Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 409 van de 459 [ 11464 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Hallo,

Vorige week met mijn paard naar Utrecht geweest en daar zijn 2 kleine maagzweren gevonden. 1 bij de ingang en 1 bij de uitgang van de maag.
Ik moest 2 weken wachten op mn afspraak dus toen beginnen met Equine 74.
Nu uiteraard mee gestopt ivm de medicijnen.

Na hoelang merkte jullie echt verschil met medicijnen geven?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:46 



 
Profiel   

Ik heb cytotec moeten geven omdat de maagzweren eerder onderin zaten, ik begon na een drie tal weken verschil te zien.
Mijn ruin krijgt sinds de medicatie gestopt is ook equine 74 bij. En mijnheer voelt zich echt heel veel beter. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 19:03 



 
Profiel   

Wij zijn sinds maandag begonnen met pepticure.

Ik denk dat ik het me verbeeld. Maar ik had vandaag een veel energieker zelfs een beetje stout paard.

Ze was eerst het type “er brand wel licht maar er is niemand thuis”

Vandaag was ze overduidelijk thuis :+

Pavo komt met een nieuwe muesli voor maaggerelateerde problematiek. Wij mogen daaraan deelnemen voor 12 weken. Ik hoop het snel te mogen ontvangen.

De vitalstyle gastrocomplex deed hier overigens niks.
Ik wil na de kuur eigenlijk ivm de goede ervaringen wellicht starten met de mastic horse.

Even afhankelijk van wanneer ze de muesli leveren. Om geen dingen dubbel te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 19:21 



 
Profiel   

Nog even een post van mij.

Sinds maandag gestart met pepticure ivm maagzweer.
We mochten rustig aan gewoon rijden, maar wel zolang het comfortabel is voor haar.

Vandaag dus dag 4 omeprazol en ik wilde even wat stappen om los te werken.
In het opstappen en na 10 passen werd ze bol, gaf een bok en kwam van de grond voor. Daarna stond ze bol stil. Ik bestempel dit niet als stout. Ik ben afgestapt.

Ik herken dit totaal niet en vraag me af meerdere hier ervaring mee hebben.

In het algemeen zie ik haar minder intens luchtzuigen.

Gevoelig op de zadel, buik of singel is ze eigenlijk nooit geweest.
Dat ze echt maagpijn had was wel duidelijk voor aanvang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 18:28 



 
Profiel   

Saaams schreef
Wij zijn sinds maandag begonnen met pepticure.

Ik denk dat ik het me verbeeld. Maar ik had vandaag een veel energieker zelfs een beetje stout paard.

Ze was eerst het type “er brand wel licht maar er is niemand thuis”

Vandaag was ze overduidelijk thuis :+

Pavo komt met een nieuwe muesli voor maaggerelateerde problematiek. Wij mogen daaraan deelnemen voor 12 weken. Ik hoop het snel te mogen ontvangen.

De vitalstyle gastrocomplex deed hier overigens niks.
Ik wil na de kuur eigenlijk ivm de goede ervaringen wellicht starten met de mastic horse.

Even afhankelijk van wanneer ze de muesli leveren. Om geen dingen dubbel te doen.


Wat interessant hoe ben je daarmee in aanraking gekomen? Is de meusli laag in suiker & zetmeel?

Ik geef nu Mastic horse en Max is nu 2 weken van medicatie af en gaaf nog steeds goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 21:32 



 
Profiel   

Hallo, ik kom mij ook even melden in dit topic. Ik lees al enkele maanden mee in dit topic en heb afgelopen september mijn paard ook laten scopen gezien ik de verdenking had van een maagzweer. Klachten waren:
- Moeilijk op gewicht blijven
- Veel tandenknarsen, voornamelijk na het geven van een snoepje en na het rijden.
- Gapen na het rijden
- Hout eten
- Soms gevoelig op mijn linkerbeen

Behalve het af en toe gevoelig zijn op mijn linkerbeen had zij tijdens het poetsen, zadelen en rijden 0 reactie. Ze was niet gevoelig tijdens het poetsen van de buik en ook op het zadelen en aansingelen gaf zij geen reactie. Tijdens het rijden is ze altijd werkwillig geweest en heeft (behalve het af en toe gevoelig zijn op mijn linkerbeen) verder nooit een reactie gegeven.

Uit de scopie is gebleken dat ze wel behoorlijke maagzweren had. Welke graad is mij niet gezegd maar wel dat het flinke zweren waren. Daarna gestart met Pepticure. 10 dagen 1 spuit, 10 dagen 1/2 spuit en 10 dagen 1/8 spuit. Daarnaast heeft ze nog sucralfaat gekregen. Ze knapte tijdens de behandeling flink op en kwam ineens goed bij. Alle klachten die ze had waren weg. Helaas merkte ik afgelopen december op dat de maagzweren weer terug waren gekomen gezien ze weer begon met tandenknarsen en gapen na het rijden. Ook verschoot ze eind december weer toen ik mijn linkerbeen aanlegde.

Ik heb haar halverwege januari naar een plek verhuisd waar ze nagenoeg onbeperkt onverpakt hooi van eigen land krijgt. Op de vorige plek kreeg ze onbeperkt verpakt hooi wat in mijn ogen vrij zuur rook. Ik had de dierenarts vanaf december al meerdere keren op de hoogte gesteld van het feit dat ik vermoedde dat de zweren terug waren maar kreeg weinig reactie. Uiteindelijk ben ik 2 weken terug zelf begonnen met het geven van Nexium. Na 1 week merkte ik al een postief verschil. Het tandenkarsen was flink afgenomen en ik heb haar niet meer zien gapen. Afgelopen week ben ik weer opgestapt nadat ze de hele maand januari heeft stil gestaan en ze verdraaide nog geen oor toen ik mijn linkerbeen aanlegde! Ook zie ik dat haar ogen veel meer ontspannen staan.

Graag zou ik hier meepraten om ervaringen te delen en te praten over onze maagpatiëntjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 11:15 



 
Profiel   

Zouden er eventueel mensen zijn die samen ponease willen bestellen? Ik vind het verzenden erg duur, als we dat kunnen delen zou al enorm schelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:45 



 
Profiel   

Wie weet waar je sucralfaat poeder/granulaat kunt bestellen ipv de oplossing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:49 



 
Profiel   

BSH schreef
Wie weet waar je sucralfaat poeder/granulaat kunt bestellen ipv de oplossing?


Apotheek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:19 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Zouden er eventueel mensen zijn die samen ponease willen bestellen? Ik vind het verzenden erg duur, als we dat kunnen delen zou al enorm schelen.



Ik heb er al veel goede ervaringen over gelezen, maar zou met een spuit moeten gegeven worden voor het “eten”. Kan het niet gewoon over het voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:24 



 
Profiel   

Pastis schreef
tjakka123 schreef
Zouden er eventueel mensen zijn die samen ponease willen bestellen? Ik vind het verzenden erg duur, als we dat kunnen delen zou al enorm schelen.



Ik heb er al veel goede ervaringen over gelezen, maar zou met een spuit moeten gegeven worden voor het “eten”. Kan het niet gewoon over het voer?


Volgens mij wel, ik zou het zelf bij binnenzetten geven (uur of 4) en dan hebben ze wel direct hooi maar duurt even voor ze biks krijgen. Door de goede ervaringen zou ik het graag willen voeren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:59 



 
Profiel   

BSH schreef
Wie weet waar je sucralfaat poeder/granulaat kunt bestellen ipv de oplossing?

Ik weet enkel de granulaat bij Abler.com maar die versturen niet meer naar NL helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:55 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Zouden er eventueel mensen zijn die samen ponease willen bestellen? Ik vind het verzenden erg duur, als we dat kunnen delen zou al enorm schelen.

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Ken het ook nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:56 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Zouden er eventueel mensen zijn die samen ponease willen bestellen? Ik vind het verzenden erg duur, als we dat kunnen delen zou al enorm schelen.



Dit middel wordt vaak genoemd in de FB groep horses with ulcers. Ik ben er nog niet ingedoken wat het precies doet en wat het kost. Is het een alternatief voor bijvoorbeeld Ekygard en Mastic horse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:15 



 
Profiel   

salamaleque schreef
tjakka123 schreef
Zouden er eventueel mensen zijn die samen ponease willen bestellen? Ik vind het verzenden erg duur, als we dat kunnen delen zou al enorm schelen.



Dit middel wordt vaak genoemd in de FB groep horses with ulcers. Ik ben er nog niet ingedoken wat het precies doet en wat het kost. Is het een alternatief voor bijvoorbeeld Ekygard en Mastic horse?


Ja, en ook zeker betaalbaar(der). Ik wil zondag bestellen. Hieronder de link naar de onderhouds supplement. Ze hebben ook eentje die werkt met het verhelpen , die is wel duurder.

https://www.ponease.com/shop/e/Ponease- ... p380547823

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:21 



 
Profiel   

Ja daar las ik ook goede dingen over in die fb groep, ben al een tijdje op zoek naar een goedkoper alternatief voor Ekygard. Ben super benieuwd naar jullie ervaringen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:26 



 
Profiel   

Is niet Max gut health en beetje als Ekyguard? Ik heb de omega ulsooth gekocht maar moet daar nog me beginnen. Je hebt ook coligone wie veel er over hebt, die heb ook een liquid variant. Ben wel beniuwd naar ponease, lijkt een beetje op mastic horse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:49 



 
Profiel   

[/quote]


Dit middel wordt vaak genoemd in de FB groep horses with ulcers. Ik ben er nog niet ingedoken wat het precies doet en wat het kost. Is het een alternatief voor bijvoorbeeld Ekygard en Mastic horse?[/quote]

Ja, en ook zeker betaalbaar(der). Ik wil zondag bestellen. Hieronder de link naar de onderhouds supplement. Ze hebben ook eentje die werkt met het verhelpen , die is wel duurder.

https://www.ponease.com/shop/e/Ponease- ... p380547823[/quote]


Ziet er interessant uit ik zoek ook nog een supplement.

Maar zie ook de andere behandelings variant. Niemand verder ervaring mee? Op Facebook wel goeie ervaring te vinden?

Wat kosten de verzendkosten ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:55 



 
Profiel   

Verzendkosten zijn €30. Vandaar dat ik het graag samen wil doen met een of meerdere mensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 21:10 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Verzendkosten zijn €30. Vandaar dat ik het graag samen wil doen met een of meerdere mensen!


Snap ik! Waar ik zelf ook een beetje mee zit is, meer in zijn algemeenheid, het regelmatig geven van zo’n supplement. Het liefst zou ik dit op een vast moment geven maar ik ben er afwisselend in de middag en avond en ik kan dat eigenlijk van stal niet vragen. De Nexium tabletten krijgt hij gewoon bij zijn eerste hap voer In de ochtend maar dat ben ik nu aan het afbouwen. Met een spuit moet eerst weer opgezogen worden, halster om … ik vind het nogal een gedoe :?

En met gezamenlijk bestellen moet je het ook weer ergens ophalen of indien te ver weg laten opsturen. Dan deel je wel die € 30 maar komt er toch ook weer verzendkosten in NL bij. Of denk ik nu heel moeilijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 14:12 



 
Profiel   

Iemand advies voor een supplement oid voor een stressgevoelig paard met reeds maagzweren?

Mijn paard is afgelopen woensdag verhuisd, omdat we hopen dat hij op een kleinschalige stal minder stress gaat hebben, en het dus ook beter gaat worden met z’n maag… nu is het zo dat hij nu heel erg gestrest is… hij eet wel goed, maar is onrustig en veel roepen, snap dat dat eventjes tijd nodig heeft, maar ben bang dat z’n maag nu nóg slechter word :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 17:40 



 
Profiel   

Ik heb ondersteund met Ekygard volle dosering tijdens de verhuizing en dat heeft hem naar mijn idee wel geholpen. Je zou ook de flash, de tubevariant kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 20:08 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen met ervaring met scope op eigen locatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 20:43 



 
Profiel   

Ja, ik doe dat liever dan naar de clinic te gaan. Heb gemerkt dat het veel beter werk bij mijn paard en het is veel minder stressvol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 22:23 



 
Profiel   

Dark7 schreef
Zijn er hier mensen met ervaring met scope op eigen locatie?

Ja, doe ze thuis. Scheelt stress van vervoer en andere omgeving. Vraagt wel secuurheid voor het vasten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 06:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 409 van de 459 [ 11464 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen