Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 354 van de 431 [ 10764 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 ... 431  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Cushing/PPID deel 2.

 
Profiel   

Ik twijfel ook enorm om te scheren. Hij is sinds hij van mij is nooit meer geschoren (12 jaar al). In de winter staat hij sowieso dik ingepakt met dekens dus als hij een slechtere vacht aanmaakt door laat scheren is dat niet zo'n ramp.

Hij heeft echt ontzettend erg in de rui gezeten en dat lijkt nu aan z'n einde te komen, maar hij heeft dus nog wat uitstekende haren (schouders en nek zijn netjes). Een varkensvachtje, zoals iemand anders het hier noemde, klinkt wel passend.

Hij staat nu niet zwetend op de wei maar voelt zich duidelijk want minder fit met deze temperaturen. Oksel, Lies en slokdarm zijn al geschoren dus daarom ook niet zwetend denk ik.

Zo slecht als hij op warmte gaat, zo'n hekel heeft ie aan de wind en regen.. vandaar mijn twijfel.. icm het jaren lang niet geschoren zijn..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 23:28 



 
Profiel   

Met slecht weer krijgt die van mij een o grams deken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 05:26 



 

Oh dan ga ik hem vandaag lekker scheren. Hij heeft op dit moment wel een mooie glanzende vacht, in tegenstelling tot vorig jaar. Toen was hij pas eind juli uit zijn wintervacht en had hij allerlei doffe plekken en behoorlijk lang haar.

Nu ziet hij er echt stukken beter uit, maar het is toch wel flink meer vacht dan de anderen. Hij heeft het niet snel koud, eerder snel warm. En als het echt veel gaat regenen kan ik hem altijd een regendeken opdoen.

Bedankt voor de reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:37 



 
Profiel   

Dit is de mijne een week na het scheren

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:39 



 

Knap paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:44 



 
Profiel   

Hallo,ik wil me ook melden. De 18 jarige merrie van mijn dochter werd vorige week getest. Haar waarde is 76. Dierenarts stelt voor om te starten met medicatie. Ze heeft hierbij nog zomereczeem sinds dit jaar. Iemand ervaring of de medicatie ook effect heeft op het zomereczeem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 15:01 



 
Profiel   

Mijn pony duurde best ff voor ze ging verharen maar nu is ze helemaal door haar vacht.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 16:18 



 
Profiel   

Ik kom even inbreken hier als jullie het goed vinden.

Mijn paard is nu 23. Hij loopt super, is netjes en vlot door zijn verharing heengezonden, ziet er goed uit en lijkt zijn stoicijnse zelf.

Toch is zijn vacht anders dan andere jaren. Iets langer, iets dikker. Wel gewoon een mooie zachte glimmende vacht.
Behalve zijn iets andere vacht heb ik eigenlijk geen ppid verschijnselen zoals ik ze op internet kan vinden kunnen ontdekken bij hem.

Volgens de hoefsmid is het gewoon een ouder paard en.kan de vacht daardoor wat anders zijn. Hij staat naast een paard met volbloed, dus het verschil is altijd wel flink geweest.

Zie ik spoken, of toch laten testen? En is testen nu zinvol, of kan dat alleen in het najaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 07:42 



 
Profiel   

Mijn paard had dat ook dik en veel haar wel mooi glanzend ed, verder weinig verschijnselen, bleek toch PPID te hebben. ik zou hem laten testen. al is het maar om dingen te kunnen uitsluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 07:44 



 
Profiel   

_yvonne schreef
Mijn paard had dat ook dik en veel haar wel mooi glanzend ed, verder weinig verschijnselen, bleek toch PPID te hebben. ik zou hem laten testen. al is het maar om dingen te kunnen uitsluiten.


Dit inderdaad. Besef dat ppid ook een ziekte kán zijn die van binnen schade aanricht. Dat kun je aan de buitenkant niet zien of pas te laat zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 08:37 



 
Profiel   

Ik zou hem ook laten testen, Larix had ook alleen die iets langere vacht en een klein beetje minder bespiering :-) Maar ook overduidelijk PPID na de bloedtest, waarde was echt hoog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 09:27 



 
Profiel   

Bij alleen klachten van wat dikkere haren , ik zou niet laten testen geloof ik. Zulke heftige medicijnen gaan geven als er alleen maar een dikkere vacht is ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 09:54 



 
Profiel   

Eigenlijk kun je zo denken, wil je het zeker weten dan test je.
Medicatie is dan afhankelijk van de waardes.
Ben je verder tevreden met de gezondheid van het paard en wil je het niet perse weten dan test je niet en kijk je gewoon naar hoe het paard het verder doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 10:02 



 
Profiel   

Maris schreef
Bij alleen klachten van wat dikkere haren , ik zou niet laten testen geloof ik. Zulke heftige medicijnen gaan geven als er alleen maar een dikkere vacht is ???

Testen is niet meteen medicatie geven. Misschien komt er uit de test wel helemaal niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 10:03 



 
Profiel   

marionblo schreef
Even een update over mijn pony:
We zijn naar de kliniek geweest voor foto's van het gebit, en alle tanden waren aangetast door EOTRH. Deels opgeloste wortels en ook cementvorming. Terwijl er aan de buitenkant nog maar weinig te zien is. Boven was er slechter aan toe dan onder.
Plan is nu: testen op PPID (gaat binnenkort gebeuren), dan de boventanden er uit, en enige tijd later (als in: weken) ook de ondertanden.
Ik ga ervan uit dat ze positief test op PPID, en hoop dat de medicijnen wat doen.


Ook bij mijn shet alle snijtanden getrokken heeft PPID 14 jaar .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:49 



 
Profiel   

Toch maar een afspraak gemaakt. Volgende week vrijdag komen ze bloed afnemen. Laat meteen bloed afnemen om naar zijn waarden (algemene test en ontstekingwaarde) te laten kijken. Mau is makkelijk met prikken en dan weet ik zeker of ik me druk moet maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 13:39 



 
Profiel   

Ik heb mijn pony laten prikken afgelopen week en had nu de uitslag binnen, ze moeten onder de 30 zitten en ze had nu 85. Dus we gaan de medicijnen ophogen, ze kreeg eerst 1/4 maar we gaan nu rustig ophogen naar 1/2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:20 



 
Profiel   

Eliana schreef
Ik heb mijn pony laten prikken afgelopen week en had nu de uitslag binnen, ze moeten onder de 30 zitten en ze had nu 85. Dus we gaan de medicijnen ophogen, ze kreeg eerst 1/4 maar we gaan nu rustig ophogen naar 1/2.


Had ze meer klachten ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:44 



 
Profiel   

Nee dat niet perse, maar ze is 2 jaar achter elkaar eind juli bevangen geraakt. Ik wou nu dus preventief bloed laten prikken om te kijken hoe haar waarde nu is, en dat is dus naar goed geweest ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:51 



 
Profiel   

Mau heeft inderdaad cushing. Van de week medicijnen ophalen.

Doen jullie nog meer/andere.dingen dan alleen prascend? Ik las dat prascend opbouwen beter is dan meteen een hele pil geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:45 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Mau heeft inderdaad cushing. Van de week medicijnen ophalen.

Doen jullie nog meer/andere.dingen dan alleen prascend? Ik las dat prascend opbouwen beter is dan meteen een hele pil geven?


Opbouwen is altijd goed mijn shettie
Moest op 1/4 ik begon met daar de helft van na 1 week 1/4 goed bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:49 



 
Profiel   

Ik ben toenertijd begonnen met 1/4 dacht ik. Per 4 dagen ofzo en dan telkens 1/4 omhoog tot ik op 1 pil kwam.

Naast de pillen, zijn ze hier op dieet. Zien dat er geen spek aankomt dus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:50 



 
Profiel   

Ik heb de mijne maar maximaal een uur in de wei per dag, ter voorkoming van hoefbevangenheid en niet te dik laten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:55 



 
Profiel   

Mau is eerder schraal dan dik
[ img ]
Hij staat overdag met een paard dat niet dik mag worden. Snachts zet ik hem apart met hooi.
Hij krijgt sochtends een schep pavo 18+ en savonds 18+ en een schep slobber.
Geef ik minder levert Hij gelijk in op de bovenlijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:57 



 
Profiel   

Ziet er goed uit zeg eliana :j

Knap paard yvonne :j

Mijne is vorige week ook geschoren. 3e x dit jaar. Arme paard kon de warmte niet aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 354 van de 431 [ 10764 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 ... 431  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen