Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 357 van de 431 [ 10758 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360 ... 431  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Cushing/PPID deel 2.

 
Profiel   

Ik heb net de bijsluiter gelezen en er blijken verpakkingen in alle maten en soorten te zijn :D
50, 60, 100, 150, 160 of 200 tabletten.

De kleinere geven hier in BE haast geen prijsverschil met prascend. De grootste wel. Heb nu voor 1.34euro een pil :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 08:02 



 
Profiel   

Vandaag even Amerigo gelongeerd, omdat zijn bijrijder op vakantie is. Als hij terugkomt van vakantie hebben ze wedstrijd, dus hij moet een beetje in vorm blijven.

Ik vind het er niet gek uitzien voor een 27-jarige (of paar jaar ouder, leeftijd is niet helemaal zeker, maar wel minstens 27) die al vele jaren PPID heeft.

https://youtu.be/uSNOU7WrisE

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 16:27 



 
Profiel   

Tine een oude taaie is Amerigo ziet er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 11:47 



 
Profiel   

Leuk ! Hij ziet er ook gewoon 10 jaar jonger uit :D
Mijn vriendin had ook zo'n witje. Welsh denk ik. Die werd ook niet ouder leek het wel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 12:03 



 
Profiel   

Niet te zien dat hij al zo oud is, zo n leuk paardje, hopelijk hebben jullie nog lang plezier met en van hem!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:40 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Weet iemand zo of er ook een kleine verpakking van Pergoquin is? Dus van -/+ 60 tabletten of alleen een grote doos? Mijn DA heeft alleen de grotere verpakking maar dat durf ik niet zo goed aan..


Mijn da verkoopt ook kleinere verpakkingen. Misschien heb ik het gemist maar wat durf je niet goed aan?
Ik ben overgestapt naar pergoquin en merk geen verschil met prascend.
DA advies was ook prascend opmaken en dan pergoquin geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:44 



 
Profiel   

tine10 schreef
Vandaag even Amerigo gelongeerd, omdat zijn bijrijder op vakantie is. Als hij terugkomt van vakantie hebben ze wedstrijd, dus hij moet een beetje in vorm blijven.

Ik vind het er niet gek uitzien voor een 27-jarige (of paar jaar ouder, leeftijd is niet helemaal zeker, maar wel minstens 27) die al vele jaren PPID heeft.

https://youtu.be/uSNOU7WrisE


Heerlijk om te zien!

Mijn pony is ook zo fit als maar kan, vorige week zijn we gaan crossen op het stoppelveld. Hij wint gewoon op zijn gemakje van de anderen :D

Hier wel wat zorgen over zijn hoeven, straalkanker is weer terug ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:40 



 
Profiel   

Ik zag net dit filmpje en moest aan PPID denken.... https://www.youtube.com/watch?v=HAUdHuApCG4 ( gaat over stress/cortisol en vitamine D, in het engels ) Want denken jullie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 20:34 



 
Profiel   

ik heb een vraagje

mijn oudere haflinger heeft PPID. Verder is hij nog fit en doe ik nog van alles met hem. spieren enz heeft hij nog. Enige wat je merk is zijn rare vacht..

HIj staat ook niet op medicatie. Nu is hij wel gewend om verplaats te worden en ervaart hij geen stress hiervan. Echt wil in de toekomst verhuizen (paarden aan huis) wat is jullie ervaring met de stress? zou ik wat kunnen geven om de stress te kunnen verminderen? OVer algemeen is het geen stresskip nooit geweest. Als hij verhuisd gaat mijn jongere haflinger ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 12:45 



 
Profiel   

Maris schreef
Ik zag net dit filmpje en moest aan PPID denken.... https://www.youtube.com/watch?v=HAUdHuApCG4 ( gaat over stress/cortisol en vitamine D, in het engels ) Want denken jullie ?



mijn engels is niet zo goed.. ik weet wel dat mijn haf in het verleden (voor z'n ppid) een lichte Vitamine D te kort heeft gehad. HIj krijg gewoon dagelijks zijn vitamine korrels binnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 12:47 



 
Profiel   

plutolover schreef
ik heb een vraagje

mijn oudere haflinger heeft PPID. Verder is hij nog fit en doe ik nog van alles met hem. spieren enz heeft hij nog. Enige wat je merk is zijn rare vacht..

HIj staat ook niet op medicatie. Nu is hij wel gewend om verplaats te worden en ervaart hij geen stress hiervan. Echt wil in de toekomst verhuizen (paarden aan huis) wat is jullie ervaring met de stress? zou ik wat kunnen geven om de stress te kunnen verminderen? OVer algemeen is het geen stresskip nooit geweest. Als hij verhuisd gaat mijn jongere haflinger ook mee.


Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken dan, als z'n karakter doorgaans al kalm is.
Paarden houden van routine, dat geeft ze rust. Dus als je bijvoorbeeld (min of meer) dezelfde routine aan kunt houden als op z'n huidige stal, dan zal hij vast gauw gewend zijn.
Qua PPID klachten; 'mooi' dat hij alleen maar wat last heeft van z'n vacht!! Hij heeft verder geen moeilijkheden met suikers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 15:28 



 
Profiel   

AaronYve schreef
Nyaleti schreef
Weet iemand zo of er ook een kleine verpakking van Pergoquin is? Dus van -/+ 60 tabletten of alleen een grote doos? Mijn DA heeft alleen de grotere verpakking maar dat durf ik niet zo goed aan..


Mijn da verkoopt ook kleinere verpakkingen. Misschien heb ik het gemist maar wat durf je niet goed aan?
Ik ben overgestapt naar pergoquin en merk geen verschil met prascend.
DA advies was ook prascend opmaken en dan pergoquin geven.


Net even gekeken bij de leverancier waar de dierenarts ze besteld. Er zijn verpakkingen van 200 en van 60 tabletten.
Die van 60 kunnen ze evt wel bestellen voor me. Maar dat durf ik niet zo goed aan omdat ik daar ongeveer 3 / 4 maanden mee doe en ik twijfel of m'n maatje er nog zo lang is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:25 



 
Profiel   

Is de dosering van pergoquin en prascend hetzelfde? En werkt het echt helemaal hetzelfde? Mijn oudje doet het heel goed, en dat wil ik graag zou houden. Pillen zijn bijna op, dus moet binnenkort weer nieuwe halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:57 



 
Profiel   

Ik ben deze week net begonnen met de Pergoquin. Zie toch niks abnormaal tot nu toe :D
Bijsluiters heb ik ook vergeleken en de stoffen die erin zitten, zijn ook bij beide hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:58 



 
Profiel   

MamaMiesje schreef
plutolover schreef
ik heb een vraagje

mijn oudere haflinger heeft PPID. Verder is hij nog fit en doe ik nog van alles met hem. spieren enz heeft hij nog. Enige wat je merk is zijn rare vacht..

HIj staat ook niet op medicatie. Nu is hij wel gewend om verplaats te worden en ervaart hij geen stress hiervan. Echt wil in de toekomst verhuizen (paarden aan huis) wat is jullie ervaring met de stress? zou ik wat kunnen geven om de stress te kunnen verminderen? OVer algemeen is het geen stresskip nooit geweest. Als hij verhuisd gaat mijn jongere haflinger ook mee.


Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken dan, als z'n karakter doorgaans al kalm is.
Paarden houden van routine, dat geeft ze rust. Dus als je bijvoorbeeld (min of meer) dezelfde routine aan kunt houden als op z'n huidige stal, dan zal hij vast gauw gewend zijn.
Qua PPID klachten; 'mooi' dat hij alleen maar wat last heeft van z'n vacht!! Hij heeft verder geen moeilijkheden met suikers?



Tot nu toe niet. Ja hij wordt wat dikker met voorjaar gras maar niet extreem dik. Daarnaast staat hij maar 3 uur op het land. Z’n krachtvoer is graanvrij, suiker en zetmeelarm Daarnaast trainen we vooral vanaf de grond maar ook erop,

Ook krijgt hij kruiden zoals gluco balance

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 19:03 



 
Profiel   

Mijn pony krijgt nu een maand of 2 de pergoquin. Geen verschil, het gaat heel goed met hem. Hij is inmiddels 30, staat de hele dag op de wei, wat mager maar wat dat betreft zeker nog fit. Pergoquin is precies dezelfde dosering als Prascend, namelijk 1mg per tablet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 15:08 



 
Profiel   

Ik heb helaas 100 tabletten Prascend over, iemand interesse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 15:32 



 
Profiel   

batje schreef
Ik heb helaas 100 tabletten Prascend over, iemand interesse?

Gereserveerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 20:17 



 
Profiel   

Oh jammer Batje. Mocht het niet doorgaan heb ik wel interesse :) Sterkte overigens ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 12:36 



 
Profiel   

batje schreef
batje schreef
Ik heb helaas 100 tabletten Prascend over, iemand interesse?

Gereserveerd


Sorry :o , ik was je voor.
Overigens een heel verdrietig verhaal bij mijn paard. Ik ben het hele topic aan het bijlezen, er staan zoveel herkenbare en nuttige posts in!

Als ik er aan toe ben zal ik het verhaal vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 12:53 



 
Profiel   

Hey even een vraagje, wat denken jullie van deze hooi resultaten voor mijn pony met PPID. Komt van onbemest land:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 15:06 



 
Profiel   

Ik voer m persoonlijk liever 1 vakje lager in het suiker. De rest ziet er wel weer goed uit!

Hebben hier ook mensen ervaring met afwijkende groei in de hoeven? Mijn shet heeft sinds ze ppid heeft een hele afwijkende groei aan de voorhoeven. Daarvoor was alles normaal. Achterhoeven blijven gewoon en normaal groeien. Het is geen flare. Eerder een zeer versnelde groei en dan wat, ja, soort van scheef omlaag. Ze is chronisch mechanisch bevangen volgens mijn traditionele en goed vaardige smid. Hij komt elke 3,5 - 4 weken. Dan ziet de hoef er weer normaal uit, zoals achteren. Ze heeft dan enkele dagen wat moeite met lopen, daarna is t weer normaal. Tot ze dus weer zo lang worden en ze zo'n gekke vorm aannemen. Dan is t opstarten om te lopen vanuit stilstand wat ongemakkelijk, daarna kan ze ook gewoon draven en galopperen. Doet ze ook uit zichzelf. De smid zegt dat vaker komen niet zinvol is. Nu gaat ze voor de winter verhuizen en moet ik zoeken naar een andere smid, maar ik vind dit wel een heel lastig iets. Het lijkt raar en het is ongemakkelijk voor haar. Er lijkt alleen niet echt een oplossing te zijn, vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringen.

Foto ter beeldvorming, bijna 3 weken na het bekappen. Je ziet het verschil tussen voor en achter.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:34 



 

Pandora2 schreef
Ik heb net de bijsluiter gelezen en er blijken verpakkingen in alle maten en soorten te zijn :D
50, 60, 100, 150, 160 of 200 tabletten.

De kleinere geven hier in BE haast geen prijsverschil met prascend. De grootste wel. Heb nu voor 1.34euro een pil :P

Bij mijn d.a is prascend intussen ook te verkrijgen voor 1.34 per pil. Doos van 160 pillen...

Ik verwacht dat prascend ook wel in prijs zal gaan zakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 19:54 



 
Profiel   

Ik heb 50 prascend pillen over, iemand interesse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 08:39 



 
Profiel   

Ze zijn gereserveerd :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 08:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 357 van de 431 [ 10758 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360 ... 431  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen