Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Confidence EQ

 
Profiel   

Ik las er vanavond over. Heeft hier er iemand al ervaringen mee?

zet liever niet de website neer, weet niet of dat mag. Maar het is een gel die je in de neus smeert en dan dmv feromonen zou je paard rustiger worden.

Zelf heb ik een onzeker paard dus ben benieuwd naar het product.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-15 20:42 



 
Profiel   

Je kan twee proefzakjes opvragen ik heb ze net binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-15 16:49 



 
Profiel   

anita schreef
Je kan twee proefzakjes opvragen ik heb ze net binnen.

En...hoe beviel het? Ik ben heel benieuwd, omdat ik nu iets gebruik wat sedeert, waardoor ze sloom word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 10:54 



 
Profiel   

nog niet uitgeprobeerd nog geen situatie gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 14:32 



 
Profiel   

Ik heb ook de proefzakjes binnen, nog niet kunnen testen. Ben zelf eens goed aan het denken bij welk paard dit het meeste effect zou hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 14:34 



 
Profiel   

Ik ben zelf erg benieuwd of het überhaupt wel werkt. "Het bootst het natuurlijke signaal na dat merries geven aan hun zogende veulen."

Gezien vrijwel iedereen het product zal gaan gebruiken bij volwassen paarden (die als het goed is niet meer worden gezoogd :D ) ben ik benieuwd of deze dieren überhaupt nog wel op dit feromoon reageren, gezien het niet meer voor hen bedoeld is. Daarnaast ga ik er vanuit dat het middel synthetisch is en dus is nagemaakt. Werkt dit synthetische feromoon net zo goed als het natuurlijke, wat door de merrie wordt geproduceerd?

Ik mis ook een stukje wetenschappelijk onderzoek op de website van de fabrikant. Welk feromoon is gebruikt en is het daadwerkelijk gebleken uit onderzoek dat het werkt? Werkt het ook wanneer het dier inspanning moet verrichten en mogelijk bepaalde hormonale communicatie uitgeschakeld wordt (denk maar aan adrenaline dat een zeer sterke pijnstiller is en dus pijn tijdelijk uitschakelt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 14:39 



 
Profiel   

Waar kun je deze proefzakjes opvragen? Ik zou het ook graag uit proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-15 10:44 



 
Profiel   

anjore schreef
Waar kun je deze proefzakjes opvragen? Ik zou het ook graag uit proberen.

op fb en dan berichtje sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-15 13:18 



 
Profiel   

heb ook twee zakjes gehad, er zijn wel enkele revieuws over facebook, zelf nog niet kunnen testen, komt binnenkort wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-15 13:21 



 
Profiel   

Ik ben nog aan het wachten op de proefzakjes. Ben wel benieuwd of het werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-15 08:17 



 
Profiel   

ik kreeg geen reactie op mijn berichtje voor proefzakjes, maar zag dat ze nu proefzakjes verloten via hun facebook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-15 17:09 



 
Profiel   

Ow ik had vrij snel reactie. En nog geluk want nu verloten ze ze idd.
De reacties via facebook zijn toch positief

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-15 22:56 



 
Profiel   

Ik zie nog weinig reacties over de ervaringen. Ben wel benieuwd. Mijn ervaring moet ook nog komen, want ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om het uit te proberen. Slecht weer enzo ;) Maar zodra ik het heb geprobeerd zet ik het hier neer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-15 11:26 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Wat een leuke en vooral interessante vragen!
Wij zijn van de firma die Confidence EQ op de markt brengt en we zullen proberen een overzichtelijk antwoord te geven.

Feromonen zijn signaalstoffen welke dieren afgeven om te communiceren met andere dieren. Het lijkt het meest op geurdetectie, echter zijn er een aantal belangrijke verschillen.
1) Bij feromonen treedt er geen gewenning op. Denk aan de kleedruimte bij een sportschool, als je hier binnen loopt ruik je dit duidelijk, maar na 5-10 minuten valt de geur niet meer zo op. Bij feromonen komt dit niet voor, deze blijven ''binnenkomen'' en herkend worden door de receptoren en de hersenen.
2) Het herkennen van feromonen hoeft een dier niet ''te leren'', de betekenis van een feromoon is voor alle dieren binnen 1 soort (bijvoorbeeld paarden) gelijk. De betekenis zit als het ware al opgeslagen op de harde schijf in de hersenen. Als een feromoon wordt gedetecteerd wordt er een signaal naar het limbisch systeem van de hersenen gestuurd. Dit betekent dus dat er geen verschil is in gevoeligheid, veulens zullen dus niet beter reageren als volwassen paarden. De boodschap blijft gelijk.
Bij Confidence EQ is de boodschap geruststelling, het is hier veilig, alsof de merrie erbij is.

Confidence EQ wordt inderdaad synthetisch geproduceerd. We maken geen gebruik van merries met veulens om aan het feromoon te komen. We kennen de moleculaire samenstelling van het feromoon (na jarenlang onderzoek) en kunnen dit synthetisch namaken. De samenstelling is echter exact gelijk aan het natuurlijke feromoon. Verder is de concentratie van deze feromonen naar verhouding hoog in 1 zakje Confidence, om er zeker van te zijn dat deze gedetecteerd worden.
Er is normaal slechts maar een kleine hoeveelheid feromoon nodig om een reactie te veroorzaken.
Het is ook niet mogelijk om over te doseren met feromonen. Ze worden niet opgenomen in het lichaam (komen niet in het bloed). Ze worden simpelweg gedetecteerd of niet, en er is vervolgens een reactie of niet.

Verder lazen we de vraag over het ontbreken van wetenschappelijk onderzoek. Het klopt dat dit nog niet op de website of Facebook pagina staat, we zullen hier zeer binnenkort meer informatie over plaatsen. Er zijn namelijk al meerdere internationaal wetenschappelijk gepubliceerde artikelen en verscheidene journals. Ook tijdens wetenschappelijke congressen zijn er al veel onderzoeksresultaten gepresenteerd. Dit is niet gedaan onder de naam Confidence EQ, maar onder Eguine Appeasing Pheromone (EAP), zoals het specifieke feromoon wordt genoemd in de wetenschap.
In meerdere studies zijn dan ook de effecten van EAP bewezen in verschillende situaties.
Natuurlijk is het geen wondermiddel en zijn er vele aspecten die invloed kunnen hebben op het paard. Confidence EQ is geen hormoon en beperkt een paard niet in zijn reactie. Het is een signaal dat geruststellend werkt en paarden meer vertrouwen helpt te geven.

Hopelijk hebben we een deel van de vragen kunnen beantwoorden. Wij staan altijd open voor meer vragen of ideeën.
Kijk ook gerust op onze Facebook site: www.facebook.com/ConfidenceEQBenelux, of neem direct contact met ons op via: info@ceva.nl

Groetjes van Confidence EQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-15 16:17 



 
Profiel   

Ik heb een erg nerveuze merrie waarvoor ik iets zoek om haar binnenkort 100km te verhuizen, dus ik ben erg benieuwd naar dit product.
In de wetenschappelijke artikelen mis ik de exacte signaal cascade van de feromonen. Ik snap dat patent matig de samenstelling van het feromoon niet precies wordt vrijgegeven, maar als neurofarmacoloog geef ik niet zomaar iets nieuws aan mijn paard. Ik kan nergens een farmacologisch profiel vinden.
Als het niet in het bloed komt waar in de hersenen bind het dan en op welke receptoren? Ect ect.
Kunnen jullie me hier ook iets over vertellen? Of is hier een artikel over wat ik over het hoofd heb gezien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-15 16:43 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk benieuwd of het werkt bij een paard wat juist door spanning in zijn schulp krijgt, en zich afsluit.

Persoonlijk vind ik de prijs voor 10 zakjes wat te hoog om even te proberen. Een verpakking per vijf voor bijv 22 euro, zou mij eerder aanspreken.
Of twee zakjes, gewoon tegen betaling.

Ik meld me niet aan voor de proefzakjes op FB, ik zit niet op FB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-15 09:43 



 
Profiel   

Beste Morris,

Inmiddels is er een verpakking van 2 stuks op de markt. Het is online te bestellen via o.a. www.houdinginbalans.nl en www.divoza.com.


Groetjes van Confidence EQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-15 16:00 



 
Profiel   

ConfidenceEQ schreef
Beste Morris,

Inmiddels is er een verpakking van 2 stuks op de markt. Het is online te bestellen via o.a. http://www.houdinginbalans.nl en http://www.divoza.com.


Groetjes van Confidence EQ

Mooi! Ik ga twee zakjes bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-15 22:23 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van bokkers. Zit eraan te denken om dit ook eens te proberen.
Valt dit trouwens onder doping? Oftewel, mag dit op wedstrijden gebruikt worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-15 23:57 



 
Profiel   

Zo, ik heb het eindelijk uitgeprobeerd.
Ik heb het nodig bij buitenritjes. Mijn paardje is nl bang voor boskabouters en wilde dieren die mogelijk verstopt zitten achter de bomen :roll: Normaal gesproken gebruik een paar korrels van de dierenarts die haar rustig maken. Enig nadeel is dat ze daar bepaald niet meer voorwaarts van is.
Nu was dit probleem opgelost, activiteit is helemaal ok en het bangige/kijkerige is er vanaf.
Ik, en ik denk ook mn paardje, zijn erg tevreden.
*\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-15 09:50 



 
Profiel   

wat fijn, had je een heel proefzakje gesmeerd en hoelang van te voren?

ik heb er ook een die buiten ontzettend snel schrikt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-15 13:48 



 
Profiel   

Ongeveer een kwartier voor vertrek met de trailer heb ik het erop gesmeerd (rit naar plek v bestemming duurde ongeveer 20 minuten). De inhoud van het zakje was wel wat veel vond ik, dus heb ik het resterende er nog op gesmeerd voor ik erop ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 14:05 



 
Profiel   

Morris schreef
Ik ben eigenlijk benieuwd of het werkt bij een paard wat juist door spanning in zijn schulp krijgt, en zich afsluit.

Persoonlijk vind ik de prijs voor 10 zakjes wat te hoog om even te proberen. Een verpakking per vijf voor bijv 22 euro, zou mij eerder aanspreken.
Of twee zakjes, gewoon tegen betaling.

Ik meld me niet aan voor de proefzakjes op FB, ik zit niet op FB.

Ik ben ook nieuwsgierig of het werkt voor paarden die "dichtklappen".. Mijn merrie sluit zich af op de trailer, wedstrijd etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-15 19:37 



 
Profiel   

Mijn paard (merrie) zit altijd vol spanning, ze trekt zich helemaal strak en hulpen komen dus niet meer door. Met een buitenrit kan ik niet voorop rijden en ze schrikt werkelijk overal van. Tijdens het buiten rijden gaan we in draf van links naar rechts en dan ineens vol op de rem. Daarnaast stapt ze door de spanning soms iets onregelmatig en slingert ze.

Vanmiddag heb ik Confidence EQ voor het eerst uitgeprobeerd en voor het eerst heb ik heerlijk kunnen rijden!! Buiten gereden zonder spanning, nergens van schrikken, fijne aanleuning, geen geslinger en ze durfde voorop. Ze had een flink tempo in draf en eindelijk gingen we niet alle kanten op. Ze was gewoon lekker voorwaarts en bleef op mij gefocust. Ik ben heel erg tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-15 22:02 



 
Profiel   

Martine ik heb twee zakjes nu in huis liggen. Ik heb nog geen wedstrijd gehad, dus ik kan je nog niet zeggen hoe de ervaring was.
Maar ik ben erg benieuwd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-15 10:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen