Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phonix
Berichten: 1130
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 08:32

Is het die groep Feeding horses with ulcers? Wees er een beetje waakzaam met alles geloven die in dat groep wordt gezegd. De eigenaar van de groep verdient geld met de korting code en daarom mag niemand iets anders zeggen dan Ponease en Equinectar. Ik ben er uitgeschopt omdat ik vertelde dat er suiker was in Equinectar en dat vond ze niet ok. Horses with ulcers is wel een veel betere groep.

Ben wel benieuwd of Ponease voor je werkt! Heb je de treatment besteld? Ik zat er ook aan te denken als ze nu weer zweren hebt.

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:26

LV19952 schreef:
Hier krijgt ze ook onbeperkt hooi maar blijkbaar eten ze ‘s nachts uit zichzelf minder dan overdag. Dus de Omeprazol ‘s ochtends gegeven.

Mijn merrie heeft helaas weer een terugval. 2 keer op korte tijd flink kreupel. Augustus zoolkneuzing nadat ik haar achteren van de ijzers heb afgehaald en 4 weken terug kwam ze met een flinke wond van het weiland af en is nu kreupel doordat het voorijzer verwijderd moest worden. Pijn en de overgang van weide naar paddock hebben ervoor gezorgd dat ze weer last heeft van haar maag. Ik ken bij haar de eerste signalen inmiddels dus durf wel zeker te zeggen dat ze er last van heeft. Ik heb vandaag Ponease besteld nadat ik heel veel goede reacties had gelezen in een Facebookgroep. Het zou maagzweren echt kunnen genezen en er zijn mensen bekend waarvan de paarden na het gebruik van Ponease schoon gescoopt zijn. Het duurt wel even een aantal daagjes voor het binnen is maar ik hoop echt dat het wat doet.


Waar heb je het gekocht? Ben heel benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:35

Ik zit inderdaad in de groep feeding horses with ulcers maar ook in de andere groep horses with ulcers. Had wel al een beetje het vermoeden dat in die ene groep er belangen waren bij het aanprijzen van die 2 maar in de andere groep zie ik ook veel goede reacties.

Ik heb nu de Ulc Fix gekocht. Dat is een kuur van 6 weken. Daarna zou ik over moeten gaan op de Ulc Maintenance. Die is wel een stuk goedkoper dan de Ulc fix.

Ik heb het gewoon via hun site gekocht. Ja kan met Paypal betalen en ze verzenden gewoon naar Nederland. Heb via Facebook even kort contact met Ponease gehad en het verzenden zou gemiddeld 7 dagen duren.

MRIIIS

Berichten: 5366
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:40

Ben ook erg benieuwd of het werkt! :)

Popstra
Berichten: 13887
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:05

_Lobke_ schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen, ik vind de resultaten van nexium bij paarden interessant. Er wordt verwezen naar een onderzoek, is hier ook een link van? Begrijp ik goed dat de humane versie gebruikt kan worden van 20mg per tablet 3x daags? 3 weken en daarna 3 weken langzaam afbouwen? Ik hoor het graag alvast bedankt.


Ja ik geef de humane versie.
Ik deed enkel wel langer geven dan 3 weken..minstens een maand en dan afbouwen.
Mijn paard doet het er goed op. Alle symtomen die hij liet zien ( singelnijd..rugpijn..zuur zijn..staken) zijn verdwenen.
Ik gaf 3x daags 20 mg ruim verdeeld over de dag. Dus smorgens..dan weer rond 17 uur en nog eens rond 22 uur.
Pilletje gewoon in zn musli..

_Lobke_

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:34

Popstra schreef:
_Lobke_ schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen, ik vind de resultaten van nexium bij paarden interessant. Er wordt verwezen naar een onderzoek, is hier ook een link van? Begrijp ik goed dat de humane versie gebruikt kan worden van 20mg per tablet 3x daags? 3 weken en daarna 3 weken langzaam afbouwen? Ik hoor het graag alvast bedankt.


Ja ik geef de humane versie.
Ik deed enkel wel langer geven dan 3 weken..minstens een maand en dan afbouwen.
Mijn paard doet het er goed op. Alle symtomen die hij liet zien ( singelnijd..rugpijn..zuur zijn..staken) zijn verdwenen.
Ik gaf 3x daags 20 mg ruim verdeeld over de dag. Dus smorgens..dan weer rond 17 uur en nog eens rond 22 uur.
Pilletje gewoon in zn musli..


Dankjewel voor je reactie.
Ik doe de pilletjes door de Senior Priority, tot nu toe neemt ze pillen in zonder te kauwen. Wij doen nu eerst in overleg met de dierenarts 3x daags 2 tabletten van 20mg. 7/8 uur 13/14 uur 20/21 uur.

Popstra
Berichten: 13887
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:34

Houd ons hier maar op de hoogte van je bevindingen.

Cjuan
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-08-19

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:54

Hi allemaal. Mag ik jullie iets vragen? Mijn paard is in eens (of zo voelt het) begonnen met kribbijten op stal, het halen van haar tanden langs de deur en heeft op eens een beetje voernijd als de buurman naar haar kijkt… afgelopen dagen met poetsen in de box wilde ze van me weg. Met alles bij elkaar dacht ik aan maagzweren. Wat denken jullie?

Maaik
Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:36

Tancreda4 schreef:
Maaik schreef:

Die van mij deed het heel goed op Bonpard Colon. Vitalstyle gut en Gastro geen effect evenals Cavalor Fiber force zowel de Gastro als de gewone. Staat nu op Havens Gastro+. Lijkt wel meer te doen dan de Vitalstyle, maar bulkt ook wel echt van de energie nu. Het is nog te doen, maar moet niet erger worden. :')


Dank. Gastro+ krijgt die van jou dus meer energie van? Mijn shetje doet verder weinig qua werk, heel licht recreatief :)

Ze vind de ulcergold heel vies. Maar de Sucralan (of zoiets) iig erg lekker, dat scheelt :)


Kon er toen nog niet helemaal de vinger opleggen. Kreeg meer energie maar geen fijne bewerkbare en werd steeds alerter/ril. Hij begon weer steeds meer stress signalen te laten zien en sinds 3 dagen een verminderde eetlust dus staat sinds gisteren weer twee keer daags op sucralfaat. Eetlust was die avond na eerste medicatie alweer verbeterd dus klaarblijkelijk wel weer de maag die opspeelde. Kijk het even een paar dagen aan voordat ik eventueel weer ga afbouwen.
Ik weet niet of ik die brokjes wel weer durf te geven als ie weer zou zijn opgeknapt. Wel apart dat het precies samenviel met het nieuwe voer dus dat maakt mij wel huiverig dat er wel een relatie zit.

Krijg vandaag de Pure Gut en Pure Gastric detox binnen. Had het al besteld voordat hij weer op de medicatie ging, maar door de gisten nu apart te kunnen geven kan ik z’n krachtvoer gewoon op een minimale balancer houden. Hopelijk geven die gisten ‘m de rust in z’n maag/darm kanaal.

Maaik
Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:57

Cjuan schreef:
Hi allemaal. Mag ik jullie iets vragen? Mijn paard is in eens (of zo voelt het) begonnen met kribbijten op stal, het halen van haar tanden langs de deur en heeft op eens een beetje voernijd als de buurman naar haar kijkt… afgelopen dagen met poetsen in de box wilde ze van me weg. Met alles bij elkaar dacht ik aan maagzweren. Wat denken jullie?


Mijn pony met minder extreme klachten dan dat jij beschrijft had een zweertje. Dus ja ik zou er ook wel aan denken ja.

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:02

Je weet het alleen zeker door te scopen. Mijn paard had heel weinig klachten. Het enige wat ze deed was tandenknarsen bij het geven van een koekje en knaagde graag aan hout. Verder geen symptomen terwijl ze toch behoorlijke zweren had die niet pastte bij de weinige klachten die ze had.

IwanLuver
Berichten: 1892
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:01

Equine74 heeft korting met de code GRIEZELIG
alleen beschikbaar vandaag geldig

Maaik
Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:15

Bedankt voor de tip. Ga ik denk ik wel gebruik van maken. :) Pony stond/staat op Gastrivet van NAF, maar begon toch weer wat stresssignalen te laten zien dus denk dat ik de Equine74 een kans wil geven in plaats van de Gastrivet, mogelijk werkt die wat beter bij hem.

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:39

Hier goede ervaring met Equine74. Ik ga er ook verlopig niet mee stoppen. Ik vind de kortingen altijd leuk maar bij mij komen ze nooit uit. Of geen geld of ik heb net het product nieuw gekocht.. Dat ik denk ik hoef ook geen grote voorraad te hebben haha

Cjuan
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:03

Maaik schreef:
Cjuan schreef:
Hi allemaal. Mag ik jullie iets vragen? Mijn paard is in eens (of zo voelt het) begonnen met kribbijten op stal, het halen van haar tanden langs de deur en heeft op eens een beetje voernijd als de buurman naar haar kijkt… afgelopen dagen met poetsen in de box wilde ze van me weg. Met alles bij elkaar dacht ik aan maagzweren. Wat denken jullie?


Mijn pony met minder extreme klachten dan dat jij beschrijft had een zweertje. Dus ja ik zou er ook wel aan denken ja.


Dankjewel voor je reactie. Zij krijgt volgende week maandag een maagscopie.

Rizette
Berichten: 4444
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:06

We hopen natuurlijk dat er niets zit Cjuan maar beter het zekere voor het onzekere, zeker als jouw paard klachten heeft.

Maaik
Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:10

plutolover schreef:
Hier goede ervaring met Equine74. Ik ga er ook verlopig niet mee stoppen. Ik vind de kortingen altijd leuk maar bij mij komen ze nooit uit. Of geen geld of ik heb net het product nieuw gekocht.. Dat ik denk ik hoef ook geen grote voorraad te hebben haha


Dank voor je aanvulling. Krijg je de kortingen via de mail/nieuwsbrief of via een andere weg en welke frequentie ongeveer?
Ik twijfel nog even welke hoeveelheid ik wil nemen. Ik heb maar een pony van max. 240 kilo dus kan al wel enige tijd doen met de 2 kilo, maar de 6 kilo is korting technisch natuurlijk interessanter.

Maaik
Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:11

Cjuan schreef:
Dankjewel voor je reactie. Zij krijgt volgende week maandag een maagscopie.


Succes! Wel het beste. Dan weet je tenminste precies wat er wel of niet speelt.

Gitana

Berichten: 2716
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:53

Ik heb nog een restje equine74 te koop voor de liefhebber

Oriotti
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:02

Hi,
Welk supplement raden jullie aan ter voorkoming van maagklachten?

Ik heb een paard met giga vuurwerkstress en hij is in nov/dec/jan meestal niet zichzelf, geen overduidelijke klachten, maar ik weet dat hij niet lekker in zijn vel zit. Als het vuurwerk weer weg is, wordt hij weer helemaal zichzelf. Met de enorme dosis stress die hij deze periode zowat dagelijks heeft, kan ik mij voorstellen dat zijn maag niet heel blij is. Dus dit jaar wil ik naast alle pogingen om de stress te verlagen, ook zijn maag ondersteunen.

Mijn dierenarts raadt Ekygard aan, maar dit wordt met mijn reus van 750 kilo een flinke uitgave dus ik wilde eerst even kijken wat er aan ervaring is voordat ik de aanschaf doe. Ik lees ook goede dingen over Equine74 (zelfde prijscategorie, volgens mij) en een stalgenootje heeft Mastic Horse Treatment.

Sidenote: mijn paard is echt een extreem kieskeurige eter.. als ergens proefzakjes van zijn, zou dat top zijn

Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:52

Mijn merrie moest niks van de Ekygard hebben, kreeg het er niet in. Mastic Horse is poeder, gaat vaak wat makkelijker. Effecten verschillen per paard uiteraard, dat is kwestie van testen wat voor de jouwe werkt.

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:00

Welk suplement voor jou paard beste werkt is ind testen. Mastic horse hoorde ik hele goede verhalen over maar gaf bij mijn paard niet het gewenste effect.

De equine74 werkt bij mijn paard wel super. bij equine74 kan je proefzakjes aanvragen.
equine74 is dacht ik wel wat goedkoperen dan ekygard

Maaik
Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:44

Precies wat hierboven is gezegd. Is paard afhankelijk wat de juiste match is.
Mijn kieskeurige is dol op NAF Gastrivet. Eet ze zo uit de hand. Heeft helaas niet het gewenste effect hij hem. Dus mocht je belang hebben bij een nieuwe 2kg verpakking dan mag je een PB sturen.

Gitana

Berichten: 2716
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:58

equine74 heeft wel echt een veel sterkere geur dan ekygard

Tancreda4

Berichten: 24153
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:16

Ik lees daarover mee. Begin december zijn we klaar met de maag medicatie maar.begint hier ook de stress al weer... pony is een binnenvetter maar eet een stuk slechter van de stress altijd