Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 414 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

romyvs schreef
Bedankt voor jullie reacties MRIIS en LV19952.

Heeft iemand ook al eens meegemaakt dat het paard ineens minder ging eten bij het gebruik van Ulcergold/ Sucralfaat?
Hij eet normaal al zijn hooi wel op maar 2 dagen geleden en deze ochtend ineens een half hooinet over nog, niks voor hem.
Gisteren had hij wel alles op.


Mijne eet heel wisselend. Een dag een hele Haygain ton en de volgende dag halfje. Misschien is hij meer rustig nu die op medicijnen staat en daarom ook minder eet?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 15:50 



 
Profiel   

Unravelation schreef
Esomeprazol 20 mg is hier gewoon zonder recept verkrijgbaar, dat lijkt mij anders dan omeprazol voor paarden.


Dan moet je het dus in Nederland kopen. Het is niet toegestaan om zelf medicatie te importeren als je geen DA bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 16:37 



 
Profiel   

romyvs schreef
Bedankt voor jullie reacties MRIIS en LV19952.

Heeft iemand ook al eens meegemaakt dat het paard ineens minder ging eten bij het gebruik van Ulcergold/ Sucralfaat?
Hij eet normaal al zijn hooi wel op maar 2 dagen geleden en deze ochtend ineens een half hooinet over nog, niks voor hem.
Gisteren had hij wel alles op.


Hier juist wel. Shet is in 3 maanden tijd 20 kg afgevallen ondanks meer brok en onbeperkt hooi. Ik weet het allemaal even niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 17:40 



 
Profiel   

Phonix schreef
romyvs schreef
Bedankt voor jullie reacties MRIIS en LV19952.

Heeft iemand ook al eens meegemaakt dat het paard ineens minder ging eten bij het gebruik van Ulcergold/ Sucralfaat?
Hij eet normaal al zijn hooi wel op maar 2 dagen geleden en deze ochtend ineens een half hooinet over nog, niks voor hem.
Gisteren had hij wel alles op.


Mijne eet heel wisselend. Een dag een hele Haygain ton en de volgende dag halfje. Misschien is hij meer rustig nu die op medicijnen staat en daarom ook minder eet?


Nee was dat maar waar, helaas staat hij compleet aan.

Hij heeft een weekje vakantie gehad bij Equitom en sinds hij terug is, is hij nogal fris.
Niet gek hij heeft nogal wat voor zijn kiezen gehad (niet Maagzweer gerelateerd).
Kon al niet zonder zijn maatje maar nu heeft hij verlatingsangst 2.0
Zelfs als ik weg wil gaan plakt hij aan de tralies van de stal.

Hooi op zijn weide was vandaag weer gewoon op, en toen ik hem op stal had gezet at hij ook meteen weer.

Hou het wel even in de gaten, mocht hij langer dan een dag minder eten neem ik sowieso even contact op met de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 19:45 



 
Profiel   

Icelandshet schreef
romyvs schreef
Bedankt voor jullie reacties MRIIS en LV19952.

Heeft iemand ook al eens meegemaakt dat het paard ineens minder ging eten bij het gebruik van Ulcergold/ Sucralfaat?
Hij eet normaal al zijn hooi wel op maar 2 dagen geleden en deze ochtend ineens een half hooinet over nog, niks voor hem.
Gisteren had hij wel alles op.


Hier juist wel. Shet is in 3 maanden tijd 20 kg afgevallen ondanks meer brok en onbeperkt hooi. Ik weet het allemaal even niet meer.


Jeetje zeg balen!
Wat zegt de dierenarts ervan?

Nu zou het voor die van mij niet erg zijn als hij een paar kilo kwijt zou raken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 19:47 



 
Profiel   

Mieke schreef
Unravelation schreef
Esomeprazol 20 mg is hier gewoon zonder recept verkrijgbaar, dat lijkt mij anders dan omeprazol voor paarden.


Dan moet je het dus in Nederland kopen. Het is niet toegestaan om zelf medicatie te importeren als je geen DA bent!


Het is voor menselijk gebruik bedoeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 20:45 



 
Profiel   

Mijn paard heeft al een paar weken ineens last van geïrriteerdheid tijdens het poetsen en singelen. Ook flehmt en boert zij tegelijk, al een tijd. Ik vermoedde een naagzweer, en de dierenarts is het met me eens. Sinds zaterdag heeft zij medicijnen (iets met Gold heet het) voor 10 dagen, en daarbij geen brok meer, maar Gastro-Muesli en genoeg droog kuilgras.
Vanaf vandaag is ze ook zeer geïrriteerd met achterhoeven uitkrabben en wilde zelfs trappen. Zou dit ook nog een uiting van pijn zijn, vind het toch vreemd zo ineens. Ook lijkt 10 dagen me vrij kort, als ik alles hier lees. Wat vinden jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 20:53 



 
Profiel   

romyvs schreef
Jeetje zeg balen!
Wat zegt de dierenarts ervan?

Nu zou het voor die van mij niet erg zijn als hij een paar kilo kwijt zou raken. :+


Dat zei ik bij die van mij ook altijd. Zeker ivm terugkerende bevangenheid.

We hoopten dat met de Ulcergold (icm leverontgifting) haar eetlust meer toe zou nemen, maar de medicatie heeft het enkel erger gemaakt. We gaan nu de laatste week medicatie in, daarna over op Mastic Horse.

Het plan met de dierenarts is om de tandarts begin maart af te wachten, slobber (welke is even de vraag) bijgeven en dan over 6 weken nog eens wegen. Ook zouden we eigenlijk in het beste geval over moeten stappen op ander ruwvoer, maar dan moeten we verhuizen en die stress zou juist averechts gaan werken ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 21:58 



 
Profiel   

Phonix schreef
Babybeertjes, heb je wel enige idee waar de maagzweren vandaan komen? Bovenin komt vaak van te lang staan zonder eten maar onderin is vaak stress, pijn of te lang op novacam te hebben gestaan. Als dat niet weg wordt gehaald dan zal het ook niet beter worden.


Helaas is dat lastig te achterhalen aangezien ik haar nog niet zo lang heb. Ik heb wel begrepen dat ze voordat ze bij mij kwam een aantal keer verhuisd is. Daarbij heeft ze ook haar griffelbeen gebroken, geopereerd etc. (voordat ik haar kocht) Dus wie weet zat er al iets.
Bij mij heeft ze in ieder geval onbeperkt super mooi verpakt hooi en staat ze van 7 uur in de ochtend tot 18 uur in de middag in de groep buiten. Ook met onbeperkt hooi.
Waar je als eigenaar helaas geen invloed op heb is het vertrek van andere paarden uit de groep. Ik merk dat er best vaak verhuisd wordt en ze had vanaf het begin een paarden vriendin. Die is helaas overleden een paar maanden geleden.
Ik probeer nu alles zo stabiel mogelijk te houden en kijken of het over een aantal weken beter gaat of weg is dmv een gastoscopie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 08:30 



 
Profiel   

Unravelation schreef
Het is voor menselijk gebruik bedoeld?


Het maakt mij niet uit wat je doet hoor, maar ik zou het wel eerst even goed uitzoeken voor je de fout in gaat:

https://www.igj.nl/actueel/nieuws/2020/ ... 0inspectie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 09:47 



 
Profiel   

Mieke schreef
Unravelation schreef
Het is voor menselijk gebruik bedoeld?


Het maakt mij niet uit wat je doet hoor, maar ik zou het wel eerst even goed uitzoeken voor je de fout in gaat:

https://www.igj.nl/actueel/nieuws/2020/ ... 0inspectie.


Inspectie waarschuwt tegen import illegale receptplichtige geneesmiddelen via internet

Maar het is niet receptplichtig. Ik heb ook al eens paracetamol meegenomen uit de US met het vliegtuig, was geen enkel probleem. Als je er hier een recept voor nodig hebt, dan is het een ander verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 12:31 



 
Profiel   

Max heeft weer een scopie gehad. Zijn maagzweren zijn gelukkig weg. Er zat wel klein beetje zand in de darmen en daarvoor krijgt hij nu een kuur psyllium. Dat wou ik vorige week geven maar toen at hij het niet. Even uitzoeken hoe ik het erin ga krijgen haha.

Zijn leverwaarde was wel wat verhoogd. En kan duiden op leverschade.. Maar kan ook niks betekenen dus over 4 weken opnieuw bloed laten prikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 16:28 



 
Profiel   

Omeprazole is ook niet receptplichtig maar toch mag je die van Abler uit Amerika niet invoeren hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 17:24 



 
Profiel   

Voor paardenmedicatie met omeprazol is het niet vrij (helaas).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 18:07 



 
Profiel   

Popstra schreef
Omeprazole is ook niet receptplichtig maar toch mag je die van Abler uit Amerika niet invoeren hier.


Omeprazol is wel receptplichtig. Esomeprazol niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 18:32 



 
Profiel   

Nou ja, ik zou de gok niet wagen in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 10:22 



 
Profiel   

Ik heb ponease besteld, ben beniuwd.

Zat wel te denken dat als het terugkomt dat ik nexium probeer. Lijkt wel ook te helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 12:13 



 
Profiel   

Eapy schreef
Popstra schreef
Omeprazole is ook niet receptplichtig maar toch mag je die van Abler uit Amerika niet invoeren hier.


Omeprazol is wel receptplichtig. Esomeprazol niet.

Omeprazol kun je ook gewoon bij het kruidvat halen. Dus niet receptplichtig lijkt mij!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 16:02 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ik heb ponease besteld, ben beniuwd.

Zat wel te denken dat als het terugkomt dat ik nexium probeer. Lijkt wel ook te helpen?


Ben heel erg benieuwd naar de ervaring daarmee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 20:25 



 
Profiel   

Ben ook superbenieuwd naar Ponease!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 20:36 



 
Profiel   

Ik laat jullie weten. Het komt pas binnen volgende woensdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 20:46 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds wat zoekende. Mastic Horse en Vitastyle merk ik nog geen verschil mee.

Wat voeren jullie je paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 21:57 



 
Profiel   

Ik voer mijn paard sinds kort Cavalor Fibreforce Gastro.verder krijgt ze nagenoeg onbeperkt hooi. Ik heb een tijdje Vitalbix gevoerd vanwege de lage suiker en zetmeel maar uiteindelijk mee gestopt omdat ze zo gestresst was op stal, in de omgang en met rijden dat ik mijn paard niet meer terug kende. Enkele weken terug overgestapt op de Cavalor en binnen 1 week had ik mijn relaxte paard weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 23:41 



 
Profiel   

Zijn er hier ook mensen die hun paard voor de training eten geven? Omdat die van mij niet zo'n goede hooieter is (24/7 hooi beschikbaar) wil ik hem voor en/of na de training iets geven zodat ik zeker weet dat z'n maag vol zit. Ik zit te denken aan bietenpulp, zupa of Luzerne brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 11:49 



 
Profiel   

ik zou eerder denken aan een grasbrok bijv fiber nuggets of ind luzerne brok. Zijn wel producten die je even moet laten weken.

ind wel een natuurlijk product. Ik denk dat we bij paarden minder bang hoeven te zijn kwa 'volle' buik met trainen. inprincipe hebben ze altijd wel een volle buik. Tenslotte moeten ze ook kunnen vluchten met een volle buik... zonder een steek of iets te krijgen want anders zijn ze ten dode opgeschreven voor roofdieren (even in hun ogen gezien)

Zware brokken vind ik wat anders want in natuur staat er geen bak brokken klaar.

misschien zit ik er helemaal naast maar, misschien komt dat meer vanuit mens overgegaan op het paard. Wij mensen moet niet vlak voor een training aan sporten.

Maar het is natuurlijk ook afhankelijk wat voor training je doet en hoe zwaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 11:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 414 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen