Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 403 van de 431 [ 10759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 431  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Cushing/PPID deel 2.

 
Profiel   

aisa schreef
mijn uk gaat volgende week over op pergosafe ipv prascent .Ben benieuw of ze er in trapt(nu is het dwangspuiten en haar vangen elke dag..echt rot.

manzano schreef
Junior2019 schreef
Heeft iemand ervaring met deze site
https://www.dierenmedicatie.nl

Je kan er bestellen maar je moet een recept hebben


Link werkt niet bij mij.

Weet het maar als je het intypt wel
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-23 20:45 



 
Profiel   

Ik heb mijn PPID paard gisteren moeten laten gaan.. :(
Ze was pas een jaar of 9 toen ze het kreeg. Het is wel een lijdensweg geweest omdat niemand aan PPID dacht bij zo'n jong sportpaard.
Uiteindelijk, na 5 jaar tobben (!!) aan de prascend en daar knapte ze wel van op, maar haar lichaam was al een soort gesloopt, want ze begon met kreupel rechtsachter, toen rechtsvoor en in de opbouw van rechtsvoor (om de dag 15 minuten draven) bleek ze linksachter ook kreupel.
Nog wat gedoktert, maar het takelde steeds verder af.
Het was goed zo, ze is rustig gegaan.

Ik had haar al ruim 15 jaar, ze zou dit jaar 17 worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 10:41 



 
Profiel   

Awh wat verdrietig. Heel veel sterkte met het gemis, maar dapper dat je de keuze hebt gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 10:52 



 
Profiel   

aisa schreef
mijn uk gaat volgende week over op pergosafe ipv prascent .Ben benieuw of ze er in trapt(nu is het dwangspuiten en haar vangen elke dag..echt rot.


Komt vast goed!!
Mijn paard, de grootste kieskeurigerd :o , eet niets, wat raar ruikt of wat hij niet (her)kent, maar de pergosafe in zijn normale voer, gaat met gemak naar binnen.... ;)

Tilmar, wat verdrietig!!! Héél veel sterkte voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 11:26 



 
Profiel   

Wat verdrietig Tilmar! Heel veel sterkte :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 11:45 



 
Profiel   

Veel sterkte Tilmar. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 12:20 



 
Profiel   

Twiggy2008 schreef
aisa schreef
mijn uk gaat volgende week over op pergosafe ipv prascent .Ben benieuw of ze er in trapt(nu is het dwangspuiten en haar vangen elke dag..echt rot.


Komt vast goed!!
Mijn paard, de grootste kieskeurigerd :o , eet niets, wat raar ruikt of wat hij niet (her)kent, maar de pergosafe in zijn normale voer, gaat met gemak naar binnen.... ;)

Tilmar, wat verdrietig!!! Héél veel sterkte voor jou.


De mijne at zijn pergosafe ook zo op. Door de brok heen.
Dus wie weet gaat het bij jou paard ook zo makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 12:31 



 
Profiel   

Heel veel sterkte tilmar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 13:23 



 
Profiel   

Ja hoop het ook,het is niet leuk..als ze altijd weglopen als ze je maar zien,ze associeert me alleen met die viezigheid.

Sterkte Tilmar,erg verdrietig zo ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 17:13 



 
Profiel   

Tilmar schreef
Ik heb mijn PPID paard gisteren moeten laten gaan.. :(
Ze was pas een jaar of 9 toen ze het kreeg. Het is wel een lijdensweg geweest omdat niemand aan PPID dacht bij zo'n jong sportpaard.
Uiteindelijk, na 5 jaar tobben (!!) aan de prascend en daar knapte ze wel van op, maar haar lichaam was al een soort gesloopt, want ze begon met kreupel rechtsachter, toen rechtsvoor en in de opbouw van rechtsvoor (om de dag 15 minuten draven) bleek ze linksachter ook kreupel.
Nog wat gedoktert, maar het takelde steeds verder af.
Het was goed zo, ze is rustig gegaan.

Ik had haar al ruim 15 jaar, ze zou dit jaar 17 worden..


Ach ondanks dat het goed zo is, wel heel verdrietig. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 20:48 



 
Profiel   

Tilmar schreef
Ik heb mijn PPID paard gisteren moeten laten gaan.. :(
Ze was pas een jaar of 9 toen ze het kreeg. Het is wel een lijdensweg geweest omdat niemand aan PPID dacht bij zo'n jong sportpaard.
Uiteindelijk, na 5 jaar tobben (!!) aan de prascend en daar knapte ze wel van op, maar haar lichaam was al een soort gesloopt, want ze begon met kreupel rechtsachter, toen rechtsvoor en in de opbouw van rechtsvoor (om de dag 15 minuten draven) bleek ze linksachter ook kreupel.
Nog wat gedoktert, maar het takelde steeds verder af.
Het was goed zo, ze is rustig gegaan.

Ik had haar al ruim 15 jaar, ze zou dit jaar 17 worden..

Jeetje wat jong om Ppid te krijgen. Heel veel sterkte, je hebt haar lang gehad dus zal moeilijk zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 20:51 



 
Profiel   

Veel sterkte Tilmar :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 21:39 



 
Profiel   

Sterkte Tilmar

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 22:23 



 
Profiel   

Ik had de verkeerde link geplaatst
www.diermedicatie.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 09:50 



 
Profiel   

Sterkte Tilmar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 11:22 



 
Profiel   

nou ik denk dat ik er mee ga kappen,ook de pergosafe tussen de brokjes en beetje pulp verrrekt ze het op te eten,ze eet er gewoon omheen of pleurt het uit haar mond -:(-

Heb nu onderhand mijn trukkendoos leeg(elke dag dwangvangen en spuiten,en ze pakt niks meer aan uit de hand) Ze loopt altijd weg als ik haar benader ,kan haar niet pakken.

Ga denk ik gewoon afwachten wat ze doet(ze komt van waardes 550 af,6 weken daarna 275 .
Ze wordt bijna 20 dus ik denk dat ik het op zijn beloop laat voorlopig.
Muts is het...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:32 



 
Profiel   

Accepteert ze het als je de pil in een stuk wortel stopt? Op de moeilijke momenten groef er een gaatje in met de hoevenkrabber en daar stopte ik dan de pil in. Maar in jouw geval klinkt het dat je dat elke dag zou moeten doen, en als je paard gevoelig is voor hoefbevangenheid is dat natuurlijk niet bevorderlijk :/

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:35 



 
Profiel   

En rectaal al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:47 



 
Profiel   

nee wortel niet,ze pakt van niemand niks meer aan,de eerste paar dagen lukte dat nog ,net als brood,appel daarna was het over.
Rectaal nee niet geprobeerd ,maar ik krijg haar niet meer te pakken.Het is geluk hebben als ze net binnen staat hooi te eten om der dan te besluipen.

Je moet het zien als een groot stuk grond ingericht als boomgaard met een schuilstal waar ze met haar vriendinneke(ook shetlander) en twee Hampshire down schapen lopen. Ook met veulen erbij is ze afstandelijk,als je haar hebt is het prima maar ze is behoorlijk achterdochtig. Hoefjes kappen etc geen probleem.

Oftewel elke dag heel de veestapel overstuur om 1 verdomd pilletje per dag }> :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:45 



 
Profiel   

Och jeetje, als je haar moet besluipen dan snap ik dat je er klaar mee bent. Hopen dat ze verder goed blijft :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:01 



 
Profiel   

Voor de mensen die Hypobalance geven, lassen jullie een stopweek in?
Waarom wel/niet en na hoeveel weken lassen jullie dan de stopweek in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 07:44 



 
Profiel   

aisa schreef
nee wortel niet,ze pakt van niemand niks meer aan,de eerste paar dagen lukte dat nog ,net als brood,appel daarna was het over.
Rectaal nee niet geprobeerd ,maar ik krijg haar niet meer te pakken.Het is geluk hebben als ze net binnen staat hooi te eten om der dan te besluipen.

Je moet het zien als een groot stuk grond ingericht als boomgaard met een schuilstal waar ze met haar vriendinneke(ook shetlander) en twee Hampshire down schapen lopen. Ook met veulen erbij is ze afstandelijk,als je haar hebt is het prima maar ze is behoorlijk achterdochtig. Hoefjes kappen etc geen probleem.

Oftewel elke dag heel de veestapel overstuur om 1 verdomd pilletje per dag }> :)


Je kunt het pilletje in vieren delen en in een capsule stoppen, dan ruiken en proeven ze het niet, en dan met de brokken geven, het is het proberen waard, bij mijn paard was dit de oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:38 



 
Profiel   

Zijn er ook mensen die om de dag Pracent geven ipv elke dag?
Of op deze manier opgebouwd hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 20:47 



 
Profiel   

Nee en dat wordt ook afgeraden.... juist een "spiegel" opbouwen is belangrijk. De medicatie werkt maar 24 uur en hoe meer je van een vast tijdstip afwijkt hoe minder stabiel het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 21:55 



 
Profiel   

Wij zijn ondertussen door met 1 en een kwart tablet.

We hebben onze ruin in een half jaar naar 1 tablet opgebouwd, en toen na 3 maanden bloed laten trekken. Zijn waarden waren bijna binnen de norm, dus een kwartje erbij.

We hebben een hele tijd het tablet opgelost in water en met een spuitje gegeven. Maar nu kunnen we ondertussen een appel in stukken snijden en daar de kwartjes in duwen. Dat scheelt wel weer even gedoe met een chagrijnig paard. Hij is nu elke dag zo blij met zijn appeltje ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 21:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 403 van de 431 [ 10759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 431  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen