[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:06

Mijn oudje doet het heel goed op geweekte grasbrok van Hartog. Ik maak het zo dun dat hij het kan drinken. Hij vindt het zalig!

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:32

Hier gaat Dodson en Horrell er goed in, ook met de ppid-er die niet veel lust. Ze hebben een speciale lijn voor cushing/ppid.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:23

Hollyleaves schreef:
Hier gaat Dodson en Horrell er goed in, ook met de ppid-er die niet veel lust. Ze hebben een speciale lijn voor cushing/ppid.


Waar haal je de Cushcare Condition?
Ik wacht hier in BE al maanden tot de britten hun papierwinkel op orde hebben met die brexit en Dodson weer kan versturen naar mijn leverancier. Ze heeft echt helemaal niks meer in stock, wat ik bijzonder jammer vind want het is zulk goed voer.
Heb nog een zak Balancer in NL besteld, hebben we dit toch alvast :D

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:03

Pandora2 schreef:
Hollyleaves schreef:
Hier gaat Dodson en Horrell er goed in, ook met de ppid-er die niet veel lust. Ze hebben een speciale lijn voor cushing/ppid.


Waar haal je de Cushcare Condition?
Ik wacht hier in BE al maanden tot de britten hun papierwinkel op orde hebben met die brexit en Dodson weer kan versturen naar mijn leverancier. Ze heeft echt helemaal niks meer in stock, wat ik bijzonder jammer vind want het is zulk goed voer.
Heb nog een zak Balancer in NL besteld, hebben we dit toch alvast :D


Ja irritant hé! Zo zit ik met de Pasture Mix voor mijn andere pony. Ik bestel altijd bij Rwdh. Maar dat is in Nederland, zie dat hij de Cushcare momenteel ook uitverkocht heeft. Nu heb ik maar een mini shet met ppid dus doe ik erg lang over zo'n zak. Het is idd super goed voer. Ben een tijdje vanwege de prijs overgegaan op Vitalbix, Eggersman en gekeken naar vitaminekorrels zoals bv Oerbalans maar niks kan qua inhoud echt tippen aan D&H. Er zit zoveel meer in, in combinatie met de lage persgraad als je de analyses naast elkaar legt. Ik zie het ook echt aan de paarden, het verschil.Dan maar wat meer betalen.
Als ik voor je Google in België kan ik m op deze site wel in mn winkelmandje doen:

https://www.vaesen.eu/nl/dodson-horrell ... ition.html

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:10

Ah dankjewel ! Ik ga Vaesen even mailen voor de houdbaarheidsdatum en dan bestel ik er een paar zakken !
Waarom heb ik dat niet gezien? Speur al weken het net af op zoek naar dat voer :')

Bij Rwdh had ik inderdaad de Balancer vandaan ook :D

Voor mij ook liefst enkel nog D&H. Het is het enige voer dat echt doet wat het belooft zeg ik altijd :Y)

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:14

Graag gedaan! En compleet met je eens! :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:19

Voor je andere pony kan je misschien de High Fibre nuts of mix geven als die Pasture mix momenteel er niet is? Vaessen heeft die nog op voorraad zie ik :D
Denk dat er niet zo heel veel verschil zitten tussen die 2.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:54

Net een antwoord gekregen van Vaessen. De Cushcare is bij hen ook niet op voorraad, foutje in de webshop :P
Ze verwachten terug een levering half juni, dus dat is wel bijzonder goed nieuws voor de D&H gebruikers denk ik ! :D

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:14

Pandora2 schreef:
Net een antwoord gekregen van Vaessen. De Cushcare is bij hen ook niet op voorraad, foutje in de webshop :P
Ze verwachten terug een levering half juni, dus dat is wel bijzonder goed nieuws voor de D&H gebruikers denk ik ! :D


Heb je gelijk een voorraad besteld ?! ;)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:20

Nee, want ik hoop dat mijn eigen leverancier dus ook in juni weer wat toekrijgt.
Dan bespaar ik een bult verzendingskosten uit :')

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:52

Hier ook problemen met krijgen van cushcare -O-
Ik geef nu als alternatief de equigard muesli van st hippolyt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:38

Is dat wat, die St Hippolyt ? Ik ga er eens naar kijken voor de tussentijd ! Ik denk dat mijn leverancier dit ook heeft.
Heb die oudjes nu op die Pavo 18+ staan, maar worden ze te vet van voor mijn gevoel.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:19

Mijne vind het heerlijk. Ik vind het naar knaagdierenvoer ruiken in de dierenwinkel :D

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:21

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:27

:D Knaagdiervoer... :')
Vind ik van die Pavo Care4Life ook. Maar hier vreten ze alles, dus geen probleem op dat gebied.

Ziet er goed uit, die Equigard ! Laag in suikers en zetmeel, zo heb ik het graag.
En mijn voerleverancier verdeelt St Hippolyt heb ik gezien dus als de britten nog even op zich laten wachten, weet ik wat te halen.
+:)+

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:31

Goeie! Ik heb vroeger een stalgenootje gehad die dit voerde. Rwdh heeft deze ook dus mocht ik omhoog zitten met D&H zo dan bestel ik daar ook voor de tussentijd een zak van.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:10

Trots op onze kleine smurf. (Minstens) 27 jaar, vandaag meegedaan aan een onderlinge dressuurwedstrijd en de 1e prijs mee naar huis genomen, en al vele jaren PPID. Ik vind hem er nog geweldig uitzien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:36

Wat leuk !! Een golden oldie <3
Hij ziet er nog schitterend uit !

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:21

Hij ziet er goed uit zeg!

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:28

Wat een mooi beestje, ziet er prima uit!!

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:18

Even een update over mijn pony:
We zijn naar de kliniek geweest voor foto's van het gebit, en alle tanden waren aangetast door EOTRH. Deels opgeloste wortels en ook cementvorming. Terwijl er aan de buitenkant nog maar weinig te zien is. Boven was er slechter aan toe dan onder.
Plan is nu: testen op PPID (gaat binnenkort gebeuren), dan de boventanden er uit, en enige tijd later (als in: weken) ook de ondertanden.
Ik ga ervan uit dat ze positief test op PPID, en hoop dat de medicijnen wat doen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 02:45

marionblo schreef:
Even een update over mijn pony:
We zijn naar de kliniek geweest voor foto's van het gebit, en alle tanden waren aangetast door EOTRH. Deels opgeloste wortels en ook cementvorming. Terwijl er aan de buitenkant nog maar weinig te zien is. Boven was er slechter aan toe dan onder.
Plan is nu: testen op PPID (gaat binnenkort gebeuren), dan de boventanden er uit, en enige tijd later (als in: weken) ook de ondertanden.
Ik ga ervan uit dat ze positief test op PPID, en hoop dat de medicijnen wat doen.


Als ze veel pijn heeft aan gebit, kan dat wel de uitslag beïnvloeden. Dan zou je eigenlijk beter pas kunnen testen als alles eruit is.

Anoniem

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:30

Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: Bij mijn cushing patient is zijn vacht op dit moment nadat we vorig jaar met Prascend zijn begonnen stukken beter dan het jaar ervoor.

Echter zie ik wel dat het een stuk dikker is dan bij mijn gezonde paarden. En is hij wat klam in zijn flanken en op zijn schouders. Scheren jullie op elk moment? Zou ik hem morgen gewoon kunnen scheren of is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:05

Ik heb haar vorig jaar in juni ook geschoren kan dus best nu als hij er last vanheeft.
Ik heb wel haar bovenkantje laten zitten om dat ze het snel koud heeft, dus sportmodel, is prima bevallen, ze knapte er van op.
Nu nog niet gedaan omdat het lang koud is geweest, ze wat korter is dan vorig jaar, en omdat ze het snel koud heeft.
Als hij het snel koud heeft zou je een sportmodel kunnen doen, dan hoeft hij geen deken op als het soms weer heel koud wordt.

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:05

Ik scheer hem op elk moment dat hij te dik haar heeft. Zomer of winter. Helemaal met hoge temperaturen is hij daar erg blij mee.