Advies gevraagd: mijn hoefbevangen shetlander:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mistral_Bink

Berichten: 1192
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Noordwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:49

tossielove schreef:
Ik blijf zeker allert en laat de verzorger er ook alleen naar toe gaan als ik er ook ben. Ik wil gewoon alles zien en weten wat er gebeurt :Y) Ik voer paar x per dag beetje schraal hooi en ze heeft een likblok. Ex-laminitis hoop ik nog aan te kunnen komen, is ook al door iemand anders geadviseerd, weet alleen niet hoe, wij kunnen niet via internet bestellen :( Kan geen winkels vinden waar ze het verkopen.

Het is nu ook echt fijn voor haar hoeven dat ze lekker in de sneeuw staat, verkoeld écht!



Door mij :D

Een tip je kan de paarden drogist ook bellen en zo bestellen.

tossielove

Berichten: 912
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: Advies gevraagd: mijn hoefbevangen shetlander:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 17:01

*update*:
Het gaat echt weer een eind goed met de patiënt, ik zie ze met sprongen vooruit gaan! We stappen bijna dagelijks nog aan de hand, de ene dag langer dan de andere dag. Nu had ze vandaag energie over denk ik, want ze was zo lekker aan bokken en galopsprongetjes aan het maken in de paddock :D

Nu wou ik jullie vragen, als ze zelf aangeeft dat het lukt, mag er dan ook mee gedraafd worden, en rustig opbouwend gaan longeren?

countrygirl

Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Re: Advies gevraagd: mijn hoefbevangen shetlander:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:24

Fijn om zo'n update te lezen! En nog fijner dat ze het kennelijk weer naar haar zin heeft.
Ook zit je dus duidelijk op de goede weg ;-)) Als ze zelf aangeeft dat het lukt, ja hoor... tuurlijk mag ze dan draven, niet overdrijven natuurlijk. Longeren moet je mee oppassen, omdat ze dan belast wordt op een korte cirkel. Als die hoefwanden echt goed afgerond zijn moet het wel kunnen, maar ik zou er mee oppassen.
Gewoon uitkijken dat het niet fout gaat omdat het zeer doet... Succes!

tossielove

Berichten: 912
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Re: Advies gevraagd: mijn hoefbevangen shetlander:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 20:15

Oke. Ik laat haar nu haar eigen energie er nog uit gooien, omdat ze nu nog op pijnstillers staat. Als die zijn afgerond weer verder kijken hoe het gaat, en wie weet, wel niet zo goed!

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Advies gevraagd: mijn hoefbevangen shetlander:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:10

Hoelang staat ze nu ongeveer op de metacam?

Wat je eventueel kan proberen is langzaam aan een klein beetje minder gaan geven. Stel je geeft nu voor 200 kg, dan geeft je eerst voor 175/150 kg. Gaat dit nog steeds goed, dan zak je weer een klein beetje.

tossielove

Berichten: 912
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 23:42

Ik had 10 zakjes voor 20 dagen, ik heb nog 3 zakjes van 1 gram liggen, ik zal inderdaad nu langzaam af gaan bouwen. Normaal 1 zakje per 2 dagen, nu 1 zakje per 3 dagen ofzo?