Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 399 van de 431 [ 10758 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402 ... 431  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Cushing/PPID deel 2.

 
Profiel   

260 voor 160 pillen.
Auw :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 19:21 



 
Profiel   

Oh dan moet ik verder zoeken. Hier 301,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 19:25 



 
Profiel   

Dubbel auw }>

Die prijzen verschillen volgens mij ook van land tot land.
Is hier niemand in dit topic die in Frankrijk of Duitsland woont toevallig ? Kunnen we vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 19:27 



 
Profiel   

manzano schreef
Vanochtend heel gesprek gehad met de dierenarts over pergoquin. Die was niet enthousiast en raadde toch echt prascend aan. Wat zeggen jullie artsen erover?


Waarom was hij niet enthousiast over Pergoquin? Mag eventueel in pb :)
Mijn pony krijgt die, dus ben zeer benieuwd.

Ik had overigens geen keuze, de pergoquin werd voor mij klaargelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 20:13 



 
Profiel   

Hier ook geen keus, mijn praktijk heeft alleen Pergoquin.
Ben ook wel benieuwd waarom de DA prascend aanraadde? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 20:21 



 
Profiel   

Vermoed dat het vooral met gewoonte en geld te maken heeft, hoor, dat je dierenarts daarin vast houdt.... :\

Al ken ik zelf alleen de Pergosafe, omdat mijn dierenarts dát weer voorschrijft. Ik vind deze medicatie ook prettiger dan de prascent, die ik dan weer zelf moet gaan breken (mijn paard zou dan een halve nodig hebben). Bovendien is mijn paard niet dol op medicatie en zo'n dagelijkse capsule zonder geur, verstopt in zijn voer, eet hij in elk geval wel gemakkelijk op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 08:25 



 
Profiel   

Hier is beide beschikbaar, maar gaf de DA om te starten met Pergosafe om dat die tabletten van 0.5 mg hebben en anders moet je de Prascend gaan delen qua tabletten.
Of dat de enige reden is, blijft altijd gissen, maar die van mij doet het erg goed er op, dus ik blijf hier bij maar houdt zeker de optie Prascend voor de toekomst open, mocht het beter zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 08:40 



 
Profiel   

Ik heb eens even gezocht, maar het is nog verdomd lastig om prijzen te vinden in DE of FR :')
In Oostenrijk vond ik er ééntje 160 stuks voor 303 euro. Da's duurder, dus die valt af.

Die hele europese unie met hun zogezegde vrije verkeer van goederen en diensten is natuurlijk ook in dit verhaal weer een giller van formaat B-)

In de UK is het wel 2x zo goedkoop, maar daar krijg ik dan weer geen voorschrift voor van de DA. Iets met bescherming van de eigen markt dus :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:20 



 
Profiel   

Omdat pergoquin minder goed zou worden opgenomen en sommige paarden een terugval kregen tov prascend. Ik heb er zo m'n twijfels over dus ga nog wat meer onderzoek doen. Was dat ik nu echt nodig had.... Het scheelt enorm in prijs.
En hij vond de kortingsactie van Boehringer een voordeel om bij hun te blijven. Voor hun is dat vast, maar voor mij niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:22 



 
Profiel   

Lees ik kortingsactie ?
Hebben wij hier weer niet natuurlijk :roll: :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:26 



 
Profiel   

Kortings?!? Ik ben gek op kortings!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:27 



 
Profiel   

Op het testen op ppid ik oktober en november.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:28 



 
Profiel   

Oh oké. Ik dacht op zo'n doosje pillen. Te vrijgevig gedacht :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:29 



 
Profiel   

manzano schreef
Op het testen op ppid ik oktober en november.


Ooooh, maar dan hoef je toch niet perse hun medicatie ook af te nemen?

@Pandora: zelfde idee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:29 



 
Profiel   

Sanet schreef
manzano schreef
Op het testen op ppid ik oktober en november.


Ooooh, maar dan hoef je toch niet perse hun medicatie ook af te nemen?

@Pandora: zelfde idee :)



ja wel, mijn dierenarts heeft geen prascend meer en daarom mochten we niet voor de helft van de prijs testen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:32 



 
Profiel   

Mijn pony staat er nu vandaag twee weken op (prascend) en gisteren lag hij heel relaxt in stal, wauw, dat heeft hij al lang niet gedaan...maar lees ook dat ze er als je met medicatie begint, slechter van kunnen worden? Hoe lang mogen ze er slechter van worden en wat doe je als dit aanhoudt? Weer verlagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:39 



 
Profiel   

Ik lees dat sommige paarden slechter gaan eten in het begin. Als ze echt te weinig binnenkrijgen, is 3 dagen de dosis halveren de boodschap dacht ik. Daarna kan het weer opgebouwd worden.
Maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Ik zag in de UK 190 euro ongeveer voor 160 pillen. Je kan ook een terugkerende levering aanduiden, krijg je het ook telkens netjes op tijd binnen.
Het is niet eerlijk in het leven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:44 



 
Profiel   

_yvonne schreef
ja wel, mijn dierenarts heeft geen prascend meer en daarom mochten we niet voor de helft van de prijs testen



Ja precies dat inderdaad. Dus dat kan voor hun dan natuurlijk een reden zijn om bij Prascend te blijven. Maar of het advies daarvan objectiever wordt betwijfel ik dus een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 10:10 



 
Profiel   

Grappig, wij kregen wel korting op de test, maar alsnog pergosafe als medicatie (kliniek Utrecht).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 10:38 



 
Profiel   

Twiggy2008 schreef
Grappig, wij kregen wel korting op de test, maar alsnog pergosafe als medicatie (kliniek Utrecht).


Dito hier.

Die van mij heeft enorm veel gedronken en geplast de eerste 2 weken dat ik met de medicatie ben begonnen, maar dat is inmiddels weer terug naar het normale niveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 10:43 



 
Profiel   

Sommige dierenartsen (grote praktijken?) zullen misschien ook makkelijker meer merken in assortiment hebben. Zeker de kliniek in Utrecht zal zeker wel gewoon connectie hebben met Boehringer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 10:48 



 
Profiel   

Het kan zijn dat het contract dat de VA met zijn leverancier heeft verbied om bij een ander af te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 14:48 



 
Profiel   

Korting op de test is afhankelijk van de hoeveelheid prascend die ze afnemen zei mijn dierenarts. Voor nu heb ik ook nog korting gehad, maar gezien zij eigenlijk amper nog prascend verkoopt kan dat bij de volgende testen waarschijnlijk niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 19:03 



 
Profiel   

Maar goed die korting mag geen reden zijn om een ander product af te doen als minder goed. Ben dus benieuwd of het echt zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 19:14 



 
Profiel   

Klopt! Hier heb ik nu pergoquin tot nu toe vanaf begin september ingebruik i.pv. prascend en bevalt tot nu toe super. Het fijne is inderdaad dat deze 2 deelstreepjes heeft, waardoor je het in kwarten kan verdelen. Scheelt qua kostprijs €0,50 per pil t.o.v. prascend.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 19:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 399 van de 431 [ 10758 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402 ... 431  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen