Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 32 [ 776 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Behandeling sarcoid

 
Profiel   

mirtje13 schreef
[ [url=m/rslr0o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kM6NJ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2VeKNr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rslr0o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niello schreef
@ Mirtje, NRJ, jolieeen.
Ben eigenlijk benieuwd hoe het gaat met de sarcoiden van jullie paarden.
Zet het herstel zich door?


Tja, helaas geven de kruiden niet zo snel resultaat als sommigen op de pagina van Tracy schrijven. Het sarcoid van mijn merrie groeit nog steeds en wordt mega. Desondanks blijft Tracy zeggen dat het goed gaat en ik moed moet houden, dus ik ga er gewoon mee door, ik ga nu beginnen aan de 3e maand. Ik heb natuurlijk geen idee hou het zonder kruiden zou zijn gegroeid. Ik denk dat het dan ook heel akelig zou zijn geworden. Mijn veulen zoogt nog steeds, dus ik heb geen andere opties, maar ook zonder dat ben ik toch blij dat ik hier mee begonnen ben. Ik geef mijn paard nog een maand of 4 voordat ik de andere opties zoals opereren of chemo ga overwegen. Zoals het sarcoid er nu uitziet is het afschuwelijk, maar de alternatieven zijn nog erger ben ik bang. Zolang ik er aan mag komen en het veulen nog mag drinken denk ik niet dat mijn merrie zelf er veel last van heeft.
Ik ga dus dapper door....



Ik krijg hier een beetje Jomanda gedachtes bij. Vind er helemaal niet fijn uit zien. Hoe lang moet het veulen er nog bij lopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:59 



 
Profiel   

Wow, die is wel veel groter geworden :wow: ik snap dat het nu de enige optie is om te smeren met homeopathie, zo lang het veulen zoogt. Maar ik denk dat daarna eerder een operatie aan de orde is, met eventueel nog nabehandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 13:43 



 
Profiel   

Ik volg door jou de FB pagina van Tracy, en alle foto's die langskomen zijn echt verbazingwekkend! En inderdaad herstelperiodes tussen de 6 en 12 maanden ongeveer.
Zelfs sarcoids die vele malen erger zijn als die bij jouw merrie (waar mijn mond al van open valt), waarbij het wel heeft gewerkt.

Het lijkt mij een ontzettend moeilijke methode om vol te houden omdat het eerst erger wordt (zoals ik het snap; alles werkt van binnen uit, het lichaam 'duwt' de sarcoid er langzaam uit waardoor deze eerst groeit en er dan pas ergens afvalt) voordat het verbeterd.

Ik ben heel benieuwd in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 15:22 



 
Profiel   

Wat fijn dat je het proces met ons wilt delen. Je hebt op dit moment idd geen andere keus. Zie op FB van Tracy toch mooie resultaten. Hoop zo voor jullie dat de kruiden ook bij jouw paard effect zal hebben. Overigens vind ik er niks Jomanda-achtig aan. Het is van belang om het immuunsysteem te activeren. Er zijn ook twee bokkers geweest die sarcoiden weg gekregen hebben met acupunctuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 16:09 



 
Profiel   

Fyto therapie vind ik ook geen jomanda-praktijken. De dermequinn die ik heb gebruikt maakte het eerst ook afschrikwekkender, maar omdat dat vd DA komt hoeft het absoluut niet beter dan jouw therapie.
Ik hoop voor je dat het gauw beter wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 16:24 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]


Hoi Allemaal,

Mijn merries krijgen nu al een maand of 5 de kruiden van Tracy en ook ben ik begonnen met het smeren met haar creme. Ivm het grote sarcoid op de uier van de ene merrie heb ik haar veulen met 4 maanden gespeend. Het at goed zijn brokjes en hooi en bleef bij de andere merrie en zijn broertje dus dat kon en gaat goed. (Vond het wel jammer, haar merrieveulen van 3 jaar terug kon tot 8 maanden bij haar blijven voor het naar de opfok ging.)
Mijn merries eten de kruiden goed door hun brokken, ik vind het moeilijk om te zeggen wat ze echt doen. De creme reageren ze veel heftiger op, die heb ik echt moeten opbouwen. De eerste keer hadden ze echt verdikkingen waar ik het had gesmeerd, daarna dunner en om de paar dagen gesmeerd, inmiddels kan ik het 4 dagen achter elkaar smeren zonder reactie. Bij de merrie met het super grote sarcoid zie ik heel duidelijk verschil. Het grote ding dat bijna vuistbreed was geworden lijkt te krimpen en is nu nog zo'n 4 vingers dik, het hangt uit en je kunt erbuiten, ahw tussen gezwel en uierweefsel in een prop van zo'n 2 cm vastpakken. Het veranderd dus wel degelijk. Het bultje dat hoger op de buik voor het uier zat en zo groot was als een kleine druif is inmiddels kleiner dan een klein erwtje. De andere merrie die een langwerpig sarcoid op de bovenbinnenkant van haar been had van 1/2 cm dik en 3 cm oppervlakte daarvan is de dikte weg, nog enkele kleine verdikkinkjes en de opp verkleint. Ik ben dus best positief over deze behandeling, al is het frustrerend dat het zo langzaam gaat...
Foto nu, 7/9/19 en van 16/7/19.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 11:50 



 
Profiel   

mirtje13 schreef
[ [url=m/OetpXF.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/sPW8j0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoi Allemaal,

Mijn merries krijgen nu al een maand of 5 de kruiden van Tracy en ook ben ik begonnen met het smeren met haar creme. Ivm het grote sarcoid op de uier van de ene merrie heb ik haar veulen met 4 maanden gespeend. Het at goed zijn brokjes en hooi en bleef bij de andere merrie en zijn broertje dus dat kon en gaat goed. (Vond het wel jammer, haar merrieveulen van 3 jaar terug kon tot 8 maanden bij haar blijven voor het naar de opfok ging.)
Mijn merries eten de kruiden goed door hun brokken, ik vind het moeilijk om te zeggen wat ze echt doen. De creme reageren ze veel heftiger op, die heb ik echt moeten opbouwen. De eerste keer hadden ze echt verdikkingen waar ik het had gesmeerd, daarna dunner en om de paar dagen gesmeerd, inmiddels kan ik het 4 dagen achter elkaar smeren zonder reactie. Bij de merrie met het super grote sarcoid zie ik heel duidelijk verschil. Het grote ding dat bijna vuistbreed was geworden lijkt te krimpen en is nu nog zo'n 4 vingers dik, het hangt uit en je kunt erbuiten, ahw tussen gezwel en uierweefsel in een prop van zo'n 2 cm vastpakken. Het veranderd dus wel degelijk. Het bultje dat hoger op de buik voor het uier zat en zo groot was als een kleine druif is inmiddels kleiner dan een klein erwtje. De andere merrie die een langwerpig sarcoid op de bovenbinnenkant van haar been had van 1/2 cm dik en 3 cm oppervlakte daarvan is de dikte weg, nog enkele kleine verdikkinkjes en de opp verkleint. Ik ben dus best positief over deze behandeling, al is het frustrerend dat het zo langzaam gaat...
Foto nu, 7/9/19 en van 16/7/19.

Dank je voor de update! Fijn dat je doorgezet hebt. Het is idd een langdurige behandeling, maar niet echt vervelend voor het paard. Heb veel goede resultaten gezien op de FB pagina van Tracy.Gaat vast bij jullie ook goed komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 15:53 



 
Profiel   

Ik zie eerlijk gezegd nul verschil. Vraag me oprecht af hoe lang je dit moet proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 17:03 



 
Profiel   

Ik schrik even vd foto's. Het is misschien iets gekrompen, alleen ben je 5 maanden verder.. Ik had het zelf niet zolang geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 17:05 



 
Profiel   

Als je de FB pagina volgt van Tracy van het sarcoid center, dan zie je dat het sarcoid zich heel langzaam naar buiten toe uitdrukt en later afvalt. Het duurt zo lang omdat de sarcoid inwendig veel groter is dan het uitwendige deel. Andere behandelingen geven daarom vaak een recidief, aldus Tracy. En zijn bovendien vaak veel pijnlijker voor het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 20:56 



 
Profiel   

Niello schreef
Als je de FB pagina volgt van Tracy van het sarcoid center, dan zie je dat het sarcoid zich heel langzaam naar buiten toe uitdrukt en later afvalt. Het duurt zo lang omdat de sarcoid inwendig veel groter is dan het uitwendige deel. Andere behandelingen geven daarom vaak een recidief, aldus Tracy. En zijn bovendien vaak veel pijnlijker voor het paard.


Maar hier zie je hem ook niet groeien, er wordt dus na al die maanden nog niks naar buiten gedrukt. Soms is even pijn een beter alternatief dan afwachten. Ze gaan er niet dood van he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 21:32 



 
Profiel   

Krimpen lijkt me iets anders dan naar buiten duwen?
De dermequin behandelingen van ts waren klaar in 2-3 maanden en zullen op bepaalde momenten zeker pijnlijk zijn geweest. Dat heeft het ook onder de huid meegenomen en is nu (4 jaar verder) nog steeds rustig.
Vraag me af of deze 8 maanden voor het paard daadwerkelijk als niet-pijnlijk kunnen worden bestempeld.

Het is geen aanval, alleen een mening. Ieder is vrij om te bepalen wat zij als beste achten voor hun paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 23:24 



 
Profiel   

Als je goed kijkt zie je dat het sarcoid aan de basis naar buiten wordt gedrukt. Tenminste zo zie ik het. Er was overigens geen andere optie, omdat de merrie een zogend veulen aan de voet had. Dermequin of andere irriterende zalf is dan niet mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 00:15 



 
Profiel   

Oh sorry, ik zie dat ik het verkeerd las. Ze zijn 5 maanden bezig, geen 8.
Maar na maanden 4 hetveulen weg.

Tsja, zoals ik al zei, iedereen moet het doen op zijn/haar manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 08:44 



 
Profiel   

Joliieeenn schreef
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet vinden. Mijn paard heeft op zijn koker ook kleine sarcoiden. De osteopaat zag dit toevallig tijdens het behandelen en gaf me de raad om niet te laten snijden etc als het niet nodig was. Zij had enkele paarden behandeld met kokosolie en essentiele olie van oregano. Het zou na enkele weken 2x daags langzaam moeten weg gaan. Iemand hier ervaring mee toevallig?

Hij heeft er geen pijn aan en laat alles gewoon smeren maar het moet natuurlijk niet groter worden. Na 2 dagen 2x per dag smeren zag ik vandaag dat de "wratjes" er al af zijn aan het vallen. Is dat een goed teken?


Jammer genoeg heb ik geen foto van het begin. Heb er wel net eentje gemaakt! Dit is dus dag 3 van 2x per dag smeren. Als iemand geinteresseerd is in de verhoudingen deel ik dat graag. Ben er sinds gisteren ook wietolie aan het opsmeren :+


[ [url=m/civsQo.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik heb hier al even niet meer gereageerd maar ik ben sinds gisteren opnieuw begonnen met het behandelen van de sarcoiden. Ik was begonnen met de natuurlijke wijze en ondanks dat het de sarcoid zeker kleiner heeft gemaakt was het niet genoeg om ze weg te krijgen. Mijn paard zag het ook niet meer zitten dus die liet zich niet meer pakken in de wei :+

Met dierenarts afgesproken om hem te behandelen als hij weer binnen stond s'nachts zodat ik hem zeker te pakken krijg nadat de zalf er 6 tot 8 uur op zit. Ik ben benieuwd hoe het deze keer verloopt. Dit is een foto van gisteren na de eerste keer chemo zalf. Morgen 2de keer..
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 21:11 



 
Profiel   

Succes met de behandeling! Hoe heet de chemo-zalf en mag je die zelf opbrengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 00:05 



 
Profiel   

Is t Dermequin? Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 08:23 



 
Profiel   

Ik zie door de bomen het bos niet meer!!
Wie kan mij helpen of heeft ervaring met een sarcoid/gezwel.

Ik heb een paard, die een gezwel heeft in haar lies (sarcoid) zij is behandelt met zalf en bevriezen door de dierenarts om verspreiding te voorkomen. Nu is het zo dat me paard 4 sarcoïden op de huid heeft zitten waarvan er 1 'gezwel' naar buiten toe gegroeid is, gebarste/geknapt is. Ik heb er meteen foto's van gemaakt, maar het ziet er zeer onsmakelijk uit om de foto's openbaar te posten. Ze krijgt dagelijks een supplement door de slobber als ondersteuning voor het immuunsysteem.

Nu zit ik dus echt met mijn handen in het haar.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Bevriezen kan momenteel niet omdat de huid open is en het is nog maar de vraag of het dan weggaat.

Wie oh wie kan mij helpen!! En heeft ervaringen met sarcoïden!!

Alvast bedankt! Graag reacties via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 22:17 



 
Profiel   

Ik ga volgen. Mijn quartermerrie heeft een piepklein bultje ter hoogte van haar schouder op de plek van de singel. Het zit er al een paar qeken. Spelden knopje, maar gaat niet weg. Ik twijfel om een DA te laten komen...

Schrik wel van alle verhalen die im lees :7 :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 22:55 



 
Profiel   

Bij mijn pony 2 sacoiden behandeld met thujacreme. 1 is helemaal verdwenen de andere is een kleine verhoging van de huid. Als je het weet kun je hem voelen, maar er groeit alweer haar overheen. Zelfs een dierenarts hier, is het bij haar eigen paard met succes gaan gebruiken. Je moet wel geduld hebben, kost een paar maanden tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 23:50 



 
Profiel   

Niello schreef
Succes met de behandeling! Hoe heet de chemo-zalf en mag je die zelf opbrengen?


Nu heb ik er gisteren geen gekeken en ben het al vergeten :+ Iets met een A in ieder geval. Als ik eraan denk kijk ik straks nog eens.

Het is geen dermequin. En ik smeer de zalf idd zelf. Moet 6 tot 8 uur erop blijven maar absoluut niet langer dan 8 uur. Dan afwassen met iso betadine. Ook voor ik de zal smeer moet ik wassen met iso-betadine en de korstjes er proberen af te krabben.
Dit moet 3x per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 08:23 



 
Profiel   

Joliieeenn schreef
Niello schreef
Succes met de behandeling! Hoe heet de chemo-zalf en mag je die zelf opbrengen?


Nu heb ik er gisteren geen gekeken en ben het al vergeten :+ Iets met een A in ieder geval. Als ik eraan denk kijk ik straks nog eens.

Het is geen dermequin. En ik smeer de zalf idd zelf. Moet 6 tot 8 uur erop blijven maar absoluut niet langer dan 8 uur. Dan afwassen met iso betadine. Ook voor ik de zal smeer moet ik wassen met iso-betadine en de korstjes er proberen af te krabben.
Dit moet 3x per week.


Kan het zijn dat je aldara zalf bedoelt? Deze zalf heb ik ook gebruikt voor 2 sarcoiden op het hoofd van mijn haflinger. De ene was nog beginnend en is nu helemaal weg. De grotere is nog steeds bezig met afsterven terwijl het nu zo’n 3 weken terug is dat ik voor het laatst heb gesmeerd. Is een heftige zalf, maar doet z’n werk erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 08:50 



 
Profiel   

Ik heb goede ervaringen met acyclovir

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 09:32 



 
Profiel   

Winna schreef
Kan het zijn dat je aldara zalf bedoelt? Deze zalf heb ik ook gebruikt voor 2 sarcoiden op het hoofd van mijn haflinger. De ene was nog beginnend en is nu helemaal weg. De grotere is nog steeds bezig met afsterven terwijl het nu zo’n 3 weken terug is dat ik voor het laatst heb gesmeerd. Is een heftige zalf, maar doet z’n werk erg goed.



Jaaa die is het geloof ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:23 



 
Profiel   

Ik heb even wat foto's gemaakt.

[ img ]
[ img ]

Ik ga deze foto's ook opsturen naar de DA. Heb wel het idee dat hij langzaam groter wordt. Maar ik twijfel, dus hij groeit zeker niet snel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 32 [ 776 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen