Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 288 van de 434 [ 10838 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291 ... 434  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Cushing/PPID deel 2.

 
Profiel   

Ik geef ze niet om dezelfde tijd, is gewoonweg niet te doen met een fulltime baan en eigen huishouden. Ik merk er eigenlijk niet echt een verschil door.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 11:22 



 
Profiel   

De voertijden en dus de medicijntijd schommelen hier. Ene keer om 6 uur smorgens andere keer om 8.30. Heb nooit iets eraan gemerkt. Ik voer juist heel bewust niet standaard op dezelfde tijd. Heb geen zin in van die paarden die staan te drammen om hun eten. Ze hebben wel onbeperkt hooi of gras tot hun beschikking

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:02 



 
Profiel   

Is er iemand die 33 pillen kan gebruiken? Mijn merrie is helaas overleden. De pillen zijn goed tot 1-2020.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 16:14 



 
Profiel   

Sterkte met het verlies Tostar :(:) Y;(

Ik zou ze graag willen overnemen van je, maar er zullen genoeg mensen zijn die al veel meer kosten hebben gehad aan de pillen dus laat ze over aan die :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 16:33 



 
Profiel   

Kan het bovenstaande bericht niet meer wijzigen.

DA schrijft inderdaad 1 hele pil voor. Hoe maken jullie er kwartjes van? Snijden? :+

Heb ook om de bloeduitslag gevraagd:
Resultaat is 21 pmol
Referentiewaarde is 0 - 9 pmol.
Nu heb ik de OP erbij gepakt maar kan ik er nog weinig wijs uit. Volgens mij is het maar lichtjes verhoogd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 18:35 



 
Profiel   

Referentiewaarden Andy Durham*
Positief boven
· November - juli >29 pg/ml* (>6,7 pmol/L)
· Augustus - oktober >47 pg/ml* (>10,5 pmol/L)

Even snel dit erbij genomen.

Idd licht verhoogd. Er zijn ergere gevallen :+
Denk dat mijne destijds ergens aan 290 pg/ml zaten ofzo.

Ik maakte een kwartje door te snijden met een scherp aardappelmesje. Ging perfect.

Veel sterkte Tostar met het verlies van je paardje. Ik zou de pillen wel willen overnemen, maar krijg ze de grens niet meer over helaas. Vorige pakketje in beslag genomen door de medi crime unit van de douane :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 19:12 



 
Profiel   

Ik knipte de tabletjes altijd met een schaar. Had een apart vochtdicht potje voor de kwartjes. Tabletjes kunnen wel brokkelen, maar je wordt er vanzelf handig in.
Zorg wel dat je jezelf ook beschermd: handschoenen of handen wassen. Zeker bij (gewenste) zwangerschap. -ik heb je profiel niet bekeken, dus mogelijk zeg ik niet iets heel raars. Maar is wel goed om te weten-

De mijne staat 24/7 buiten waarvan ongeveer 12 uur op gras. Gaat goed, ook nu ze ruim een jaar zonder medicijnen rondloopt. Helaas verdroeg ze de prascend echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 21:48 



 
Profiel   

Ik maak kwartjes met een pillensnijder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 21:53 



 
Profiel   

Ik gebruik een scherp aardappelschilmesje en bewaar de stukjes in een lenzendoosje

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 10:26 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Referentiewaarden Andy Durham*
Positief boven
· November - juli >29 pg/ml* (>6,7 pmol/L)
· Augustus - oktober >47 pg/ml* (>10,5 pmol/L)

Even snel dit erbij genomen.

Idd licht verhoogd. Er zijn ergere gevallen :+
Denk dat mijne destijds ergens aan 290 pg/ml zaten ofzo.


Hmm dan is het echt maar lichtjes verhoogd. Gelukkig in iedergeval maar gek dat hij er dan toch zó ziek van was. Laat het in Oktober denk ik opnieuw testen. Dankjewel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 10:33 



 
Profiel   

Opnieuw testen, zeker in SR periode, is zonde van je geld

Sommige paarden hebben heel hoge waardes en amper verschijnselen, andere hebben net iets verhoogde waardes en heel veel verschijnselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 10:39 



 
Profiel   

Mijn paard had idd verhoogde waardes in de SR, maar 3 maanden later niet meer. Geen idee wat er dan gebeurd als je toch prascend geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 14:32 



 
Profiel   

Oh de DA zei juist dat je het beter kan testen in Oktober / November? In die maand is er toch juist promotie voor gratis of met korting testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 15:06 



 
Profiel   

ja dat klopt. Maar juist in die periode is de kans dat de uitslag niet klopt het grootst.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 15:06 



 
Profiel   

casperzazoe schreef
Oh de DA zei juist dat je het beter kan testen in Oktober / November? In die maand is er toch juist promotie voor gratis of met korting testen?


Als iets gratis getest wirdt, moet je je altijd even afvragen waarom dat, in juist díé periode, gratis aangeboden wordt. Voor niks gaat de zon op, hè. Waarom is die test niet het hele jaar door gratis, is een andere vraag.... <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 15:27 



 
Profiel   

Kent iemand een DA die een recept wil uitschrijven voor prascend?
Mijne weigert dat die wil graag zelf verdienen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 06:27 



 
Profiel   

pol1 schreef
Kent iemand een DA die een recept wil uitschrijven voor prascend?
Mijne weigert dat die wil graag zelf verdienen..

Wat een idiote da. Iedere (andere) da schrijft gewoon prascent uit, hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:01 



 
Profiel   

Als ze het zelf verkopen, denk ik niet dat je snel een recept zal krijgen :+
Er hangt voor de DA een aardig % vast aan de verkoop.

Misschien bij een DA die enkel kleine huisdieren doet ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:13 



 
Profiel   

Die verkopen het niet is mijn ervaring. Meeste dierenartsen willen eerst zelf testen voordat ze een recept uitschrijven. Bij mijn dierenarts betaal je 17 euro voor een recept

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 10:02 



 

Een recept voor prascend heb je niet los nodig, ik kan bij diverse praktijken zonder recept prascend kopen. Pergolide bestaat al geruime tijd niet meer, dus voor de mensen-variant hoef je het niet te doen. Wel even de test-resultaten van de pony opvragen, daarmee kan je dus ook bij andere praktijken de medicatie kopen (soms verschelen die prijzen nog best enorm onderling!).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:04 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Die verkopen het niet is mijn ervaring. Meeste dierenartsen willen eerst zelf testen voordat ze een recept uitschrijven. Bij mijn dierenarts betaal je 17 euro voor een recept


De mijne doet t niet..ook niet voor centen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:24 



 
Profiel   

Shanna schreef
Een recept voor prascend heb je niet los nodig, ik kan bij diverse praktijken zonder recept prascend kopen. Pergolide bestaat al geruime tijd niet meer, dus voor de mensen-variant hoef je het niet te doen. Wel even de test-resultaten van de pony opvragen, daarmee kan je dus ook bij andere praktijken de medicatie kopen (soms verschelen die prijzen nog best enorm onderling!).


Ik heb een recept nodig als ik het vanuit engeland wil bestellen!
Los kopen kan idd zo ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:26 



 
Profiel   

Fabster schreef
pol1 schreef
Kent iemand een DA die een recept wil uitschrijven voor prascend?
Mijne weigert dat die wil graag zelf verdienen..

Wat een idiote da. Iedere (andere) da schrijft gewoon prascent uit, hoor.


Was er ook ontsteld over! Ben je 20 jaar klant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:27 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Als ze het zelf verkopen, denk ik niet dat je snel een recept zal krijgen :+
Er hangt voor de DA een aardig % vast aan de verkoop.

Misschien bij een DA die enkel kleine huisdieren doet ?


Dat is t..ze willen liever zelf eraan verdienen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:28 



 
Profiel   

Ik vermoedde het al. In Engeland is het een heel stuk goedkoper idd.
Als je het ginder al zou kunnen bestellen, is de kans groot dat het door de douane tegengehouden wordt.
Iets met bescherming van de eigen markt :7

Ik had ooit van iemand uit NL wat pillen overgekocht en die zijn door de medi crime unit van de douane in beslag genomen :x
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 11:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 288 van de 434 [ 10838 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291 ... 434  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen