Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Betadine shampoo niet leverbaar

 
Profiel   

Hier in drenthe ook niet meer aan de shampoo te komen. DA gaf aan dat betadine-oplossing ook kan, maar dan wel enorm verdund.
Overigens uiteindelijk gekozen voor wond schoonmaken met water en daarna insmeren met mesitran (honingzalf). Desinfecterende werking van betadine schijnt 30 min te zijn, van honingzalf 3 dagen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-15 10:50 



 
Profiel   

Dus minder van de Betadine oplossing gebruiken dan van de schrub?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-15 11:15 



 
Profiel   

Krijg maandag nog een 5 liter Betadine scrub bezorgd dus zit eerst weer goed :D ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-15 11:17 



 
Profiel   

Ik had hier ook een topic over even terug. Nergens te krijgen, ook niet de hibiscrub. Apotheek wist niks.

Sprak de veearts en kon zo een grote fles ophalen, dus je veearts bellen kan nog een idee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 00:01 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Dus minder van de Betadine oplossing gebruiken dan van de schrub?


Weet iemand hier een antwoord op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 11:25 



 
Profiel   

Ik zocht me er ook rot naar. zowel apotheek als ruitersportzaken.
het is er al een tijdje uit. Betadine oplossing lijkt mij niks.
Misschien dat kruidvat het nog heb ?

Inmiddels tea trea shampoo gehaald. Bijna hetzelfde :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 12:01 



 
Profiel   

Wat is dan het verschil tussen de oplossing en de scrub.Dat is toch ook ontsmettend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 12:04 



 
Profiel   

Ga simpelweg even langs je dierenarts.

Bij ons verkopen ze literflessen.

maar bij je Dierenarts moet je het zeker kunnen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 12:05 



 
Profiel   

Ja, via onze DA kon ik de shampoo ook nog krijgen. Maar ik moet er dan 40 minuten voor rijden en als oplossing net zo goed werkt.. prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 12:27 



 
Profiel   

http://www.betadine.nl/betadine-oplossing
http://www.betadine.nl/betadine-scrub
http://www.betadine.nl/betadine-shampoo
http://www.betadine.nl/betadine-zalf

Zie hier de genoemde soorten en Betadine zalf en hun toepassingen....

Kwam ook deze nog tegen http://horsefoodthebest.nl/index.php/as ... poo-detail misschien dat hier wel aan te komen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 12:38 



 
Profiel   

_lotteeee schreef
Ga simpelweg even langs je dierenarts.

Bij ons verkopen ze literflessen.

maar bij je Dierenarts moet je het zeker kunnen krijgen.


Nee hoor of je moet geluk hebben dat dierenarts nog genoeg oude voorraad heeft staan. Alle apotheken, winkels en dierenartsen etc zijn afhankelijk van dezelfde leverancier dus er zal niets nieuws aangeleverd worden helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 12:39 



 
Profiel   

Ik lees nu dat de oplossing direct op de huid moet.Ik verdun het met water.Kan dit ook?Het is voor mok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 13:09 



 
Profiel   

Mijn DA zei dat je de oplossing bij een open wond juist heel erg moet verdunnen, voor mok durf ik het niet te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 13:14 



 
Profiel   

Ik zal morgen de da bellen om advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 13:23 



 
Profiel   

mek schreef
Ik zocht me er ook rot naar. zowel apotheek als ruitersportzaken.
het is er al een tijdje uit. Betadine oplossing lijkt mij niks.
Misschien dat kruidvat het nog heb ?

Inmiddels tea trea shampoo gehaald. Bijna hetzelfde :')

Kruidvat heeft nooit shampoo of scrub in het assortiment gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 20:09 



 
Profiel   

Ik kwam tot mijn verbazing de shampoo ennnn scrub tegen bij het kempisch ruiterhuis in veldhoven.

Ik zei: heb jij dat!!!??? Dat is nergens te krijgen alleen de oplossing. Meteen 500 ml ingeslagen. Misschien wil hij het wel verzenden!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 20:14 



 
Profiel   

Terug komend op de OP, ik meende dat de betadine enkel ontsmettend en dus op bacteriƫn werkt, en geen werking heeft tegen schimmel.. Sebacil dacht ik alleen via de da verkrijgbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 20:26 



 
Profiel   

Lees voor gebruik de bijsluiter en aanwijzingen op de verpakking ;)

Betadine shampoo is een desinfectans (ziektekiemdodend middel), waarvan het werkzame
bestanddeel, povidonjood, een snelle en lang aanhoudende microorganismedodende (doden van
uitsluitend microscopisch waarneembare organismen zoals bacteriƫn, schimmels en virussen)
werking heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 21:23 



 
Profiel   

Ik gebruik het (gelukkig) dus vrijwel nooit en ken het niet als middel in gebruik bij schimmels, maar weer wat geleerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 21:33 



 
Profiel   

Voor alleen schimmel kan je prima alleen imaverol gebruiken en daar je spullen mee ontsmetten. Ik behandel altijd enkel met imaverol, spul werkt super

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-15 21:48 



 
Profiel   

RianneH schreef
Ik gebruik het (gelukkig) dus vrijwel nooit en ken het niet als middel in gebruik bij schimmels, maar weer wat geleerd :)



De dierenarts zei ook dat je na het afspuiten van het paard ook imaverol kan aanbrengen en het zo ook prima werkt. Dus betadineshampoo is niet echt nodig , maar met betadine shampoo kun je wel effectiver werken aangezien schimmels nogal een hardnekkige aandoening zijn... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 13:16 



 
Profiel   

Dat laatste snap ik dan niet. In elk geval, imaverol is het meest gangbare middel tegen schimmels (weer, bij mijn weten ;) dan zou die juist toch effectiever werken tegen schimmel? Of bedoeld hij een combinatie van beide middelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 13:20 



 
Profiel   

RianneH schreef
Dat laatste snap ik dan niet. In elk geval, imaverol is het meest gangbare middel tegen schimmels (weer, bij mijn weten ;) dan zou die juist toch effectiever werken tegen schimmel? Of bedoeld hij een combinatie van beide middelen?


De combinatie ervan.
Mijn paard heeft het nu aan beide achterbenen: ik was de achterbenen en verwijder wat korstjes, dan was ik goed met betadine shampoo, laat dit even opdrogen en zeep dan het helepaard in met imaverol middel (verdund in water). Werkt het beste bij mij. Soms wil het ook nog wel eens helpen om in een emmer sop borstels goed uit te wassen met betadine (de meesten zijn toch allemaal van plastic bij mij dus)

Smmige mensen wassen hun witte paarden ermee omdat ze er super wit van worden, net zoals witte voetjes van paarden. Ik denk dat het net niet helemaal de bedoeling is van betadine shampoo dan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 13:26 



 
Profiel   

De Betadine scrub wordt inmiddels weer uitgeleverd door de fabrikant, de shampoo nog niet. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-15 23:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen