[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hverburg
Berichten: 70
Geregistreerd: 10-10-09

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:24

ik heb haar al een aantal jaar en vorig jaar voor het eerst begonnen met Glucobalance en Derfen. Ze heeft standaard een eczeemdeken op, maar ik wil nu kijken of ze zonder kan. Ik ga haar dit jaar ook opstallen en staat dus nu niet meer 24/7 buiten.

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:43


Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:11

opisop_shop schreef:
daar heeft Wisse ook altijd kale plek/korstjes.
Heb je al eens een reinigingskuur geprobeerd?
Is volgens mij echt zo'n afvalstoffen-plek.

Wisse kan als hij jeuk heeft ook slecht tegen andere beesten inderdaad, hij heeft weleens gebokt tijdens het rijden omdat er een gewone huisvlieg op zn kont ging zitten :') dus dat is tijdens het rijden in de zomer: insprayen met antivlieg en met vliegenoren rijden want hij gaat anders soms al kopschudden als hij zijn eigen voorpluk tegen zijn oren voelt door de wind...


Nog niet geprobeerd. Wel vorig jaar gedaan in combinatie met gluco balance. Alleen toen had hij het dus ook.
Maar jij denkt dat het misschien wel kan helpen?
Ik zat er idd al wel over te twijfelen of ik het dit jaar weer zou doen. Het is alleen wel erg duur vond ik :o ( in combinatie met de gluco balance).

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:19

Shanelle schreef:
Ik kom even binnen vallen met een linkje naar een stuk uit de nieuwsbrief van voervergelijk.nl, misschien dat jullie er iets aan hebben!

http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... zaad+titel



ik had het gelezen,appie krijgt sowieso de hele winter al omega olie bij en nu dus lijnzaad om wat zand af te voeren.
plus dat het ook nog in de kompleet plus van NAF zit,dus die krijgt veel omega binnen momenteel.
hij heeft og geen jeuk,dus wie weet? :D

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:34

edgard heeft gelukkig nog nergens last van hoop maar dat hij het echt niet gaat krijge!

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:25

Jeej, vandaag grasbrokjes gekocht (of nouja, moeders :D ) en net geprobeerd met magnesium, hij eet het! Gelijk fenegriek en knoflook gekocht, weten jullie of ik dit met zonnebloem olie mag geven? Of wordt de werking van de fenegriek en knoflook dan minder?

miek140

Berichten: 1042
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:11

Citaat:
Groningen:
Sodeletuut -- Groningen -- 17 maart
Nadita - Winschoten (Oost-Groningen) geen jeuk. Mijn Fries heeft 365 dagen per jaar zijn hals bedekt.
April - Zuidlaren - begin maart deken opgedaan, staart jeukte iets, begonnen met defendog, nu weer rustig...
opisop_shop - Groningen - nog geen jeuk, dus nog geen deken op.
antje_vip - Oost-Groningen - deken op sinds 10 maart - beetje jeuk en schilfers

Friesland:
Intel_1x - Friesland, geen jeuk ook nog geen deken

Drenthe:
Jotoma - Drenthe - sinds 3 weken manenkam met Derfen, 11 maart staart geschuurd en deken. Sinds 13 maart regen -of vliegendeken en 2x pw Derfen. Nu geen geschuur meer
Flettie -- grensstreek Drenthe/Twente aan de Duitse kant -- nog niet geschuurd
ellepel - assen ,19 maart....nog geen jeuk

Overijssel:
-YSB- Albergen, 7 maart, nog geen jeuk.
_CS_ - Lettele - 14maart deken op, nog geen tekenen van jeuk, maar wou op tijd zijn.
_evelien_ Omgeving Zwolle- 27 Februari Eczeemdeken weer op gedaan- nog geen jeuk maar wou dat graag voor zijn- wil nu Derfen gaan proberen, ze schuurt een beetje haar staart inmiddels.
_Martine_ - Bathmen, Overijssel - 12 maart deken op - al geschuurd bij de staart, maar voor de rest rustig

Gelderland:
Bailey_4ever - Ruurlo, Gelderland - flinke jeuk onder buik en lichtjes aan de manenkam, deken vanaf 19 maar, derfen vanaf 17 maart
ZusJacobs-Wageningen- Beetje verhaarjeuk- sinds ongeveer 6 maart deken op
Aline4 - Zelhem, Achterhoek - nog geen jeuk, anders dan een beetje verhaar kriebel en nog geen dekens op. Bij ons op stal nu 5 eczemers waarvan 2 van mij maar alles is nog rustig.
Kimbeerly- Wehl, Achterhoek- klein beetje jeuk, maar denkt dat dit vooral komt door het verharen, nog geen deken op
Koetje28 - Apeldoorn, Veluwe - nog geen jeuk maar woensdag gaat in ieder geval t halsstuk aan (heeft verder nog gewone deken op).
Minikatje-Achterhoek/twente (pony gaat verhuizen) nog geen jeuk, is een late starter.
Miek140 - Wageningen - 21 maart deken preventief opgedaan. Importijslander.

Zuid-holland:
MartineC1711 -- Goeree Overflakkee ZH (kust) -- nog geen jeuk
Flosje446 - Gouda, ZH - 15 maart - beetje kriebelig, maar heeft meer met de rui te maken
Ludique96 - Omgeving Voorne-Putten Zuid-Holland - 12 Maart deken opgedaan
Marion82 --Rijswijk ZH -- nog geen jeuk dus geen deken op

Limburg:
TJolieke -- Noord-Limburg -- nog niet geschuurd
ANOUKIEE Zuid-limburg Op 18 maart nog geen jeuk.

Zeeland:
Olikea - Spui , zeeuws vlaanderen - nog geen jeuk.
MyKayleigh-zuid beveland- deken op sinds 1 maart- nog niet geschuurt, wel schilfers.
Hanneke84- zeeuwsvlaanderen- In Januari al jeuk, behandeld met derfen. Geen jeuk meer sinds ik weer begonnen ben met glucobalance, reiningingskuur en klitwortellotion tegen schilfers.

Noord-brabant:
Breghje - regio Roosendaal Noord Brabant - nog geen jeuk dd. 18-03
Deaglán - regio Tilburg - nog geen jeuk (18/3/12)

Onbekend:
Roane: 15 maart - eczeemdeken zonder hals, - beetje kriebelig

België:
Chipieke - Melsele, België - nog geen jeuk, deken op vanaf 20 februari
Elfenor - regio Mechelen, België - nog geen jeuk
Cyclo86 - regio dendermonde - gister paar haren recht dus toch maar begonnen met derfen al denk ik dat het komt van de pakken haar die eraf komen maar ja better safe than sorry
Timokyana-regio Antwerpen/grens noord brabant-nog geen jeuk-deken ligt klaar.


Vandaag toch maar de RSIH opgedaan bij Sigga, ze stond te hijgen als een malle in haar zwarte wintervacht op het land := Als het niet tegen de knutten is dan is het wel tegen de warmte :) Ik hoop dat ze er blij mee is.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:16

ZusJacobs schreef:
Jeej, vandaag grasbrokjes gekocht (of nouja, moeders :D ) en net geprobeerd met magnesium, hij eet het! Gelijk fenegriek en knoflook gekocht, weten jullie of ik dit met zonnebloem olie mag geven? Of wordt de werking van de fenegriek en knoflook dan minder?


foenegriek en knoflook kan je prima combineren met olie. foenegriek is van zichzelf overigens ook al vrij vet. weet alleen niet of je het ook mag combineren met de Mg. wij hebben dat destijds niet gedaan, gewoon écht alleen basisvoer (hooi) en Mg met grasbrokjes.

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:34

Nee dat doe ik ook niet, geef de magnesium voortaan in de ochtend en dan 's avonds voer met overige spul. Dat mocht van de DA wel gewoon, anders krijgt hij helemaal niks binnen (krijgt alleen hooi wat ook nog is geweekt, waar dus weinig in zit).

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:39

Sonja_vR schreef:
casperzazoe schreef:
mijn shet staat nog zonder deken maar heeft wel beetje jeuk maar dat komt voornamelijk door het verharen.

ik lees hier dat derfen een wondermiddel is? ik ga ook is even bestellen!
ik zoek ook iets waarmee ik hem kan wassen deze maand. zonder heeel zn manen er af te hoeven knippen


je zou kunnen denken aan een shampoo met tea tree oid, zwavel teer shampoo werkt over het algemeen ook fijn...
daarna zou je preventief kunnen gaan smeren met derfen, naast jeukstillend etc werkt het ook redelijk goed kwa vliegbeesten op afstand houden, maar
ik zou het proberen zonder deken, met derfen alleen aandurven om te proberen als het beestje echt heel licht eczeem is en dan nog zou ik voorzichtig zijn .
deken werkt inderdaad toch het beste
derfen hielp bij mij en de mede eczemer op stal heel erg goed, maar je moet echt wel heel erg trouw en tijdig blijven smeren .



hoo dat stukje snap ik even niet :=
hij heeft alleen manen en staart eczeem dus wel in de lichtere vorm ja. maar hij heeft wel een deken op maar dat stel ik liever een beetje 'uit'

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:09

Hier een tevreden Derfen-gebruiker. Smeer 2x pw verdund op staart en manen. Buiten staat hij nu nog met vliegendeken.. Tot dusver gaat dat erg goed. Hopelijk blijft dat zo, want pas als hij schuurt of te grote irritatie (bijv. Stampen) naar vliegen uit, gaat de rsih erop.
Hoe doen jullie dat nu met rijden (buitenrit)? Ik laat vliegendeken op en dat bevalt erg goed. Longeren zonder deken ging goed, maar niet optimaal.. Had toen ook niet gesprayd overigens..

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:06

Ik rij en train altijd zonder deken(s), zorg wel dat ik trainingen bij zons ondergang en zon opgang vermijdt. Verder spray ik met antivliegen spul, maar dat doe ik alleen wanneer ze echt last hebben van de vliegen/muggen. Niet bij korte trainingen op wandelingetjes etc.

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:09

ik heb toch het vermoeden gezien de enorme hoeveelheid vliegjes die om mijn huis heen zwermen dat het binnenkort toch jeuk word bij la flapsel.
ik hoop natuurlijk elk jaar op een wonder,maar het was vanmiddag gewoon wat broeierig in de zon!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:17

ZusJacobs wat was jouw magnesium-waarde?
Vandaag de bloeduitslag per post binnengekregen maar heb de DA nog niet gesproken, ik bel hem morgene even. Wat ik er zelf zo uit meende te halen was een heel klein tekort aan magnesium en verder alles binnen de waarde.
Moet nu werken maar zal het morgen even posten hier nadat ik de DA heb gesproken.

Deaglán
Berichten: 879
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:21

Jotoma schreef:
Hier een tevreden Derfen-gebruiker. Smeer 2x pw verdund op staart en manen.

Met welk middel verdun jij de Derfen? Lijkt me wel handig als het dan ook in een sprayflacon kan.
Sorry, lees nu dat je het smeert dus dan neem ik aan dat je verdunt met vaseline of iets dergelijks?

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:21

0,63 mml/L = results (of zo iets, kan het niet helemaal goed lezen) 0,71-1,01 = reference interval

Hij heeft ook een lage BUN (nier) en een hoge GGT (lever)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:26

wil je die van jou hier eens plaatsen?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:28

Deaglán schreef:
Jotoma schreef:
Hier een tevreden Derfen-gebruiker. Smeer 2x pw verdund op staart en manen.

Met welk middel verdun jij de Derfen? Lijkt me wel handig als het dan ook in een sprayflacon kan.
Sorry, lees nu dat je het smeert dus dan neem ik aan dat je verdunt met vaseline of iets dergelijks?


Met uiercreme. Deed half om half, maar dat hechte niet goed. Zit nu op 1/4e derfen en 3/4e uiercreme, dat wil veel beter en kan je overal goed smeren. Als het wat vloeibaarder is kan je het met een (injectie)spuitje goed verdelen. Nu is het een goed uitsmeerbare lotion.

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:29

Kan ik niet.. Is een bestandje dat ik niet zo hier neer kan zetten.. (ga mijn best doen maar ben er geen wonder mee.. Als je je mail geeft stuur ik het door, is makkelijker voor mij).

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:21

Heeft iemand hier ervaring met Leovet? (niet de olie, die hadden ze niet, heb dus de lotion).
Ik ben dit nu aan het gebruiken voor het eerst en naar mijn idee heeft hij nog totaal geen jeuk in manen & staart. Een gedeelte van z'n manen laat hij moeilijk doen en daar reageerde hij vandaag wel erg met het borstelen (dit is het gedeelte waar hij wel nog manen heeft dus dacht dat het geen kwaad kon als dat niet zo goed ingewreven was, maar ga ik nu dus wel doen ;) ) maar het andere gedeelte en de staart geeft totaal geen reactie .. Nu viel me met rollen op dat hij ook jeuk aan z'n buik heeft, zou je die Leovet daar ook op kunnen/mogen wrijven? Iemand een idee? Of is dat echt alleen voor manen & staart?

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:54

Ik heb het hier ook staan, om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of ik het heb gebruikt, volgens mij vorige week wel ergens mijn pony mee ingewreven. Maar weet ik niet zeker meer haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:59

Handig :P
Je zal het waarschijnlijk wel consequent moeten gebruiken om het te laten werken (ik doe nu smeren, dan 2 dagen niet en dan weer smeren, nog iets extras om te onthouden :') ), dus zoals jij het doet schiet het ook niet op :P Ik weet dus alleen niet of je het ook zonder problemen op de buik mag smeren .. Het is een manenliquid .. en je mag het niet op wonden doen .. Dus nu weet ik niet wat ik ermee moet :+

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:10

Zou het dan niet doen, of alleen op de behaarde delen. Is toch wel een gevoelig huidje bij de koker/uier!
Ik ga het eerst proberen met Derfen, maar ga ik wel wachten tot ze jeukt (klopt af) anders is het zonde.

Ik ga trouwens mijn pony begin van de zomer een drainage kuur geven, en dan alle paarden einde van de zomer een kuur. + einde van de zomer/jaar wil ik ze allemaal eens bloed laten prikken.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:36

miek140 schreef:
Citaat:
Groningen:
Sodeletuut -- Groningen -- 17 maart
Nadita - Winschoten (Oost-Groningen) geen jeuk. Mijn Fries heeft 365 dagen per jaar zijn hals bedekt.
April - Zuidlaren - begin maart deken opgedaan, staart jeukte iets, begonnen met defendog, nu weer rustig...
opisop_shop - Groningen - nog geen jeuk, dus nog geen deken op.
antje_vip - Oost-Groningen - deken op sinds 10 maart - beetje jeuk en schilfers

Friesland:
Intel_1x - Friesland, geen jeuk ook nog geen deken

Drenthe:
Jotoma - Drenthe - sinds 3 weken manenkam met Derfen, 11 maart staart geschuurd en deken. Sinds 13 maart regen -of vliegendeken en 2x pw Derfen. Nu geen geschuur meer
Flettie -- grensstreek Drenthe/Twente aan de Duitse kant -- nog niet geschuurd
ellepel - assen ,19 maart....nog geen jeuk

Overijssel:
-YSB- Albergen, 7 maart, nog geen jeuk.
_CS_ - Lettele - 14maart deken op, nog geen tekenen van jeuk, maar wou op tijd zijn.
_evelien_ Omgeving Zwolle- 27 Februari Eczeemdeken weer op gedaan- nog geen jeuk maar wou dat graag voor zijn- wil nu Derfen gaan proberen, ze schuurt een beetje haar staart inmiddels.
_Martine_ - Bathmen, Overijssel - 12 maart deken op - al geschuurd bij de staart, maar voor de rest rustig

Gelderland:
Bailey_4ever - Ruurlo, Gelderland - flinke jeuk onder buik en lichtjes aan de manenkam, deken vanaf 19 maar, derfen vanaf 17 maart
ZusJacobs-Wageningen- Beetje verhaarjeuk- sinds ongeveer 6 maart deken op
Aline4 - Zelhem, Achterhoek - nog geen jeuk, anders dan een beetje verhaar kriebel en nog geen dekens op. Bij ons op stal nu 5 eczemers waarvan 2 van mij maar alles is nog rustig.
Kimbeerly- Wehl, Achterhoek- klein beetje jeuk, maar denkt dat dit vooral komt door het verharen, nog geen deken op
Koetje28 - Apeldoorn, Veluwe - nog geen jeuk maar woensdag gaat in ieder geval t halsstuk aan (heeft verder nog gewone deken op).
Minikatje-Achterhoek/twente (pony gaat verhuizen) nog geen jeuk, is een late starter.
Miek140 - Wageningen - 21 maart deken preventief opgedaan. Importijslander.

Zuid-holland:
MartineC1711 -- Goeree Overflakkee ZH (kust) -- nog geen jeuk
Flosje446 - Gouda, ZH - 15 maart - beetje kriebelig, maar heeft meer met de rui te maken
Ludique96 - Omgeving Voorne-Putten Zuid-Holland - 12 Maart deken opgedaan
Marion82 --Rijswijk ZH -- nog geen jeuk dus geen deken op

Limburg:
TJolieke -- Noord-Limburg -- nog niet geschuurd
ANOUKIEE Zuid-limburg Op 18 maart nog geen jeuk.

Zeeland:
Olikea - Spui , zeeuws vlaanderen - nog geen jeuk.
MyKayleigh-zuid beveland- deken op sinds 1 maart- nog niet geschuurt, wel schilfers.
Hanneke84- zeeuwsvlaanderen- 21-3 jeuk, haf paar korstjes op buik en welshcob paar op oor en hoofd -> derfen

Noord-brabant:
Breghje - regio Roosendaal Noord Brabant - nog geen jeuk dd. 18-03
Deaglán - regio Tilburg - nog geen jeuk (18/3/12)

Onbekend:
Roane: 15 maart - eczeemdeken zonder hals, - beetje kriebelig

België:
Chipieke - Melsele, België - nog geen jeuk, deken op vanaf 20 februari
Elfenor - regio Mechelen, België - nog geen jeuk
Cyclo86 - regio dendermonde - gister paar haren recht dus toch maar begonnen met derfen al denk ik dat het komt van de pakken haar die eraf komen maar ja better safe than sorry
Timokyana-regio Antwerpen/grens noord brabant-nog geen jeuk-deken ligt klaar.


Lijstje aangepast, helaas vandaag paar korstjes bij ponys gevonden -O-
Puur Culicio en Allergie besteld daar ze al op reinigingskuur en glucobalance stonden.
Die laatste 2 zijn bijna op maar ik wil even afwachten wat de culico en allergie druppeltjes doen.

__YSB__

Berichten: 1059
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Almelo it is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:06

Welke drainage kuren gebruiken jullie? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien.
En heeft iemand hier wel eens gewerkt met zilverwater????