ziekenbende!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonfire13

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: leiden

ziekenbende!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 21:55

Bij ons op stal is het een ziekenbende!!!
onze boer haalt balen gras van de kant bij de auto weg af, en gooit dat dan in ons land,waar allemaal glas en dergelijke in zit. Boos!
4 paarden van onze stal zijn gewond en of hebben een!! wond!!.
Mijn eigen paard is pas geleden in de kliniek geweest samen met zijn vriendinnetje magic dat vond hij wel weer gezellig, maar hun baasjes niet .nog hebben we twee merries op stal , waarvan de ene aan allebei de voorbenen kreupel is.En de andere merrie heeft een wond aan de binnenkant van haar r. achterbeen!!Dus is het bij ons op stal een echte ziekenploeg Verdrietig
xxxxxxxxxxxxx likkkkkkjjjjjjeeessss(van me paard) Vingers aflikken

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:01

Als dit echt waar is had je je paard toch allang naar een andere stal/weiland moeten verhuizen? Wat doe je daar nog?

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 00:18

ik sluit me aan bij vorige spreker. Wegwezen daar......!!!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:05

IDD!!! Je kan nou bijna zeggen eigen schuld dikke buld, ga toch weg daar

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:21

bonfire13 schreef:
Bij ons op stal is het een ziekenbende!!!
onze boer haalt balen gras van de kant bij de auto weg af, en gooit dat dan in ons land,waar allemaal glas en dergelijke in zit. Boos!
4 paarden van onze stal zijn gewond en of hebben een!! wond!!.
Mijn eigen paard is pas geleden in de kliniek geweest samen met zijn vriendinnetje magic dat vond hij wel weer gezellig, maar hun baasjes niet .nog hebben we twee merries op stal , waarvan de ene aan allebei de voorbenen kreupel is.En de andere merrie heeft een wond aan de binnenkant van haar r. achterbeen!!Dus is het bij ons op stal een echte ziekenploeg Verdrietig
xxxxxxxxxxxxx likkkkkkjjjjjjeeessss(van me paard) Vingers aflikken
sta jij soms bij piet van haasterd? als ik het zo hoor wel. ik heb daar ook gestaan. de verhalen komen mij bekend voor, ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met de paarden Party!!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:22

Mowtje schreef:
ik sluit me aan bij vorige spreker. Wegwezen daar......!!!
Ik heb dat ook gedaan inpakken enwegwezen.

bonfire13

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 15:56

Boos! gezegd dan gedaan,
nee ik sta niet bij piet van haastert.
Ik zoek al heel lang een adere stal maar ik kan niets vinden, ik sta verder op de vlietweg vlak bij de vlietlanden.Kom een keer gezellig langs als je vlak bij bent??? OK dan! Pling
xxxxxxx

faiz
Berichten: 157
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:32

Doe in ieder geval je uiterste best om zo snel mogelijk een nieuwe stal te vinden!
Boeren en paarden= levensgevaarlijke combinatie!
Mijn buurman (ook boer) presteerde het om afgelopen zomer twee megagrote paarden in een weiland te zetten met als afscheiding, jawel, je raadt het al; prikkeldraad! Ze hadden wel schrikdraad maar dat moesten ze nog zetten, de sukkels!!! Een paard belande in het prikkeldraad en kon ter plekke afgemaakt worden, gewoon te schandalig voor woorden Boos! .
De meeste boeren bij ons in de omgeving stoppen met koeien en nemen dan paarden in pension, ze vergeten alleen even dat een paard wel wat anders is als een koe. En zich er een beetje in verdiepen ho maar! En zo kan ik nog wel even door gaan, maar dan wordt het zo'n lang verhaal.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:58

Hoho, niet zo snel Faiz. Wat je daar zegt over boeren is wel een beetje generaliserend, en lang niet altijd waar!

Ik sta nu bij een boer (biologische melkveehouder) die een jaar geleden begonnen is met paarden. Ik sta nog steeds versteld van de zorg en interesse die man heeft voor onze beesten. Ten eerste ziet alles er perfect uit, kosten noch moeite zijn gespaard bij het bouwen van de faciliteiten (overal netjes schrikdraad, all-weather rijbak, etc.). Ten tweede is hij altijd het "tweede paar ogen" bij je paard: als hij ziet dat het water op het land op is, vult hij het uit zichzelf bij. Of als hij weet dat je paard nat hooi moet hebben maar je bent het vergeten klaar te zetten, maakt hij het hooi nat voor je paard. Zelfs als je er een paar dagen niet bent (vakantie), zorgt hij dat je paard er elke dag uit komt. Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Kortom, het kan best meevallen! (daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je heel slecht terecht kan komen...Helaas zijn er teveel mensen die nog erg makkelijk denken over het runnen van een pensionstal)

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:36

Ik zou ook een andere stal gaan zoeken.
Want glas enz allemaal in het weiland.
Lijkt me niet echt bevordelijk voor je paardje.
Wegwezen daaro.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:19

magic??? van sandra?? en jij staat niet bij piet dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! : ik weet al wie jij bent hoor.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:10

Zit er glas in het kuil??? Oooowww ik heb niets kunnen ontdekken.

faiz
Berichten: 157
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:58

jessy schreef:
Hoho, niet zo snel Faiz. Wat je daar zegt over boeren is wel een beetje generaliserend, en lang niet altijd waar!


Oke', sorry ik liep misschien iets te hard van stapel! Bloos! Tuurlijk zijn er ook boeren met verstand van paarden en nette stallen.

Ik mag natuurlijk niet alle boeren over een kam scheren; maar bij ons in de buurt kan ik er zo 4 opnoemen waar het echt een zootje is en nadat dit het tweede dode paard was (bij twee verschillende stallen) en het bij beide stallen af wordt geschilderd met zoiets als ; " ach ja, een ongeluk h'e, kan gebeuren" Terwijl het bij beide geen ongeluk was maar gewoon stommiteiten en geen verstand, was ik dus eigenlijk een beetje boos, dat dit soort dingen in deze tijd nog kunnen gebeuren!

Excuses!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:05

Is al goed Haha!

Ik moet erbij zeggen dat ik ook van die gevallen ken... Om de haren uit je hoofd te trekken

Maar gelukkig kan het dus ook anders Lachen

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:46

hoi denise, ik geloof een heleboel van wat jij en alicia schrijven, maar dat er glas in het kuilvoer van piet zit ????? als dat zo is moet je dat gewoon tegen hem zeggen ik heb dat nog nooit meegemaakt, maar het kan, ik heb daar zoveel meegemaakt dus sta nergens meer van te kijken, maar er was toch niks mis bij piet ????? zeiden jullie toen ik weggepest werd???
het was toch allemaal niet waar wat ik zei, zelf`s toen ik een blauw oog Blauw oog van alicia haar moeder Marion had gekregen, zeiden jullie dat het allemaal wel meeviel. en waren jullie ( niet allemaal hoor Pling ) het er over eens dat het zo slecht niet was bij piet., en nu hoor ik jullie alleen maar klagen en klagen Verward maar dat er glas in het kuil zit ???????????????
hij geeft het toch ook aan zijn koeien...

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:13

bonfire13 schreef:
:( gezegd dan gedaan,
nee ik sta niet bij piet van haastert.
Ik zoek al heel lang een adere stal maar ik kan niets vinden, ik sta verder op de vlietweg vlak bij de vlietlanden.Kom een keer gezellig langs als je vlak bij bent??? OK dan! Pling
xxxxxxx
waar sta je nu dan denise???? ha ha ha

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:10

Bermhooi valt in de categorie chemisch afval.
Zelfs de gemeente moeten speciale maatregelen treffen om het te vernietigen. Die man is gestoord. Je zou het moeten melden bij politie of dierenbescherming ofzo dit mag echt niet

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:34

ze gaan daar toch nooit weg, al gebeurd er van alles.
wij en nog een paar zijn daar wel weggegaan, ik sta nu bij een stal grandioos daar ga ik nooit meer weg Party!! er is daar geen ruzie, vernielingen of diefstal en geen mensen die kinderen slaan ik heb nu meer vriendinnen dan ik daar had en er is ook geen jalouzie onderling, nee ik ben blij dat ik daar ben waar ik nu ben. ik hoop dat dat voor jou ook ooit eens gebeurd denise want je wil al zo lang weg nou succes verder en kijk het kuilvoer dan maar goed na als je eten geeft.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:55

fokker schreef:
Bermhooi valt in de categorie chemisch afval.
Zelfs de gemeente moeten speciale maatregelen treffen om het te vernietigen. Die man is gestoord. Je zou het moeten melden bij politie of dierenbescherming ofzo dit mag echt niet

dit is volgens mij niet waar, boeren krijgen of kregen zelfs subsidie als ze dit bermhooi gebruiken om onder het land te maken, om de boel een beetje op te hogen, dus onder het land niet op het land bij paarden in de wei
wat een sukkel die boer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:35

fokker schreef:
Bermhooi valt in de categorie chemisch afval.
Zelfs de gemeente moeten speciale maatregelen treffen om het te vernietigen. Die man is gestoord. Je zou het moeten melden bij politie of dierenbescherming ofzo dit mag echt niet

Bel eventjes naar het Provincie huis om melding/navraag te doen bij het milieuklachten en informatiecentrum.
Ik zou ook maar op zoek gaan naar een andere stal. Door al die DA kosten loopt je stalling wel heel erg op Boos!

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:51

Hoihoi Denis,

Ja, je hebt helemaal gelijk dat vieze kuil ben ik ook een beetje zat. Nik had er toch ook zo'n wond van, ik weet misschien al hoe dat is gekomen, door dat ze langs dat kuil schaafde. Boos! Maar gelukkig is het al bijna weg en de hegting is er ook al uit!

-xxxxxx-

bonfire13

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 19:02

Ja sorry sanne dat ik je nooit geloofde Vriendjes zijn? sorry!!!!
ik sta gewoon nog bij piet,maar iemand vroeg of die dat ook aan zijn koeien geefde???nee want zijn koeien zijn heilig,maar wij (de kids van boerderij)zijn ook al wezen glas rapen uit dat kuil gras.
BEDANKT voor jullie tips dom dat ik daar niet zelf was opgekomen Ziek
xxxxxxxxxxxxxxxx van mij
likiesssssss van julius die julie ook dankbaar is Vingers aflikken

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:01

waarom zeggen jullie dat dan niet met z`n allen tegen piet over dat glas enzo? want dat kan toch niet, ben blij dat ik dat nooit hebt meegemaakt bij piet, want ik zou dat gewoon gezegd hebben.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:24

Citaat:
waarom zeggen jullie dat dan niet met z`n allen tegen piet over dat glas enzo?



Denk je dat dat helpt?
Een verstandig iemand ziet dat van te voen al aankomen .
Je kan het proberen maar ik zeg dat het niet gaat helpen.

Ik heb inmiddels genoeg ' boeren' ervaring om te weten hoe de meeste in elkaar zitten.

Ken ook goede boeren hoor waar ik met plezier heb gestaan(en sta)

De enige oplossing is een andere stal zoeken als er niets aan veranderd wordt.

bonfire13

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 16:44

Ik kan zeggen wat ik wil, maar hij luistert toch niet, volgens
hem is het de beste kuil van alles.Hij gaat dan kijken of er glas in zit edc.
maar hij doet net alsof hij dan niets ziet.Als het hem maar geen geld kost
!!!!! Boos!
Ik haat boeren maar een gerusteling ik ga lekker op een manege staan!! OK dan! *LOL* Pling Ach gut