[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miek140

Berichten: 1042
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:29

Is derfen alleen jeukstillend of is het ook echt tegen de vliegjes? Dus voorkomt het dat de vliegjes gaan prikken?
Kan je het preventief smeren?

En daarnaast: Heeft iemand al knutten gezien? Ik heb tot nu toe alleen nog maar dikke grote muggen gezien rond de paarden...

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:38

Derfen stinkt wel heel erg :P dus het zal vast ook wel wat preventieve werking hebben, maar of het net zo preventief werkt op knutten als een goede deken betwijfel ik ;)
Ze zeggen zelf dat je pas moet smeren bij tekenen van jeuk.

intel_1x
Berichten: 1369
Geregistreerd: 07-04-10
Woonplaats: NL

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:03

Derfen werkt ook sterk vliegafwerend en is jeukstillend!

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:33

Hoe ziet een knut er nou precies uit? :o

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:57

Afbeelding

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:59

Ik ga deze zomer ook smeren met Derfen, voor het eerst. Waar kan ik dit kopen, alleen via Internet? Of weet iemand een winkel in de buurt van Rijssen (OV) waar ik het kan kopen?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:11

Ik heb Derfen besteld via de paardendrogist, zondag besteld en vamiddag al binnen.
Heb het nu in de manen en staart gedaan, hoewel ze nog niet echt schuurt.
Heb de eczeemdeken ook weer af gedaan, wil kijken hoe het gaat met alleen derfen.
Mocht ze erg gaan krabben en jeuk krijgen gooi ik er direct weer het eczeemdeken op.
Maar zou zo fijn zijn als ze zonder kon....

EquiPhoto

Berichten: 4442
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:37

__YSB__ schreef:
Ik zal de ingredienten eens gaan vergelijken, de Tuinen heeft erg veel fijn spul. Ook de biergist vandaar geef ik mijn paard.
http://www.detuinen.nl/mineralen/calciu ... n&dir=desc deze heeft als extra de vitamine D.

Wat ik vond over de tabletten van de Lidl = de magnesium van de Lidl gebonden aan oxide en/of carbonaat. Die vormen van Magnesium zijn niet zo heel erg goed opneembaar. Je kan beter kiezen voor een gecheleerde vorm (gecheleerd=aminozuurgebonden), of bijvoorbeeld een vorm gebonden aan appelzuur: magnesium malaat.

http://www.detuinen.nl/mineralen/magnes ... esium.html

http://www.smeetsengraas.nl/vitals/magnesium_200_mg.php , Deze heeft de vorm met aminozuur gebonden.

https://online.kruidvat.nl/categorie/49 ... 9&token=-1 , dit is wat de kruidvat heeft.

En nu hou ik op met zoeken... :')


Wat een prijsverschil tussen de tabletten van de tuinen en van kruidvat zeg! waar zou dat aan liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:55

Die van mij heeft volgens mij nog geen jeuk :?
Ik snap het eigenlijk niet :') Ik zag de beesten rondvliegen, had zelf enorm jeuk maar [***] stond daar te staan en deed niks, zelfs geen zwiep met z'n staart ... Ook zie ik geen tekenen van schuren in manen of staart, geen schilfertjes, niks ... Zou het dan misschien toch kunnen dat we het dit jaar beter onder controle gaan hebben?

Hij heeft nu nog geen deken op, sta hem elke dag te bekijken of het moet, maar zolang hij niet eens met z'n staart zwiept .. Wel ben ik nu bezig met het smeren van Leovet elke 3 dagen in de manen & op z'n staartwortel. En hij staat nu in een andere omgeving en krijgt voer zoals ik het wil .. Duimen jullie mee dat het zo blijft zoals nu? O:)

__YSB__

Berichten: 1059
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Almelo it is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:10

Geen idee, ik zou denken dat de kwaliteit van de Tuinen iets beter is dan van de Kruidvat.

Even een updatje, veel schilfers... Hoe zou dit te voorkomen zijn? Wat voeren jullie hier tegen??
Nog geen jeuk, maar tijdens het rijden schudde hij een paar keer met zijn hoofd. Kunnen ook de gewone muggen zijn.
Die zitten er hier genoeg.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:21

Mloes schreef:
Ik ga deze zomer ook smeren met Derfen, voor het eerst. Waar kan ik dit kopen, alleen via Internet? Of weet iemand een winkel in de buurt van Rijssen (OV) waar ik het kan kopen?

in de buurt van rijssen is het niet te koop. :)
de enige zou hofman liefers zijn maar die hebben dat niet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:49

derfen haalde ik online en begon ook al preventief te smeren op de standaardplekken zoals staart aanzet, maan aanzetg, net onder de voorpluk en de buiknaad,

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:59

mijn shet staat nog zonder deken maar heeft wel beetje jeuk maar dat komt voornamelijk door het verharen.

ik lees hier dat derfen een wondermiddel is? ik ga ook is even bestellen!
ik zoek ook iets waarmee ik hem kan wassen deze maand. zonder heeel zn manen er af te hoeven knippen

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:13

Hier ook nog geen jeuk gelukkig.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:44

Waar ik benieuwd naar ben: ik lees dat knutten vooral 's ochtends vroeg en 's avonds actief zijn. Wat is dan hetgeen dat overdag prikt waar ZE paarden op reageren? Oftewel, waarvoor pak ik mn paard in? Welke vlieg bedoel ik..

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:04

Knutten komen overal.
Dus stel dat jij je paard tussen die tijden zou opstallen, dan wordt het beest op stal wel geprikt.
Daarvoor pak je je paard dus in.

Wat je vaak bij eczemers ziet is een hele viceuze cirkel, elke kleine aanraking maakt ze vaak al gek en/of alert, ook al is het maar je vingertop die langs de huid glijdt.

Doordat ze zo overgevoelig overal op reageren is elke prik teveel, van een knut, maar ook van een ander stekenbeest.

mookie

Berichten: 10
Geregistreerd: 01-12-09
Woonplaats: Simpelveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:14

Ik heb goede ervaringen met Cojosol. Een heel pakket: Olie voor onder het voer voor de werking van binnen uit. Shampoo voor een kalmerende werking en een lotion om elke dag te gebruiken. Echt wel super spul hoor!! :)

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:15

Volgens mij is het vooral dat ze in de ochtend en avond in grotere getallen aanwezig zijn, tussen de middag dus ook gewoon maar minder.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:27

_CS_ schreef:
Knutten komen overal.
Dus stel dat jij je paard tussen die tijden zou opstallen, dan wordt het beest op stal wel geprikt.
Daarvoor pak je je paard dus in.

Wat je vaak bij eczemers ziet is een hele viceuze cirkel, elke kleine aanraking maakt ze vaak al gek en/of alert, ook al is het maar je vingertop die langs de huid glijdt.

Doordat ze zo overgevoelig overal op reageren is elke prik teveel, van een knut, maar ook van een ander stekenbeest.


Ahh, dat verklaart een hoop! Zoals jij de viceuze cirkel omschrijft, dat zie ik terug in mn paard! Dank voor de uitleg!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:36

casperzazoe schreef:
mijn shet staat nog zonder deken maar heeft wel beetje jeuk maar dat komt voornamelijk door het verharen.

ik lees hier dat derfen een wondermiddel is? ik ga ook is even bestellen!
ik zoek ook iets waarmee ik hem kan wassen deze maand. zonder heeel zn manen er af te hoeven knippen


je zou kunnen denken aan een shampoo met tea tree oid, zwavel teer shampoo werkt over het algemeen ook fijn...
daarna zou je preventief kunnen gaan smeren met derfen, naast jeukstillend etc werkt het ook redelijk goed kwa vliegbeesten op afstand houden, maar
ik zou het proberen zonder deken, met derfen alleen aandurven om te proberen als het beestje echt heel licht eczeem is en dan nog zou ik voorzichtig zijn .
deken werkt inderdaad toch het beste
derfen hielp bij mij en de mede eczemer op stal heel erg goed, maar je moet echt wel heel erg trouw en tijdig blijven smeren .

iemand die nog sprays met permethrine oid gebruiken? zoals endure?

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:40

De mijne heeft nog geen jeuk op de manen en de staart, maar wel op zijn buik :?
Ik was hem aan het borstelen en hij reageerde zeer sterk toen ik hem op de onderkant van zijn buik borstelde. Dus ik voelde bij zijn "buiknaad" en daar zitten allemaal korsten! Vorig jaar voor het eerst last gehad op die plek en nu dus weer |(
Raar alleen dat hij zijn manen en staart nog niet schuurt.
Hij heeft nog geen eczeemdeken op.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:59

mookie schreef:
Ik heb goede ervaringen met Cojosol. Een heel pakket: Olie voor onder het voer voor de werking van binnen uit. Shampoo voor een kalmerende werking en een lotion om elke dag te gebruiken. Echt wel super spul hoor!! :)


een stalgenootje van me is ook met het Cojasol pakket begonnen kort geleden. heb begrepen dat het behoorlijk prijzig spul is. gaat om een olie die je over het voer gooit, die als een reinigingskuur zou moeten werken, icm inderdaad de shampoo en lotion. ik ben erg benieuwd of er hier meer mensen zijn met ervaring met dit spul/ pakket.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:00

daar heeft Wisse ook altijd kale plek/korstjes.
Heb je al eens een reinigingskuur geprobeerd?
Is volgens mij echt zo'n afvalstoffen-plek.

Wisse kan als hij jeuk heeft ook slecht tegen andere beesten inderdaad, hij heeft weleens gebokt tijdens het rijden omdat er een gewone huisvlieg op zn kont ging zitten :') dus dat is tijdens het rijden in de zomer: insprayen met antivlieg en met vliegenoren rijden want hij gaat anders soms al kopschudden als hij zijn eigen voorpluk tegen zijn oren voelt door de wind...

hverburg
Berichten: 70
Geregistreerd: 10-10-09

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:09

ik meld me hier ook maar aan. Ik heb een ijslandermerrie die in Bleiswijk staat. Nog geen eczeemdeken op, wel nog een dunne staldeken, omdat ze een uitloopstal heeft. Wel ben ik begonnen met Derfen en Glucobalance

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:12

hoe was ze vorig jaar?