[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:11

ben onderhand dekens strontzat .......grrrrr ze geven aan einde week weer hogere temp

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:48

Die van mij staat gewoon in de regen met rsih. Geen eens regendeken.. veels te warm!

Anders staat ze weer te zweten. Van mij mag de kou wel komen hoor... Helaas word het aankomend weekend weer erg warm.
Voorlopig nog ophouden.

amie1965
Berichten: 259
Geregistreerd: 11-09-13

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:48

24 graden voor zondag :(

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:10

Die van mij staat nu ook weer zonder regen deken, inderdaad veel te warm voor, kon met hemdje buiten zitten vandaag :+

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:03

Ik meld me hier ook even!

Sinds kort een eczeempony, shetland merrie van 5 jaar. Heeft er al een paar jaar last van maar niet extreem. Smeer nu derfen 1 x per week, heeft geen deken op nu omdat ik haar net had en ze normaal ook geen eczeemdeken had..

Volgend seizoen wil ik voor de zekerheid een eczeemdeken aanschaffen, lees veel positiefs over de rambo sweet itch hoody.

Ik heb ook gelezen over de schimmel enting insol dermatopyton, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

ellepel

Berichten: 47431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:11

amie1965 schreef:
24 graden voor zondag :(


echt?
joepieee.
mij hoor je niet klagen hoor! appelflapje doet het prima met zijn rsih op.
paar plekjes rondom zijn maantop,maar verder alles oke.
laat dat warme weer nog maar even blijven!!! *\o/* *\o/* *\o/*

maralyn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:16

Hier een zware plek.
Net boven de schoft (Waar het vorig jaar ook kaal was.)

Het is zelfs open. Dus ik smeer nu 3x daags met vaseline om het vettig te houden en houd het schoon met dettol oplossing. Vind ze gelukkig niet erg.

Ze heeft verder nog geen enkel plukje afgeschuurd, behalve daar.
This maar 3 cm, waarvan het wondje 1 x 1 cm is. (Wel 1 x 1 cm te veel voor mijn gevoel)

Dus ik hoop, echt van harte, dat het snel gaat zakken.
De mugjes vallen namelijk de paarden niet alleen lastig..
Ik lijk er ook gevoelig voor... (Of dat kan weet ik niet)

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:41

Is er iemand die mij een eczeemdeken voor een 85 cm grote pony aan kan raden? Wilde graag de RSIH voor volgend seizoen maar die is er niet klein genoeg, geloof ik.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:17

hier toch maar de pony geschoren vandaag,altijd ff goed oppassen bij de manen anders woeshhhhh zo alles eraf ....zo heerlijk vind ze het daar nog steeds...grrrrr
maar tjonge wat moeilijk voor een deken keuze....heb maar de rsih met dunne regendeken erover heen gedaan(ze staat in een loopstal naar buiten) voor een 200gram lijkt me veel te warm

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:42

Die van mij blijft ook schuren. Heb haar nu gewoon de eczeemdeken met een regendeken zonder hals erop. Als het hele dagen droog blijft gaat de regendeken er weer af. maar die eczeemdeken zit ik voorlopig wel aan vast...

regina

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: Kesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:54

@pacific: ik heb voor mijn shetlander van ong 92 cm een ivanhoe en dan maat xs. Bevalt prima. Hij heeft als 1 jarige eczeem gekregen en paste de deken toen ook, dus moet kunnen met 85 cm!
onderstaande link is de deken in de aanbieding:
http://www.ponywebwinkel.nl/shop/dekens ... dy-xs.html

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:53

MDJ schreef:
Ik meld me hier ook even!

Sinds kort een eczeempony, shetland merrie van 5 jaar. Heeft er al een paar jaar last van maar niet extreem. Smeer nu derfen 1 x per week, heeft geen deken op nu omdat ik haar net had en ze normaal ook geen eczeemdeken had..

Volgend seizoen wil ik voor de zekerheid een eczeemdeken aanschaffen, lees veel positiefs over de rambo sweet itch hoody.

Ik heb ook gelezen over de schimmel enting insol dermatopyton, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?


Jep, het lijkt wel of de ZE door de injectie bij mijn paard verminderd. Maar wetenschappelijk is het nooit bewezen... Nu heb ik ook dit jaar het voer aangepast dus misschien is het daardoor ook minder?

Goed om te weten voor/tegen de schimmel: je moet nu standaard 2 entingen spuiten (met 14dagen ertussen) en niet 1malig de 2 basisenting en dan per 9maand 1 herhalingsspuit.
Ik ga volgend jaar niet meer preventief tegen schimmel enten, het is een naar goedje en het werkt ook op moment dat de schimmel er is. Dus dan laat ik het liever daar op aankomen..

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:54

ps meestal in het najaar flinke kortingen op de EZ dekens..scheelt nogal dus wie er 1 nodig heeft..

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:07

Ik ben niet tevreden met het warmere weer. Voor mijn paardje begint het te lang te duren. De hele zomer geen schuurplekjes gehad (dankzij haar Rambo deken). Nu sinds 3 weken begint ze de manen te schuren met als resultaat een hap weg en ondereen weer heel dunnetjes aan het worden.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:59

debravanesch schreef:
Ik ben niet tevreden met het warmere weer. Voor mijn paardje begint het te lang te duren. De hele zomer geen schuurplekjes gehad (dankzij haar Rambo deken). Nu sinds 3 weken begint ze de manen te schuren met als resultaat een hap weg en ondereen weer heel dunnetjes aan het worden.


Hier het zelfde. Van mij mag het wel onder de 15 graden blijven....
Nog een paar nachtjes dan is het hopelijk na het weekend een stuk koeler.

norton84

Berichten: 1001
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:00

Hoe gaat het bij jullie paardjes. Nog toename jeuk nu het ineens weer warmer is

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:08

Hier weer onder controle. Maar had m voor t eerst weer aan t schuren terwijl hij rsih op heeft. Meestal 1x derfen smeren en klaar, nu een stuk of 3x.
Ik heb het idee dat het komt vd momenten waarop ik hem train, dat hij dan lekgebeten wordt.
Na vandaag weer de regendeken op! Paard komt ijskoud onder rsih vandaan bij een halve regendag en bezweet als ik de regenliner eronder doe.

chery

Berichten: 1853
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:20

Hier gaat het goed. Wel nog steeds de deken op......

DvdE_Nel
Berichten: 18
Geregistreerd: 17-07-14

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:23

Hier ook deken op, maar gisteren toen ik haar binnen zette is ze enorm gaan zweten. Heb haar deken afghaald... Vanmorgen weer op de wei.. Met deken op :-)

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:28

hier s avonds nog erg veel knutten, dus deken nog steeds op, maar het gaat toch de goede kant op. De hydrocortiderm hebben we kunnen afbouwen van 2x daags naar 1x per 2 dagen. Spuiten met cortico's hebben we zo kunnen voorkomen. Daar ben ik echt heel blij mee.
Hoofdmasker is weer af, daarmee ging ze alsnog schuren en door het materiaal van het masker gaf dat meer schade dan zonder.

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:11

tiwi1969 schreef:
hier s avonds nog erg veel knutten, dus deken nog steeds op, maar het gaat toch de goede kant op. De hydrocortiderm hebben we kunnen afbouwen van 2x daags naar 1x per 2 dagen. Spuiten met cortico's hebben we zo kunnen voorkomen. Daar ben ik echt heel blij mee.
Hoofdmasker is weer af, daarmee ging ze alsnog schuren en door het materiaal van het masker gaf dat meer schade dan zonder.
daar ben ik ook achter inderdaad met masker is ons paard er slechter aan toe dan zonder dit jaar ?? dus voor ons voorlopig geen masker meer

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:22

Op het hoofd gaat er zeker meer kapot met masker, dan zonder maar de oren blijven met masker wel veel beter. Vorige paard heeft een keer oorontsteking gekregen door de ZE in haar oren dus daar ben ik toch wel voorzichtig mee.

Volgend jaar wil ik een Boet masker proberen, Boet deken zou ook fijn zijn maar helaas maken ze die niet met voorsluiting. Daarom blijf ik bij de RSIH en knutsel er zelf een buikflap aan.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:42

hier ook iets meer kriebel heb ik het idee, maar ik heb zeer zeker geen klagen dit jaar!
Staart af en toe iets kriebelig, maar met 1x Derfen altijd prima te doen.
Af en toe een dwarreltje op de manenkam ten teken dat hij heeft geschuurd, maar meer niet.
altijd vlak voor de schoft wat dunner in de manen en wat rozer qua huid, maar meer is er niet aan te zien. Staat gewoon nog met RSIH op, veel te warm voor dekens joh!

maralyn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:05

We zijn op 500 pagina;s aangekomen, moeten we nog geen nieuwe aanmaken?

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:28

zomereczemers gaan de winter in of zo..
Ik zit gewoon te hopen op een echte winter. terwijl ik zelf echt een koukleum ben.
Arme paardjes :(
Zaterdag waaide het bij ons heel hard en was het bewolkt toen heb ik er maar lekker even door de modder laten banjeren zonder deken, ze vond het zo lekker om even te rollen zonder dat er van alles tussen zat aan dekens.