Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Confidence EQ

 
Profiel   

Wow! Wat een verschil tussen de ervaringen van iedereen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 08:10 



 
Profiel   

Ik vraag me af of het beter werkt bij merries die een of meerdere veulens hebben gehad en de geur dus beter 'kennen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 13:38 



 
Profiel   

Het is volgens mij een geur die elk paard herkent van in de veulen tijd.
Ik denk dat de werking vooral afhangt van de situatie waarin het gebruikt wordt. Bv is het paard alleen gespannen of is er ook echt een probleemgedrag

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 13:41 



 
Profiel   

Sommigen verwachten echt wonderen; paarden die ineens zich braaf laten scheren als ze normaal ook al echt heel angstig zijn, idem met trailer laden..
Leo schreef
Je moet niet vergeten dat het geen oplossing is voor problemen; bijvoorbeeld met trailerladen of paarden die een situatie heel eng vinden. Dat is niet door een gel in de neus te smeren ineens opgelost. Er moet nog steeds gewerkt worden aan het probleem, door training op de juiste manier. Het kan wel helpen voor het vertrouwen van het paard binnen de situatie mits ver genoeg vooraf aangebracht.
.

Dit dus.

Heb het hier voor scheren gebruikt, pony was er idd goed van ingedut en heel relaxed, hielp 'm zeker wat relaxter van te zijn, maar hij blijft t nog spannend vinden maar da's logisch als het altijd al zo was.

Zal wel helpen dus sneller stress afvloeien ohz/voor de wagen gok ik zo, ga 't binnenkort wel keer proberen op wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 13:51 



 
Profiel   

Ik heb 2 zakjes van MissBambi overgenomen, waarschijnlijk zal ik het uitproberen om mijn paard te scheren, of voor een ritje met de trailer. Ik laat jullie weten hoe het ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-15 13:11 



 
Profiel   

Ik heb ook goeie ervaringen hiermee! Pony was in 6 jaar nog nooit op de trailer geweest. Met oefenen kwam hij er na 10 minuten al kletsnat uit en was redelijk gespannen. Maar hij ging mee op vakantie dus moest dik een uur op de trailer staan. Confidence gebruikt & pony was gelaxed niet bezweet oid. Fijn spul dus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-15 13:20 



 
Profiel   

Mijn ervaring met Confidence is best tof te noemen:

Met de trouw-fotoshoot op het paard willen zitten, zonder zadel met flinke jurk was net even wat te veel gevraagd! Voor het eerst ben ik er dan ook vanaf gevallen omdat ze zo uit haar plaat ging.
Confidence haalt net t scherpe randje eraf (en een zadel doet kennelijk wonderen) waardoor we nu toch mooie foto's hebben van de bruiloft met PRINS en WIT PAARD!!

Hier de resultaten! Je ziet een fris paard, maar we konden er bij in de buurt blijven }> :+

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1866060

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 09:00 



 
Profiel   

Wat een droomfoto! Bijzonder dat het ene paard beter reageert op Confidence EQ dan anderen. Ik denk persoonlijk dat je eigen zelfvertrouwen ook wel meespeelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 16:00 



 
Profiel   

Ik heb een vraag of iemand er ervaring mee heeft.
Ik heb een vrij cool paard maar zodra ze transportbeschermers komen begint hij aan de dunne, hij weet gewoon dat we op pad gaan. Tijdens de les of dressuurwedstrijd is hij altijd wel fijn te rijden. Maar met een springwedstrijd is het andere koek (of cross)
Gelukkig heb ik de rust op het voorterrein wel wat weten te vinden, maar zodra ik in de ring kom gaat het wel mis. Hij fokt zich helemaal op, en ik kom dan niet goed meer door met mijn hulpen, waardoor zijn hele rug/lichaamgebruik weg valt.
Zou Confidence iets zijn om te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-15 10:05 



 
Profiel   

Ik heb het vorige week zaterdag voor het eerst gebruikt, paard voor het eerst geschoren.
Zag duidelijk verschil. Spul opgedaan en na 20 minuuutje zag ik na de expressie in zijn gezicht dat hij aardig relax was. Na ongeveer 2 uur werd hij weer wat wakkerder en was hij weer zichzelf :j

Hier erg blij met het resultaat en zeker een fijne toevoeging aangezien mijn paard kalmerende middelen welke je via de mond toe moet dienen niet toelaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-15 10:27 



 
Profiel   

Bij die van mij deed het echt helemaal niets. Maar ze reageert wel heel snel en goed op magnesium. Daar had ik zelf helemaal geen vertrouwen in? Ik denk dat het heel veel verschilt per paard, wat wel en niet werkt.

Als je dus wilt weten of het iets is voor jouw paard, dan kom je er maar op één manier achter: gewoon proberen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-15 10:42 



 
Profiel   

Mijn merrie sprong 5 wedstrijden geleden nog in het L de ring uit vanwege de stress. Sindsdien hebben we Confidence EQ gebruikt. Ze won iedere wedstrijd en gisteren is ze Z1 gestart en won dat ook. Voor mij nooit meer zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-15 14:15 



 
Profiel   

We gebruiken het voor pony die vooral het reizen heel eng vindt.
Hij staat daardoor heel gespannen en heeft het in elke bocht moeilijk.
Met de Confidence is hij net dat stukje meer ontspannen waardoor hij dus niet omvalt. Inmiddels nemen we 'm soms ook mee zonder Confidence en dat gaat heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-15 13:27 



 
Profiel   

Heb met HorseEvent ook een zakje meegekregen.
Dacht eerst dat het onzin was en niet zou werken, maar lees hier toch wel positieve reacties!
Denk dat ik het dan ook maar eens ga proberen. Als ik op vreemd terrein springwedstrijd heb wordt mijn merrie snel gespannen en kom ik ook niet goed door met mijn hulpen. Ben benieuwd of Confidence mij hiermee dan zal helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-15 13:32 



 
Profiel   

Ik heb er gister met de storm mijn eerste ervaring mee gehad. Mijn merrie is altijd heel nerveus en schieterig met dit weer, waardoor ik ook hoog in mijn stress kom te zitten en we elkaar alleen maar gekker maken. Ik had les dus wilde dat niet afzeggen maar had er absoluut geen vertrouwen in om er op te gaan zitten. Toen maar voor het eerst een zakje in haar neus gesmeerd. Nou het werkte GEWELDIG! Het dak ging er bijna af van de wind maar mijn paardje bleef gewoon rustig aan een los teugeltje, het is niet dat ze niet meer reageren op dingen, ze is nou eenmaal een kijker, maar normaal is het stilstaan omdraaien en de benen nemen, nu neemt ze het wel waar maar blijft gewoon lopen en goed te bewerken. Het is ook niet dat ze trager worden in het werk (soort van suf) helemaal niet. Super spul!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-15 10:04 



 
Profiel   

Wij willen voor 1 van onze jonge paarden eens proberen of het zou kunnen helpen bij het toiletteren en bij een ander paard wanneer we met hem voor het eerst naar vreemd terrein gaan. Waar kan ik twee zakjes Confidence EQ kopen? Verkoopt EJ het? Of alleen Divoza?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 21:32 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Wij willen voor 1 van onze jonge paarden eens proberen of het zou kunnen helpen bij het toiletteren en bij een ander paard wanneer we met hem voor het eerst naar vreemd terrein gaan. Waar kan ik twee zakjes Confidence EQ kopen? Verkoopt EJ het? Of alleen Divoza?


Epplejeck verkoopt het ook! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 21:37 



 
Profiel   

Oh top! Dan ga ik het daar halen, heb nog het nodige aan spaar punten staan daar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 21:38 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Oh top! Dan ga ik het daar halen, heb nog het nodige aan spaar punten staan daar :D

Altijd handig! En 25% korting op artikel naar keuze nu nog tot 6 december.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 21:41 



 
Profiel   

Welkoop ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 22:01 



 
Profiel   

Mijn vosje sluit zich in de ring altijd erg af voor de hulp,gaat dan in de hand leunen en achter het been kruipen.
Hard gewerkt aan het op vreemd terrein rijden,veel op buitenrit en ik durf in de ring genoeg er aan te rijden.
Besloot toch dit spul eens te proberen,heb het nu 4 x gebruikt en ik ben heel positief.
Tot nu toe 4x net zo kunnen rijden als thuis,soms zelfs te loperig.

Ze gebruiken hetzelfde ook bij katten.Daar heb ik wel gehoord dat sommigen er juist enorm agressief van worden.
Een dominante ruin die snel geirriteerd is zou ik dan ook niet snel op wedstrijd er voor het eerst mee kennis laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 22:37 



 
Profiel   

Het lijkt mij niet dat exact hetzelfde wat voor katten zou doen? Het is gemaakt met paardenhormonen/feromonen, daar heeft een kat geen "herinnering" bij. (Of hetzelfde moet in een kattenversie met kattenhormonen zijn gemaakt, dat zou best kunnen)
Het gaat om de bindingsherinnering die een veulen heeft gekregen (tenzij het een moederloos veulen was) je maakt een paard er zekerder mee, dus in dat opzicht kan het een dominante nog dominanter maken. Dat is denk ik ook niet de doelgroep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 08:59 



 
Profiel   

Bij katten uiteraard kattenferomonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 09:02 



 
Profiel   

Ah okay die kende ik nog niet ;) enkel de feliway :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 09:04 



 
Profiel   

Volgende week heb ik wedstrijd en dan ben ik van plan om Confidence te proberen om dezelfde reden als die wat ambre heeft genoemd. Ik heb thuis een 'probeerzakje' liggen, maar hoeveel moet ik hiervan opsmeren? Gewoon het hele zakje?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen