kale plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jachtje
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-06-14

kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 10:16

Beste mede forumleden,
Misschien plaats ik mijn vraag in de verkeerde rubriek maar dat lees ik dan wel weer terug.
Ik ben tenslotte nieuw hier op dit forum, dus zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Kees ben 46 jaar oud en getrouwd.
In bezit van een Fries en een Tinkerruin van 6 jaar oud.
V.w.b.de laatste stel ik mijn vraag.

De Tinker heeft regelmatig last van jeuk en kale plekken, welke ik op advies van de Da ingesmeerd heb met medicijn (de naam heb ik even niet voorhanden) in ieder geval insmeren 2x daags gedurende 7-10 dagen.Ook zijn manen zijn ontzettend uitgevallen!
De kale plekken ontstaan niet door het schuren t.g.v.de jeuk!
Dit medicijn heeft ook geen resultaat opgeleverd.
Dus weer de DA erbij gehaald.
Nu heb ik hem in totaal 3x gewassen met een tussenpoos van 10 dagen met Neocidol.
Ook alles wat met hem in aanraking is geweest, hoofdstel,zadel, halster etc.heb ik behandeld/gewassen (op 95 gr.) met het medicijn.
Hij zou mijt hebben vlgs de DA.
Ook dit medicijn werkt niet dus hoe nu verder?
Misschien een allergie?
Heeft wellicht één van jullie dit ook eens meegemaakt en misschien de oplossing?

Alvast mijn dank voor reacties.

Mvrgr.Kees

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18197
Geregistreerd: 24-08-02

Re: kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:57

Welkom op bokt.nl! Ik zal jouw vragen even naar MD (medisch) verplaatsen ;).

RPA->MD

tamary

Berichten: 29242
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:05

Die mijt heeft zat uitwijkruimte als je enkel de kale plekken behandeld. Hele paard behandelen, dan komen de mijten wel gegarandeerd in aanraking met het middel. Andere optie (mits bloedzuigende mijt) is het behandelen met een pour on middel als cydectin of butox (is eigenlijk voor koeien/schapen, maar wordt ook wel voor paarden met huidparasieten gebruikt). Let wel op de dosering en waar je het smeert (niet waar je tuig komt, liefst 's avonds (ivm zon) en met droog weer), want het heeft tijd nodig om opgenomen te worden. Werking is bij vee 4-6 weken, maar omdat paarden meer gepoetst worden kan dat bij paarden dus korter zijn.

Puchje

Berichten: 5324
Geregistreerd: 19-01-06

Re: kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:13

Hi Kees,
welkom op Bokt!

Mijn eerste tip; schrap al het krachtvoer. Enkel (arm) hooi en water.
Tweede tip is om de dieren te behandelen met een pour-on middel zoals Tamary ook al zegt.

Verder wil ik je mijn ervaring meegeven met de PropolisCreme én drank van Forever.
Ik heb de meeste erge jeukplekken zien verdwijnen met deze producten. PB me maar voor foto's ;)

Groetjes!
Puck

jachtje
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-06-14

Re: kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 09:15

Dank voor de reacties.
Ik laat eerst maar eens een allergietest doen, alvorens ik de Da weer laat opdraven.
Dat kost je elke keer weer een hoop geld.
Heb een link van iemand gekregen die daar erg goed in schijnt te zijn.
Kent iemand dit en heeft er ervaring mee?
www.maasduyn.nl

Mvrgr.Kees

femke_harley

Berichten: 3161
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:30

Hee,

ik had zelf een Tinker met veel jeuk en kale plekken. Het is een jaar tijd erg verergerd tot open ontstoken plekken. Na lang dokteren (en heel veel kosten) zijn we er uit eindelijk achter dat het een allergie is. Nu ze behandeld wordt, gaat het eigenlijk weer beter.

Ik zou zelf een allergietest laten doen bij de dierenarts en eventueel een biopt. Ik weet zelf nooit zo goed wat ik van een holistische arts moet denken. Ik twijfel nog steeds om er een langs te laten komen.

Hier mijn verhaal
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1786971

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:07

Er is inmiddels contact geweest met Kees en mij en resultaat kun je via pb bij hem of mij opvragen.
Mijn algemene aanpak (maar elk dier en probleem is anders dus altijd maatwerk) is van binnen uit aanpakken, dus voeding aanpassen (kracht voer naar arbeid, geen of weinig arbeid = alleen hooi en evt iets zonder suikers om supplementen te geven ) ontgiften, weerstand verhogen en bioresonantie. Evt middelen die de huid ondersteunen kun je uiteraard ook gebruiken bv teatree, AE emulsion, bij mijten Neemolie mengsel etc. Voor info pb of kijk op mijn site.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 16-07-14 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijk stukje verwijderd, PBs beantwoord je beter met een PB

jachtje
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 17:54

Ik ben inmiddels een week verder, nadat ik de test op 7 juli naar Josefien heb verzonden.
Op haar advies ben ik direkt met het geven van snoepjes en krachtvoer muesli (beiden als beloning) gestopt en de kale plekken zijn nu al verdwenen op een heel klein plekje na, dat ook aan het genezen is.
Al op 9 juli heb ik de resultaten van de test binnen gekregen.Hij blijkt gevoelig voor suikers.
Ik ben erg tevreden tot nu toe over de aanpak van Josefien en denk nu, had dat maar eerder gedaan.

Mvrgr.Kees
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 16-07-14 01:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijk stukje verwijderd, PBs beantwoord je beter met een PB

quartel

Berichten: 15896
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:59

:') welkom op bokt en veel succes met de kale plekken.
Ik hoop dat je paard snel weer op gaat knappen met alles tips die je hier gaat vinden

jachtje
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-06-14

Re: kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 08:48

Dank je wel Quartel!

moontjemol
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:14

weet iemand de hoeveelheid van Butox op paarden ? En moet dit nog verdund worden ? Zo ja wat is dan de verhouding ?
Bij voorbaat hartelijk dank.