Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:54

MRIIIS schreef:
Die equine 74 ziet er goed uit, kende ik nog niet. Ook goedkoper dan Ekygard.


Op dit moment overweeg ik de Ekygard, Mastic Horse en Equine74

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:14

Ja mastic deed niks bij die van mij en ekygard vind ik te duur om haar hele leven te blijven geven :D dus ben op zoek naar een alternatief :) inmiddels al mensen die Ponease besteld hebben en dat ah proberen zijn?

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:39

Nadat de prijs van Ekygard zo gestegen is ben ik ook op zoek gegaan naar een alternatief. Oa Maagsupport van De Paarden drogist geprobeerd. Ontzettend spijt van gekregen dat ik ben gestopt met Ekygard dus nu toch maar weer terug hierop, ondanks de prijs. Paar doet het hier gewoon overduidelijk het beste op. Daarom ben ik in dit geval wel van mening; never change a winning team...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:38

MRIIIS schreef:
Ja mastic deed niks bij die van mij en ekygard vind ik te duur om haar hele leven te blijven geven :D dus ben op zoek naar een alternatief :) inmiddels al mensen die Ponease besteld hebben en dat ah proberen zijn?


Ik vind t ook duur.. en je moet t 2x per dag geven ik kan het maar 1x per dag geven omdat hij maar 1x per dag z’n ‘krachtvoer’ krijgt.

Heb een 5 jarige.. als in t z’n hele leven moet geven.. wat ik niet hoop eigenlijk

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:00

Ja precies, die van mij is 6..

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:28

darkadia schreef:
Hier vandaag gestart met de Equine74. Normaal altijd maagsupport of maagbalans, maar wilde toch eens iets anders proberen. Kuur van 6 weken. Hij eet het iig netjes op door zijn hapje. Vond hem toch weer wat meer gapen en soms bozig met de singel en wat meer voernijd. Hij is wel altijd gevoelig geweest op zijn maag, maar zover bekend en onderzocht geen zweren. Ben benieuwd of dit nog iets extra doet voor hem.


wij geven het nu 2,5 week, wel gestart eerst met lagere dosering omdat meneer nog weleens lastig is met supplementen. Vooralsnog vind ik hem juist de laatste paar x bozer met zadelen Ipv minder boos. Inmiddels op hele dosis, dus hopelijk verandert dat nog. Anders ga ik terug op maagbalans of maagsupport

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:50

Ah oke, dat klinkt minder. Zijn er ook mensen die ervaring hebben met equine (of andere supplementen) na een schone scopie? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:23

Ik geef al een poosje Equine74
Koop de 6 kilo emmer
Paard laat wel vaak van die brokjes liggen.
Veel verschil in doen&laten merk ik niet bij hem en dan voer ik het al sinds begin december toen hij hier nieuw kwam de volle dosis per dag (4 schepjes)
Ik geef het ter ondersteuning.

Ik heb mijn andere paard sinds 3 weken op Mastic horse staan. Hij laat mij geen symtomen zien maar de osteopaat zei dat ze denkt hij maagzweren heeft.
Ik ga hem dit 2 maanden bij geven. Zij raadde de mastic aan.
Zij vond dat in de Equine74 veel suiker zat.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:56

Ik zie geen suiker op de ingrediëntenlijst staan van equine 74 :?

Maagcompositum en maagsupport heeft bij mijn huidige paard weinig effect. Gaviscon voor het rijden wel, daarmee dat ik bij het zoeken naar een maagzuurneutaslisator de Equine 74 tegen kwam. Ik geef wel tie dat ik pure calciumcarbonaat en magnesiumoxide wil geven...

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:38

Mijn paard doet het nu wonderbaarlijk goed op de Vitalstyle GastroComplex.. het ruikt een beetje zoetig, en hij eet het heel goed, heb hem sinds ik dat bij geef niet meer zien gapen, hopelijk blijft ie zo

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:24

petitparis schreef:
Ik zie geen suiker op de ingrediëntenlijst staan van equine 74 :?

Maagcompositum en maagsupport heeft bij mijn huidige paard weinig effect. Gaviscon voor het rijden wel, daarmee dat ik bij het zoeken naar een maagzuurneutaslisator de Equine 74 tegen kwam. Ik geef wel tie dat ik pure calciumcarbonaat en magnesiumoxide wil geven...

Zag ik ook er niet op staan. Zij zei toen dat als de hoeveelheid er niet op staat het vaak geen goed teken is want te hoog.

Maar ik blijf het gewoon geven hoor :D

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:52

SharonIndezz schreef:
Mijn paard doet het nu wonderbaarlijk goed op de Vitalstyle GastroComplex.. het ruikt een beetje zoetig, en hij eet het heel goed, heb hem sinds ik dat bij geef niet meer zien gapen, hopelijk blijft ie zo

Die ervaring deel ik hier

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:59

Love_Mirra schreef:
SharonIndezz schreef:
Mijn paard doet het nu wonderbaarlijk goed op de Vitalstyle GastroComplex.. het ruikt een beetje zoetig, en hij eet het heel goed, heb hem sinds ik dat bij geef niet meer zien gapen, hopelijk blijft ie zo

Die ervaring deel ik hier


Oh wat goed, die heb ik hier idd liggen voor als we weer klaar zijn met de medicatie. Hoeveel/hoe vaak geven jullie hiervan en wanneer? Maagsupport van de paardendrogist heb ik ook nog maar die deed niks heb ik het idee.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:50

MRIIIS schreef:
Oh wat goed, die heb ik hier idd liggen voor als we weer klaar zijn met de medicatie. Hoeveel/hoe vaak geven jullie hiervan en wanneer? Maagsupport van de paardendrogist heb ik ook nog maar die deed niks heb ik het idee.

Ik geef het 1x per dag door het voer, want ze krijgt maar 1 portie brokjes (balancer). Ik geef gewoon de aanbevolen hoeveelheid. Gaat echt goed.

Mastic horse deed voor ons niets. Ekygard hielp wel met weer beter doen eten maar daar bleef ze nog van flemen.
Paardendrogist werkte goed preventief bij medicatie enzo, maar niet als ze eenmaal pijn heeft.
En nu doet ze het super dus ik blijf bij vitalstyle!
Maar dat is de mijne eh, elk paard reageert zo verschillend. Zo moeilijk allemaal.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 16:50

Die van vitakstyle vind ik ook interessant ind

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:12

Paard met de maagzweren reageerde niet op de gastrocomplex van vitalstyle.

De pony zonder maagzweren, als in, geen enkele klachten die ter verdenking zijn. Wordt er naar mijn indruk erg fris van :+
Ik dacht namelijk de pot maar even op te voeren aan haar. Onder t mom. Kan nooit kwaad.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:30

Het is natuurlijk per paard verschillend

Tot nu toe gaat hier stomac van puur en Mastic horse wel goed.

Kwa mest gaat goed.. alleen heeel soms klein spoortje mest vlek op z’n billen.. maar hebben ook nieuw hooi.

En Max is ook wat gevoelig op de darmen. Maar sinds de medicatie voor maagzweer is het echt stuk beter,

Ik lees ook verschillende meningen over wel of niet probiotica geven.. twijfelen om daar kuurtje van te geven

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 18:40

Ik geef nu tijdens de medicatie probiotica van Horseflex (2x per dag een schepje), werkt goed voor de darmen vind ik :)

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:24

Geven jullie allemaal supplementen?

Hier een pony die sinds januari de diagnose maagzweren heeft. Niet mega erg, maar wel flemen/gapen na het eten van brok. Afgelopen week zonder ulcergold geprobeerd maar oude patronen kwamen snel terug, dus inmiddels een nieuwe kuur opgestart.

Ik twijfel vooral of ik dus na de medicatie supplementen bij moet gaan geven, en vooral welke dan :?

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:37

Ik geef nu Max gut health, wat meer of minder hetzelvde is als Gastrovet maar zonder de soja olie. Voer het nu een week en vandaag was ze mooi slank en mest begint goed te worden. Dus lijkt wel te helpen.

Ik heb wel omega ulsooth gel in de kast staan maar weet niet of het een goed idee is om beiden te geven. Is wel iets heel anders.

Dark7
Berichten: 182
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:19

Binnen hoeveel tijd volle dosering ( 1 spuit pepticure en sucralfaat ) merkte jullie verschil?

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:40

Na 2 weken merkte ik echt verschil

Dark7
Berichten: 182
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 23:12

smurvaas schreef:
Na 2 weken merkte ik echt verschil



Was dit bij diagnostisch behandelen of vastgestelde zweren via scoop?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:40

Popstra schreef:
petitparis schreef:
Ik zie geen suiker op de ingrediëntenlijst staan van equine 74 :?

Maagcompositum en maagsupport heeft bij mijn huidige paard weinig effect. Gaviscon voor het rijden wel, daarmee dat ik bij het zoeken naar een maagzuurneutaslisator de Equine 74 tegen kwam. Ik geef wel tie dat ik pure calciumcarbonaat en magnesiumoxide wil geven...

Zag ik ook er niet op staan. Zij zei toen dat als de hoeveelheid er niet op staat het vaak geen goed teken is want te hoog.

Maar ik blijf het gewoon geven hoor :D


Ik dacht dat voeding en - supplementen in de EU alles moeten vermelden qua samenstelling tenzij dat het een voorverwerkt brokje bevat. Hier kunnen toevoegingen omzeilt worden door de naam van het brokje te geven...
Maar bon ik had het proefpakketje gekregen van een vriendin en heb zelf van het poeder geproefd :+ Als dat veel suiker bevat, dan is er iets grondig mis met mijn smaakpapillen. Ik proefde alleen iets kleiachtig... De relaxpasta heeft wel een zoetige geur, maar daar durfde ik niet van proeven :D

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:54

Dark7 schreef:
smurvaas schreef:
Na 2 weken merkte ik echt verschil



Was dit bij diagnostisch behandelen of vastgestelde zweren via scoop?


Na scoop, deze week terug voor controle