Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 404 van de 431 [ 10759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 431  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Cushing/PPID deel 2.

 
Profiel   

Scheelt een stuk als ze het gewoon op willen eten idd!
Onze ruin krijgt het in een stukje uitgeholde wortel. Hij smakt al als ie je aan ziet komen
Hij heeft alleen nog steeds erge en onverklaarbare jeuk. Dierenarts weet het niet, al veel geld kwijt en nog geen oplossing
Echt zo zielig
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 22:17 



 
Profiel   

Jeuk heeft ( volgens meer alternatieve geneeskunde ) vaak te maken met de lever en/of nieren. Door het niet goed kunnen opruimen van afvalstoffen.
Ik weet niet hoe je daar tegenover staat, maar misschien een kuurtje drainage comp ofzo ? Dat deed ik zowieso altijd in het voorjaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:27 



 
Profiel   

Heb hem al aan de detox druppels, maar misschien iets sterkers nodig idd
Vind het alleen spannend om zoiets zelf er maar in te stoppen zeg maar, heb er tenslotte geen verstand van

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:38 



 
Profiel   

Als je nu aan het detoxen bent, dan kan het eerst wel veel erger worden, voordat het beter wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 11:13 



 
Profiel   

Mijn paardje heeft cushing, vorige week geconstateerd. Ik gaf hem al eten met een vrij laag suiker en zetmeelgehalte, maar dit eet hij sinds deze week met lange tanden (nu hij de pil geproefd heeft tegen de cushing). Wat raden jullie aan qua voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-23 19:49 



 
Profiel   

mystery3434 schreef
Mijn paardje heeft cushing, vorige week geconstateerd. Ik gaf hem al eten met een vrij laag suiker en zetmeelgehalte, maar dit eet hij sinds deze week met lange tanden (nu hij de pil geproefd heeft tegen de cushing). Wat raden jullie aan qua voer?


Die van ons at ook een tijdje minder goed
Komt weer goed
Ook niet in het voer dan is het voer verpest
Kijken wat ie welmlust
Onze lust wel seniores priores

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 09:08 



 
Profiel   

mystery3434 schreef
Mijn paardje heeft cushing, vorige week geconstateerd. Ik gaf hem al eten met een vrij laag suiker en zetmeelgehalte, maar dit eet hij sinds deze week met lange tanden (nu hij de pil geproefd heeft tegen de cushing). Wat raden jullie aan qua voer?


Ben je wel met een lagere dosis begonnen? Dierenartsen schrijven meteen een hele pil voor maar je moet, behalve als het paard acuut hoefbevangen is, met 1/4 beginnen en dat in een paar weken opbouwen.
Daarmee voorkom je misselijkheid en down zijn. In Amerika noemen ze dat 'the veil'

Mijn paard nam de pil goed in een uitgeholde wortel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 09:18 



 
Profiel   

Zoals al gezegd, de pil niet in het krachtvoer geven wat je paard dagelijks eet.
En het liefst stoppen in iets van niet heel vochtig is ( door het vocht wordt de pil nog viezer ). Dus stukje brood of wortel b.v.
En, als het niet nodig is, zeker niet gelijk met een hele pil beginnen. Is ook al gezegd zag ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 11:29 



 
Profiel   

Ik geef mijn merrie nu deze winter een aantal maanden Hypo Balance nadat ze in oktober een iets verhoogde waarde had voor PPID.
Het is lastig om te zeggen of het effect heeft omdat ze niet echt symptomen had, maar ze lijkt zich goed te voelen en ook haar onregelmatigheid is verbeterd. (Dit had te maken met een oude peesblessure).
Normaal voer ik in het weideseizoen Gluco balance bij, maar ik twijfel of het verstandig is om beide supplementen tegelijkertijd te geven.
Wat denken jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 11:55 



 
Profiel   

Volgens mij kan je hypobalance en glucobalance naast elkaar voeren.


Ik ben gestopt met de hypobalance. Het na half jaar opnieuw bloedonderzoek gedaan en de PPID waarde was nog exact hetzelfde. Ook geen verandering gemerkt bij m'n pony.
Ben nu met 1/4 prascent per dag begonnen. Dat verdraagd ze goed. Prik in het najaar weer opnieuw en dan kijk ik of ik moet verhogen of niet.

Doe de pil is een losse capsule, zodat ze de bittere smaak niet proeft. Gaat super goed zo! Die losse capsule kan je gewoon bij bol.com halen en zijn niet duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 12:00 



 
Profiel   

Ik kom hier toch maar es om advies vragen. Mijn 27-jarige pony heeft al jaren Cushing, ze krijgt 1 grote en 1 kleine pil Pergosafe per dag. Ze eet wat minder haar hooi doordat haar gebit slecht wordt. Dus ze krijgt de hele winter al een emmer Speedibeet, Fibrebeet en Fibrenuggets bij. Afgelopen twee voorjaars heeft ze hoefbevangenheid gekregen, dus ze staat nu alleen nog maar in de paddock. Ze krijgt ook nog glucobalance en magnesium bij. Helaas heeft ze nu toch weer afgelopen week een terugval met haar hoefbevangenheid gekregen in precies dezelfde week als vorig jaar. Zou er iets in de Cushing kunnen zijn wat dat in deze periode veroorzaakt? Ik zit echt met de handen in het haar omdat ik naar mijn idee er nu echt alles aan gedaan heb om te zorgen dat ze het niet weer zou krijgen.. moet ik dan misschien toch nog de dosis verhogen? Maar ja bloedprikken heeft nu geen zin, en twee van die grote pillen vind ik ook nogal wat. Ben direct gestopt met bijvoeren en ze moet het nu alleen met hooi doen, maar ja ze is toch al wel wat ingevallen de laatste tijd.. vind het zo lastig allemaal..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 06:37 



 
Profiel   

Tijdens bevangenheid heeft bloed prikken geen zin nee, maar over paar weken wel. Zou ik zeker even doen voor de zekerheid. Ppid is progressief, dus dat je medicatie in loop van de tijd mogelijk moet verhogen is zeker niet ondenkbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 07:09 



 
Profiel   

Ja, het blijft wikken en wegen. Onze merrie is nu 31 en staat nog steeds op 3 tabletten per dag. Ze ziet er nog goed uit, heeft de laatste maanden op de winterwei gestaan met een bak hooi. Daar staat meer mos op dan wat anders, maar ze is er tevreden mee. Nu breekt de tijd weer aan dat ze op het zand moet. Dan ijsbeert ze de hele dag heen en weer langs de draad en er ontstaat dan een diepe geul. Waar doe je goed aan? Een beetje gras is de enige optie voor haar, maar de jonkies staan gewoon te grazen, dat ziet ze ook.. dus een klein stukje erbij is niet voldoende en als het gras op is, ijsbeert ze voor de draad. Lastig allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:39 



 
Profiel   

Die van mij staat nu het hele jaar in de paddock en haar twee fjordenvriendinnen staan wel op de wei, gelukkig heeft ze zich daar wel bij neergelegd. Anders had ik het helemaal moeilijk gevonden.
Als ik vanaf morgen zou verhogen naar twee pillen, zou je dan snel effect kunnen zien met de hoefbevangenheid? Iemand ervaring mee? Vorig jaar kreeg ze nog 1 pil, toen ze in maart weer hb werd heb ik een kleine bijgegeven, maar weet niet meer precies wanneer ik de dosis heb verhoogd. Nu dan misschien toch direct over naar 2 grote pillen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:48 



 
Profiel   

Ik geef Prascent en heb steeds met een halve verhoogd, maar 3 is de max.. die beslissing hebben we genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:51 



 
Profiel   

Prascend gaat niet direct iets doen aan de bevangenheid denk ik.

Die van mij staat gewoon op de wei en krijgt 2 pillen per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:18 



 
Profiel   

manzano schreef
Prascend gaat niet direct iets doen aan de bevangenheid denk ik.

Die van mij staat gewoon op de wei en krijgt 2 pillen per dag.


Ik denk dat ik ook maar ga verhogen naar 2. Ik vraag me wel serieus af of het voor haar nu echt wat uitmaakt om haar van de weide te houden, want het is niet het gras wat het nu weer heeft getriggerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:06 



 
Profiel   

Wat zegt je dierenarts er van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:18 



 
Profiel   

manzano schreef
Prascend gaat niet direct iets doen aan de bevangenheid denk ik.

Die van mij staat gewoon op de wei en krijgt 2 pillen per dag.

Nee, dat doet niets daarvoor idd. Ik heb daarvoor Metacam gebruikt, dat werkte snel.

Fijn, dat je paard op de wei kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:34 



 
Profiel   

Komt de hb wellicht door de koude nachten en zonnige dagen. Dan ia fructaan torenhoog. Misschien toch gras gesnoept langs randjes ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 23:08 



 
Profiel   

Hai, ik heb nog 7 peroquin pilletjes over. Misschien kan ik iemand anders er blij mee maken.
Stuur dan even een ph.
Ik ben gestopt met de behandeling i.v.m. aanhoudende misselijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 00:08 



 
Profiel   

Gelukkig gaat het gras weer groeien en wordt het risico van fructaan ook weer minder. Als het zo koud is en niet kan groeien blijft dat toch een ding.
Maar ze doet het zoveel beter nu ze het hele jaar rond op de wei loopt ipv op de paddock. Echt blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 00:38 



 
Profiel   

lindar1985 schreef
Hai, ik heb nog 7 peroquin pilletjes over. Misschien kan ik iemand anders er blij mee maken.
Stuur dan even een ph.
Ik ben gestopt met de behandeling i.v.m. aanhoudende misselijkheid.


Pilletjes zijn vergeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:10 



 
Profiel   

Ik meldde me hier van de week nog dat mijn pony toch weer hb leek, nu loopt ze eigenlijk weer bijna helemaal rad, hoef is ook niet meer warm. Loopt ook weer lekker vlot mee naar buiten enzo. Dus hopelijk loopt dit met een sisser af.
Ander probleempje is nu toch wel haar eetlust. Ik ben er van op de hoogte dat ze met het starten en verhogen bij de medicatie een mindere eetlust kunnen hebben. Maar merken jullie ook wel eens iets aan de eetlust gewoon zonder dat je iets veranderd hebt in de medicatie? Ze heeft al een tijdje dat ze vooral 's avonds slecht eet, ze kloot vooral veel met haar hooi en trekt wat uit haar net, maar eet het dan niet op. Dat soort dingen. Maak me dan toch wat zorgen of ze wel genoeg binnen krijgt, ook omdat ze invalt en daarom voerde ik dus wat Speedibeet bij. Maar de afgelopen twee ochtenden als ik op stal kom, staat ze gewoon echt alles naar binnen te werken terwijl ze die avond ervoor alleen maar liep te klooien met haar hooi. Ik kan wel zien dat ze dan eigenlijk vanaf 20u niks meer heeft gegeten en pas 's ochtends is begonnen met haar hooi, want er is niet veel uit. Ze heeft dan ook weinig problemen met eten, dus heb het idee dat het gebit nu wel weer op orde is. Maar hoe kan het toch dat ze soms zo slecht eet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:21 



 
Profiel   

Dat is een puzzel he ?
Krijgt ze de prascend in de avond ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 19:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 404 van de 431 [ 10759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 431  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen