Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 415 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

maartje0987 schreef
Zijn er hier ook mensen die hun paard voor de training eten geven? Omdat die van mij niet zo'n goede hooieter is (24/7 hooi beschikbaar) wil ik hem voor en/of na de training iets geven zodat ik zeker weet dat z'n maag vol zit. Ik zit te denken aan bietenpulp, zupa of Luzerne brok.


Yep! De mijne krijgt gewoon een hooinetje tijdens het poetsen. Als dat niet zou kunnen gaf ik haar een emmer fibermix van Vitalbix.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 12:18 



 
Profiel   

Ja die van mij krijgt ook hooi vooraf, maakt echt zo'n verschil; ze gaapt dan niet meer na het werk. Verder vital (op de vitalbix werd ze gek) en lijnzaadolie en wat supplementen (glucobalance, probiotica vanwege de medicatie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 13:09 



 
Profiel   

Wij geven op advies van de dierenarts een bakje bietenpulp voor het werk en dan zorg ik ook dat er wat hooi in de stal ligt, de ene keer eet hij dat wel en de andere keer niet, maar de bietenpulp gaat er altijd wel in

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 13:59 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
Zijn er hier ook mensen die hun paard voor de training eten geven? Omdat die van mij niet zo'n goede hooieter is (24/7 hooi beschikbaar) wil ik hem voor en/of na de training iets geven zodat ik zeker weet dat z'n maag vol zit. Ik zit te denken aan bietenpulp, zupa of Luzerne brok.


Wij hebben het een tijdelijk gedaan toen we uit noodzaak op een pensionstal stonden waar ze het belang van extra hooi op een door de zon verbrande weide niet wilden inzien ook al kwamen de paarden met mega dikke speekselklieren van de weide en vielen ze ziender ogen af.
We gaven wel geen krachtvoer, maar slobber van bietenpulp en wat alpen gruenmash.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 14:15 



 
Profiel   

Ik ben begonnen met zuivere Maerl en Magnesium bij te geven en mijn paard is al gestopt met geeuwen op minder dan een week. Ik Moet de hoeveelheid nog wat opvoeren, maar gezien ze poeders niet altijd even goed eet, leek het me beter langzaam de hoeveelheid op te bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 14:17 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
Zijn er hier ook mensen die hun paard voor de training eten geven? Omdat die van mij niet zo'n goede hooieter is (24/7 hooi beschikbaar) wil ik hem voor en/of na de training iets geven zodat ik zeker weet dat z'n maag vol zit. Ik zit te denken aan bietenpulp, zupa of Luzerne brok.



Jazeker, op advies van de DA, ik geef een bak fibermix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 15:14 



 
Profiel   

Als je paard onbeperkt hooi krijgt zowel op stal als in een paddock o.i.d en dit dus altijd kan eten hoef je niks te geven voor je gaat rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 16:59 



 
Profiel   

Zijn er ook mensen hier die Natriumbicarbonaat (bakingsoda? geven voor onderhoud? Zoja hoeveel geven jullie daarvan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 18:54 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
Zijn er hier ook mensen die hun paard voor de training eten geven? Omdat die van mij niet zo'n goede hooieter is (24/7 hooi beschikbaar) wil ik hem voor en/of na de training iets geven zodat ik zeker weet dat z'n maag vol zit. Ik zit te denken aan bietenpulp, zupa of Luzerne brok.



Ik geef ook op advies van de dap een bak bietenpulp tijdens het poetsen. Gecombineerd met wat Luzerne brok lekker geweekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 20:06 



 
Profiel   

Ik geef ook bietenpulp of fiberbeet voor het rijden op advies van de dierenarts. Dit om spatletsels te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 06:10 



 
Profiel   

Voor degene die bietenpulp geven voor de training. Hoeveel geven jullie ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 07:07 



 
Profiel   

Ik geef een flinke hand, gemengd met wat vitalbix slobber en wat ruwvoermix

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 07:12 



 
Profiel   

Na verdenking van maagzweer nu een week omeprazol geprobeerd, maar helaas geen effect. De enige symptomen zijn ook boos tijdens poetsen en singelnijd sinds een paar weken. Ik twijfel nu echt of het dit wel is, wat zou het anders kunnen zijn? Ik vind de scopie wel een heel ding, straks heeft ze helemaal geen maagzweer…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 11:59 



 
Profiel   

Ik zou wel een scopie laten doen. Dan weet je zeker dat het wel of geen maagzweren zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 12:45 



 
Profiel   

IwanLuver schreef
Zijn er ook mensen hier die Natriumbicarbonaat (bakingsoda? geven voor onderhoud? Zoja hoeveel geven jullie daarvan?


Eetlepel per voerbeurt


maartje0987 schreef
Voor degene die bietenpulp geven voor de training. Hoeveel geven jullie ongeveer?


een dikke handvol korrels laten weten met een handvol Alpen Gruen mash voor de smaak.


Firesolo13 schreef
Na verdenking van maagzweer nu een week omeprazol geprobeerd, maar helaas geen effect. De enige symptomen zijn ook boos tijdens poetsen en singelnijd sinds een paar weken. Ik twijfel nu echt of het dit wel is, wat zou het anders kunnen zijn? Ik vind de scopie wel een heel ding, straks heeft ze helemaal geen maagzweer…..


Met enkel deze symptomen zou ik toch ook eerst kijken naar de pasvorm van je zadel of hormonale balans bij een merrie. Maar ik ben persoonlijk sowieso niet snel geneigd om voor een scopie te kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 12:48 



 
Profiel   

Firesolo13 schreef
Na verdenking van maagzweer nu een week omeprazol geprobeerd, maar helaas geen effect. De enige symptomen zijn ook boos tijdens poetsen en singelnijd sinds een paar weken. Ik twijfel nu echt of het dit wel is, wat zou het anders kunnen zijn? Ik vind de scopie wel een heel ding, straks heeft ze helemaal geen maagzweer…..


Heb je er ook sucralfaat bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 12:49 



 
Profiel   

Firesolo13 schreef
Na verdenking van maagzweer nu een week omeprazol geprobeerd, maar helaas geen effect. De enige symptomen zijn ook boos tijdens poetsen en singelnijd sinds een paar weken. Ik twijfel nu echt of het dit wel is, wat zou het anders kunnen zijn? Ik vind de scopie wel een heel ding, straks heeft ze helemaal geen maagzweer…..

Ligt je zadel nog goed?
Geen drukkingen of singelplekjes?
Of last van rug?
Zand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 13:36 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Firesolo13 schreef
Na verdenking van maagzweer nu een week omeprazol geprobeerd, maar helaas geen effect. De enige symptomen zijn ook boos tijdens poetsen en singelnijd sinds een paar weken. Ik twijfel nu echt of het dit wel is, wat zou het anders kunnen zijn? Ik vind de scopie wel een heel ding, straks heeft ze helemaal geen maagzweer…..

Ligt je zadel nog goed?
Geen drukkingen of singelplekjes?
Of last van rug?
Zand?


Het zadel wordt ieder jaar nagekeken, dus lijkt me sterk dathet ineens niet meer past. Ook reageert ze niet met het zadel opleggen, alleen aansingelen. Ook tijdenshet rijden gaat ze juist erg vooruit, en merk ik niets. Dus kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat het is. Last vd rug is het volgens mij ook niet, het is echt bij bijna het hele lijf met poetsen, dat ze geïrriteerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 19:23 



 
Profiel   

Ik had eerder gereageerd in dit topic met de symptomen van mijn paard.
Vandaag weggebracht en morgen krijgt die een scopie, even spannend dus nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 17:14 



 
Profiel   

Succes Renatexx

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 17:46 



 
Profiel   

Iemand hier nog tips voor een ander voer? Paard krijgt nu Fibrebeet van Pavo bij. 1 schep per dag… maar dit is tegenwoordig zo duur dat ik wil kijken naar een vergelijkbaar iets.. maar zie door de bomen het bos niet meer :+

Wat voeren jullie je maagpatienten bij om ze op gewicht te krijgen/houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 20:23 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Iemand hier nog tips voor een ander voer? Paard krijgt nu Fibrebeet van Pavo bij. 1 schep per dag… maar dit is tegenwoordig zo duur dat ik wil kijken naar een vergelijkbaar iets.. maar zie door de bomen het bos niet meer :+

Wat voeren jullie je maagpatienten bij om ze op gewicht te krijgen/houden?


Subli Seniores bij welkoop vaak in de korting inslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 20:27 



 
Profiel   

Senior crumbs van havens ben er erg tevreden over

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 22:46 



 
Profiel   

SharonIndezz schreef
Iemand hier nog tips voor een ander voer? Paard krijgt nu Fibrebeet van Pavo bij. 1 schep per dag… maar dit is tegenwoordig zo duur dat ik wil kijken naar een vergelijkbaar iets.. maar zie door de bomen het bos niet meer :+

Wat voeren jullie je maagpatienten bij om ze op gewicht te krijgen/houden?


Hier voer ik agrobs myo proteïn. Nog iets Rijker in eiwit dan de Pavo. Helaas ook niet echt goedkoop, maar wel een fijn product wat ze hier ook graag eten en minder plakkerig dan Pavo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 08:23 



 
Profiel   

Dankjewel voor jullie reactie!

De agrobs is 20 kilo voor bijna het zelfde als Pavo Fibrebeet en dat is 15 kilo, ik ga mij eens inlezen over de genoemde producten,

Nogmaals bedankt :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-23 08:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 415 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen