Confidence EQ

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:24

Ik ga dit ook eens bestellen, kijken of het wat voor mijn jonge hyper de pieper merrie is.
Vandaag weer zo door de hele proef gegaan:

Afbeelding


en ach, aller aller laatste worden met 162 punten is ook een talent. :D

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 00:47

Ik ben héél benieuwd naar dit spul :oo

Paardlief hier kan zich flink aanstellen in de bak.. Ben dan enkel nog met braaf zijn bezig, kom bij wijze van niet aan trainen toe. Ga ze einde vd maand denk ik bestellen :j

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:04

Inmiddels meer mensen ervaring met dit spul toevallig? Ik zag het bij toeval vandaag voorbij komen?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:48

Ik heb mijn 2e zakje vorigw week gebruikt bij een paard wat moeilijk te laden is, daarnij zag ik geen verschil. Bij mijn eigen merrie duidelijk wel, in positieve zin.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:52

Volgens mij staan ze op HE. Wil best eens proberen. Is t niks dan is t niks maar 4, 99 voor verzendkosten vind ik te veel. En anders moet je gelijk voor 100 euro bestellen.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:58

Ja das ook niks inderdaad, heb je niet nog wat anders nodig dat je het bijv. bij Divoza meebestelt?

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:00

wat is nu € 4,99...ritje naar de lokale ruitersportzaak en je bent het al kwijt aan bezine :D

Bezoekje HE is nog duurder....entree, parkeren, hapje drankje en niemand komt met weinig tassen thuis :+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:08

Ja maar toch :')

kaartjes voor HE zijn trouwens gratis en kleine kans kan ik nog een keer maar dan met paard :D

heb nog een deken nodig, maar ze hebben geen leuke :')

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:14

Sammie schreef:
Ja maar toch :')

kaartjes voor HE zijn trouwens gratis en kleine kans kan ik nog een keer maar dan met paard :D

heb nog een deken nodig, maar ze hebben geen leuke :')

Gratis? de toegang ...maar ik neem aan dat je er niet te voet heen gaat :+ kosten bakken met geld zo'n dagje!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:24

Nee, maar das voor de gezelligheid en ik heb een diesel. Kostwel meer dan 4,99. Dat dan wel.. Stom he.. Naar HE rijd ik zo toe (zie je ook andere dingen) maar die 4,99 doet gewoon pijn. Geloof dat ik een keer gedaan heb verzendkosten betalen. Maar voor twee zakjes. Auw!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:31

Hmm bij houding in balans is t gratis }> verzenden

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:53

Ik heb laatst twee proefzakjes besteld. Wil het gaan proberen voor de eventing dressuurproef. Ik ben er alleen nog niet over uit of een internationale wedstrijd nou de ideale situatie is om het te testen, maar verder rij ik nooit dressuurwedstrijden :+

E_D_E
Berichten: 697
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:31

Hier gebruiken we het al maanden.
Bij mijn eigen ruin werkt het nogal afwisselend ene keer is die te tam(heel zakje), met 1/3de te geven is vooral nogal wisselvallig.
Mijn andere 2 wedstrijdpaarden de ruin is normaal rodeo en kijkerig 1/3de en een lammetje.
Bij mijn merrie neemt het net dat scherpje kantje eraf, zodat ze niet TE wordt.
Meestal gebruik ik 1zakje voor alle drie. Ik heb standaard een doos bij op wedstrijd, geef het juist voordat ik begin met opzadelen.

Op stal gebruiken er nog 3 andere het en allemaal zeer content van.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:42

Ik ben echt benieuwd! Gisteren ging meneer weer opzij voor een dieper streepje in de bak. Dat is in geen maanden meer voorgekomen, dus ik hoop t vooral te wijten aan vluchtgedrag voor t wat zwaardere werk.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:16

Ik heb het besteld. :) Morgen in huis en dan kan ik het zaterdag testen op dag van het Gelders paard. Ons grootste cc tot nu toe en met alle koetsen en muziek en veulens gaat het nog een pittige uitdaging worden.
Haar volle zus gaat mee en dat is heel fijn voor mijn paard want dat zijn echt vriendinnetjes, maar laat dat nou net het probleem zijn dat ze helemaal uit haar plaat gaat als ze van elkaar weg lopen. Ben dus heel erg benieuwd of dit haar meer op haar gemak stelt.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:07

Laat even weten hoe het ging!

Leo

Berichten: 50135
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:47

Hmm ik ben een beetje op onderzoek naar een product voor stressvolle situaties en ben ook wel benieuwd geworden naar dit spul.. Alle andere middelen moet je ver vooraf geven en is allemaal orale toediening. Dat wordt lastig, gezien het gaat om een jong dier dat nog niet veel in handen is geweest. Dit lijkt me iets eenvoudiger toe te dienen en is eventueel onderweg nog eenvoudig te herhalen. Interessant :j

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:04

Die ene keer dat ik het heb getest liep mevrouw onwijs te klieren; wel vond ik haar (maar dat was pas op het einde van het rijden) ietwat relaxter.. Heb nog zo'n zakje en wil het binnenkort toch nog eens proberen in die 'o zo verschrikkelijk enge' buitenbak.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:30

E_D_E schreef:
Hier gebruiken we het al maanden.
Bij mijn eigen ruin werkt het nogal afwisselend ene keer is die te tam(heel zakje), met 1/3de te geven is vooral nogal wisselvallig.
Mijn andere 2 wedstrijdpaarden de ruin is normaal rodeo en kijkerig 1/3de en een lammetje.
Bij mijn merrie neemt het net dat scherpje kantje eraf, zodat ze niet TE wordt.
Meestal gebruik ik 1zakje voor alle drie. Ik heb standaard een doos bij op wedstrijd, geef het juist voordat ik begin met opzadelen.

Op stal gebruiken er nog 3 andere het en allemaal zeer content van.

Dit klinkt als muziek in mijn oren....
Ik hoop dat ik nog 'n proef verpakking krijg,wij hebben al zo veel uitgegevn aan produkten maar tot op heden niks gevonden wat perfect werkt...
Met rijden een ongelooflijk hete merrie....stuiteren springen drammen verschrikkelijk gevoelig op been (kuit al)...áls er ooit 'n moment van ontspanning is dan kan men er gewoon met je been aankomen ....

E_D_E
Berichten: 697
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:11

vivana schreef:
Dit klinkt als muziek in mijn oren....
Ik hoop dat ik nog 'n proef verpakking krijg,wij hebben al zo veel uitgegevn aan produkten maar tot op heden niks gevonden wat perfect werkt...
Met rijden een ongelooflijk hete merrie....stuiteren springen drammen verschrikkelijk gevoelig op been (kuit al)...áls er ooit 'n moment van ontspanning is dan kan men er gewoon met je been aankomen ....


Zeker bij zo'n paarden goed op voorhand geven en zien dat ze niet gespannen zijn als je het er inwrijft.
Als ze al helemaal opgedraaid op de camion/trailer staan heeft het niet genoeg effect.
In uw geval zou ik het een uurtje voor je opstapt geven, dat het werkt vanaf je begint met inrijden.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:24

E_D_E schreef:
vivana schreef:
Dit klinkt als muziek in mijn oren....
Ik hoop dat ik nog 'n proef verpakking krijg,wij hebben al zo veel uitgegevn aan produkten maar tot op heden niks gevonden wat perfect werkt...
Met rijden een ongelooflijk hete merrie....stuiteren springen drammen verschrikkelijk gevoelig op been (kuit al)...áls er ooit 'n moment van ontspanning is dan kan men er gewoon met je been aankomen ....


Zeker bij zo'n paarden goed op voorhand geven en zien dat ze niet gespannen zijn als je het er inwrijft.
Als ze al helemaal opgedraaid op de camion/trailer staan heeft het niet genoeg effect.
In uw geval zou ik het een uurtje voor je opstapt geven, dat het werkt vanaf je begint met inrijden.

Bij de voorberreiding van 't opzadelen is er altijd rust...puur alleen als je erop gaat zitten dan begint het.
Verder heeft ze er geen last van.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:02

ik heb het getest en op mijn paard had het geen effect, sterker nog, hij was veel drukker dan normaal en kwam kletsnat de trailer op.

Ik gebruik soms een andere rustgever en daar heeft hij maar een inie minie beetje van nodig en hij is helemaal relaxt en evengoed fijn te rijden, hij is zich alleen minder bewust van impulsen van buitenaf. De confidenceEQ had helaas dat effect niet.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:04

Bij deze mijn ervaringen met Confidence EQ. Ik zie het middel als een hulpmiddel, niet als wondermiddel waarmee een paard opeens een trailer in gaat of super mak een proef voor 220 punten doorloopt. Mijn paard is erg sensibel. Bij het vlechten is ze al onrustig. Op wedstrijdterrein laag op de benen naar de inrijbaan (ook op terrein waar ze al vaker is geweest), daar niet kunnen stappen (liefst op de plaats hupsen of strak door haar lijf willen draven). De wedstrijdring komen we in eerste instantie ook niet lekker door want alle zijden zijn eng. Na een paar rondjes gaat het wat beter en de tweede proef scoren we meestal zo'n 15-25 punten meer (en dat zijn leuke punten als je de eerste proef ook net een winstpunt hebt weten te behalen). Daarom wilde ik Confidence EQ eens proberen om te kijken of we de spanning in een eerder stadium al wat konden wegnemen.

Eerste keer: gegeven ongeveer 15 minuten voor vertrek van stal, ongeveer 45 minuten voordat ik erop ging. Ik ging heel hard door de inrijbaan en merkte geen verschil. Na het rijden op de trailer stond ze te slapen. We hadden het idee dat we het spul misschien iets te laat hadden gegeven.

Tweede keer: gegeven voordat we gingen vlechten. Dit zou de 2,5uur werkzaamheid overschrijden, maar als ze eenmaal rustig is blijft ze dat ook wel, dus dat vond ik minder een probleem. Ze was nog steeds erg onrustig tijdens wassen/vlechten. Op losrijterrein was ze stuk rustiger - ik kon gewoon instappen! Was alleen lastig te bepalen of dit door Confidence EQ kwam of ook door het wat warmere weer. In proeven nog steeds wat spanning, maar er leek wel net een randje vanaf. Wel had ik in de tweede proef 10 punten minder dan de eerste proef, wat ik opvallend vond.

Derde keer: ik wilde eigenlijk weer eens zonder Confidence EQ gaan rijden om te kijken wat het effect nu was, maar wist dat dit een grotere wedstrijd was met een (over)volle inrijbaan, dus toch maar gebruikt. Gegeven toen we op stal aankwamen, daarna gaan wassen/vlechten. Ze was hier nog steeds erg onrustig met 5x mesten in 45 minuten. Op wedstrijd terrein was ze roerig, maar toen we eenmaal de (volle) losrijbaan in kwamen konden we wederom gewoon instappen. Thuis rijden we vrijwel altijd alleen in de bak, dus nu minimaal met 15 andere paarden was een groot verschil, maar behalve dat ze dicht langs andere paarden lopen wat eng vond, had ze weinig spanning. De proeven liep ze ook zonder teveel spanning door, wel weer de tweede proef zo'n 10 punten lager.

Vierde keer: had mij opgegeven voor een proefgerichte clinic. Wist dat het rustig zou zijn op locatie dus de Confidence EQ eens niet gebruikt. Wel hadden we op aanraden van de dierenarts Gastrogard gegeven voordat we aan de slag gingen met wassen/vlechten omdat haar onrust wel eens kon duiden op maagproblemen (met de achterbenen naar dr buik trappen, blazen, dan mesten). Dit leek goed te helpen. Op locatie ging ze weer laag op de benen naar de inrijbaan, wat we erg opvallend vonden en merkten dat Confidence EQ de vorige keer dus toch echt wat geholpen had. Eerste rondje in de inrijbaan was ze ook erg gespannen, maar ik had de afgelopen maanden ook tips van m'n instructeur gekregen hoe ik haar sneller bij de les kon krijgen en dit hielp, niet lang daarna liep ze als een zonnetje en had ze niet veel spanning meer.

All in, Confidence EQ heeft geholpen om de spanning wat af te zwakken en ons (paard en mij) te laten zien hoe we ook met wat meer rust door de (inrij)baan kunnen. Hier konden we van leren en volgende keren (zonder Confidence EQ) toepassen. Een fijn tijdelijk hulpmiddel dus.

E_D_E
Berichten: 697
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Confidence EQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:47

Hier gebruiken we het ook op die manier :J
Nu lopen ze allemaal zonder op wedstrijd maar met mijn nieuwe jonge paarden gebruiken we het ook nog.
En elke wedstrijd steeds minder qua dosis, ik vind het fijn spul :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:50

Vandaag mijn ontploffende merrie ermee gestart. Appeltjemak, misschien iets té. Toch 2 keer 3e.