belletjhee schreef:
Het verhaal van Phoebe, een 2jarige vol met zweren die door meerdere artsen is opgegeven. Nu nieuwe inzichten en hopelijk de goede kant op....


Ik vind het wel misplaatst om hier een soort crowdfund link te plaatsen terwijl in dit topic alleen maar mensen zitten met paarden met maagzweren en veel ook chronische problematiek die al bergen geld kosten.

Een update van je paardje Phoebe had je ook gewoon in het topic kunnen zetten? Uiteraard hoop ik voor je dat ze opknapt nu je het in een andere hoek zoekt, sterkte!
Laatst bijgewerkt door Coby op 19-06-23 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:41

Nou ze plaatst toch enkel wat haar paardje nu eigenlijk mankeerd namelijk toch Glutenallergie!?

Dat daar een crowdfund actie bij zit betekend nog niet je geld MOET geven.

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:52

maartje0987 schreef:
Popstra schreef:
Je zou allergie vanuit voer uit moeten sluiten. Gluten allergie geeft bijv als beeld dat paarden niet van hun zweren af komen.

Pas ook weer gezien bij een 2 jarig onbeleerd paardje die vol zweren bleef en ook vreselijk vermagerde daardoor. Beest was opgegeven door de DA, eigenares is verder gaan laten na kijken en bleek het dier ook glutenintolerant te zijn. Moet nu speciaal dieet.
Heb dit vorig jaar ook bij een ander jong paardje gezien. Precies ook contstant zweren en niet reageren op medicatie


Die van mij voer ik al graanvrij. Hij krijgt alleen een vitaminebrokje (metazoa of pavo vital) en grasbrok en gras of hooi.


Staat ze op stro? Dat is ook graan.

maartje0987
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:47

Citaat:
Staat ze op stro? Dat is ook graan.

Nee, hij loopt altijd buiten.

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:09

O sorry! Dat is echt niet mijn intentie geweest, alleen meer dat mensen mijn verhaal kunnen volgen als ze dat interessant vinden. Ik snap dat iedereen het hier moeilijk heeft dus nee dat was niet mn bedoeling om op die manier over te komen. Excuus.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:13

Moderatoropmerking:
Omdat inzamelingsacties op Bokt niet zijn toegestaan heb ik de link naar dat bericht verwijderd.