Confidence EQ

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grimnir
Berichten: 23
Geregistreerd: 31-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:12

Afgelopen week moest ik 2x een jonge hengst dan wel ruin van een begrazing ophalen. Dit zijn dus jonge paarden die nog maar heel weinig in de hand zijn geweest en net 2 jaar lang in een natuurgebied hebben gelopen, dus dat transport is toch wel heel spannend voor ze. Ik heb een beetje op de gok dit spul ook maar eens uitgeprobeerd, met het idee 'baat het niet dan schaadt het niet'.. Kan me niet voorstellen dat dit echt een 'wondermiddel is' (zou er dan voor mensen niet ook allang zoiets bestaan??) maar wilde het iig het voordeel van de twijfel geven!
En ik moet zeggen, of het nou door dit middeltje kwam of niet dat weet je natuurlijk nooit echt helemaal, maar beide keren is het transport echt super goed gegaan, waren mijn paarden behoorlijk makkelijk te laden, en zijn ze onderweg super braaf en dapper geweest! Trots op mijn mannen, maar stiekem nu toch ook wel nieuwsgierig naar dit spul - ik ga iig maar wat meer zakjes bestellen, denk dat het misschien toch ook best wel positief zal hebben bij kunnen dragen!

Vroeg me af, zou het niet misschien ook gewoon in een tubetje oid geleverd kunnen zijn/worden? Ik wil eigenlijk best graag gewoon wat hiervan op voorraad hebben, 'voor het geval dat', maar lijkt me veel handiger om dat gewoon een "potje" te hebben, waaruit je zoveel gebruikt als je op dat moment nodig hebt..?!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:32

Tja dat lijkt me ook handig, maar zal de verkoper vast minder opleveren.

TinePine

Berichten: 1252
Geregistreerd: 05-08-07

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:04

Lijkt mij niet handig ivm vervuiling van de pot en 'vervliegen' van de feromonen...

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:39

We hebben nu ook 2 zakjes gewonnen en ben benieuwd.

Blijf trouwens benieuwd naar meer ervaringen!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:17

Ik ook. Ik twijfel nog steeds of ik het een keer zal uitproberen.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:29

Ik ben wel benieuwd naar het "placebo effect " ervan werkt het omdat het werkt! Of worden wij ruiters er rustiger en zelfverzekerder door? Maar dat is moeilijk testen je gaat ook niet voor een wedstrijd een ander paard insmeren zonder toestemming

Hebben de mensen met ervaring met dit product ook producten als be calm enz geprobeerd? Werkt dit dan beter? Vond be calm niet helpen namelijk!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:26

Ik heb al vanalles geprobeerd, magnesium, groene os rust en nu dus confidence EQ. Nja, hij is een klein beetje relaxter maar nog steeds wel aardig wakker als we ergens komen.

Ter plaatse even longeren werkt het beste :')

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:10

ik heb het geprobeerd bij mijn niet zelfverzekerde ruin tijdens de les. hij heeft altijd samen met mij erg veel spanning onder het zadel. die van mij werd inderdaad wat meer aanwezig en zelfs een beetje baldadig. hij was wel echt fijn te rijden, enige nadeel was dat ie ook erg schreeuwerig werd, het leek wel een hengst.
moet zeggen dat het hem wel erg heeft geholpen, de volgende dag heb ik wederom heel fijn. gestuurd.
ik ga het zeker proberen al zou het enkel helpen als kuur of met wedstrijden etc.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:25

Ik lees wat gemengde verhalen en ben toch nog even benieuwd.

Ik heb het spul ook gehaald, voor de zekerheid, omdat ik komende zondag onze eerste wedstrijd heb.
Tegen het rijden zie ik echter niet zo op, ik ga echt om ervaring op te doen en niet voor punten, maar op terugwegen wil ze nooit de trailer in. Werkelijk alle trucjes al eens geprobeerd, cursussen gehad, alles... als mijn merrie niet meer wil, krijg je het gewoon NIET voor elkaar en sta je 3 uur te rommelen.

Zij is echter een super dominante merrie en ik weet niet of ze uit angst niet meer de trailer in wil,. of dat ze gewoon bedacht heeft dat ze geen zin heeft om nog iets voor ons te doen... Ze is dus wel heel zelfverzekerd in haar verzet. Ze maakt er echt een grote show van en lijkt niet angstig.
Wat zal er volgens jullie gebeuren als ik haar dat spul opsmeer? Wordt ze dan nog etteriger of kan haar reactie toch uit angst voortkomen en wordt ze er beter te handelen van?

Als ik het niet probeer weet ik het natuurlijk niet, maar een NOG dominanter paard wordt levensgevaarlijk dan...

(thuis is ze ook niet echt makkelijk met de trailer. loopt er wel in, maar zodra er een geluidje van achteren komt, spurt ze er uit zodat de stang niet dicht kan... Als ze de stang dan 'gevoeld' of gezien heeft, gaat ze er daarna ook met geen stap meer in. Timing is dus belangrijk bij ons :P

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:31

Is het bij dit paard dan niet meer een idee om eerst thuis te gaan oefenen op een leuke manier. Tot ze het thuis zonder problemen doet. Vervolgens ritje naar de manege (andere omgeving) en daar weer hetzelfde. Wil ze er daar in een kwartier niet op, paard op stal voor de frustraties oplopen en de dag erna weer proberen. Pas als dat allemaal goed gaat op wedstrijd proberen. Vergeet dat op wedstrijd vaak al stress bij de ruiter zit, heel andere spannende omgeving,...Sommige paarden vangen dit allemaal veel beter op. Confidence zou ik wel ter ondersteuning op doen. Half uur tot uur voor je begint in alle rust.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:51

Ik snap jouw antwoord, en ik doe ook erg mijn best om het zo leuk mogelijk te maken, maar het is onderhand ook eens tijd om gewoon maar wat te proberen en dat ze luistert.
Ik voer haar in de trailer, dus ze krijgt altijd een beloning. Ik voer haar nu zelfs 'standaard' bij het avondeten in de trailer, dus daar loopt ze voor mij uit al op.
Ik heb het op de Parelli-manier gedaan, door haar buiten de trailer aan het werk te zetten en in de trailer rust te bieden, ik ben al een paar keer gewoon lekker naar het bos gegaan, waar ze totaal geen stress opbouwt en in alle rust weer kan inladen. Ook naar de manege een eindje verderop, inderdaad een nachtje over laten staan, ook dan de ene keer een positieve reactie en de andere keer een verschrikkelijke. Ik weet gewoon niet wat haar dwars zit. Soms doet ze het, soms niet. En als ze besloten heeft het NIET te doen, dán wil ik iets bij de hand hebben dat haar kan overtuigen om toch mee te gaan.
Dit is onze 3e trailer, vrachtwagens gaat ze niet beter op, de opties raken wat beperkt momenteel. Ze is heel rustig in de trailer als ze eenmaal staat, ook tijdens het rijden. Komt er niet bezweten af, loopt er rustig achteruit vanaf, ik kan haar halverwege zelfs nog stoppen als ik wil... dus ik heb niet het idee dat ze in de trailer spanning opbouwt. Ik heb echt het idee dat het 'moeten' het probleem is.


Als dit middel helpt, zou het dus heel fijn zijn!! (Ik ga trouwens naar een oefenwedstrijd, dat is er dus precies op gebaseerd dat niet alles vlekkeloos hoeft te verlopen en het zal er niet erg druk worden)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:17

Dan zou ik het gewoon zowiezo gebruiken en niet achter de hand houden tot het fout gaat. Eerstkomende tijd gewoon blijven gebruiken.

listiglistje

Berichten: 14404
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:48

Ik heb het dit weekend ook getest :)

Dit was de 2e en 3e x dit jaar dat ik wedstrijd had (door omstandigheden vanaf september niet meer gestart/van huis geweest).
De 1e x was een grote outdoorwedstrijd half april (Z2), daar was de aandacht voor mij
en mijn hulpen compleet foetsie en hij liep superstrak in het lijf door de spanning.
Daar nog wel winst (208 en 209) gereden, maar ontspannen was het niet, hij sloot zich totaal af.

Afgelopen rijdag 2e x op pad (mijn ZZ-L debuut) half uur van te voren gegeven
en hij liep er fijn aan, hij lag minder te loeren en mijn hulpen kwamen fijner door.
Wint ie meteen zijn debuut :D 1e proef 1e prijs van de 16 met 220 en 2e proef 4e prijs van de 16 met 218!

Zondag weer een heel groot outdoor concour met veel entourage, daar ook een
uur van te voren gegeven en met losrijden was hij relaxter dan anders op zo'n groot veld.
1e proef 6e met 211 en 2e proef helaas net geen winst 204 (maar dat was eigenlijk de betere proef :o )

Dus in 1 weekend ZZ-L + 3 *D en ik denk deels dankzij de confidence,
zijn concentratie en reactie was gewoon beter, zonder mat/tal/sloom te worden.
Met vervoer was hij ook braaf op de terugweg, meestal moest ik hem verdoven als de wedstrijdadrenaline nog door zijn bloed gierde :P

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:40

Ik heb het ook alweer een paar keer gebruikt. Vorige week bij een nieuwe projectpony met flinke last van zn lijf wat zich ervoor amper liet behandelen naar wat ik heb horen zeggen. Nu wou het best wel goed. Bij het uitproberen dier 2 keer aan de longe gehad, waarbij moeilijk ontspanning te vinden was, ook niet na een minuut of 20. Zondag in combi met de bodywrap viel er fijn mee te werken. Ze liep rustig haar rondjes en liet weliswaar ook ontspanning zien.
Zo n verschil met de keren zonder de confidence.

Ik moet zeggen dat er voor een ponytje van rond de 1.30 wel extreem veel in zo n zakje zit. Ik heb een zakje dus over 2 keer verdeeld.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:47

Vervliegt de geur dan niet snel als je het voor 2 keer gebruikt?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:13

Ik heb het zakje direct goed dichtgevouwen. Weet ook niet of het echt door geur werkt. Ik maak er ook maar een heel klein gaatje in zodat ik het eruit moet persen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:18

Heb nog 1 zakje liggen.
hier helpt het niet voor mijn paard...

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:11

xx_lyzet mag ik het zakje van je kopen? ik wil het graag proberen

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:44

Ik heb ook wel nog een zakje als iemand wil proberen. Mag je me altijd voor pb'n

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:17

Cemlys je hebt pb

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:45

Werkt dit beter dan bijvoorbeeld Take it easy. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt.
Zal dit wel werken? Mijn paard heeft niet zoveel last van de omgeving maar raakt gestresst van mij. Terwijl ik me niet bewust gestresst gedraag maar wat gespanner rij. Dat heb ik zelf niet door maar dat zien mensen aan de kant.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:04

jepsica schreef:
Werkt dit beter dan bijvoorbeeld Take it easy. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt.
Zal dit wel werken? Mijn paard heeft niet zoveel last van de omgeving maar raakt gestresst van mij. Terwijl ik me niet bewust gestresst gedraag maar wat gespanner rij. Dat heb ik zelf niet door maar dat zien mensen aan de kant.



Dat is de omgekeerde wereld dan dus. Het probleem zit in dit geval niet bij je paard maar bij jezelf.
Je kunt dan wel van alles geven aan je paard maar als jij niet verandert en aan het probleem werkt dan zullen de middelen bij je paard nooit gaan werken.

listiglistje

Berichten: 14404
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:18

Ik denk dat je rijtechnische zaken er niet mee oplost.
Als de ruiter gespannen zit, span je toch bepaalde spieren of houdt je jezelf strak, waardoor hulpen anders(verkeerd) doorkomen.
Gevoelige paarden reageren vaak sensibel op gespannen ruiters, maar dit moet rijtechnisch opgelost worden.

Ik heb trouwens een doos gekocht na 2 proefzakjes te hebben gebruikt.
Zijn concentratie was toch wat beter met en hij was meer ontspannen op concour en makkelijker op de trailerrit terug naar huis.
Normaal fokt hij zich toch wat op (standje tuiger :P ) en is zijn concentratie wat minder, zodat mijn hulpen niet goed doorkomen/of te laat.

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:59

amarant natuurlijk werk ik ook aan mijn spanning. We hebben 2 jaar niet gestart om lekker door te trainen maar op wedstrijd gaat het toch mis. Ik kijk ook voor een middel voor mijn spanning en niet alleen voor mijn paard. Ik ben er heel bewust mee bezig. Met lessen enz

perzie
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-07-10
Woonplaats: Schoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:36

Hallo,

Hier ook gebruikt voor het trailerladen, een 30 minuten op voorhand in zijn neusje gesmeerd. Hij was misschien iets rustiger maar het heeft toch weeral een uur geduurd voor hij erop stond.
Spijtig, ik had meer gehoopt.
Ik heb met de mensen van Confidence contact gehad en zij raadden aan om het eens 45 min op voorhand te proberen.
Dus zal worden vervolgd ....