Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 45 van de 72 [ 1792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

EOTRH, gebitsziekte ervaringen gevraagd?

 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik werd door de da doorverwezen naar dierapotheker, daar is het 12 juni hopelijk weer op voorraad.

Hoe lang doen jullie met een pot?


Ik zou je dat heel graag willen vertellen, alleen weet ik dat niet. Zodra we een nieuwe pot open maken, bestel ik weer een nieuwe.

Edit: even mijn bestelgeschiedenis bekeken en ik doe ongeveer 1,5 maand met 1 pot.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 19:47 



 
Profiel   

Thanks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 19:58 



 
Profiel   

@Rambogirl hoevaak krijgt jouw paard het? En hoeveel krijgt jouw paard per keer?

Ik ben nu 1 maand aan het voeren en ze krijgt het 4 a 5 dagen per week. Maar kon jij ergens aan merken dat het hielp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 21:20 



 
Profiel   

Misschien fistels die minder worden? Minder ontstekingen?

Ik begreep dat je het voornamelijk aan het slijmvlies moet merken. Maar ik moet nog beginnen. Dus ben ook wel benieuwd wat je aan het slijmvlies merkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 22:08 



 
Profiel   

Sorry voor mijn late reactie.
Ik geef m 2x per dag 3/4 schepje.
Toen hij niks kreeg merkte ik t als eerste aan zn eetgedrag. Dat veranderde. Daarop keek ik pas weer in zn mond. Dit doe ik expres niet te vaak. En inderdaad was zn tandvlees toen ook weer aan het rommelen.
Echt een klote ziekte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 21:59 



 
Profiel   

Hier krijgt ze 1x per dag 1 schepje. En moet ik 3 maanden voeren 1 maand niet en dan weer 3 maanden voeren. Hebben jullie het zelfde advies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 22:29 



 
Profiel   

Nee, dat advies heb ik destijds niet gekregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 08:47 



 
Profiel   

Ik kom even binnen vallen. Gisteren in de kliniek geweest met mijn 23 jarige. Foto's gemaakt en ook gelijk 1 losse tand getrokken.
Mijn paard heeft ook cushing en met medicatie is het goed onder controle te houden.
Sinds kort weet ik dus ook dat hij eorth heeft. Toen we terug kwamen was hij nog wat versuft maar in de avond met spoelen had ik een 3 jarige in mijn handen.
Vandaag ook weer. Zo fijn om te zien dat hij nu ff geen pijn heeft.

Ik moest de metacam opmaken en dagelijks zo vaak mogelijk spoelen.
Hoe lang hebben jullie dat gedaan?

Mijn paard mist nu 2 boventanden en 1 ondertand, hij knoeit wat met eten maar verder ben ik zooo blij dat hij zich weer beter voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 20:01 



 
Profiel   

Fijn dat je paard zo is opgeknapt!

Ik kreeg te horen dat indien paard het toelaat met de tuinslang erin goed was. Maar als ze uit een emmer konden drinken dan zou het ook telkens gespoeld worden.

Zelf heb ik de eerste 2 weken om de dag gespoeld en dronk mijn paard enkel uit een grote ton. Dat water werd dagelijks ververst. Zij had 2 boventanden eruit en alles onder. Is heel netjes genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 20:23 



 
Profiel   

Wat fijn dat alles netjes is genezen, en eten gaat dat ook goed?
Ik moet van de da zo vaak mogelijk spoelen, doe dat nu 2x per dag met de tuinslang idd maar heb niet gevraagd voor hoelang
Anders zal ik hem eens bellen morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 20:31 



 
Profiel   

Ze at meteen weer al vanouds. Nu had ze daar voorheen ook geen problemen mee. Maar heb daar geen verandering bij gemerkt.

Bij mij zaten er wel hechtingen in en na 3 weken werden die eruit gehaald. Toen was boven al zo goed als dicht. Dus denk als je spoelt tot de wond netjes genezen is het wil goed zit. Maar DA bellen is nooit verkeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 21:08 



 
Profiel   

Nou hier toch wel bang dat de eotrh bij die van mij nu echt op komt draven. Hij heeft aardig wat blaasjes/blaren op zijn tandvlees zitten.. dus foto naar da gemaild en die kijkt er morgen naar. Maar ben mezelf alvast mentaal aan het voorbereiden op de zure appel waar mijn paard doorheen moet gaan bijten..

Even twee fotos van een paar van de blaasjes.
Er zitten er ook een paar bij zijn ruinentanden. Dus ben een beetje bang als het feestje waar is dat die ook de sjaak zijn.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 22:18 



 
Profiel   

Volgens mij heb je gelijk. Aan de bobbels onder zn tandvlees vooral te zien.
Stalgenootje haar paard had al heel lang last, maar ze wilde niet luisteren omdat de onkundige tandarts zei dat foto's absoluut niet nodig waren.
Vorige week toch maar een afspraak gemaakt en de helft van alle wortels waren opgelost. Ze kon wel janken dat ze nu pas ging. Alles eruit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 22:25 



 
Profiel   

Even een opschudder voor dit topic: er staat op http://www.nu.nl gewoon een kort filmpje over meelopen met een paardentandarts die snijtanden gaat trekken bij een EOTRHlijder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 16:26 



 
Profiel   

wittepit schreef
Even een opschudder voor dit topic: er staat op http://www.nu.nl gewoon een kort filmpje over meelopen met een paardentandarts die snijtanden gaat trekken bij een EOTRHlijder.


Ze doen het voor e400,-...dat zijn wel andere kosten dan dat hier veel in het topic voorbij zijn gekomen.

Mooi informatief filmpje trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 16:55 



 
Profiel   

Goed dat er aandacht aan wordt besteed. Ik vind het wel een apart filmpje, vooral het commentaar van die tandarts valt me erg op. We doen het goedkoper anders laten ze die paarden maar doorlopen??
En dat de laatste tand de eigenlijke boosdoener was? Waren er dan dus geen foto's gemaakt van te voren?
Ik vind het niet zo'n goed beeld geven van hoe de gemiddelde paardeneigenaar en tandarts zou handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 17:16 



 
Profiel   

Ik denk dat dat commetaar wel terecht is hoor, EOTRH wordt vaak al laat opgemerkt. In sommige gevallen is het zo overduidelijk dat foto's maken voor de diagnose al niet meer hoeft. In dit geval zag je ook dat het hele gebit aangetast was, waarschijnlijk begonnen met die laatste tand..en dat die het ergste was.

En ja, financieen spelen een rol bij een hele hoop mensen voor wel of niet opereren/ inslapen of door laten lopen ermee. En het is enorm pijnlijk dus ermee door laten lopen is paard onwaardig.
Ik vind het juist super dat ze de prijs zo laag houden om deze redenen, betekent dat het echt om de paarden gaat en niet om de centen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 09:49 



 
Profiel   

Nou, ik vond het ook wel een nette redenering wb de prijs. Het gaat toch vaak om oudjes. Mooi om te zien hoe toothless meteen op zoek ging naar hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 12:41 



 
Profiel   

Ik vind het prima dat de tandarts de prijs laag houdt, dat mag altijd. Maar het beeld dat eigenaren anders maar hun paard er mee laten lopen klopt volgens mij niet. Juist omdat mensen vaak tot het uiterste gaan voor hun dier omdat het om paarden gaat en niet om de centen.
Beide zal voorkomen hoor, dat besef ik ook. Maar voor mij voelde het gegeven beeld niet representatief.
Ben ik misschien ook gevoelig op omdat ik momenteel bakken met geld neerleg om mijn paard weer ok te krijgen en ik dan het beeld dat ik mijn paard zou laten rondlopen met pijn om geld te besparen niet fair vind. En ik weet dat het niet om mij gaat maar soms vat je dingen persoonlijker op dan zou moeten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 15:25 



 
Profiel   

Het zijn afwegingen die je maakt..ligt er ook aan hoe je er zelf financieel voorstaat, toekomstperspectief van het paard etc. Het gaat niet altijd om geld besparen, maar niet iedereen kan zo maar even e1000,- neerleggen. En het rottige is dat EOTRH ook vaak pas op oudere leeftijd voor komt dus dan heb je ook niets aan verzekeringen oid.

Er is geen goed of fout imo, maar dit maakt behandelen in ieder geval wel laagdrempeliger en dat vind ik een goede zaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 17:16 



 
Profiel   

Ik denk idd dat het is wat Elisa zegt. Niet elke paardenliefhebber heeft het zoveel geld liggen. En zo zal ook niet iedereen zn paard elk (half) jaar laten controleren en gebit laten behandelen.

Als ik voor de goedkope oplossing was gegaan had ik zijn voortanden in mei laten trekken, terwijl ik nu door elke 3 maandelijkse controle door een ervaren eotrh da heel duidelijk heb waarom het nog niet nodig is. Mja elke 3 maanden controle (en tandsteen weghalen) + extra supplementen kost uit me meer doordat het trekken dan later kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 17:36 



 
Profiel   

Ik kan het filmpje niet vinden, iemand een directe link?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 07:52 



 
Profiel   

[ img ]
Dag bokkers,

Ons paard heeft EOTRH en wordt hiervoor opgevolgs door de dierenarts. Paard eet nog alles heel goed , alleen geen harde zaken.
Nu diende ze voor andere redenen even bij de dierenarts te staan, gisteren haalde ik haar op en deze ochtend gaf ik haar haar ontworming.
Toen pas zag ik dat een van haar -abominabele- snijtanden weg is , ook zijn er rode puntjes zichtbaar op het tandvlees.

Foto is ook al naar de dierenarts vertrokken en uiteraard ga ik langs vandaag. Maar ik wou jullie mening ook weten. Wat doe ik hier het beste mee ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 10:37 



 
Profiel   

Mij lijkt het beste om röntgenfoto's te maken en daar met de dierenarts met kennis van tanden samen naar te kijken en te zien wat de beste oplossing is.

Het vervelende aan EOTRH is dat het meeste onder het tandvlees plaatsvind. Maar naar mijn mening ziet het er niet fijn uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 11:07 



 
Profiel   

Ik zou ook een foto laten maken en vanuit daar verder gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 14:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 45 van de 72 [ 1792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen