Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Confidence EQ

 
Profiel   

LisaFalco schreef
Volgende week heb ik wedstrijd en dan ben ik van plan om Confidence te proberen om dezelfde reden als die wat ambre heeft genoemd. Ik heb thuis een 'probeerzakje' liggen, maar hoeveel moet ik hiervan opsmeren? Gewoon het hele zakje?

Ja, hele zakje. Je kunt het het beste thuis er al in smeren. Het begint na een half uur te werken en is na 2,5 uur uitgewerkt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 13:35 



 
Profiel   

Ik smeer het hele zakje.Direct bij aankomst voor ik me ga melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 15:03 



 
Profiel   

ga dit ook even volgen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen aangezien ik ook een merrie heb die makkelijk angstig en nerveus is op vreemd terrein of gewoon al omdat er iets verandert aan de stalroutine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 15:11 



 
Profiel   

Ik heb het 2x geprobeert bij het rijden, maar paard vond alle enge dingen nog even eng.
Enige effect was dat ze onrustig was in de aanleuning ondat ze aan de lopende band bleef flehmen en daarom ook enorm aan haar neus ging jeuken na het rijden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 15:14 



 
Profiel   

Ik smeer altijd maar 3/4 zakje. Anders zit de neus van mijn pony zo vol :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 15:48 



 
Profiel   

Ik heb het bij mijn merrie gebruikt, die reageerde op een of andere manier erg boos erop?
mijn jaarling heeft het ook een paar keer gehad en die reageerd wel erg goed, die is heel onzeker nog als er vreemden aan hem zitten dus hoefsmid en dierenarts zijn drama, maar laatste 2 x confidence gebruikt en hij was een stuk relaxter en is sinds die tijd ook minder angstig dus het heeft hem geholpen te leren dat het niet eng was

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 15:53 



 
Profiel   

maessie schreef
Ah okay die kende ik nog niet ;) enkel de feliway :D



Feliway is gemaakt met kattenferomonen....

Van de week met 'n vrij dominante merrie uitgeprobeerd die eerder met praam geschoren moest. En nu door 2 15 jarigen geschoren kon worden. .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 15:59 



 
Profiel   

@eekie: inderdaad dat wist ik ;) dacht dat ze ook iets van een gel bedoelde oid :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 16:07 



 
Profiel   

Bij mijn merrie (1.43) het ook gebruikt, gewoon volledige zakje er in gesmeerd, hielp goed. Ze was nog wel goed wakker maar ze is er niet meer tussen uitgepiept om vervolgens een rodeo te geven. Wel was ze nog chagrijniger tegen andere paarden dan anders. Normaal is ze al een bitch maar nu was ze opperbitch :+ Dat is dus wel een klein nadeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-15 16:30 



 
Profiel   

Mijn merrie werd er strontvervelend van.. Maar aangezien we binnenkort op vreemd terrein willen starten, wij helden op sokken zijn en ik toch nog een sachet over heb twijfel ik. Meer mensen met de ervaring dat het paard vervelend werd en de x erop het wel goed werkte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-15 14:10 



 
Profiel   

Wij hebben het vandaag voor het eerst geprobeerd bij onze twee vierjarige. Allebei voor het eerst sinds de castratie 2 jaar geleden op de trailer. Het zijn normaal heel erg rillerige paarden, 1 van de twee is echt extreem die is thuis met rijden al lastig als er veel omheen gebeurt. Maar met confidence waren ze alle twee een stuk relaxter. Ze hadden beide meer vertrouwen, precies waar we naar op hoopte. Zeer tevreden dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-15 21:12 



 
Profiel   

Ik zou ook nog even terugkomen in het topic, om mijn ervaring te vertellen, heb van bokker miss bambi 2 sachets overgenomen.

De eerste heb ik maandag geprobeerd bij mijn paard. het ging mij erom dat hij braaf op de trailer zou gaan, en braaf zou blijven. Hij springt tijdens de rit over de voorstang... En de laatste keer dat we hem geladen hadden bij de kliniek, ging het personeel niet bepaald zachtzinnig te werk, ondanks dat zij intraveneus verdoofd was (en 2 x bijgespoten), bleef hij heel heftig...

Tijdens het aanbrengen fleemde hij niet.
Tot mijn verbazing stond hij er binnen 5 minuten op! Ook tijdens de rit (van 20 a 30 minuten) was hij braaf.

Hij was wel bezweet toen hij er af kwam.

Ik denk dat het wel geholpen heeft, en als we vaker gaan oefenen, hij er veel baat van zal hebben.

Binnenkort moet ik een jaarling ophalen, en zal ik het als voorzorg het tweede zakje gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-16 14:53 



 
Profiel   

Kan je ook 2 x met zo'n zakje doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 19:51 



 
Profiel   

grace1989 schreef
Kan je ook 2 x met zo'n zakje doen?



Voor mijn ruin deed ik inderdaad 2x en later 3x met een zakje. Ik weet alleen niet hoe lang het zakje open kan blijven. Ik gebruikte hem toen we een week weg waren dus elke dag een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:50 



 
Profiel   

Ania schreef
grace1989 schreef
Kan je ook 2 x met zo'n zakje doen?



Voor mijn ruin deed ik inderdaad 2x en later 3x met een zakje. Ik weet alleen niet hoe lang het zakje open kan blijven. Ik gebruikte hem toen we een week weg waren dus elke dag een beetje.



Ok dankjewel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 11:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen