Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 388 van de 461 [ 11515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 461  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweer, Ervaringen?

 
Profiel   

Danique_G schreef
Mieke schreef
Het gaat meer om het gemak denk ik.



Maar ik ben een gierige Hollander en wil voor een dubbeltje op de eerste rang :')

snap ik, alles is al zo duur.

Maar omdat veel paarden die zaadjes moeilijk eten, lijkt dit me wel een goed alternatief voor zelf mengen en klooien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 12:03 



 
Profiel   

Dan kan het zeker een goede optie zijn inderdaad.
Ik ben blij dat dat in ieder geval hier makkelijk gegeten wordt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 12:07 



 
Profiel   

Nou ja ik denk dan alleen als ik het tegelijk meng dan wordt t plakkerig en vreet ze het niet. Als ik eerst slobber maak, net voor ik het geef de zaadjes er in dan vreet ze het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 12:13 



 
Profiel   

Elodie1 schreef
Bedankt voor de reacties. hij staat wel gewoon overdag op het land hoor...(afgelopen 2 dagen niet maar toen is hij snachts buiten geweest) dus dan beweegt hij wel wat maar niet ohz
ik heb er geen sucralfaat bij. De dierenarts zei over het soppen dat het ook een gewoonte geworden kan zijn en als ze dalijk weg zijn hij het blijft doen.. Het gapen lijkt me dan meer een graadmeter... maar ook heb ik hem nu nog steeds elke dag wel een gaapje zien doen als ik er was.


Sucralfaat legt een laagje om de zweren zodat ie kunnen herstellen, dat heeft bij ons wel het verschil gemaakt. Die van mij heeft 6 weken volledige dosis van beiden gehad en toen waren de zweren weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 12:24 



 
Profiel   

Hier ook de eerste weken of zelfs maanden sucralfaat erbij gehad inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 12:31 



 
Profiel   

voor de scopie zei mijn arts wel dat de scopie gemaakt werd mede om te bepalen of dat sucralfaat er bij nodig is of niet... ik kan het nog wel eens vragen wrm dat er niet bij gedaan wordt nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 12:47 



 
Profiel   

Ja, misschien even dubbel checken, het is zo'n dure grap allemaal, zou zonde zijn, omeprazol remt volgens mij alleen het maagzuur, doet verder niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 12:53 



 
Profiel   

gelijk even gemaild en al reactie: Klopt is bij Don niet van toepassing hangt af van de locatie van de zweren,,,,,

oke duidelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 13:35 



 
Profiel   

Bij de mijne is hooi soppen ook een duidelijke indicator. Ze doet het met name bij stress en last van haar maag. Ik denk dat de stress voornamelijk komt dat ze bang is om weer maagpijn te hebben. Ik week mijn hooi nu ook, ze is te dik en alle kleine beetjes helpen, maar ik merk ook dat ze geweekt fijner vind omdat het hooi zachter wordt. Ik vermoed dat dat ook deels de reden van haar soppen is, het zacht maken van het hooi zodat het minder prikt bij maagzweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 15:28 



 
Profiel   

Mijne vertikt het om die zandkuur te eten. Maar slobber vindt ze ook niet lekker. Vraag me af of die neuiwe van Vitalbix dan wel in gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 15:43 



 
Profiel   

Wij moesten ook speciaal zacht en kort hooi aanschaffen omdat hij langstengelig grover hooi niet meer mocht hebben, dat eet hij ook bijna niet trouwens, ik denk dat dat zeer doet…

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 16:05 



 
Profiel   

ja dat soppen is leuk... maar alles wat op de grond valt en nat is eet meneer niet meer XD
en het is 1 groot water ballet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 16:30 



 
Profiel   

Een paard met maagzweren geeft een hoop zorgen en extra werk, maar hij doet het niet voor zijn lol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 19:10 



 
Profiel   

Als je paard nooit sopt dan sopt die dus omdat het hooi eten hem bij elke hap flinke pijn doet in de maag... Dan zou ik sowieso opzoek naar ander ruwvoer, zacht en fijn hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 19:15 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Wij moesten ook speciaal zacht en kort hooi aanschaffen omdat hij langstengelig grover hooi niet meer mocht hebben, dat eet hij ook bijna niet trouwens, ik denk dat dat zeer doet…


Vind dat echt een heel goed advies, ik heb daar dus 8 jaar geleden niet bij stilgestaan. Klinkt heel logisch, maar is ook iets wat zo bij de basis hoort dat ik daar destijds niet bij stilstond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 21:35 



 
Profiel   

Ik denk dat het weer raak is bij die van mij. Ze bijt weer haar voerbak.

Maar tegen over is ze echt extreem druk. Heb iemand dit eerder gezien? Ze lijkt meer dan genoeg energie te hebben en eet graag. Ziet er ook goed uit. Zou het dan haar tanden kunnen zijn ipv? Ze is nog maar 4

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 22:07 



 
Profiel   

Ik vermoed dat mijn paard helaas maagzweren heeft. Ik wil graag een maagscopie laten doen. Het enige punt wat ik lastig vind is het vasten. Het paard is niet gewend om op stal te staan. Ze staat hier op een PP waar ze op alle plekken toegang heeft tot eten. Nu is er een noodstal. Ik heb ze ooit daarin gezet om haar te laten wakker worden van een roesje en dat werd niet gewaardeerd. Vooral omdat ze dan geen paarden in het zicht heeft en het niet fijn vind om alleen te blijven.

Nu zijn er twee opties. Noodstal op stal gebruiken en deze voorbereiden of haar een nachtje naar de kliniek brengen waar ze kan vasten en wel paarden kan zien. Welke van deze opties zou minder stress veroorzaken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 22:12 



 
Profiel   

Ik zou zeker weten de kliniek kiezen, doordat het een hele andere setting is zijn ze dan vaak al veel rustiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 22:20 



 
Profiel   

Pumpkins schreef
Nouvel schreef
Wij moesten ook speciaal zacht en kort hooi aanschaffen omdat hij langstengelig grover hooi niet meer mocht hebben, dat eet hij ook bijna niet trouwens, ik denk dat dat zeer doet…


Vind dat echt een heel goed advies, ik heb daar dus 8 jaar geleden niet bij stilgestaan. Klinkt heel logisch, maar is ook iets wat zo bij de basis hoort dat ik daar destijds niet bij stilstond.


Ik vind dat ook zeker en als je er over nadenkt ook heel logisch.
Ik moest verschillende soorten hooi meenemen waar ik goed aan kon komen en daar zat er eentje bij die hij mocht hebben, daar zijn we toen gelijk een lading van gaan halen.
Gelukkig kan dat bij ons op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 22:25 



 
Profiel   

Ik zat te denken. Als paarden genoeg speeksel aanmaken, dan krijgen ze niet maagzweren. Is er dan niet een slimmerik die een pil of gel kunt verzinnen die dat aanmaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 21:28 



 
Profiel   

elinedeau95 schreef
Ik vermoed dat mijn paard helaas maagzweren heeft. Ik wil graag een maagscopie laten doen. Het enige punt wat ik lastig vind is het vasten. Het paard is niet gewend om op stal te staan. Ze staat hier op een PP waar ze op alle plekken toegang heeft tot eten. Nu is er een noodstal. Ik heb ze ooit daarin gezet om haar te laten wakker worden van een roesje en dat werd niet gewaardeerd. Vooral omdat ze dan geen paarden in het zicht heeft en het niet fijn vind om alleen te blijven.

Nu zijn er twee opties. Noodstal op stal gebruiken en deze voorbereiden of haar een nachtje naar de kliniek brengen waar ze kan vasten en wel paarden kan zien. Welke van deze opties zou minder stress veroorzaken?



Ik zat in de zelfde situatie ik heb voor de kliniek gekozen. Ze mogen echt niks eten. Was bang dat ze thuis toch iets te pakken zou krijgen en dan alles voor niks zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 22:25 



 
Profiel   

ik zou ook voor de kliniek kiezen... heb ik ook gedaan en doe ik over 5 weken weer..
t is niet leuk... maar dan heb je er thuis geen omkijken naar en niet toch nog iemand in de buurt die denkt ach zielig hier heb je wat want dan kunnen ze gewoon echt niks zien met die scopie.

ik heb de scopie ook heel lang uitgesteld hoor,,, "gedoe" "zielig"
ik kocht mijn paard 4.5 jaar geleden.. met proef rijden knarsentanden... toen dacht ik ik ga hem hier om niet laten staan... thuis veel gapen... eerste rondje met bolle rug.. toen zelf aan de slag gegaan met de spullen van abler... hele tijd heel stuk beter gegaan. Toen na een stal verhuizing lag het voer direct naast de waterbak en begon het soppen... niet aan gedacht dat dat met de maag te maken zou kunnen hebben... ik dacht gewoon een irritante gewoonte... nu laatste tijd viel het gapen me weer veel meer op..... knarsen weet ik niet want we rijden al een tijd niet echt door een andere blessure. Ik wilde nu zelf met abler aan de slag gaan en toen kwam ik tot de conclusie dat dat niet meer ging. Contact opgenomen met mijn vaste arts en die heeft me over gehaald om hem te brengen daar te laten vasten en een scopie te maken... en nu sla ik me zelf voor m kop dat ik dat niet 4 jaar eerder heb gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 08:31 



 
Profiel   

Ja ik heb het ook uitgesteld en het pas na 1,5 jaar gedaan. Ook naar de kliniek geweest en idd spijt dat ik zo lang heb gewacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 09:08 



 
Profiel   

Hier ook op de kliniek laten doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 15:19 



 
Profiel   

Ik ben nu mastic horse aan het proberen. Hoe lang duurden het voordat het werkte voor jullie?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 18:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 388 van de 461 [ 11515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391 ... 461  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen