Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 46 van de 72 [ 1792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

EOTRH, gebitsziekte ervaringen gevraagd?

 
Profiel   

Vanaf de foto ziet het er behoorlijk ernstig uit, ik denk dat ik alles zou laten trekken als het paard verder geen gezondheidsproblemen heeft.

Volgens mij heb je hier niet eens meer een rontgenfoto voor nodig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 15:23 



 
Profiel   

Ik schrik echt van de foto als je zegt dat hij al bij de dierenarts is voor EOTRH. Ik zou ook alles er uit halen dan zal je paard zich vast een stuk beter voelen. Geen rontgenfoto nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 16:55 



 
Profiel   

Mijn DA is niet voor alles eruit maar vanaf een foto beoordelen welke er uit moeten.
Als ik het advies hier had opgevolgd was bij mijn paard ook alles eruit maar gelukkig na deskundig advies besloten om dat niet te doen.
Heeft je paard al eens een foto gehad omdat hij al bekend is met eorth?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 17:05 



 
Profiel   

We maken een afspraak met merelbeke voor de tanden.
Gisteren met een tandenborstel alles even netjes gemaakt en ik moet eigenlijk zeggen dat het er veel rustiger uitziet dan voorheen. Haar boventanden zijn vrij goed, maar de ondertanden zijn er slecht aan toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 16:23 



 
Profiel   

Even een schop omhoog.

Mijn oudje lijkt waarschijnlijk last te hebben van de eotrh en ik wil haar graag
Equisano Vitamine geven maar ik kan het nergens meer krijgen?

Iemand nog een idee waar het nog wel leverbaar is of een ander vergelijkbaar product?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:37 



 
Profiel   

Nee, volgens de dierapotheker zegt de producent het weer vanaf 2020 te produceren.
Ik heb er daar nog in bestelljng staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:52 



 
Profiel   

Ik had begrepen dat de fabriek failliet is en het dus niet meer gemaakt wordt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 02:46 



 
Profiel   

Kaatje_S schreef
Ik had begrepen dat de fabriek failliet is en het dus niet meer gemaakt wordt...



Dat zou voor veel paarden flink vervelend worden! Balen,had ik nu maar een paar extra potten gekocht.

Heb nu gekeken voor B2 pillen,hopen dat dat helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 18:11 



 
Profiel   

[ img ]
Ze zijn er uit.
Uurtje erna at ze weer hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 21:21 



 
Profiel   

Straf hé, was destijds bij Max ook zo, eens de verdoving was uitgewerkt ging hij terug hooi eten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 10:25 



 
Profiel   

Inderdaad wel straf, zelfs het hooinet lijkt geen probleem.
Het bloeden viel ook echt wel mee tijdens de procedure, het ziet er alleen uit als een middeleeuwse slagerij. De middenste tanden hadden quasi geen wortel meer en ,ondanks heel zware verdoving, deed het toch ferm pijn om ze eruit te halen. De buitenste snijtanden waren eigenlijk nog wel oké.
We hebben enkel de onderste snijtanden eruit gehaald, de boventanden wachten we nog wat af tot aan de zomer.
Extracties zijn gewoon bij ons thuis gebeurt, wat wel fijn was. Nu elke dag spoelen met een spuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:30 



 
Profiel   

Fijn dat dit achter de rug is Fauvetje.

Hoe gaat dat eigenlijk met een hooinet, hoe friemelen ze het er dan uit? En als t vriest icm tong?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 17:44 



 
Profiel   

Fijn dat het meegevallen is Fauvetje.

Slmt9: Mijn fjord mist al ruim 4 jaar haar tanden en ze eet hooi uit een slowfeedernet. Dit gaat prima. Ze gebruikt gewoon haar tandvlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 18:45 



 
Profiel   

Dat is fijn om te horen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 19:27 



 
Profiel   

Toch even een vraagje voor mensen die reeds ervaring hebben met de extracties. Paard eet heel goed, maar wat een stank :0 ik spoel de wonde 1x per dag (diende dit maar zes dagen te doen van de da, maar dit lijkt me zo weinig). Eerst pluk ik met een pincet de hooisprietjes uit de gaten en dan spoel ik ruim 5 liter water (met product) via een spuitje in de wondgaten.
Die wondgaten zien er absoluut niet mooi uit, bruin gelig , af en toe spoel ik wat etter (?) weg, gele slijmerige sliertjes en ik mag elke dag mijn kleren in de was gooien want de geur is niet te harden.
Iemand die dit ook voorhad? Ik bel niet direct de da, omdat ik denk dat de wonden wat tijd nodig hebben, heb wel een foto getrokken gisteren en zal die ook doorsturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 10:34 



 
Profiel   

Bij mijn paard zijn drie weken geleden alle tanden en twee kiezen getrokken ivm eorth en ik heb juist het advies gekregen om niet te spoelen zodat het weefsel kan herstellen. Volgens de dierenarts /tandarts hoort de stank er bij. In het begin zag het er nog wat onrustig uit. Inmiddels stinkt het al een stuk minder en lijkt alles mooi te herstellen. Paard leek vlak na de ingreep al veel meer happy en komt weer mooi aan in gewicht. Is me 100% meegevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 13:19 



 
Profiel   

Fauvetje schreef
Toch even een vraagje voor mensen die reeds ervaring hebben met de extracties. Paard eet heel goed, maar wat een stank :0 ik spoel de wonde 1x per dag (diende dit maar zes dagen te doen van de da, maar dit lijkt me zo weinig). Eerst pluk ik met een pincet de hooisprietjes uit de gaten en dan spoel ik ruim 5 liter water (met product) via een spuitje in de wondgaten.
Die wondgaten zien er absoluut niet mooi uit, bruin gelig , af en toe spoel ik wat etter (?) weg, gele slijmerige sliertjes en ik mag elke dag mijn kleren in de was gooien want de geur is niet te harden.
Iemand die dit ook voorhad? Ik bel niet direct de da, omdat ik denk dat de wonden wat tijd nodig hebben, heb wel een foto getrokken gisteren en zal die ook doorsturen.

Die stank is idd niet te doen, vreselijk. Maar het schijnt ook erbij te horen. Mijn appaloosa heeft ook wekenlang uit zijn mond gemeurd. En ik kon hem ook niet goed spoelen omdat hij nogal heet werd van dat gedoe aan zijn hoofd. Volgens de dierenarts was dat geen enkel probleem en het is ook helemaal goed gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 14:01 



 
Profiel   

Oef, jullie antwoorden stellen me gerust.
Niet spoelen zou ik niet durven, ik haal echt een hele hooibaal uit die kraters.
Eten gaat gelukkig heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 09:55 



 
Profiel   

Het zal in dat opzicht niet anders zijn dan bij mensen. Toen mijn verstandskiezen werden getrokken heb ik de eerste dagen op vloeibaar geleefd en voelde ik dat t hol is. Eenmaal dicht is dat klaar.
Maar ja, een paard kan niet echt op vloeibaar en een beetje ontsteken kan je denk ik niet tegen gaan als er hooi de hele dag voorbij zo’n wond komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 12:51 



 
Profiel   

Ik heb ook maar weinig gespoeld toen alles getrokken is. Maar bij mijn paard is het in de zomer gebeurd en ze kon zo de wei weer in. Misschien scheelt dat ook. Het genas heel snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 19:11 



 
Profiel   

Ik mocht niet spoelen, dus ik heb het ook niet gedaan. Maar de geur, die vergeet ik niet meer... Alles is vlot genezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-19 19:45 



 
Profiel   

Even het topic weer aan wakkeren.
Nu Equisano nog altijd onbestelbaar is, vroeg ik mij af wat jullie nu eigenlijk geven aan jullie paarden/pony's met EOTRH.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 16:30 



 
Profiel   

Ik gaf lijnzaadolie tegen de ontstekingen en ik heb hem net via horsecomplete laten uitmeten op kruiden. Daar zijn ook een aantal kruiden uitgekomen die ontstekingsremmend zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 16:48 



 
Profiel   

Ik geef deze bij. Geen idee of het voldoende helpt

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 19:33 



 
Profiel   

Fijn dat er weer paardrn zijn die na de ingreep goed opknappen!

Qua supplementen heb ik geen ervaring, aangezien ik bij die van mij alles direct heb laten trekken.

Ik had wel een vraag voor de mensen waarbij de snijtanden al lang weg zijn..
Merken jullie ook dat de kiezen sneller vlak worden, of valt dat bij die van jullie mee?

Bij die van mij zijn in 2016 de tanden getrokken en inmiddels zijn haar kauwoppervlakten van haar kiezen vrijwel helemaal afgevlakt. Hooi krijgt ze steeds moeilijker weg en ook andere dingen gaat ze lastiger eten. Ze krijgt seniores priores er bij aangeboden, maar het begint erg lastig te worden om haar op gewicht te houden. Hoop dus ook dat ze snel weer het land op kan. Helaas is het zoals het er nu uit ziet haar laatste jaar, omdat ik haar niet weer moeizaam de winter door wil sturen. Dat verdient ze niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 21:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 46 van de 72 [ 1792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen