Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ziet hij er echt zo slecht uit?

 
Profiel   

Vind het echt sneu voor je dat de foto's er zo anders uitzagen.... vervelend dat jeje nu al zorgen moet maken... veel succes met je afspraak bij de dierenarts.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 21:51 



 
Profiel   

Ik heb aangehaald dat scheren de wintervacht kan aantasten.
Maar als je nu gaat scheren is hij nog geen wintervacht aan het aanmaken. Bedoelde eerder dat je er dan niet te lang mee moet wachten.

Dus ik zeg scheermachine huren en succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-15 22:04 



 
Profiel   

Sielka schreef
Scheren ga ik niet doen, aangezien een bokker mij verteld heeft dat dit de nieuwe wintervacht kan verstoren lijkt het me niet verstandig :)

Dat is onzin!

Zelfs al scheer je in November, een gezond dier heeft dan in Januari toch weer een complete wintervacht hoor.

Ik zou echt deze WEL scheren, die dode vacht verhaard gewoon niet meer. Maar scheer dan met de haren mee ipv tegenin, dan verniel je de eventuele gezonde vacht die er wel onder zit niet.

Die vacht die hij nu heeft kost hem veel meer energie dan goed voor hem is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 10:30 



 
Profiel   

Hij gaat deze middag geschoren worden :)
Zal een voor en na foto sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 11:30 



 
Profiel   

Toydoll schreef
Sielka schreef
Scheren ga ik niet doen, aangezien een bokker mij verteld heeft dat dit de nieuwe wintervacht kan verstoren lijkt het me niet verstandig :)

Dat is onzin!

Zelfs al scheer je in November, een gezond dier heeft dan in Januari toch weer een complete wintervacht hoor.

Ik zou echt deze WEL scheren, die dode vacht verhaard gewoon niet meer. Maar scheer dan met de haren mee ipv tegenin, dan verniel je de eventuele gezonde vacht die er wel onder zit niet.

Die vacht die hij nu heeft kost hem veel meer energie dan goed voor hem is.


Een geschoren paard krijgt niet dezelfde vacht terug als wanneer je hem niet geschoren had.

Zelfde als bijvoorbeeld zadelstuk weg willen scheren als ze aan het verharen zijn blijf je ook zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:11 



 
Profiel   

Munnie schreef
Een geschoren paard krijgt niet dezelfde vacht terug als wanneer je hem niet geschoren had.

Zelfde als bijvoorbeeld zadelstuk weg willen scheren als ze aan het verharen zijn blijf je ook zien.


Nee hoor, ik scheer regelmatig alleen maar bepaalde delen, dat zie je alleen de eerste 3 weken, en daarna is het gewoon hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:13 



 
Profiel   

Mijn ervaring is anders. Maar jij zal het over benen etc hebben.

Ken bijvoorbeeld iemand die een geschoren paard kocht maar hem daarna niet meer geschoren heeft de rest van de winter. Dier had zo een doffe vreemde vacht. Winter daarna totaal anders en gewoon een gladde liggende wintervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:17 



 
Profiel   

Heb vandaag geprobeerd om hem te scheren.. :')
Ik had juist al een groot stuk van zijn vacht aan zijn buik weggeschoren maar toen begaf mijn scheerapparaat het.. Ik heb hem nog proberen op te laden maar hij heeft de geest gegeven.. Omdat het er zowiezo al niet uitzag heb ik er maar de schaar in gezet..
De meeste overtollige vacht heb ik eraf gekregen en hij voelde zich direct al beter!
Ben niet trots op mijn werk maar ga het zo snel mogelijk afwerken :o
Dierenarts komt woensdag om 6 uur een kijke nemen! :)
[ img ]
Rechterkant

[ img ]
Linkerkant

Wat me ook opvalt is dat hij veel begint te schuren en als ik hem eventjes wat korter vastzette werd hij bijna gek dat hij niet kon krabben :(
Hier is zijn eerste wondje al..
IMG]http://i57.tinypic.com/2vmtymw.jpg[/IMG]
(Zie net dat mijn linkje het niet doet, op de foto zag je een schaafwondje net naast zijn staart op zijn bil, tinypic helpt even niet erg mee dus ga deze straks opnieuw proberen..)
Ik hoef geen negatieve commentaar over hoe beroerd mijn scheerkunsten zijn, het gaat er mij enkel om dat hij al wat beter uit zijn vacht is..
Tips ivm het krabben is zéér welkom!
Mijn inbox staat ook wagenwijd open ;)

Edit: typfoutjes aangepast en foutje vermeld bij linkje


Laatst bijgewerkt door Sielka op 06-07-15 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:25 



 
Profiel   

Even een tip, ik zou ze geen pave summerfit koeken geven. Daar zit gruwelijk veel suiker in ;)
En qua schuren.. Misschien dan toch luizen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:27 



 
Profiel   

Munnie schreef
Mijn ervaring is anders. Maar jij zal het over benen etc hebben.

Ken bijvoorbeeld iemand die een geschoren paard kocht maar hem daarna niet meer geschoren heeft de rest van de winter. Dier had zo een doffe vreemde vacht. Winter daarna totaal anders en gewoon een gladde liggende wintervacht.

Nee juist hals enzo scheer ik. maar wel met de haren mee.

Benen scheer ik wel op idd dus tegen de haren in.

Sielka: prima, nu goed voeren en borstelen en dan kan ie de energie steken in 't aanmaken van een echte vacht; dan ziet ie er over paar weken wel goed uit
Qua magerte vind ik hem heel erg mee vallen, alleen beetje een 'wormen buik' als je het mij vraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:28 



 
Profiel   

Ik denk dat je even moet kijken of hij echt geen luizen heeft. Dan gaan ze echt jeuken... Verder vind ik het wel een leuk ding! En beetje TLC en dan heb je een knappe pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:30 



 
Profiel   

Sielka schreef
Ik hoef geen negatieve commentaar over hoe beroerd mijn scheerkunsten zijn, het gaat er mij enkel om dat hij al wat beter uit zijn vacht is..


Dat scheren ziet er echt niet uit hoor!! <<)

Hehehe, sorry kon het niet laten. :=
Fijn dat je dit topic hebt geopend en het beste wilt voor dit shetje! Ik denk dat als je scheerapparaat het weer doet en zijn vacht eraf is dat hij zich een stuk beter voelt!
Luizen kriebelen erg, dus zodra de vacht eraf is lekker wassen met luizenschampoo.
Ben ook heel benieuwd hoe hij eruit ziet als hij helemaal geschoren is. Maar ik denk dat het wel goed komt met dit shetje nu hij jou als nieuw baasje heeft +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:31 



 
Profiel   

Qua te mager zijn vind ook nog goed meevallen, had verwacht dat je toch al goed zijn ribben kon zien maar er zit toch een klein laagje vet over, gelukkig :)
Wat raden jullie aan om bij te voeren aangezien de tegenstrijdige commentaar?

@Chasey
Ik wist wel dat het gezegd ging worden grr! :D
Wassen heb ik voor vandaag maar gelaten, vond de combinatie met scheren een beetje teveel stress aangezien hij dit nog maar amper heeft gedaan :)
Ik vind hem er ook al vele netter uitzien en denk hij okk, begon al direct te showen op de teerugweg naar de weide! Trippelen en zijn staartje mooi omhoog
Wat een clown :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:35 



 
Profiel   

Nou dan voelt hij zich nu al beter! Dus kan alleen nog maar beter worden.
En uiteraard was de opmerking van het scheren een grapje :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:39 



 
Profiel   

sielka: snap ik, wassen kan morgen/overmorgen ook nog wel. Zou het wel doen hoor, even met sebacil wassen, Kans dat ze luizen hebben is best groot.

En goed ontwormen, dat moet met zo'n jonkie zoiezo. Hoe die er ook uit ziet.

Qua voer tja, als je maar niet teveel geeft, zo mager is hij niet, het gaat meer om de missende vitamines etc. Ik vind summerfit koeken zelf een prima idee, alleen geen hele koeken gaan voeren. kwartje per dag moet voldoende zijn. Goede liksteen erbij en je moet een heel end komen hoor nu die op gras staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 15:46 



 
Profiel   

Komt toch een leuk kereltje onder vandaan :j

Ik zou ontwormen en tegen luis behandelen en kwa voer niks aparts bijvoeren.

Je voert een shet zo snel van de hoeven af ;( en zo mager is hij niet.

Fijn dat hij zich gelijk beter voelde :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:07 



 
Profiel   

Slechte vast, jeuk... luizen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:36 



 
Profiel   

Toydoll schreef
Munnie schreef
Mijn ervaring is anders. Maar jij zal het over benen etc hebben.

Ken bijvoorbeeld iemand die een geschoren paard kocht maar hem daarna niet meer geschoren heeft de rest van de winter. Dier had zo een doffe vreemde vacht. Winter daarna totaal anders en gewoon een gladde liggende wintervacht.

Nee juist hals enzo scheer ik. maar wel met de haren mee.

Benen scheer ik wel op idd dus tegen de haren in.


haha vooruit als je met de haren mee scheert is het misschien minder.
nu weer ontopic ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 16:37 



 
Profiel   

Gezien lengte manen en staart kan mij gewoonweg niet voorstellen dat dit een JAARLING is. heb je al in zij mond gekeken naar de tanden, of heb je daar geen kijk op? Anders DA daar naar laten kijken. heeft-ie papieren/paspoort er bij. Als dit een jaarling is eet ik m'n petje op!

Dat zou -ook voor een Shet - toch wel zeer uitzonderlijk zijn.

Vacht ziet er idd rampzalig uit, doorgaans wijst zo'n vacht NU NOG op behoorlijk wat tekorten: ik denk aan een wormenbesmetting, mogelijk luis, en een enorm slechte voedingstoestand (bolle buik, ingevallen lendenen).

Ik ga je andere topic even bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 17:20 



 
Profiel   

Ik zelf heb ook het idee dat die ouder is, geen jaarling dus.
Misschien een keer flink wassen, is nu het weer wel voor.
Ik heb 3 jaar terug ook een shet gekregen van iemand, die kwam echt niet uit zijn vacht. Maar die mensen hadden hem nog nooit geborsteld en gewassen. Als je het jaar erop het verschil zag, scheelde dag en nacht. Zelfs die mensen waar die van geweest was kende hem niet meer terug.

[ img ]
3 jaar terug.


[ img ]
vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 17:42 



 
Profiel   

Als het de mijne was zou ik hem scheren ( zou zomaar vol luizen kunnen zitten )
En hem naast gras en wat hooi een balancer brokje geven om tekorten aan te vullen .
Tevens is een mest en bloed onderzoek wel op zijn plaats .
Ipv lukraak wat worm middel erin ...

Mini's mag je niet met elk middel ontwormen .
Let daar even goed op

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 17:47 



 
Profiel   

Wat leuk dat hij meteen actiever is geworden.... succes met de dierenarts. Ben benieuwed wat hij aan feiten presenteerd met eventueel onderzoek. Wij vinden van alles maar mest en bloedonderzoekuitslagen zijn geen mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 18:29 



 
Profiel   

Hij heeft stamboekpapieren en ga zijn chip dus ook eens laten checken of deze overeenkomt.. Zijn vader (Perfect of Sportview) heeft ook erg veel en dikke manen dus ben benieuwd...
Heb ook het gevoel dat hij niet echt veel zin heeft om te eten, grazen doet hij wel maar een halve wortel of appel is moeilijk voor hem..
Heb wel het gevoel nu dat ik dik in het zak ben gezet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 18:38 



 
Profiel   

Laat dan ook zijn gebit nakijken, er zijn Shetten met enig overbeet problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 20:32 



 
Profiel   

Melkgebit is niet zo geschikt om echt harde dingen als wortels fijn te kauwen, jonge dieren zie ik er wel vaker moeite mee hebben. Meestal lost dat ergens tussen de 2 en 3,5 jaar zichzelf op. Als voer zijn wortel en appel ook niet zo geschikt ivm suikers (heb er ook wel dieren van zien schuren). DA even laten kijken naar leeftijd is idd aan te raden. Of is hij volgens papier nog geen 2 geworden (laat veulen) en daarom als jaarling verkocht?

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik zo'n groot verschil aantref t.o.v. de verkoopfoto's ik pony had laten staan, maar totdat pony gekocht is en als van mij voelt is hard zijn voor mij makkelijker. Problemen komen vanzelf, dus die wil ik niet kopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-15 20:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen