Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 425 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Ja ze kan van 8 tot 5 op de volle graswei. Daarna een volle bak met hooi die ‘sochtends nog niet helemaal leeg is. Had daarom ook niet verwacht dat ze af zou vallen. Maar volgens mij heb ik mij te vroeg zorgen gemaakt. Vanochtend toen ik haar de medicatie ging geven stond ze er weer een stukje beter bij! Ik denk dat ze wat last heeft gehad van haar maag door de camera.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 10:53 



 
Profiel   

Ja hier stond ze ook nog even opgetrokken na de scopie, is normaal. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 11:06 



 
Profiel   

Ahh okee goed om te weten dat het kan gebeuren. Toen ze vorig jaar de scopie heeff gehad was dat namelijk niet het geval. Maar vorige keer was het ook een hele korte scopie. De dierenarts maandag heeft alles echt uitgebreid bekeken. De camera heeft er dus ook wat langer in gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 11:09 



 
Profiel   

Volgens mij is het niet zozeer de camera zelf waar ze last van hebben, maar het gas die in de maag wordt gebracht om alles goed te kunnen zien. Trekt echt weer bij erna, maar kan best een dagje duren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 11:32 



 
Profiel   

Dat idd. De maag wordt opgeblazen. Daar kunnen ze nadoen nog best wat last van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 18:31 



 
Profiel   

Jaa dat lijkt mij inderdaad een logischere verklaring. Gelukkig zag ze er vandaag weer wat beter uit. Wel nog iets rib zichtbaar maar lang niet meer zo erg dan gisteren en dinsdag gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 21:15 



 
Profiel   

Vandaag voor eerst de equine74 gegeven, Max ging na eten flemen ervan.. dat doet hij ook met de gastrocomplex van vitalstyle

Beide ruiken wat zoetig en ergens lijkt het ook op elkaar. Dus blijf het gwn even geven. Denk dat flemen meer komt van de geur dan dat hij ergens last van heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 22:01 



 
Profiel   

Ik heb sinds 1 april een pony van bijna 3 jaar. Sinds deze week zijn we begonnen met buiten wandelen. Verder doet en kan ze nog niet veel.
Ze staat dag en nacht buiten in een kudde met zo goed als onbeperkt ruwvoer. Verder krijgt ze iedere dag een handje fibermix en agrobs naturmineral als balancer.
Poetsen op haar buik vindt ze niet fijn, dan kan ze nog wel eens happen. En het valt me op dat ze erg vaak fleemt, ook tijdens het eten.
Zou dit kunnen wijzen op maagzweren?

Ik heb haar pas net dus ik weet niet of haar gedrag verandert is. Bij de vorige eigenaar heeft ze ruim een half jaar gestaan, daar stond ze voornamelijk in de wei. En als dat te nat was in een paddock met hooi. Daarvoor heeft ze bij een handelaar gestaan (geen idee hoe lang). En daarvoor bij de fokker.
In 1 jaar tijd is ze zeker 3x verhuisd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 21:50 



 
Profiel   

Dat zou kunnen. Maar het zou ook kunnen dat het een hele andere reden heeft. Ieder paard reageert anders op maagzweren. Het ene paard ontploft al bij de kleinste maagzweer en de andere (zoals die van mij vorig jaar) laat nauwelijks signalen zien terwijl die flinke zweren heeft. Maar gevoelig op de buik en flemen tijdens het eten kunnen inderdaad wel tekenen zijn dat hij last heeft van zijn maag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 22:03 



 
Profiel   

Hi allemaal,

ik kom ook even binnen vallen. Ondertussen alweer zo´n 3 of 4 maanden geleden hebben wij ons paard ook laten scopen. Ze had geen gekke klachten die bij ons een belletje deden rinkelen, maar na tegen de DA gezegd te hebben dat ze zo moeilijk krachtvoer eet toch voor de zekerheid een scopie laten maken.
Bleken toch 2 a 3 zweren te zitten, dus goed dat we het hebben laten kijken.

Vanaf de tweede dag van behandelen ging al haar krachtvoer ook opeens weer op. Na een maand medicatie en haar ruwvoer giften beter te verdelen (ze heeft nu een feeding master voor de momenten dat ze op stal staat en heeft buiten een hooinet systeem of staat nu lekker op het land) zijn alle klachten weg. Wel eet ze nog steeds geen supplementen over het voer, lust ze geen slobbers, houdt ze niet van muesli met stukjes erin en ook dingen mengen met appelmoes werkt niet. Dingen zoals pasta's rechtstreeks in de mond of tabletten gaan tot nu toe wel erg goed.

Nu zou ik haar graag iets ter ondersteuning willen geven voor de keren dat ze mee gaat op wedstrijd om het eventuele maagzuur wat te kalmeren en las ik een paar bladzijdes terug dat er mensen hier nexium gebruiken. Gaat het dan om de pillen voor humaan gebruik? Hoeveel geef je er dan van en hoe lang van tevoren en daarna?
Zijn er ook mensen die een kuur nexium doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 01:40 



 
Profiel   

LuffB schreef
Hi allemaal,

ik kom ook even binnen vallen. Ondertussen alweer zo´n 3 of 4 maanden geleden hebben wij ons paard ook laten scopen. Ze had geen gekke klachten die bij ons een belletje deden rinkelen, maar na tegen de DA gezegd te hebben dat ze zo moeilijk krachtvoer eet toch voor de zekerheid een scopie laten maken.
Bleken toch 2 a 3 zweren te zitten, dus goed dat we het hebben laten kijken.

Vanaf de tweede dag van behandelen ging al haar krachtvoer ook opeens weer op. Na een maand medicatie en haar ruwvoer giften beter te verdelen (ze heeft nu een feeding master voor de momenten dat ze op stal staat en heeft buiten een hooinet systeem of staat nu lekker op het land) zijn alle klachten weg. Wel eet ze nog steeds geen supplementen over het voer, lust ze geen slobbers, houdt ze niet van muesli met stukjes erin en ook dingen mengen met appelmoes werkt niet. Dingen zoals pasta's rechtstreeks in de mond of tabletten gaan tot nu toe wel erg goed.

Nu zou ik haar graag iets ter ondersteuning willen geven voor de keren dat ze mee gaat op wedstrijd om het eventuele maagzuur wat te kalmeren en las ik een paar bladzijdes terug dat er mensen hier nexium gebruiken. Gaat het dan om de pillen voor humaan gebruik? Hoeveel geef je er dan van en hoe lang van tevoren en daarna?
Zijn er ook mensen die een kuur nexium doen?


Ik ben nu bezig met een kuur. Ik gebruik idd humane pillen. 2x per dag 2 pillen (dus 4 per dag). Ik geef ze zelf 8 uur s avonds en 8 uur s ochtends. Ik los ze op in water, het valt dan uiteen in bolletjes die ze niet door mogen kauwen. Daarom doe ik elke dag een appel en manderijn in de blender (ze eet geen kant en klaar appelmoes, de diva :roll: ) deze smoothie kan ik voor de ochtend en avond gebruiken. Het opgeloste water met bolletjes meng ik er doorheen in een plastic voerbak die ik neer zet. Zo likt ze het op zonder te kauwen.

Ik merk echt direct veel verschil, misschien nog wel sneller dan met de ulcergold vorige keer. Maarja de situatie is altijd anders, dus het is natuurlijk moeilijk te vergelijken.

Binnenkort ga ik afbouwen, dat is net als bij de ulcer gold wel belangrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 09:41 



 
Profiel   

Je kunt de pilletjes ook gewoon heel door het voer geven. Heb ik ook gedaan en werkte ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 10:20 



 
Profiel   

Mijn paard krijgt nexium, na overstappen vanaf gastrogard.
Maar nexium als ondersteuning? Ik heb er geen ervaring mee maar dit lijkt me persoonlijk niet wenselijk.
Nexium is niet een supplement maar een geneesmiddel welke je rustig dient af te bouwen. Dan zou ik eerder maagbeschermers adviseren zoals ekygard of equin74

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 11:45 



 
Profiel   

Volgens mij mag je Nexium niet als ondersteuning geven maar moet je er even een periode mee stoppen.

Mijn merrie ging echt de goede kant op. Vanochtend vond ik dat ze nog veel hooi in haar bak over had van de nacht. Zojuist vond ik haar er weer wat schraal bij staan en wilde ze haar speedibeet niet eten… ook haar hooi liet ze staan. Ik snap het even helemaal niet meer ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 17:39 



 
Profiel   

Voor wie wil ik heb een bus equine74 in aanbieding , paar schepjes uit. Stuur maar pb als er interesse is

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 18:19 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips betreffende Nexium. Voor paard in kwestie is heel eten wel het makkelijkste, prakjes en dingetjes is ze niet zo van (maar kan altijd geprobeerd worden). Bedankt ook voor de tips om het niet als ondersteuning te zien maar als echt kuur, dan kan ik daar nog even verder onderzoek over doen.

Zijn de ekygard en de equin74 poeders, brokjes, olie of nog weer een andere vorm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 21:27 



 
Profiel   

Ekygard:
https://www.paardendrogist.nl/media/cat ... e-0919.png

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 21:34 



 
Profiel   

de equin74 heeft wel een typische geur, de ekygard wordt denk ik makkelijker gegeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-23 21:58 



 
Profiel   

over Nexium gesproken, een doosje met 14 stuks kost bij het kruidvat bijna 16 euro, bij de Hoogvliet nog geen 14 en nog beter, in duitsland nog geen 12 euro!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 07:59 



 
Profiel   

Popstra schreef
over Nexium gesproken, een doosje met 14 stuks kost bij het kruidvat bijna 16 euro, bij de Hoogvliet nog geen 14 en nog beter, in duitsland nog geen 12 euro!!

Waar koop je Nexium in Duitsland? Ik was laatst bij de DM en daar kon ik het niet vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 19:27 



 
Profiel   

Als jullie naar Amerika gaat raad ik het aan om daar te kopen. Helft van de prijs dan van hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 22:22 



 
Profiel   

IwanLuver schreef
Waar koop je Nexium in Duitsland? Ik was laatst bij de DM en daar kon ik het niet vinden


https://www.arzneiprivat.de/search/result.html
Moet je ff Nexium in toetsen.
Ik bestel dan gelijk 10 doosjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 07:32 



 
Profiel   

Ik heb 1 gastrogard omeprazol spuit over (nieuw in verpakking), houdbaar tm oktober 2023

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 07:41 



 
Profiel   

Wat voeren jullie je maagpatienten eigenlijk? Ik gaf naast de vitaminebrok altijd wat luzerne voor het kauwen, maar dat schijnt de maag juist te irriteren. Is er iets anders waardoor ze langer over hun brokjes doen? Luzernebrok misschien? (Ze krijgt al onbeperkt hooi)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 18:50 



 
Profiel   

Vitalbix fibremix :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 425 van de 459 [ 11462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen