Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 417 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Ja het is altijd beter om de oorzaak weg te halen natuurlijk, maar soms is dit niet in een handomdraai gedaan en duurt het eventjes. Hier hetzelfde probleem met een trauma-merrie die snel stress heeft van andere mensen en vooral van mannen.
Mijn DA adviseerde ook om de oorzaak weg te halen natuurlijk, maar heeft me ook wel een supplement aangeboden ter ondersteuning.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:14 



 
Profiel   

De oorzaak is natuurlijk ook niet altijd makkelijk te achterhalen.
Maar ik geloof ook nooit zo in supplementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:46 



 
Profiel   

Mijn geloof in supplementen wordt langzaam ook wel steeds minder moet ik zeggen. Ik heb na de omeprazol haar dagelijks op de Mastic horse gezet. Dit hielp niet echt. Nu staat ze op de Ekygard maar daar heb ik ook mijn twijfels bij. Ik denk dat ik na deze pot geen nieuwe pot meer koop.

Het enige waar ik naar mijn idee echt flink verschil mee merkte was de Nexium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:58 



 
Profiel   

Maar Nexium is in principe toch net als de omeprazol gewoon medicatie ipv een supplement?

Ik twijfel ook of ik mijn paard op Ekygard hou of niet, of dat ik het rustig afbouw. Dan alleen tijdens stressmomenten dat ik het nog doe maar that's it denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:08 



 
Profiel   

Oorzaak wegnemen is inderdaad het beste, maar niet altijd haalbaar. Soms toch een stresssituatie die je niet geheel voor kan zijn (hier een die nog steeds lichte voernijd heeft ondanks altijd ruwvoer ter beschikking. Bij hem merk ik echt verschil met het supplement (maagbalans/maagsupport).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:11 



 
Profiel   

Nexium valt inderdaad onder de medicatie ja. Even om aan te geven dat ik van de geprobeerde supplementen ook nog niet zo heel veel verschil merk.

Ik ga denk ik langzaam afbouwen met de Ekygard als de pot bijna leeg is. Het heeft voor mij niet het effect dat ik verwacht voor dit geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:13 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Nexium valt inderdaad onder de medicatie ja. Even om aan te geven dat ik van de geprobeerde supplementen ook nog niet zo heel veel verschil merk.

Ik ga denk ik langzaam afbouwen met de Ekygard als de pot bijna leeg is. Het heeft voor mij niet het effect dat ik verwacht voor dit geld.




Denk dat we ook niet alle stress situaties kunnen voorkomen.
Maar wat de DA vooral zei was, het heeft geen zin, maar als jij er gelukkig van wordt, kan je hem wel wat geven, alleen ik vind het zonde van je geld.

Ik denk dat wij ook wel een beetje gek gemaakt worden, we willen allemaal het beste doen voor ons paard, en daar wordt handig op ingesprongen door de leverancier.

Niet alleen met maag problemen, maar met alles.
Overal zie je van alles voorbij komen, maar waarom wat geven als de bloedwaardes van je paard goed zijn, dat denk ik dan tegenwoordig maar.
Waar ik voorheen ook 10 potjes had staan hoor, maar de DA heeft echt met waardes laten zien dat voldoende hooi en een balancer voldoende is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:01 



 
Profiel   

Toch als stress er is bij binnen zetten voeren etc. Dan kan verandering van stalling naar een plek waar ze veel beter op hun plek zijn echt wel het verschil maken...

Mijn paard staat ook niet overal relaxed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:02 



 
Profiel   

smurvaas schreef
LV19952 schreef
Nexium valt inderdaad onder de medicatie ja. Even om aan te geven dat ik van de geprobeerde supplementen ook nog niet zo heel veel verschil merk.

Ik ga denk ik langzaam afbouwen met de Ekygard als de pot bijna leeg is. Het heeft voor mij niet het effect dat ik verwacht voor dit geld.




Denk dat we ook niet alle stress situaties kunnen voorkomen.
Maar wat de DA vooral zei was, het heeft geen zin, maar als jij er gelukkig van wordt, kan je hem wel wat geven, alleen ik vind het zonde van je geld.

Ik denk dat wij ook wel een beetje gek gemaakt worden, we willen allemaal het beste doen voor ons paard, en daar wordt handig op ingesprongen door de leverancier.

Niet alleen met maag problemen, maar met alles.
Overal zie je van alles voorbij komen, maar waarom wat geven als de bloedwaardes van je paard goed zijn, dat denk ik dan tegenwoordig maar.
Waar ik voorheen ook 10 potjes had staan hoor, maar de DA heeft echt met waardes laten zien dat voldoende hooi en een balancer voldoende is.

Zo begin ik er de laatste tijd ook steeds meer over te denken inderdaad. Ik heb ook nog allerlei poedertjes en potjes in mijn kast staan die ik bijvoer waarvan ik mij soms ook afvraag of het wel echt toegevoegde waarde heeft.

@ Spenk: Dat had ik het liefst ook gehad ja. Alleen na dat ik al 3 verschillende stallen heb gehad ben ik langzaam aan het denken dat als op de plek de basisvoorwaarden oke zijn dat het voor haar niet veel uit maakt. Ze liet op alle 3 de stallen dezelfde signalen zien. En dit waren/zijn geen grote pensionstallen waar ik gestaan heb maar kleine rustige stallen waar niet veel bedrijvigheid was. Of het nu een pensionstal is met 15 paarden of een prive stal met 4 paarden. Of ze nu een uitloopstal heeft of niet. Ik heb het allemaal al geprobeerd. Dat maakt het lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:18 



 
Profiel   

Beste bokkers.
Heel verhaal.... ik hoop dat jullie mij tips en advies kunnen geven en misschien is geruststelling ook fijn hahah.

Ik heb in December een 4 jarige volbloed gekocht erg schraal maar super braaf beestje.
Heerlijk kunnen rijden en mijn zelfvertrouwen terug weten te winnen.
Hij begon al snel met singelnijd zadelmaker laten komen nieuw zadel en singel maar nee nog steeds singel nijd ook graafde hij kuilen waar je u tegen zegt en elke plank was voor hem en moest gemold worden haha.

Toen kreeg hij een einschuss been week stil gestaan daarna week stil gestaan voor osteopaat die vertelde dat hij erg vast zat en veel pijn had....
Week laten rusten na behandeling en erna er weer op, 1 keer lekker gereden, die keer erna was hij met poetsen al boos en draaierig stom van mij maar toch opgestapt bij eerste keer benen er aan lag ik na een rodeo in het zand...
Hij had overduidelijk pijn zandkuur gegeven omdta hij best wat zand at maar dit help niks.
Toen dierenarts laten komen vermoeden maagzweren.... geen scopie laten doen maar eerst proberen met Nexium of hij zich beter ging voelen.
Na 3 dagen was er een duidelijk verschil weer vrolijk, weer rennen in de bak veel meer eten na 2 weken zag je hem aankomen we gingen de goede kant op.
Met 3 weken leek het zo goed te gaan om een paar rondjes aan de longe te doen dit resulteerde in een paard wat mij elke keer in draf aanviel, nog maar even wachten dus.
Nu zijn we 5 weken onderweg er was eigenlijk weinig meer te merken ook longeren ging weer zonder problemen en had hij ook veel zin in.
mystic horse erbij gaan geven reageerde hij ook top op!
Maar helaas vandaag... na zijn nexium die ik in slobber moet doen inneens weer 8x gapen achter elkaar, met poetsen narrig rond zijn flank.

Ik word hier zo onzeker van.

Hij krijgt onbeperkt hooi, 2 kilo Havens gastro+.
Halve scgep slobber met bietenpulp om de nexium in te doen.
Hij staat van 9 tot 6 buiten met vriendjes.

Wat kan ik nog meer doen?
Of maak ik mij zorgen niks? Doe ik iets fout ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 21:59 



 
Profiel   

xamberr schreef
Beste bokkers.
Heel verhaal.... ik hoop dat jullie mij tips en advies kunnen geven en misschien is geruststelling ook fijn hahah.

Ik heb in December een 4 jarige volbloed gekocht erg schraal maar super braaf beestje.
Heerlijk kunnen rijden en mijn zelfvertrouwen terug weten te winnen.
Hij begon al snel met singelnijd zadelmaker laten komen nieuw zadel en singel maar nee nog steeds singel nijd ook graafde hij kuilen waar je u tegen zegt en elke plank was voor hem en moest gemold worden haha.

Toen kreeg hij een einschuss been week stil gestaan daarna week stil gestaan voor osteopaat die vertelde dat hij erg vast zat en veel pijn had....
Week laten rusten na behandeling en erna er weer op, 1 keer lekker gereden, die keer erna was hij met poetsen al boos en draaierig stom van mij maar toch opgestapt bij eerste keer benen er aan lag ik na een rodeo in het zand...
Hij had overduidelijk pijn zandkuur gegeven omdta hij best wat zand at maar dit help niks.
Toen dierenarts laten komen vermoeden maagzweren.... geen scopie laten doen maar eerst proberen met Nexium of hij zich beter ging voelen.
Na 3 dagen was er een duidelijk verschil weer vrolijk, weer rennen in de bak veel meer eten na 2 weken zag je hem aankomen we gingen de goede kant op.
Met 3 weken leek het zo goed te gaan om een paar rondjes aan de longe te doen dit resulteerde in een paard wat mij elke keer in draf aanviel, nog maar even wachten dus.
Nu zijn we 5 weken onderweg er was eigenlijk weinig meer te merken ook longeren ging weer zonder problemen en had hij ook veel zin in.
mystic horse erbij gaan geven reageerde hij ook top op!
Maar helaas vandaag... na zijn nexium die ik in slobber moet doen inneens weer 8x gapen achter elkaar, met poetsen narrig rond zijn flank.

Ik word hier zo onzeker van.

Hij krijgt onbeperkt hooi, 2 kilo Havens gastro+.
Halve scgep slobber met bietenpulp om de nexium in te doen.
Hij staat van 9 tot 6 buiten met vriendjes.

Wat kan ik nog meer doen?
Of maak ik mij zorgen niks? Doe ik iets fout ?


Wat krijgt hij qua dosering van de nexium? Was je aan het afbouwen qua dosering toen de klachten weer begonnen? Wellicht toch een scopie doen, klinkt voor mij alsof er nog iets zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:25 



 
Profiel   

Ik zou toch de kliniek bellen en een scopie laten doen en mocht er sprake zijn van maagzweren dan behandelen met omeprazol. Als het zo heftig is zou ik er zelf niet mee gaan aanmodderen. Niet alle maagzweren kunnen op dezelfde manier behandeld worden. Die van mij heeft op de Pepticure en Sucralfaat gestaan toen ze heftige klachten had. Laatst liet ze wat kleine signalen zien en heb ik haar op de nexium gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 23:20 



 
Profiel   

Wellicht het paard last heeft van heel iets anders dan zn maag. Eens goed door laten lichten en niet enkel op de maag focussen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:21 



 
Profiel   

Ik zou ook een scopie laten doen voor de zekerheid.
Als het niet de maag is, zou ik bij deze klachten snel denken aan rugproblemen. Vergis je ook niet in hoeveel stress een paard kan hebben van een verhuizing. Beestje staat nu pas zo’n 3-4 maanden op de nieuwe plek, dat is relatief kort. Hoe is hij in de groep? Rustig? Staat hij onderaan de rangorde, en kan hij wel rustig eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:53 



 
Profiel   

Voor de mensen die redelijk recent een maagscopie hebben laten doen. Wat was je er voor kwijt (ongeveer) mag ook via pb.

En bij grade 4 maagzweren hoe lang heb je behandeld met omeprazole?

Is er ook iemand die ervaring heeft met doorstart van een kuur. Als in week na afbouw kuur merken dat de klachten weer op komen zetten weer een nieuwe kuur opstarten.

Kun je dan doorpakken of moet je dan die weken er weer opnieuw bijpakken?
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:44 



 
Profiel   

Ik heb halverwege september een scopie laten doen. Ik weet niet of dat recent genoeg is?

Scopie inclusief nacht op de kliniek, 1 maand omeprazol en 2 flessen sucralfaat was rond de €900,- . Moet de rekening nog steeds krijgen dus het exacte bedrag heb ik zo even geen idee van.

Kuur weer verhogen tijdens het afbouwen heb ik geen verstand van. Ik denk dat dat echt in overkeg met de dierenarts moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:30 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Ik heb halverwege september een scopie laten doen. Ik weet niet of dat recent genoeg is?

Scopie inclusief nacht op de kliniek, 1 maand omeprazol en 2 flessen sucralfaat was rond de €900,- . Moet de rekening nog steeds krijgen dus het exacte bedrag heb ik zo even geen idee van.

Kuur weer verhogen tijdens het afbouwen heb ik geen verstand van. Ik denk dat dat echt in overkeg met de dierenarts moet.


Welke omeprazole heb je gehad? Normaal is die namelijk al +- 900 euro voor 1 maand en dan moet je eigenlijk nog hebben om af te bouwen... Ben wel nieuwsgierig naar de kliniek, dat zou flink geld schelen (afhankelijk van de omeprazole).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:36 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
LV19952 schreef
Ik heb halverwege september een scopie laten doen. Ik weet niet of dat recent genoeg is?

Scopie inclusief nacht op de kliniek, 1 maand omeprazol en 2 flessen sucralfaat was rond de €900,- . Moet de rekening nog steeds krijgen dus het exacte bedrag heb ik zo even geen idee van.

Kuur weer verhogen tijdens het afbouwen heb ik geen verstand van. Ik denk dat dat echt in overkeg met de dierenarts moet.


Welke omeprazole heb je gehad? Normaal is die namelijk al +- 900 euro voor 1 maand en dan moet je eigenlijk nog hebben om af te bouwen... Ben wel nieuwsgierig naar de kliniek, dat zou flink geld schelen (afhankelijk van de omeprazole).
ik heb pepticure gehad. Is inderdaad de wat goedkopere versie. Via een dierenarts in België. Ik heb haar 10 dagen op volledige dosis gehad en daarna in 20 dagen af moeten bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:39 



 
Profiel   

LV19952 schreef
Ik heb halverwege september een scopie laten doen. Ik weet niet of dat recent genoeg is?

Scopie inclusief nacht op de kliniek, 1 maand omeprazol en 2 flessen sucralfaat was rond de €900,- . Moet de rekening nog steeds krijgen dus het exacte bedrag heb ik zo even geen idee van.

Kuur weer verhogen tijdens het afbouwen heb ik geen verstand van. Ik denk dat dat echt in overkeg met de dierenarts moet.



Zeker recent genoeg.
Ik ben nu voor 10 dagen volle kuur en daarna week afbouwen met 2 flessen sucralfaat in nederland ook zon 500 euro kwijt. (Zonder scopie).

Volgende week moeten we op controle in belgie (voor andere problemen) en wil graag even wat vergelijkingen hebben betreffende verschillende prijzen nl en belgie.
Een maagzweren check behoort tot de volgende stap.

Bedankt voor je reactie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:08 



 
Profiel   

Ik heb gehoord (van kliniek) dat scopie 400 tot 600 euro kost. De omeprazole die ik krijg kost bijna 300 per 7 dagen volledige dosis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:23 



 
Profiel   

Ik heb 3 weken geleden een maagscopie bij mijn paard laten maken. Incl overnachting was ik 437 euro kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:54 



 
Profiel   

Hoi, mensen die Gastro+ voeren?
Hoeveel voeren jullie ervan voor optimaal resultaat?
Ik heb een paard van 1m70, 4 jaar die in de lichte sport loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 12:37 



 
Profiel   

romyvs schreef
Voor de mensen die redelijk recent een maagscopie hebben laten doen. Wat was je er voor kwijt (ongeveer) mag ook via pb.

En bij grade 4 maagzweren hoe lang heb je behandeld met omeprazole?

Is er ook iemand die ervaring heeft met doorstart van een kuur. Als in week na afbouw kuur merken dat de klachten weer op komen zetten weer een nieuwe kuur opstarten.

Kun je dan doorpakken of moet je dan die weken er weer opnieuw bijpakken?
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.


Onze pony heeft zo´n 4 weken geleden een maagscopie gehad en ik was voor de maagscopie, sedatie en overnachting €392,- kwijt. Hier kwamen nog medicatie bij (voor drie weken) en in totaal heeft mij dat €793,48 gekost...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 13:18 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels de Nexium aan het afbouwen. Omdat ik in dit topic las dat je niet te snel moet afbouwen heb ik het volgende gedaan. 1 maand 60 mg, 3 weken 40 mg, 3 weken 20 mg en nu geef ik om de dag 20 mg. Om de dag vind ik niet ideaal maar je kunt de tabletten lastig halveren. Ik ben deze week ook gestart met Mastic Horse. Paard is fit en heeft er zin in. ik ben sinds 1,5 week ook weer aan het rijden. Hij liet voordat ik startte met Nexium behoorlijk staakgedrag zien (ohz), veel gapen, en af en aan gevoelig bij het poetsen (singel plek en borst) en aansingelen. Het paard is 22 en heb ik niet laten scopen. De eerste keer erop liep hij wel een beetje te mopperen, we pakken het met beleid aan. Niet te lang en heel rustig aan. De herinneringen met rijden moeten weer leuk worden. Ik hoop dat het gaat lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 17:31 



 
Profiel   

MenteamJoey schreef
romyvs schreef
Voor de mensen die redelijk recent een maagscopie hebben laten doen. Wat was je er voor kwijt (ongeveer) mag ook via pb.

En bij grade 4 maagzweren hoe lang heb je behandeld met omeprazole?

Is er ook iemand die ervaring heeft met doorstart van een kuur. Als in week na afbouw kuur merken dat de klachten weer op komen zetten weer een nieuwe kuur opstarten.

Kun je dan doorpakken of moet je dan die weken er weer opnieuw bijpakken?
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.


Onze pony heeft zo´n 4 weken geleden een maagscopie gehad en ik was voor de maagscopie, sedatie en overnachting €392,- kwijt. Hier kwamen nog medicatie bij (voor drie weken) en in totaal heeft mij dat €793,48 gekost...


En in welke mate bleek je paardje maagzweren te hebben?

Bedankt voor de reacties allemaal dusver!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 417 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen