Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:26

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Voorlopig heb ik nog voldoende lithothamnium in huis, daarna wil ik het ook gaan proberen.

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:06

Ik heb trouwens mest van Mirtje naar de holistische praktijk Den Hoek opgestuurd ter analyse.

Ik ben benieuwd of ze iets vinden qua schimmels of iets dergelijks.

Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:38

boemel schreef:
Ik heb trouwens mest van Mirtje naar de holistische praktijk Den Hoek opgestuurd ter analyse.

Ik ben benieuwd of ze iets vinden qua schimmels of iets dergelijks.


Oh wat interessant! Ik ga je hierin even volgen

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:10

Marus schreef:
boemel schreef:
Ik heb trouwens mest van Mirtje naar de holistische praktijk Den Hoek opgestuurd ter analyse.

Ik ben benieuwd of ze iets vinden qua schimmels of iets dergelijks.


Oh wat interessant! Ik ga je hierin even volgen

Wat wordt er met zo´n onderzoek allemaal onderzocht?

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:34

Ik geloof schimmels, bacteriën, structuur en Lyme.
Aangezien mijn paard zich geen bloed laat afnemen, is dit voor nu even de enige optie.

Paard van een bekende was heel ziek, maar hebben ze na aanleiding van een mestmonster wel heel goed kunnen helpen. Het is eur 80,00, dus ik waag de gok maar.

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 08:40

Dank, wel interessant dat dat zo kan.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 08:57


Phonix
Berichten: 1107
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:06

Mijn paard gaat naar de kliniek volgende week, maar als ze weer naar huis mag ga ik deze ook bestellen.

Hoor graag wat je uitslag is boemel!

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:16

Ik ben ook wel benieuwd naar die producten die je noemt Boemel. Waarom zou je die andere willen proberen na de pure lithothamnium die je nu geeft? Puur benieuwd naar de gedachtengang, ik snap er nog niet altijd veel van wat nu het beste is, en kan er alleen maar van leren :)

Mijne krijgen nu een maag supplement dat door iemand zelf is samengesteld, maar volgens haar vergelijkbaar is met Equine74 (maar dan goedkoper). Eigenlijk heb ik het vermoeden dat het pure lithothamnium is, maar zeker weten doe ik het niet ;)

Ik zit nu wel rond te kijken voor mijn grote dame. Die krijgt dat maagsupplement maar staat momenteel ook met flink mestwater (door samenloop van omstandigheden waarschijnlijk, mede door hengstigheid en het voordroog dat ze momenteel krijgt). Ik ben een beetje aan het kijken wat ik haar daarvoor zou kunnen geven, maar wat niet extra belastend is voor de maag....

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:38

Tancreda, ik weet niet of er iets anders in zit dan alleen Lithothamnium. Ik dacht eerst toevoegingen qua mineralen, maar daar over verder gelezen denk ik dat die mineralen al standaard in de Lithothamnium zitten en dat het hetzelfde is als hetgeen ik puur in Frankrijk bestel.

Alleen in Frankrijk ben ik door de verzendkosten net wat duurder uit bij gebruik van dezelfde dosis.

Volgens mij helpen normaal gesproken NM pellets tegen mestwater, maar bij die van mij hielp het niet.

Ik geef nu dus graanvrije slobber, kamille, brandnetel, balancer en Lithothamnium en hoewel de mest nog wel beter kan, is het echt enorm verbeterd.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:51

De Abler is bij mij binnen. Een kuur van 15 dagen sucralfate. Douanekosten waren 9 euro. Pakje is niet opengemaakt. In Frankrijk is het gewoon toegestaan. Ben benieuwd of ik verbetering ga zien.

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:16

Ik heb de uitslag al binnen van Mirtje.
Lever is wel frappant, want dat zei laatst iemand die met dieren communiceert ook.

Ik ga dus braaf alles bestellen en hoop op een goed herstel :)

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:17

Ik ben benieuwd wat het voor je paard doet. Maar heet je paard nu Casper of Mirna?

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:26

Monique1963 schreef:
Ik ben benieuwd wat het voor je paard doet. Maar heet je paard nu Casper of Mirna?


Mirna ofwel Mirtje :D
Mirna vind ik een koeënnaam :=

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:27

Monique1963 schreef:
Ik ben benieuwd wat het voor je paard doet. Maar heet je paard nu Casper of Mirna?


Mirna ofwel Mirtje :D
Mirna vind ik een koeënnaam :=

Die Casper snap ik ook niet zo. Foutje :(

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:27

boemel schreef:
Monique1963 schreef:
Ik ben benieuwd wat het voor je paard doet. Maar heet je paard nu Casper of Mirna?


Mirna ofwel Mirtje :D
Mirna vind ik een koeënnaam :=


Dan heeft hij zich zeker vergist met de naam Casper?

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:29

boemel schreef:
Monique1963 schreef:
Ik ben benieuwd wat het voor je paard doet. Maar heet je paard nu Casper of Mirna?


Mirna ofwel Mirtje :D
Mirna vind ik een koeënnaam :=

Die Casper snap ik ook niet zo. Foutje :(

Niet door elkaar gehaald met ander paard?

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:31

Rizette schreef:
Niet door elkaar gehaald met ander paard?


Dat wilde ik dus ook zeggen, dat hij zich niet vergist en jouw paard verkeerde supplementen voorschrijft.

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:39

Dat ga ik inderdaad even checken.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:38

https://www.reverdy.fr/nl/omega-oil-5-l

ik zag deze voorbij komen. En vind ik ook erg intressant. Mais kiem olie kan ook helpen tegen maagzweren

alleen snap ik 1 ding niet.

er staat dat gebruiksduur 12 maanden is. Maar na openen moet het binnen 30 dagen gebruiken.. Ik verbruik geen 5 liter in 30 dagen...

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:13

Ik denk dat de houdbaarheid 12 maanden is, maar na openen binnen 30 dagen op moet.

Als dat niet lukt, dan kijken naar een kleinere verpakking, zoeken naar andere doeleinden of het restant weggooien.

Overigens zal het in werkelijkheid nog wel langer goed blijven dan 30 dagen, maar garandeert de leverancier de kwaliteit niet meer.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:34

boemel schreef:
Ik denk dat de houdbaarheid 12 maanden is, maar na openen binnen 30 dagen op moet.

Als dat niet lukt, dan kijken naar een kleinere verpakking, zoeken naar andere doeleinden of het restant weggooien.

Overigens zal het in werkelijkheid nog wel langer goed blijven dan 30 dagen, maar garandeert de leverancier de kwaliteit niet meer.



Er is geen kleinere variant.. hooguit meer 25 liter..

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:51

Je hebt 3 liter per maand nodig. Als je de olie donker en koel bewaard dan zou ik de rest gerust op durven maken hoor.
En bij twijfel er even aan ruiken.

Ik werk in de foodbranche. Doorgaans komt het zo nauw niet met de bewaaradviezen. Een fabrikant wil echter geen problemen en gaat altijd op save zitten.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:16

boemel schreef:
Tancreda, ik weet niet of er iets anders in zit dan alleen Lithothamnium. Ik dacht eerst toevoegingen qua mineralen, maar daar over verder gelezen denk ik dat die mineralen al standaard in de Lithothamnium zitten en dat het hetzelfde is als hetgeen ik puur in Frankrijk bestel.

Alleen in Frankrijk ben ik door de verzendkosten net wat duurder uit bij gebruik van dezelfde dosis.

Volgens mij helpen normaal gesproken NM pellets tegen mestwater, maar bij die van mij hielp het niet.

Ik geef nu dus graanvrije slobber, kamille, brandnetel, balancer en Lithothamnium en hoewel de mest nog wel beter kan, is het echt enorm verbeterd.


Bedankt voor je reactie! Ik heb d'r nu ook wat psyllium gegeven en leek vandaag al ietsjes minder. Ik ga eens verdiepen in de dingen die jij geeft. Er is ook zoveel keuze....

En ook bedankt voor je uitleg over dat lithothamnium product dat je had gelinkt. Snap dat het qua verzendkosten dan beter is vanuit NL!

@Monique ben benieuwd wat je gaat merken!

@Boemel, interessanf hoor! Liep je al bij Laarakkers met haar? Hopelijk helpt wat ze voorschrijven.

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:24

Nee, ik heb nog nooit eerder contact gehad met Laarakkers.
Maar aangezien ze op reguliere medicatie vaak heftig reageert, vind ik het proberen waard.