Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 367 van de 431 [ 10759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370 ... 431  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Cushing/PPID deel 2.

 

Pandora2 schreef
Ik heb altijd gehoord best tussen 18 en 20u. Omdat dan de cortisol stijging 's morgens zoveel mogelijk afgevlakt wordt.
Maar er zijn ook andere meningen.
Geen éénduidig antwoord dus.

Mij is verteld dat het vooral belangrijk is dat je het elke dag ongeveer rond dezelfde tijd geeft. Ik ga eens even zoeken of ik er verder nog iets over kan vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 06:18 



 
Profiel   

Ik geef m altijd s morgens rond 8.30. ik heb in de bijsluiter gekeken en zie het zo niet staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 07:20 



 
Profiel   

Tylando sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 08:23 



 

judithM schreef
Ik geef m altijd s morgens rond 8.30. ik heb in de bijsluiter gekeken en zie het zo niet staan.

Ik doe het ook in de ochtend. Staat inderdaad niet in de bijsluiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 11:00 



 
Profiel   

Ik geef het niet op een vast tijdstip, ben elke dag op een ander moment op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 11:31 



 
Profiel   

Merken jullie verschil met de vacht als je prascend geef?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:00 



 
Profiel   

spokey schreef
Merken jullie verschil met de vacht als je prascend geef?


Ik denk dat je dat pas gaat zien bij de volgende vachtwisseling. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus anderen kunnen je meer vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:07 



 
Profiel   

Na de volgende rui ga je normaal gezien verschil zien.
Geduld is het sleutelwoord :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:54 



 
Profiel   

Hier ook na ruim 6 maanden het stabiele verschil gemerkt. Ik had mijn merrie in november laten scheren omdat ze helemaal krullerig was en dik in het haar was gaan zitten in een rap tempo. Ook toen met de medicatie gestart. Pas in juni begon haar vacht weer te groeien. Eerst alleen hier en daar plukken van varkenshaar achtige constructie. Daarna kwam de zomervacht er normaal door en nu heeft ze een hele nette normale wintervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:41 



 
Profiel   

Ik geef de tablet ook in de avond, grofweg tussen 17.30 en 21.00 uur. :j
In de winter wat eerder, de zomer wat later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:47 



 
Profiel   

[quote="Pandora2"]Na de volgende rui ga je normaal gezien verschil zien.
Geduld is het sleutelwoord :D[/quote


Haha ik moet al jaren meerdere keren per jaar scheren en heb van alles gegeven voor zijn vacht. Nu een maand aan de prascend. Kan niet wachten op resultaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:26 



 
Profiel   

Zojuist de kliniek gebeld voor nieuwe pillen en gevraagd om de perquin (?)

Maar ze wist niet zeker of ze die mocht bestellen ivm contracten bij medicijn leveranciers..


Nou lekker dan :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 15:22 



 
Profiel   

Hier hetzelfde, kunnen ze niet bestellen. Kan wel een recept kopen voor 12,50€. Dus ga van de week een andere praktijk bellen. Als ik het daar niet kan bestellen dan moet ik maar weer dr duur aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 15:59 



 
Profiel   

Wat apart, mijn DA heeft zelf de Prascend vervangen door Pergoquin.
Ik heb de mijne helemaal van de medicatie afgehaald. Hij at slecht en was steeds zo sip. Misschien een grote gok maar hij eet nu weer goed zonder medicatie. Behalve de rare vacht heeft hij verder geen klachten. En die rare vacht bleef precies hetzelfde, ook met de medicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 19:25 



 
Profiel   

Ik wil even iets met jullie overleggen :)

Larix is in februari 2020 getest op cushing, had destijds 40 als waarde en dus medicatie volgens de dierenarts. Ik heb hem vanaf toen altijd een kwartje gegeven.
In februari 2021 is hij opnieuw getest, 36 als waarde. Dierenarts adviseerde om misschien iets op te hogen.

Even geprobeerd maar toch niet, nu sinds weken al weer op een kwartje.

De symptomen destijds voornamelijk invallende bespiering en krullende vacht.

Symptomen momenteel, iets krullende vacht en nog steeds terugvallende bespiering.

Maar dan,

Ik heb een hele andere pony gekregen. Van een altijd hongerige Shetlander naar een die er geen moord meer voor doet. Hij doet nu als een gewoon paard, eet wel graag maar niet meer zo enthousiast.
Ook in gedrag vind ik hem droevig. Zo af en toe heeft hij nog streekjes hoor maar het is wel weinig. Qua beweging doet hij weinig omdat hij zo moe lijkt.
Dit is vrij snel na de medicatie begonnen.

En nu zit ik in dubio, ik zit dus eigenlijk wel met waardes om medicatie te geven maar de waardes zijn niet echt gezakt. Enkel de krullende vacht is iets minder geworden qua symptomen. Maar zijn happiness….

Afgelopen winter heeft hij voor het eerst een epileptische aanval tijdens een koliek gehad. Of dit door de cushing of door de pijn kwam weet ik niet.

Wat zouden jullie aanraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 18:44 



 
Profiel   

Ik zou eens helemaal stoppen. Echt een paar weken. En dan weer heel langzaam beginnen, als je denkt dat het nodig is


Ik heb net mijn eerste 80 pillen Pergoquin opgehaald. Betaalde 130€, tegenover 156€ voor 80 Prascend. Scheelt toch weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 18:58 



 
Profiel   

Wat was zijn reactie op de ophoging van de medicijnen?
Verder geen symptomen? Nooit HB geweest? Zweet hij veel?
Wat is zijn leeftijd?
Ik vind de waarden trouwens niet echt hoog, maar zegt niet alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 19:08 



 
Profiel   

Daar zit ik ook aan te denken @Siersma


assebassie schreef
Wat was zijn reactie op de ophoging van de medicijnen?
Verder geen symptomen? Nooit HB geweest? Zweet hij veel?
Wat is zijn leeftijd?
Ik vind de waarden trouwens niet echt hoog, maar zegt niet alles.


Nadat we naar een halve gingen stond hij lusteloos in het hoekje. Hier ben ik direct mee gestopt en terug naar een kwartje.
Verder geen symptomen, vroeger wel eens HB geweest maar toen stond hij vol op t gras, veel te dik. Maar de laatste 9 jaar bij mij nooit.
Nee hij zweet niet, wel wat snel slechte huid (schilfertjes)
Hij is 25 jaar oud

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 19:12 



 
Profiel   

Je zou ook een tijdje 1/8 kunnen geven en kijken hoe hij dan is. Paar weken ofzo, verbeterd hij niet dan stoppen en kijken hoe hij reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 20:29 



 
Profiel   

Ik ben toch eerst kruiden gaan geven, laten uitmeten door Horse Complete.
Daarnaast de voeding geoptimaliseerd.

Ze is helemaal opgekikkerd.
Ze hadden flinke waarde, maar ik laat de medicatie voorlopig staan. Hopelijk heeft ze het voorlopig nog niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 07:57 



 
Profiel   

spokey schreef
Merken jullie verschil met de vacht als je prascend geef?


Nee maar mijne heeft ook geen typische vacht.

@daan13 mijn da moest het ook navragen en ik heb de pergoquin gewoon gekregen. Maar mocht je het niet krijgen is er misschien nog een andere praktijk in de buurt waar je kan vragen voor pergoquin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 08:58 



 
Profiel   

Ze hebben terug gebeld en de pergoquin kunnen ze niet bestellen maar de prascend kan ik nu wel goedkoper krijgen.

160 tabletten voor € 245,-

Volgens mij is dat nog niet eens zo'n gek bedrag??

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 09:49 



 
Profiel   

Nee dat valt mee inderdaad ik heb 240 betaald voor 160 tabletten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 20:52 



 
Profiel   

Ik heb in december 2020 €326,40 betaald voor 160 tabletten......ik moet nu bijna nieuwe bestellen benieuwd wat ik nu ga betalen.

Maar morgen komt er een Holistische DA voor mij paard, om een te kijken wat die zegt. Haar PPID is onder contole volgens het bloedonderzoek maar toch zie voel ik dat er iets niet lekker zit, de DA kan niks vinden tijdens klinisch onderzoek dus wil ik daar verder kijken zou ik naar de kliniek moeten voor foto's en/of scans.
Omdat een kennisje zo fijn geholpen was door deze Holistische DA ben ik benieud of zij mij kan vertellen of er iets is of niet.....anders wordt het toch kliniek.
Ze is niet ziek ofzo maar ik merk wel dat ze etg veranderd is in veel dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 10:27 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik ben helemaal nieuw in de wereld van ppid, onze merrie is namelijk twee maanden geleden positief getest. Ze had een waarde van 136 pg/ml. Nu is deze gelukkig alweer gezakt naar 40, maar zijn haar klachten helemaal niet verminderd.

Nu vroeg ik me af welke bijwerkingen van de medicatie jullie hebben gehad en of jullie paard veel last had van snel en zwaar ademen door of de ppid of de medicatie?

Overigens zie ik hier overal staan dat je moet opbouwen met de medicatie, helaas is dat mij nooit verteld dus ze heeft gelijk een halve pil gekregen.. :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 17:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 367 van de 431 [ 10759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370 ... 431  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen